Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

73 členové hlasovali

  1. 1. myslíte si že studenému motoru škodí krátké vzdálenosti ?

    • určitě ano, časem se to projeví
      35
    • možná, záleží na stylu jízdy
      17
    • asi ne
      4
    • motor je stroj, a je mu to jedno
      2

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

Tak zrovna u aut se stop/start systémem bych baterkou a startérem tolik neargumentoval, když je to auto schopný samo chcípnout a nastartovat 8x během cesty do práce

Já jezdím 3km do/z práce a manželka taky už 4roky a zatím cajk. Olej měním vždy po roce,včetně všech filtrů. Zatím se nestalo že by mí pal.pc ukazoval servis.

Upraveno od Jay Kay

rychlému degradování oleje, kdy vás to při proměnlivých intervalech pošle na výměnu třeba po 11 tisících (a přitom si někdo říká, jak se o auta stará když mění při pevném po 15 tis.)

Ine EP aditiva? Ine TBN?

 

S tsi jsem jezdil převážně krátké vzdálennosti, benzínu v oleji bylo tolik, že to člověk cítil na míle daleko  :) ale po roce ježdění by mě to na výměnu oleje podle PP hnalo až při 18tis.km. Takže ten algoritmus proměnlivého intervalu oproti pevnému žádnou spásu nezaručoval ;-)

 

 

Nopak! To jen potvrzuje že to funguje dobře. Jezdím převážné dlouhé trasy a podle PP bych najezdil i těch 30tis, když by tam nebyla ta druhá podmínka 2let :-)

 

Přesně tak, spousta lidí si myslí jak koupí ojetiny nevyhraje, ale opak bývá pravdou. Kdo se o auto pečlivě stará a auto mu bez poruch slouží, tak ho prodává jen zřídka. Větší počet tam je přesně těch aut kde není vše uplně v pořádku a nebo těch kde uživatelé neřeší a jezdí a to je zase časovaná bomba kdy se na nového majitele navalí investice které mají příčinu v režimu používání předchozího majitele. O stočených autech ani nemluvím.

 

U nás ve firmě točíme ve fleetu každé dva roky Octavie, kolem 100tis jdou z firmy. Na první pohled super auta, interiér zachovalej, kastle taky... protože se používají na rychlé dálniční přesuny po německu. Což je na druhou stranu kámen úrazu. Motor je po těch 100tis odepsanej, protože to každej valí +/-200km/h a ty motory tu zátěz prostě nedávají. Mám přímé srovnání když přijde do fleetu nový auto tak je to motoricky úplně jinde i přes to že je to na chlup stejný auto. A řeklo by se že si nový majitel bude kupovat auto které prokazatelně jezdilo dlouhé trasy.

Upraveno od Effective

  • 3 týdny později...

Nesúhlasím. Pri štýle jazdy aký má mkaba by mal PP hnať na výmenu oleja už pri 8 tisíc km, nie 18 tisíc. Takže PP síce nejak funguje, ale stále tam je moc veľká rezerva.
A čo sa týka áut u vás vo firme, jazdenie po diaľnici veľkým tempom by nemal byť problém. Problém je ak tam olej nechávate 30 tisíc km.

Tak si o tom nejdřív něco zjisti. Podívej se jak je třeba vyřešeno chlazení při větších rychlostech.

Nesúhlasím. Pri štýle jazdy aký má mkaba by mal PP hnať na výmenu oleja už pri 8 tisíc km, nie 18 tisíc. Takže PP síce nejak funguje, ale stále tam je moc veľká rezerva.

A čo sa týka áut u vás vo firme, jazdenie po diaľnici veľkým tempom by nemal byť problém. Problém je ak tam olej nechávate 30 tisíc km.

 

Nemůže jej tam hnát, protože proměnlivé intervaly jsou nastaveny tak, že je tam max. 30 tis. km ale MIN. 15 tis. km. Dřív než po 15 tis. km Tě to nepošle ani kdybys jezdil 500 metrů denně. Někteří jste na ten olej moc přecitlivělí. Od Škody 120 jsem neslyšel o nikom, že by zadřel motor třeba kvůli oleji, pokud jej v motoru nebylo málo nebo nejezdil vyloženě jak ho*ado... Je jasné, že olej nebude průzračně čistý, ale od toho tam taky je.

To taky neni pravda. Ja jezdim kratke trasy, mam promenny interval a poprve mne to na vymenu oleje hnalo po 9 tisicich a podruhe po dalsich 11 tisicich.

minimum je 15tis/1rok... max je 30tis/2roky... pokud se bavíme o QI6, tedy prodloužené intervaly od r.2013

Neviem na čo myslíš pri chladení oleja, ale pri bežnej jazde mimo diaľnice má olej okolo 85-95°C, keď pôjdeš na diaľnici v lete s naloženým autom, alebo viac cez limit, tak ten olej bude mať bez problémov cez 105°C, keď dáš ostrejšiu jazdu na Nordschleife, tak tam budeš mať aj 120°C.

Čo sa týka QI6, neviem ako to je nastavené, ale pri QG1 sa dalo bez problémov dostať hlboko pod 15 tisíc km (niekto tu na fóre mal aj 8 tisíc), a to je správne.

Tak ale to je v rozporu s tím, co tady uvádíš. Když v dokumentech píšou, jak jsem říkal, že je minimum 15 tisíc, jak to, že Tě to poslalo na výměnu při 11 353 km?

To je přesně ono a pak si něco jděte přečíst na fóórum  :kol-46:

Moc se upinate na tech 15000km. Je treba si uvedomit, ze v pripade opravdu nizkeho najezdu a kratkych tras, drive nastane druhy minimalni udaj a to je jeden rok. Takze pocitac nas muze poslat na vymenu i drive nez ujedeme 15000km.

Však jasně, ale to jsi nám nějak zapomněl říct...  :kol-138:

No tak me to prislo tak nejak logicke, ze kdyz jsem psal ze sem nenajel tech 15k, tak ze nastal ten druhy pripad - 1 rok :-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.