Přejít na obsah

Co dělat po převzetí auta?


GiJo17

Doporučené příspěvky

Zajímalo by mě a rád bych dal s vámi dohromady co vše se "musí" nebo by se mělo dělat, zkontrolovat, vyzkoušet, šetřit, čemu bychom se měli vyhnout po převzetí nového auta, abychom něco neudělali špatně a poté toho litovali? Například brzdy, pneumatiky, motor, reproduktory, ošetření laku, kůže a další. Popřípadě nějaké tipy a triky, protože každý určitě má své metody po převzetí, třeba se zabíháním motoru. Položím tedy několik úvodních otázek.

1) Je lak nějak ošetřen (navoskován) z výroby?

2) Pokud ano, jak dlouho vydrží?

3) Je potřeba reproduktory na začátku nějak šetřit, nebo můžeme hned zezačátku pouštět hudbu "na plný koule"? 

4) Je nějak ošetřena kůže?

5) Jsou ošetřeny plasty v interiéru?

 

další otázky budu připisovat když mě nebo někoho něco napadne...

 

Doufám, že takové téma tu ještě není. Já jsem nic takového nenašel.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je vidět, že tomu rozumíš. Protože něco nedůležitýho bys sem nepsal. :kol-47: Návod jsem četl, ale mě zajímají ty věci, které tam nenajdu a nebo mě zajímají tipy a triky od ostatních viz. záběh motoru. 

Editováno: , autor: GiJo17
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V době záběhu - prvních 1000km bych to netočil do červeného, ale sem tam krátkodobě vyhnat nahoru ano. Hlavně po důkladném zahřátí motoru! Olej vyměnit po 2 - 3 tis km ideál a pak každých 15 tis. V dnešní době jsou stěny válců a všechny pohyblivé komponenty v motoru skoro dokonale opracovány, není tedy třeba se nějak stresovat. Ale malé zajetí popsané nahoře motoru určitě neuškodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím olejem... Já ho chtěl vyměnit po 5000, tak jsem volal do servisu, abych se domluvil. No, udělali ze mě vola, co si to vymýšlím, že to není třeba a ať počkám až si auto řekne. 

 

Vsak maji pravdu. Olej po 1000 ci 5000km se menil pred 20ti lety, kdy presnost vyroby byla ponekud na jinem levelu nez dnes. Dnes je to zhola zbytecne, motor je vyroben s takovou presnosti, ze se tam fakt nic neobrusuje ani si neseda. Vymena navic tomu urcite neuskodi, ale vliv na zivotnost auta to ma zcela zanedbatelnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po 5 tis. bych to taky asi neměnil, ale určitě bych nečekal na 30 tis. i když to jsou oleje Long Life. Mnozí z nás viděli vypouštěné oleje po 30 tis., někdy to vypadá spíše jako mazut a ne olej. Mazací schopnosti tomu odpovídají (viz řada článků na webu). První výměnu provedu po 10 až 15 tis. a pak po 30. tis. již v servise. Vždy VW 507 00.  Nikomu nebudu brát jeho názor, že je to zbytečné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...