Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mám v plánu ihned po přivezení nového auta nalakovat brzdové třmeny, válcovou část kotoučů a bubny - ještě než se to stačí pořádně umazat, nedejžto začít korodovat.

 

A tak mám dilema, jakou barvu použít a další "poddilema" zda ve spreji nebo v pixle. Bubny by se docela dobře stříkaly, páč je snadné zakrytí místa, kam se barva nemá dostat, ovšem vpředu je to složitější, takže jsem spíš pro štětec.

 

Nicméně dilema jakej druh barvy zůstává. :kol-32:  Pročetl jsem pár stránek na Oktávkách a Fábiích abych zjistil, že každej dává přednost něčemu jinýmu. Celkem dost lidí ale preferuje před speciálními barvami na brzdy barvy Hammerite a Alkyton, které přímo pro brzdy určené nejsou, nicméně nepotřebují základovku a prej to při normálnim brždění vydrží (na okruhu prej sleze všechno), což by byl téměř muj případ, protože já brzdy nepoužívám skoro ani normálně - na prodané Fabii po 50tis km jsem měl origo destičky 10mm - takže usmažení barvy bych se nějak zvlášť nebál.

 

Ovšem právě na Fabii jsem měl bubny natřené stříbrnou Hammeritkou a každý rok při přezouvání jsem opravoval korozi na různých bodech povrchu. Možná jsem dal na tenhle druh barvy slabou vrstvu - ale vylepšovat tuto variantu "tunama" barvy nehodlám, talže Hammáč už ne. A Alkyton...?...nemám zkušenosti a nerad bych, aby to bylo jako s Hammeritem.

 

Zprvu jsem uvažoval i o normálním autolaku ve spreji, kterej ovšem vyžyduje základovku a tu na válcových středech kotoučů neočekávám.

 

Tak uvažuju o dvousložkové barvě FOLIATEC - ale zda je to za ty peníze (v mém případě vyhozené za ty čistící pomůcky dodávané s barvou v sadě) dobrá volba nevim. Nicméně jestli to drží na starých brzdách opucovaných od rzi, prachu a mastnoty, mělo by to držet i na povrchu nových brzd (aspoň doufám).

 

Nebo pak sprejovku od Motipu? Nebo ještě jinou sprejovku?

 

Taky pamatuju, že švára natřel na Felině bubny obyčejnou syntetikou a taky to nějakej rok drželo...

 

Tak pokud někdo můžete přispět troškou do mlejna svou zkušeností... :)

Upraveno od Sir_Jarek

Před třema rokama jsem bubny i třmeny naštětkoval sametově černou hameritkou a doposud se neobjevil žádný problém. Bez základovky.

Upraveno od PavkaKorčagin

Zbytečný vymýšlet nějaký blbosti, Alkyton a štětec. Na předchozí F2 jsem to dělal po půl roce nového a 6 let a lak stále dobrý, zítra vyhrabu někdy fotku. Zrovna dnes jsem barvil u nového, 3 měsíce jsem to nechal, lehce přejel jemným mosazným kartáčem a natřel 2 slabé vrstvy. Žádný základ, lak, spec. sprej. Bude to držet opět. Přední udělám zítra, stejný postup.

post-7427-0-64272700-1454859640_thumb.jp

post-7427-0-15405800-1454859647_thumb.jp

post-7427-0-19213300-1454859653_thumb.jp

post-7427-0-00688800-1454859661_thumb.jp

post-7427-0-35064700-1454859666_thumb.jp

Přesně tak, nevymýšlet blbosti Hammerite je jasná volba.

Zbytečný vymýšlet nějaký blbosti, Alkyton a štětec. Na předchozí F2 jsem to dělal po půl roce nového a 6 let a lak stále dobrý, zítra vyhrabu někdy fotku. Zrovna dnes jsem barvil u nového, 3 měsíce jsem to nechal, lehce přejel jemným mosazným kartáčem a natřel 2 slabé vrstvy. Žádný základ, lak, spec. sprej. Bude to držet opět. Přední udělám zítra, stejný postup.

A hlavně nenatírat dosedové plochy s kolem.

tak to je snad samozřejmost.

Hammerite drží a je to asi nejlevnější řešení.

tak to je snad samozřejmost.

