Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

@suri.To jsem nevěděl.  Tak aspoň ušetřím, až ty destičky jednou budu měnit.  Akorát je zajímavé, že v dílenské příručce Brzdové systémy pro Fabii III se o nich pořád píše: "18 - Držák třecího segmentu; při výměně třecích segmentů vždy vyměnit; přiřazení --> Elektronický katalog originálních dílů"

Editováno: , autor: shrek_85
Vloženo

chlapi neprezivajte to tak , rubali to tam hocjako to prišlo , na starých autách tam boli vždy tie pliešky a raz išli raz nie ... minule som dával origo platne podla vin na F1RS a boli bez plechov a plechy na aute samozrejme boli ... v nudzi sa daju pouzit aj stare , su nerezove a idu kefou ocistit ... 

Vloženo

I já dnes měním kotouče a destičky. Meziplechy jsem tam neměl, když jsem to rozdělal. K destičkam Ferodo jsem je v sadě dostal. Ale když je nasadím do držáku tam, kde by měly být, destička mi tam už nevleze. Bez plechů je v držáku usazena tak akorát. Takže navzdory dílenské příručce, na moje auto (2015) určitě nepatří. 🤷

Vloženo
V 20. 4. 2023 na 18:44, Patrik1971 napsal:

Takto vypada po 10 000km kombinacia kotuce-platnicky zimmermann....napocudovanie lacnota a funguju skvelo,funkcne,akusticky,aj vzhladovo

20230420_122857.jpg

Tak to jsem překvapen, já jsem nemam s Zimmerman moc dobře zkušenosti
Vloženo

Mám zažité z BMW kotouče Brembo+desky Textar a nikdy nebyl problém. Ale co dával "kolega" ty fotky na předešlé stránce, tak nic moc. Právě chci měnit přední kotouče a ty zimmermany vcelku překvapily dle fota.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahojte,

prosim, uplne zakladna otazka, kde zistim aky mam rozmer prednycha zadnych kotucov?

A ci mam alebo nemame signalizaciu opotrebenia.

F3 Combi 1.2TSI, 66KW, kotuce vzadu.

Vdaka

Vloženo

Myslím, že zadní kotouče na Fabii mají vždycky stejný rozměr.  Přední brzdy se dělají ve dvou provedeních: FS-III a FN-3.  Ty první mají na třmenu vyražené FS-III z vnější strany, to jsou ty menší.  Na FN-3 je z vnější strany vidět drátová pružina a jsou od pohledu větší.  Na FN-3 se nedají nasadit 14" kola, protože se tam ty brzdy nevlezou.  15" kola tam pasují tip ťop.  U té signalizace opotřebení si nejsem jistý.  Mám 1.0 TSI 81kW v téměř plné výbavě s prodlouženými servisními intervaly a signalizaci opotřebení tam nemám.  V dílenské příručce o tom nějaké zmínky jsou, ale tipl bych si, že většina vyrobených Fabii to neměla.

Vloženo

Ja mám na skoda-diely.sk nahodene v garazi svoje auto s VIN cislom a tam ti pekne napise, ktory diel je vhodny pre tvoje auto alebo nie. 

Vloženo

@do.mo 

F3 1,2 TSI 66kW ma predne kotuce 256mm priemer, mensie t.j. FS III. 

Vzadu ma 1,2 66kW ak bola kupena na SVK, tak kotuce v zaklade.

Boli krajiny, kde boli bubny a kotuce sa priplacali ak niekto chcel.

Signalizacia opotrebenia nie je.

 

 

  • o 1 rok později...
Vloženo

Ahoj, nevíte jaký je to výrobce brzdy? Prodejce má více typů. Je to pro VAG?

Např. https://www.autodily-pema.cz/autodily/skoda/fabia-iii/1.0-44kw/brzdove-zarizeni/bubnova-brzda/brzdove-oblozeni-celist?productId=50750

A musí se sundat náboj kola pro výměnu čelistí? Nebo to tam jde napasovat?

Neprošel jsem STK, byl tam malý rozdíl mezi zadnímy koly. Fabia 6 let stará, 35tkm.

448555b2-05bf-4a96-93be-adb93f01b20b.jfif

Vloženo

Čistil jsem vloni, viz ta fotka. Čistím každý rok, na servisce jsem byl jen jednou, jako přikaždým čištění jsem z toho vysypal hrst prachu. Tekoucí prasátko je taky možnost, jen jedna strana brzdila trošku méně. Možná prostě chtěli na STK dohnat statistiku.

Vloženo

Rozdělat, vyčistit 35 tis. na bubny nic není. Byl jsem nedávno v servise s O1, ručka byla výš a brzdy byly dělané před 2 roky a stačilo vyčistit a máznout a jsme úplně jinde.

Vloženo

@Karel_FM To je divný, věřil bych na nutnou statistiku a živnost STK - doba je zlá a vydělávat se musí 🙂

Ještě otázka, čistil jako  že jen vyfoukal, nebo rozebral, rozhýbal a namazal potřebné?

Jen info: naše Fabia má 226tis, první zadní brzdy na 176tis a nyní mají natočeno 50tis+, na podzim jsem čistil - byl tam kýbl prachu a dnes stk - ok.

Vloženo

Vyfoukal, měděnou pastou samoštel namazal. Po 5 letech to uvnitř ještě rezavé není, nebyl důvod to rozhýbat. Ale to bylo vloni. Párkrát se mi stalo, že se kolo zablokovalo při rozjezdu, po čištění už ne.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Každoroční jarní procedůra 🙂:

- Umytí podvozku na rampě wapkou.

- Celé auto na špalky, sundání plastových podběhů.

- Vymytí podběhů wapkou.

- kompletní rozborka, vyčištění, namazání a sborka brzd.

 

Na rok zase klid 🙂.

1.jpg

2.jpg

Vloženo

@ferokulda Hezké.  Něco podobného jsem dělal loni.  Zatím mám kotouče/destičky ještě původní z fabriky (rok výroby 2019).  Ta fotka je po 62t km.  Předpokládám, že by mohly vydržet ještě aspoň jednou tolik...

P1240527.JPG

P1240592.JPG

P1240606.JPG

Vloženo

shrek_85: To máš s hezkym stavu, kotouče i třmeny - natřený nějakou barvou? Koukám, že nápravy taky ošetřený nějakym ochrannym nástříkem. Co soudruzi za mě nedomysleli je, že vzadu nelze jednoduše vymontovat ochranný plech kotoučů a vyměnit (když je už orezlý), jako vepředu, musel by se kvůli tomu sundat náboj.

Vloženo

Na třmenech je výfukový sprej z Bauhausu.  Těhlice a zadní nápravu jsem natřel štětcem nějakou univerzální černou barvou, co mi zbyla v garáži.  Krycí plechy na zadních brzdách jsem měnil na F1, kde jsou ty stejné.  Náboj se dal snadno sundat rukou.  Akorát se pak musí dát 4 nové šrouby a ta matice ve středu kola.

P1220629.JPG

P1220630.JPG

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...