Eric_ Vloženo 10. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2016 Nemáš celkom pravdu, ak prečítaš forum zistíš že pravdu má mpiotrovsky Keď vypneš SS tak aj tak neodstavíš to blbé dobíjanie baterie, myslím rekuperáciu, vypne sa len SS. Plynie s toho to že batéria viac cykluje a obyčajná bude rýchlo KO. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirka toledo Vloženo 10. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2016 je třeba zvolit typ baterie v kodování Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 20. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2017 moje baterka po 3 letech a 60tis. SS aktivni... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda3 Vloženo 21. Únor 2018 Sdílet Vloženo 21. Únor 2018 Dobíjení u systému SS je problém, neprobíhá pořád jako u normálního auta, ale jen občas (rekuperace) proto se může stát, že je baterie vybitá. Proto se zde dávají lepší baterie a taky dražší aby tento systém nabíjení vydržely - silnější desky, nebo výplň mezi deskami, aby nedošlo k jejich ohnutí a tím ke zkratu. Na trhu existuje pouze jediná nabíječka (název už nevím), která je vhodná pro nabíjení baterií těchto typů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galaxy64 Vloženo 21. Únor 2018 Sdílet Vloženo 21. Únor 2018 Máš mysli Victron? Jediná nabíječka ve vesmíru pro nabíjení S/S baterií? Samozřejmě nesmysl a nabít to jde i Lidlovkou. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 21. Únor 2018 Sdílet Vloženo 21. Únor 2018 To vyjde jeden pojebany clanok a uz tu ludia stratia rozum. P.S. Minule som sa zastavil v jednom nemenovanom velkom salone na kus reci, a chalani tam prave nabijali Superba s tou lidlackou. Ani som sa nad tym nepozastavil. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Regulak Vloženo 11. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2018 Dnes jsem objevil zajímavý článeček. Dost objasňuje proč je životnost baterie tak nízká. Výrobce aut kvůli ušetřeným pár gramům CO2 ze zákazníků dělá dojné krávy. http://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-kdo-chce-jezdit-musi-dobijet-125770?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cisarnero Vloženo 15. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2018 Tento článek jsem také četl a souvislost má i článek http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici-autobaterie-tohle-byla-draha-uspora-113291 Pro mne z toho vyplývá, že pokud vyřadím StartStop určeným tlačítkem na palubní desce, nebo provedu softwarovou úpravu, stále bude fungovat t.zv. inteligentní dobíjení se všemi negativy a podmiňující požívání baterií AGL, EFM. Lze něco udělat pro to, že když nebudu používat SS a tím pádem mohu používat "obyčejnou-levnou" baterii, abych vyřadil t.zv inteligentní nabíjení a nabíjel "starým způsobem" - viz graf. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny.z Vloženo 15. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2018 @cisarnero: Předpokládám, že je to přesně, jak píšeš: když jsem v létě jezdil jen s denním svícením (SSS automaticky vypínám), tak se mi celkem chaoticky vypínala a zapínala palubní kamera - myslím si, že kvůli kolísání napětí v síti, mělo to souvislost s tím, jak člověk šlapal na plyn a používal brždění motorem. Pokud si vzpomenu, tak se to pokusím změřit někdy za jízdy přesněji... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PS1984 Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Zdravím. Počujte, nechcem vytvárať off topic, ale nerozumiem viacerým veciam v spojitosti s touto témou týkajúcej sa batérie. Vedel by mi tu teda niekto polopate vysvetliť nejaké základné princípy? Napr. stále sa tu spomína start stop system. Aký má vplyv na batériu? Moja predstava je, že vždy ked sa sadnem do auta, tak jednoducho stlačím to tlačidlo a "vypnem" ho. Tak je to dobre, či nie? Ďalej sa tu niečo spomína s tou rekuperáciou, brzdením motorom a dobíjaním batérie... A potom to samotné nejazdenie autom po určitú dobu... Som v tomto absolútny nováčik, v autách sa neorientujem a sem som prišiel kvôli tomu, že v januári by som mal byť už aj j vlastníkom novej Fábie a ukázalo sa, že sú tu tony skvelých informácií, ale na mňa až veľmi do hĺbky... Potrebujem naozaj len nutné základy, aby som mal aspoň trochu šajnu o čom tu píšete. Ďakujem za pochopenie a nezmažte mi to tu hneď :). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misocko Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Start stol vypinaj. Ked nechces ist do hlbky tato info ti musi stacit (pripadne sa zamysli ci je pre motor , starter a baterku to caste startovanie dobre - napoviem, nieje to dobre). Rekuperacne dobijenie neries , aj tak ho v zaruke nebudes moct odkodovat. Detaily k tomu aj ked nechces, bateria je dobijana iba ked brzdis alebo sa motor nudi a to tak ze vysokymi prudmi. V pohode sa stane ze vecer aj napriek tomu ze si presiel 100 km bude bateria nabita iba na 70% ale ty to nijako neovplivnis. Co sa tyka nejazdenia v urcitu dobu - nerozumiem. Ak chces diesla tak nejazdit kratke trasy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Z Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Já rozumiem:-). Tim je myšleno a budeš to mít i v návodu, že pokud nejezdíš delší dobu cca 14 dní a více máš baterii průběžně dobíjet nebo nechat na nabiječce s udržovací funkcí, protože auto má stále odběr a po 14 dnech bys nemusel nastartovat. K té rekuperaci brzdné energie- baterie se dobíjí jen při brždění motorem, tzn dojíždět s rychlostí bez plynu, ale také jen za ideálních podmínek. Pokud má nízký stav nabití, je velká spotřeba v síti apod. nabíjí se normálně. Auto si ji bude udržovat samo cca na 12,2-4V. I když ji dobiješ na víc (12,7), samo si to při jízdě