Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Teď už téměř k ničemu. Chtěl jsem vědět jestli je při 90km/h použitelný 6Q . Fabie točí 1800ot  a Octavie okolo 2000, což je v pohodě použitelné i na okreskách.

Včera jsem OIII zakoupil, tak mam bezprostřední porovnání. Díky

  • o 3 týdny později...
Vloženo
V 10. 6. 2020 na 6:56, octavia_66_tdi napsal:

Nevím kam to napsat, mám dotaz na porovnání motorů 1.0Tsi  v Octavii 85  vs Fabii 81.

Je tu někdo kdo má bezprostřední porovnání? V Octavii by měl mít lepší spodek, můžete to někdo potvrdit?

 

Díky

Co myslis tim lepsi spodek? Lepsi pofvozek? To kazdopadne. Taky stoji o 200 litru vic.....

Vloženo

Také vlastním asi 2 roky tento motor v Octavii III FL dnes již přes 45000km. Předchozí auto Octavia II 1.6MPi je nesrovnatelně horší, nejvíce ve vyšší průměrně spotřebě o 2-3l /100km, dynamika motoru...atd. Hodně jsem to srovnávám i s 1.6TDi, která 1.0TSi poráží snad jen na volnoběh a volnoběžné rozjezdy. Jinak je pro mě 1.6TDi zdechlina.

Nikdo tady nezmínil (nebo jsem to alespoň nepostřehl), že litrovka skoro vůbec nebrzdí motorem, což přispívá právě spotřebě a bohužel z kopce častému brzdění.

Jinak s většinou zkušenosti souhlasím.

 

Např.Jízda do Alp v prosinci ve 3 lidech, plný kufr a s rakví nemá problém. I když nemá moc lehkou nohu, spotřeba 5,5-6l, dá se uhánět i 200kmh (zkoušeno jen v krátkém úseku), jinak na pohodu úplně lehce pořád, kde se dá, 160kmh - samozřejmě přes Německo.

Chrastění při studeném motoru potvrzuji, ale už při přidání otáček se snaží utichnout a asi po 30s zmizí.

Rychlost 90-100 je na 6.rychlost asi 2000ot a dá se lehkou nohou jet pohodu třeba tempomatem. Jinak se snažím též moc nepodtáčet pod 1500ot (vyhýbám se většímu plynu na nízké otáčky). Na město 50-60kmh je ideální 3.rychlost.

U mě převládá spokojenost...nejsem moc náročnej :-)

Vloženo

Také souhlasím a celkem mě to brzdění štve protože jsem na to zvyklý i moje motorka brzdí motorem víc.

Ale jen kvůli tomu, ze musím víc brzdit.

 

 

Teoreticky si dokážu představit  jak kolega píše o snížení spotřeby.

Jelikož  pri brzdění motorem dojedeš dál, tak můžeš spotřebu snížit. U jiného auta bys musel opět přidat plyn, nebo vyřadit kvalt a tam uz nebude čistá nula, takže ve finále to spotřebu ušetří.

Vloženo

A hlavně je ten motůrek velmi lehký, to taky šetří a je pozitivně znát na předku při jízdě zatáčkou.

Je to takové vrnivé koťátko. Kdo by tahal navíc čtvrtý válec :D

Vloženo

Brzdeni motorem je dle me kvuli rekuperaci brzdne energie nechteny stav a proto v novych autech uz motorem brzdit moc nebudeme :-) ale jak pises,taky jsem na to byl u aut co jsem mel drive zvykly. Brzdeni motorem neumi ani moje 1.5 a co jsem koukal na jina fora je na tom spousta znacek stejne.

Vloženo

1.5 TSI by teoreticky měla dokonce brzdit motorem ještě méně než 1.0 TSI, protože by na dvou válcích nemělo docházet k pohybu a uzavírání ventilů, takže výsledný odpor bude ještě menší.

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Krom plachtění (brzdění motorem) jsem zapomněl napsat ještě jeden nešvar a pár drobností k prdu.

  • Vypnutí motoru má dlouhý doběh. Chvíli trvalo, než jsem si na to zvykl....že nemůžu po vypnutí pustit spojku se zařazenou rychlostí, protože auto ještě doběhem poskočí. Doběh je tu určitě 2 vteřiny, né-li déle.
  • Start-stop moc nepoužívám, ale překvapilo mě, že při jeho aktivaci se vypne posilovač řízení, ale ano, jakmile hnu volantem, naskočí motor a funguje (třeba Toyota Yaris, té běží elektrický posilovač při aktivaci pořád)
  • Našeptávač řazení...nebo jak se to jmenuje, to číselko, které ukazuje, kdy řadit. No já jej neberu na zřetel, ale mě našeptává snad jen nahoru. Dolů k podřazení našeptá snad jen když už jsou otáčky pod volnoběhem tedy pod 1000ot...ufff...určitě se podle toho neřiďte, to je špatně!

 

Editováno: , autor: Haski
Vloženo

Proč necháváš zařazenou rychlost?

Start-stop vypínej :) Brusel nesmysl.

Našeptávač radí, jak snížit spotřebu a při tom oddělat motor, to je známé. Podle Bruselu je výměna motoru ekologičtější a ekonomičtější než trochu více CO2.

Vloženo

Nechava zarazeno aby rekuperace pri brzdeni motorem dobijela baterku, pokud to nema od Ferdy upravene anebo neodpojil kablik.. jinak to faaakt nedobiji, jenom v zime dle pocasi anebo kdyz zapnes vyhrev sedacek.

Vloženo (editace)

Pokud jsme u toho systemu start stop, tak kdyz dojizdim s vyraznou rychlosti ke krizovatce  - plachtim a splnuje auto vsechny podminky k aktivaci stopu tak me motor vypne take.

Editováno: , autor: Návštěvník
Vloženo (editace)

Ahojte, 

 

viete niekto niečo o zvolavacej servisnej akcií pre 1.0tsi? 

https://m.autorevue.cz/trivalec-10-tsi-ma-problem-do-servisu-musi-9192-aut-vcetne-novych-skodovek

Dik

Editováno: , autor: Shorty193
Vloženo

Jenom to, že se týká nepochopitelně malého množství motorů, za tak dlouhé období.

A pokud je cílem pouze snížit emise, tak bych ani nechtěl, aby na motor někdo sahal, natož na vstřiky.

Vloženo (editace)

Ono to ten hluk po starte ma na svedomi toto:

https://youtu.be/9ian_PfRClI

 

Presne to iste je aj u 1litra.

https://youtu.be/vykLJDvXzNI

 

Ps :nejde mi vlozit odkaz spravne

Editováno: , autor: peter785
Odkaz v nespravnom formate

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...