 

Ani bych neřekl. Se podívej na obrázky o kousek výš  :wallbash:

:D šak já vím....dvě slabé vrstvy

Pak by mohl dát fotku natřených předních třmenů, to může být zajímavé :D

  • Autor

Všem díky za podněty a zkušenosti :)

 

Včera (v neděli) hned po probuzení mě napadlo, že pokud použiju ten ne zrovana levnej Foliatec, s největší pravděpodobností mi dle popisu z pixly nic nezbude na případné opravy (vždycky se to dá nějak nechtěně škrábnout) a kupovat další... :kol-128:  U Alkytonu/Hammeritu zbyde na na opravy habaděj kol117

 

Takže volím Alkyton/Hammerite

 

Ještě si rozmyslim barvu - úmysl je modrá - jako lak karoserie (modrá základní D7D7), ale zvažuju ještě něco nenápadného neutrálního - stříbrná, šedá - na nich není vidět špína. Taky mě napadla bílá, ale to by bylo asi furt jak prase...

Upraveno od Sir_Jarek

  • Autor

Jinak mám tip na ty dosedové plochy - už léta je na všem, co jsem měl natírám barvou Konkor nebo Resistinem (je to podobné, stejně se to chová, stejně to i smrdí, Konkor je lesklejší) - barva je natolik měkká, že řádným utažením kola se z místa spoje vytlačí, takže kolo dosedne na kotouč/buben kov na kov (což je patrné z prázdných míst při příští demontáži), přitom ale tyto styčné body obepne a nepustí vlhkost. Při každé další montáži už natřu jen ty styčné body, barva se opět vytlačí, obepne... Líp se to natírá na mírně zrezlej povrch. Podobně jí dávám mezi kotouč/buben a náboj kola - zde ale méně, jen tak "umazat" - hlavně u bubnů, aby to barvu nevytlačilo na brzdné plochy. Koroze má pak utrum provádět své oblíbené reje, spoj je po léta tak novej  kol117

 

Krom toho to dávám do závitů různých šroubových spojů (ne na šrouby kol!), který by mohly zareznout - spoj jednak nezarezne a navíc to má samojistící účinek - po povolení jde vyšroubovat mírně ztuha.

Upraveno od Sir_Jarek

  • 3 roky později...

Tak dnes jsem manželce dělal kompletně nové brzdy a rozhodl jsem se udělat i brzdové třmeny, krycí plech a kryt bubnu a výsledek po pěti hodinách je docela dobrý až na to broušení to docela šlo. Jinak 1x základ obrosil 160tkou brusným papírem a znovu základ a pak 2x lak. Tak snad to vydrží nějakou dobu.

20190531_121551.jpg

20190531_121659.jpg

20190531_143952.jpg

20190531_143928.jpg

20190531_144039.jpg

20190531_172302.jpg

20190531_190259.jpg

20190531_194510.jpg

20190531_194519.jpg

barva-na-brzdove-trmeny-a-bubny-cervena-400-ml-colorit-6531-1.jpg

20190531_194649.jpg

20190531_194632.jpg

Hezka prace, ale vzdadu bubny do cerny, neni se cim chlubit :)

danikddík, na ty zadní bubny jsem chtěl dát buď černou nebo stříbrnou ta černá se v tom prostorů úplně stratila jako by tam ani ty bubny nebyli když se nasadilo kolo a stříbrnou jsem zrovna neměl. Příště zkusím neonovou žlutou vyděl jsem to na jednom stříbrném VW UP a vypadalo to docela dobře i když zase ty bubny bylo to moc bijící do očí.

jedine cernou, prave aby se to schovalo :) Ale kazdy at si da jakou hce, pouze muj nazor

Vidíš to a mně se to líbí taky tak (hammerite).7871f2874d874e872e53fca4bc78ca77.jpge436e107b1d492b8c98062f75fcb358f.jpg

Jka jsem psal, kazdy ma jiny vkus ... nerikam ze to vypada tragicky, ale ja radsi bubny skreju cernou ... snazim se zelenou ( tu predface ) zabu doladovat cernou, jako je Monte Carlo, tak by se mi ani nic jineho nehodilo ...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.