zas stáhne na míň. Kup si voltmetr do autozapalovače a můžeš to sledovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PS1984 Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Díky chlapi, k tomu start stop - ano, predpokladal som, že to nerobí dobrotu. k tej rekuperácii - mám to chápať tak, že pri brzdení motorom sa vytvorí nejaký prúd (alebo napätie? - bože, som strašne mimo z fyziky, sorry...), ktorý sa potom dostane do baterky a dobíja ju? Ako je to pri tom "keď sa motor nudí"? Martin Z - hej, pochopil si to :) - mal som na mysli to dlhšie státie auta. To sa mám akože obávať, že ak pôjdem na 2 týždne na dovolenku letecky a auto mi bude stáť pri činžiaku, tak sa môže stať, že nenaštartujem? Priebežným dobíjaním sa myslí čo? - jednoducho sa prejsť autom, alebo si to dávať na nabíjačku? Ak áno, tak to ako spravím? vybrať baterku a zobrať do bytu ju nabiť? Ešte raz sa ospravedlňujem, ale fakticky nie som v týchto témach doma... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Pokud mas pristup k zasuvce, tak s inteligentni nabijeckou muzes nabijet baterii napojenou primo v aute. Pokud auto bude dva tydny stat, tak se opravdu muze stat, ze nenastartujes. Nizke napeti, mraz + staly odber = problem. Vse je tady stale dokola, poradne si to nacti to a pochopis vse. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PS1984 Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 před 9 minutami, Čečulák napsal: Pokud mas pristup k zasuvce, tak s inteligentni nabijeckou muzes nabijet baterii napojenou primo v aute. Pokud auto bude dva tydny stat, tak se opravdu muze stat, ze nenastartujes. Nizke napeti, mraz + staly odber = problem. Vse je tady stale dokola, poradne si to nacti to a pochopis vse. dík, tak posledná otázka - rodičia majú F2, tam sme nemali nikdy takýto "problém", keď auto stálo dlhšiu dobu. Čo spôsobuje ten stály odber? Resp. má ho aj F2? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Cim modernejsi a vybavenejsi auto, tim je odber vyssi. Stara F2 nemela rekuperaci, takze pokud auto bylo cajk, tak si ji zaparkoval s nabitou baterii, coz u F3 se Ti bohuzel podari treba jen na 60 %. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Heini Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Nejenom že nenastartuješ, ale baterka může být po smrti, (vlastní zkušenost, baterie po roce KO po delším stání, měněna na záruku). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lumirnavrat Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 ale ber to sportovne:). potkal jsem se na jednom soustredku s clovekem s nejakou vyssi Audi AX (kde X je neco mezi 3-6 nevim uz co to mel) a ten si vozi nabijecku v kufru. Ze pry mu stacil i tyden mit auto odstavene a uz nenastartuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Heini Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Jo, pokrok nezastavíš...?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Ted se vrátila kamarádka ze služební cesty asi 10denní, firma měla auta domluvená na nějakém odstavném parkovišti někde u letiště... Při návratu polovina lidí neodjela a za stěrači všechny auta měla vizitky na servisní službu ohledně nastartování vozidla pomocí startovacích kabelů . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Aby se baterie vybila po 10 dnech, to si myslím, že už musí být vybitá nebo před smrtí. Ale ta smrt taky s rekuperací přichází dříve...mě by zajímalo, nakolik baterii škodí start stop. před 9 hodinami, PS1984 napsal: dík, tak posledná otázka - rodičia majú F2, tam sme nemali nikdy takýto "problém", keď auto stálo dlhšiu dobu. Čo spôsobuje ten stály odber? Resp. má ho aj F2? F2 mimo Greenline nemívala takové vychytávky, takže baterie netrpěla. Ten stálý odběr je to málo, co spotřebovávají systémy, které se ani po uzamknutí zcela nevypnou. Např. stále potřebuješ auto kdykoli odemknout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Heini Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 SS baterii až tak nevadí, ovšem musí být nabitá a to je ten problém int. dobíjení. Teoreticky SS při vybité baterce motor nevypne. Baterce škodí spousta cyklů hlubokého vybití, které nastávají při jízdě bez jejího nabíjení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Regulak Vloženo 18. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2018 Podle pozorování chování nabíjení to vypadá že pod 6ºC se "inteligentní" nabíjení vypíná a začíná klasické nabíjení na konstantní napětí. Stačilo by tuto teplotu "posunout" výše třeba na 40º a bylo by to vyřazeno. Jen najít kde. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 18. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2018 Po 3/4 roku To bol iny spanok 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 19. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2018 @Johny.z To je podivné. V zásuvce by mělo být napětí přece konstantní, ostatně je na to jistě nějaká celoevropská norma. A dovoluji si vyloučit, že by se tam objevilo 16V nebo kolik to tu lidé psali, že ta rekuperace je schopná dát (při tom brždění apod). Svorky akumulátoru, alternátor ano, uživatelský interface na 12V podle mě ne. Ne každý adaptér by to zvládnul. Bude tam ještě nějaký spínaný zdroj DC/DC, to upraví výstup do zásuvky, ostatně kdo má zásuvku 230V - tam by rozkmit cca 11,8-16V byl ještě masivnější, na výstupu. Ten měnič na to musí umět reagovat, společně se spotřebou. Není problém jinde? Chtělo by to nějaké měření na výstupu z adaptéru, jestli náhodou není problém tam. @Regulak Je to komplexnější, v republice to umí (mimo vývojáře ŠA) jen pár lidí. Obětovat pár stovek mi za to stojí, oproti ceně 69Ah EFB ne-economy aku, resp. každého kusu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.