Přejít na obsah

Špatné řazení jedničky


Tomis0012

Doporučené příspěvky

Dobrý den, 

rád bych se vás zeptal, co může být za tím, že jde špatně řadit jednička nebo zpátečka při rozjezdu. Přiblížím  vám situaci:

Jednička jde zařadit normálně asi tak cca pouze 2x z 10 rozjezdů. Ve zbylých 8 pokusech prostě nezařadim. Takže postup je následovný. Po sešlápnutí spojky chci zařadit jedničku, zjistím, že to nejde, takže při stále sešlápnuté spojce zařadím dvojku a ihned řadičkou jdu z dvojky na jedničku a to se chytí vždycky. 

Druhá možnost je ta, že při nemožnosti zařadit jedničku mírně uvolním sešlápnutou spojku (ale ne úplně), následně opět došlápnu a jednička tam jde v pohodě. Samozřejmě, že také jde spojku uvolnit kompletně a znova sešlápnout.

Další zajímavostí je, že když stojím například na semaforech, kde musím mít nohu na brzdě a zkusím zařadit, tak pokud se trefím do jednoho z osmi pokusů, tak samozřejmě zařadit nejde, ale jakmile sundám nohu z brzdy a auto se dá do pohybu, tak jednička jde zařadit bez problému. 

Tento problém je obdobný u zpátečky, ale tam to nezlobí tolik. Ostatní převodové stupně jdou řadit bez jakýchkoliv problémů. 

Jedná se o vozidlo Škoda Octavia II, 2.0 TDI 103 Kw, typ motoru BKD, ročník 2005, najeto skoro 200 tisíc km a spojka měněna zatím nebyla.

Potřeboval bych vědět, jestli to reálně může být spojkou/převodovkou nebo třeba nějakou prkotinou u řadičky.

Kdybych měl měnit komplet spojku se setrvačníkem a s ložiskem, tak to neni malá častka, ale pokud by nic jiného nezbývalo, tak se nedá nic dělat a musel bych do toho jít.

Děkuji za odpověď.

Tomáš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Na nerovnej ceste som nevyšľapol spojku a pri preradzovaní z 1tky na 2jku som spočítal zuby dosť nešetrne.

Následne nejde zaradiť prvý prevodový stupeň. Ostatné zaradiť idú.

Ak sa snažím zaradiť 1tku, tak následne nejde zaradiť 2jka, ale ak zaradim 3jku, tak 2jka ide zaradiť.

Rozbieham sa na 2jku, 3jka, 4rka, 5tka, 6tka a R idu OK.

V čom by mohol byť problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak máš dlouho auto ? 5+ let ? Mě u pětikvaltu šlo R/1/2 za studena přes zuby po ohřátí z tuha ale lépe, po výměně oleje vše vyřešeno, převodovka řadí jak za mlada. Doživotní náplň je na životnost auta, to jest na 5 let, nejde ani tak o km, olej v převodovce natahuje vlhkost a převodovka začne korodovat a jejích chod zhrubne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...