Přejít na obsah

EA288 1.6 TDI CR 85 KW


Marousek

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

zdravím mám motor 1.6 85kw a neviem si ho vynachváliť podľa mňa do rapidky najlepšia voľba :) spotreba v meste okolo 4,5 priemer mimo 4l. Výkon je dostatočný na predbiehanie atď. Kultivovanosť je dobrá dokúpil som si kryt motoru a musím povedať že to ubralo na hlučnosti. Pri studenom štarte je to trošku horšie hlavne teraz v zime pri -15C ale inak je to v poriadku stačí mu 5 km a motor sa ohreje a je to lepšie. Na firme máme TSi a to sa nechytá najlepšie je ak skúsiš testovaciu jazdu v škode skús TSi a potom TDi a sám uvidíš čo je pre teba lepšie. Do toho 3 valca by som nešiel je to ako traktor mal som skúsenosť s ním a nič moc. Určite odporúčam 85kw.

Po kolika kilometrech jsi začal brát tu spotřebu jako "usazenou", tedy že už nemá vliv to, že motor je nový? Já jsem si koupil Rapida s tímhle motorem nedávno a první nádrž za 4,8 l/100km. A to v podmínkách téměř celé jízdy mimo město. Dojíždím do 60 km vzdálené Plzně (okolo Klatov) do práce a nijak daleko do města nezajíždím. U předchozího Rapida (1.6TDi/77kW) jsem měl spotřebu u první nádrže za srovnatelných podmínek 4,18 l/100km. Myslím, že s TDI-čkama jezdit umím, že to ve mě nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ano, je tam jednohmota - vydrží nebo nevydrží podle způsobu jízdy....

Papírově se ti zvedne výkon dle úpravy od úpravce. Největší změna je v průběh výkonu a kroutícího momentu

Každopádně výkon přes 140 koní a krouťák přes 300NM nebude dělat sériovým komponentům moc dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jednohmote ti veľmo nemá čo odíst - minimálne zotrvačník - takmer nesmrteľny...a práve to na všetkých tdi najma PD odchádzalo...

A na 140 ps - sa robili prvé 1.6 tdi ...

Aby ten výkon v škodovke našpanovali tak - že už nie je možnosť neakej ďalšej úpravy ? Hm no som celkom zvedavý - hádam niekto tento motor časom chipnúť dá ( prirodzene u neakého normálneho tunera - nie garaž - mastra )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prevodovky problém nie sú - kedže bežne sa menia práve tieto " dlhé " 5 kvalty do áut ktoré sú tak trošku poladené ....bežne sa dlhý 5 kvalt z Fábie EWT - menil do áut kde výkon bol hlboko cez 150 , 170 , 200 ps .....problémom je spojka - ak je dvojhmota pri vačšej porcii NM - v nízkych otáčkach - dunia - ak je jednohmota - tento problém odpadá no može sa stať že prítlačný tanier nedokáže preniesť takú porciu NM ( napr takých 400 ) ...Všetko sa to dá ale poriešiť .....preložením lamely materiálom HDS.....

Ale spojka znesie daleko viac - ako sa z tohto motora reálne dostať dá......pri manuále do 350 nm - ak je spojka nová problém nie je............ - pri DSG - tiež - videl som nie jednú Octaviu 3 1.8 tsi DSG s 350 nm +  ( aj ked je táto 7st.prevodovka/ spojka do 250 nm )......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Převodovka je do 300NM, problém je především sériová jednohmota.

První věc, která odejde, pokud si budeš užívat rychlejší jízdu, především rozjezdy.

Při manuál řazení a krouťáku 350NM si párkrát nedáš pozor a pružiny z talíře ti vyskáčou, dříve než řekneš borůvkový koláč.....

Jinak vyšší výkon se dostat dá určitě,ale rozhodně bych to nedělal se sériovými komponenty, jako třeba spojka, brzdy, nikdy jsem nezkoumal, jak je na tom chlazení, vstřikovače ???

Editováno: , autor: Jakub84138
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Seriova jednohmota sa preklada materialom HDS a to vydrži 400nm bez problemov mal som to v ibize pred 7 rokmi...o prevodovke plati to iste - ta zvysenie vykonu znesie vid rozne tuning fora a bezne hodnoty 200 ps...sam mam 5st

Prevodovku a 340 nm a roky jazdim...a teraz k ostatnych predchadzajuca 77 kw verzia mala problem len v skutocne malom turbe preto sa robila na 140 ps....vstrekovace bez problemov zvladli aj 170 - 180 ps....ale ako je to s turbom som sa nedocital etku zial uz nemam a znova stahovat aktualnu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 7 měsíců později...
V 27. 1. 2016 na 11:37, robert2551 napsal:

zdravím mám motor 1.6 85kw a neviem si ho vynachváliť podľa mňa do rapidky najlepšia voľba :) spotreba v meste okolo 4,5 priemer mimo 4l. Výkon je dostatočný na predbiehanie atď. Kultivovanosť je dobrá dokúpil som si kryt motoru a musím povedať že to ubralo na hlučnosti. Pri studenom štarte je to trošku horšie hlavne teraz v zime pri -15C ale inak je to v poriadku stačí mu 5 km a motor sa ohreje a je to lepšie. Na firme máme TSi a to sa nechytá najlepšie je ak skúsiš testovaciu jazdu v škode skús TSi a potom TDi a sám uvidíš čo je pre teba lepšie. Do toho 3 valca by som nešiel je to ako traktor mal som skúsenosť s ním a nič moc. Určite odporúčam 85kw.

Byl bych trochu opatrnější ve srovnávání s TSIčkem. Mám tuto 1,6ku (jen velmi krátce!) a po zkušenostech s 1,2TSI 77kW (223.000km) bych si nedovolil tvrdit, že je to TDI výrazně lepší. Sice příjemné, ale s výrazně vyšší hlučností. Navíc, vzhledem k absenci 6ky a dlouhému rozložení stupňů je výrazně méně pružná a "elastická". Ta 1.2ka šla zlehka i od 1200 ot. až do max. U TDI pod 1500 nemá cenu trápit. Rozhodně byl ten benzinák takový více příjemný a troufnu si říct, že i hravý. Nicméně, jezdí se s tím TDIčkem hezky a až se motor zajede, určitě to bude celkově ještě o trochu lepší. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 2 měsíce později...

Čau kluci. Měl bych jeden dotaz k tomuhle motoru. Koupil jsem před měsícem Rapida 2016 s tímhle motorem a všiml jsem si, že když jedu třeba 80 na pětku a pustím plyn, tak to trochu škubne, při přidání plynu taky...V jiným vlákně jsem se dočetl, že to může dělat buď silentblok na převodovce nebo na motoru. Tak jel jsem za mechošem a silentblok motoru (spolujezdcova strana) by stál za výměnu. Ale...Nemůžem jej podle čísla dohledat: 6R0 199 185 A prostě neni silentblok na tohle auto. Co dělám špatně?

IMG_6179.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tomhle katalogu vyjede pro rapid dieslovej agregát  silentblok, který podle vyhledávače najde silentblok pro fabii .. to svědčí , že minimálně ty spodlky s gumou budou zaměnitelný. Pak raději zjistit ve škodovce...

 

https://skoda.7zap.com/en/cz/rapid/rapi/2014-726/1/199-199032/#14

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozřejmě silentblok je otočenej tak, že číslo nejde pořádně vidět a tak malý zrcátko nemám. Každopádně jestli jsem to vyzjistil dobře, tak je kód 6R0 199 167 N. A pomocí googlu jsem nevyzjistil vůbec nic, tak asi zkusim tu škodovku. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...