Publikováno Únor 6, 20169 r Mám v plánu ihned po přivezení nového auta nalakovat brzdové třmeny, válcovou část kotoučů a bubny - ještě než se to stačí pořádně umazat, nedejžto začít korodovat. A tak mám dilema, jakou barvu použít a další "poddilema" zda ve spreji nebo v pixle. Bubny by se docela dobře stříkaly, páč je snadné zakrytí místa, kam se barva nemá dostat, ovšem vpředu je to složitější, takže jsem spíš pro štětec. Nicméně dilema jakej druh barvy zůstává. Pročetl jsem pár stránek na Oktávkách a Fábiích abych zjistil, že každej dává přednost něčemu jinýmu. Celkem dost lidí ale preferuje před speciálními barvami na brzdy barvy Hammerite a Alkyton, které přímo pro brzdy určené nejsou, nicméně nepotřebují základovku a prej to při normálnim brždění vydrží (na okruhu prej sleze všechno), což by byl téměř muj případ, protože já brzdy nepoužívám skoro ani normálně - na prodané Fabii po 50tis km jsem měl origo destičky 10mm - takže usmažení barvy bych se nějak zvlášť nebál. Ovšem právě na Fabii jsem měl bubny natřené stříbrnou Hammeritkou a každý rok při přezouvání jsem opravoval korozi na různých bodech povrchu. Možná jsem dal na tenhle druh barvy slabou vrstvu - ale vylepšovat tuto variantu "tunama" barvy nehodlám, talže Hammáč už ne. A Alkyton...?...nemám zkušenosti a nerad bych, aby to bylo jako s Hammeritem. Zprvu jsem uvažoval i o normálním autolaku ve spreji, kterej ovšem vyžyduje základovku a tu na válcových středech kotoučů neočekávám. Tak uvažuju o dvousložkové barvě FOLIATEC - ale zda je to za ty peníze (v mém případě vyhozené za ty čistící pomůcky dodávané s barvou v sadě) dobrá volba nevim. Nicméně jestli to drží na starých brzdách opucovaných od rzi, prachu a mastnoty, mělo by to držet i na povrchu nových brzd (aspoň doufám). Nebo pak sprejovku od Motipu? Nebo ještě jinou sprejovku? Taky pamatuju, že švára natřel na Felině bubny obyčejnou syntetikou a taky to nějakej rok drželo... Tak pokud někdo můžete přispět troškou do mlejna svou zkušeností... Upraveno Únor 6, 20169 r od Sir_Jarek
Únor 7, 20169 r Před třema rokama jsem bubny i třmeny naštětkoval sametově černou hameritkou a doposud se neobjevil žádný problém. Bez základovky. Upraveno Únor 7, 20169 r od PavkaKorčagin
Únor 7, 20169 r Zbytečný vymýšlet nějaký blbosti, Alkyton a štětec. Na předchozí F2 jsem to dělal po půl roce nového a 6 let a lak stále dobrý, zítra vyhrabu někdy fotku. Zrovna dnes jsem barvil u nového, 3 měsíce jsem to nechal, lehce přejel jemným mosazným kartáčem a natřel 2 slabé vrstvy. Žádný základ, lak, spec. sprej. Bude to držet opět. Přední udělám zítra, stejný postup.
Únor 7, 20169 r Zbytečný vymýšlet nějaký blbosti, Alkyton a štětec. Na předchozí F2 jsem to dělal po půl roce nového a 6 let a lak stále dobrý, zítra vyhrabu někdy fotku. Zrovna dnes jsem barvil u nového, 3 měsíce jsem to nechal, lehce přejel jemným mosazným kartáčem a natřel 2 slabé vrstvy. Žádný základ, lak, spec. sprej. Bude to držet opět. Přední udělám zítra, stejný postup. A hlavně nenatírat dosedové plochy s kolem.
Únor 7, 20169 r Autor Všem díky za podněty a zkušenosti Včera (v neděli) hned po probuzení mě napadlo, že pokud použiju ten ne zrovana levnej Foliatec, s největší pravděpodobností mi dle popisu z pixly nic nezbude na případné opravy (vždycky se to dá nějak nechtěně škrábnout) a kupovat další... U Alkytonu/Hammeritu zbyde na na opravy habaděj Takže volím Alkyton/Hammerite Ještě si rozmyslim barvu - úmysl je modrá - jako lak karoserie (modrá základní D7D7), ale zvažuju ještě něco nenápadného neutrálního - stříbrná, šedá - na nich není vidět špína. Taky mě napadla bílá, ale to by bylo asi furt jak prase... Upraveno Únor 7, 20169 r od Sir_Jarek
Únor 7, 20169 r Autor Jinak mám tip na ty dosedové plochy - už léta je na všem, co jsem měl natírám barvou Konkor nebo Resistinem (je to podobné, stejně se to chová, stejně to i smrdí, Konkor je lesklejší) - barva je natolik měkká, že řádným utažením kola se z místa spoje vytlačí, takže kolo dosedne na kotouč/buben kov na kov (což je patrné z prázdných míst při příští demontáži), přitom ale tyto styčné body obepne a nepustí vlhkost. Při každé další montáži už natřu jen ty styčné body, barva se opět vytlačí, obepne... Líp se to natírá na mírně zrezlej povrch. Podobně jí dávám mezi kotouč/buben a náboj kola - zde ale méně, jen tak "umazat" - hlavně u bubnů, aby to barvu nevytlačilo na brzdné plochy. Koroze má pak utrum provádět své oblíbené reje, spoj je po léta tak novej Krom toho to dávám do závitů různých šroubových spojů (ne na šrouby kol!), který by mohly zareznout - spoj jednak nezarezne a navíc to má samojistící účinek - po povolení jde vyšroubovat mírně ztuha. Upraveno Únor 7, 20169 r od Sir_Jarek
Květen 31, 20196 r Tak dnes jsem manželce dělal kompletně nové brzdy a rozhodl jsem se udělat i brzdové třmeny, krycí plech a kryt bubnu a výsledek po pěti hodinách je docela dobrý až na to broušení to docela šlo. Jinak 1x základ obrosil 160tkou brusným papírem a znovu základ a pak 2x lak. Tak snad to vydrží nějakou dobu.
Červen 1, 20196 r danikd: dík, na ty zadní bubny jsem chtěl dát buď černou nebo stříbrnou ta černá se v tom prostorů úplně stratila jako by tam ani ty bubny nebyli když se nasadilo kolo a stříbrnou jsem zrovna neměl. Příště zkusím neonovou žlutou vyděl jsem to na jednom stříbrném VW UP a vypadalo to docela dobře i když zase ty bubny bylo to moc bijící do očí.
Červen 1, 20196 r jedine cernou, prave aby se to schovalo :) Ale kazdy at si da jakou hce, pouze muj nazor
Červen 1, 20196 r Jka jsem psal, kazdy ma jiny vkus ... nerikam ze to vypada tragicky, ale ja radsi bubny skreju cernou ... snazim se zelenou ( tu predface ) zabu doladovat cernou, jako je Monte Carlo, tak by se mi ani nic jineho nehodilo ...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.