Tomáš K. Vloženo 18. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2016 Ahoj všem, potřeboval bych poradit. Předem díky! Fabia 2003, 1.2HTP AZQ. Před časem se začala rozsvěcet kontrolka motoru, VAG házel chybu EGR ventilu. Takže jsem objednal nový ventil. Než přišel, řekl jsem si, že nemám co pokazit, tak jsem ten původní vyčistil a ejhle, bylo po problému. Jakmile přišel objednaný ventil, vyměnil jsem ho, nastavení základních hodnot jsem samozřejmě provedl. Současně při výměně ventilu jsem dal nové svíčky – BRISK, originál Škoda. Od té doby jako by se motor po brzdění motorem a následným přidáním plynu dusí a cuká(obvykle mezi cca 1800 až 2500ot/min.). Pomůže náhle zvýšit otáčky, pak se to do dalšího brzdění motorem spraví. Zpočátku po výměně EGR naskakovaly chyby 16556 a 16490, což po několika málo jízdách přestalo – dnes navzdory problému žádné chyby nenaskakují. Zkoušel jsem dát původní svíčky BOSCH, bez efektu. Když zkouším nastavit základní hodnoty na škrtící klapce, nejde to provést, v poli čtyři je chyba. Klapka je čistá, chodí hladce. Po neúspěšném pokusu o nastavení základních hodnot klapky naskočí chyba 17987. Jsou dny, kdy auto jede bez problémů, ale z toho se s tím nedá prakticky jet. Teplota motoru nehraje roli. A ještě jedna věc, nejde provést test lambdy, myslím test s 5x plným plynem se sešlápnutou brzdou. Fakt už nevím, možná se motám v kruhu a něco banálního přehlížím. Díky! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2016 klapku jsi měl vytaženou úplně ven a čištěna i ze spodu? Co trubka od klapky k EGR, též čištěna? Co vrátit původní EGR, projevuje se to stejně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš K. Vloženo 19. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 19. Srpen 2016 Klapka čištěná i zespodu. Trubku jsem nečistil, je čistá a volně průchodná. Původní EGR jsem zkoušel vrátit, jenže mi na něm nešly nastavit základní hodnoty, tak jsem to s ním vzdal. Díky za screeny z VISu, mám ho, a chyby jsem zkoumal, bohužel bez výsledku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomi737 Vloženo 22. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2016 Klapka moze byt poskodena i zvnutra, kde sa opotrebuje samotne ozubenie a nieje mozne previest nastavenie klapky no a v istych polohach to proste cuka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 23. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2016 Jo jo,taky bych to tak vyděl jak tomi737. To bude ten problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš K. Vloženo 24. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 24. Srpen 2016 Děkuji za rady a snahu o pomoc. Záhada je vyřešena. Problém byl skutečně v novém EGR ventilu. Jeho těsnost jsem zkoušel už dřív, jenže vždy, když byl ventil studený a to těsnil. Napadlo mě zkusit jeho těsnost po zahřátí a ejhle, v tomto případě netěsnil, i pusou šel profouknout. Jen pro zajímavost, ten nový - vadný ventil je značka Vikä. Poslal jsem ho zpět na reklamaci, tak jsem zvědavý, zda reklamaci uznají, nebo co bude. Ještě jednou děkuji a přeji mnoho šťastných km. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 24. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2016 Čínu bych nebral, chápu, že tam bude asi výrazný cenový rozdíl, ale raději Pierburg, nebo TRW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ss.rambo Vloženo 24. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2016 Já už mám EGR ventil MaxGear 4 roky a nejto na něj 60 tis. a furt funguje... Myslím že to bude "stejná čína" jako Vikä. Pravdou je že jsem ho tehda bral z důvodu ceny, ta byla v té době třetinová oproti "značkovým". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 24. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2016 možná to bude aj jedno, prostě je to kurvítko, které tam neměli dávat a je fakt, že já už jich též prostřídal za životnost auta, žádný nebyl product of PRC a stejně nevydržely ani dvouletou zárku, až na origo (ten odešel v 90t km, čtvrt roku po 2 leté záruce) a ten poslední Pierburg, ketrý také záruku přečkal a tuším odešel po skoro 4 letech-80t km. Dva mezitím jsem stihl reklamovat (tuším 1x TRW a x Pierburg). Takže možná když narazíš "na dobrou čínu", tak to bude možná i dobrý poměr cena výkon, nesmí být tedy na houby už od prvopočátku . Aktuálně mám už aspoň takových 120t km EGR zaslepený, ještě do min.roku to pro STK nemělo vliv, prostě mázl jsem před vraty aby nesvítil check a emise OK, od letoška už bohužel díky readness kódu problém, ale už i to naštěstí jsem pořešil a mám na dva roky klid (což k aktuálním 331 500km stejně bude i tak asi poslední STK ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 6. Září 2016 Sdílet Vloženo 6. Září 2016 ja by som u tohto motora EGR nikdy nemenil. Za tie prachy uz moze byt RJ ktora EGR nepouziva (podobne ako novsie modely HTP) Mne teda este EGR funguje, ale ak prestane tak je v zalohe toto riesenie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Turista Vloženo 6. Září 2016 Sdílet Vloženo 6. Září 2016 (editace) Škrtící klapka. Při servisování kdy jsem jezdil do servisu /do 60.ooo km - pak již ne/ jsem nikdy nečetl že by klapku čistili. Dotaz zda někdo má vlastní zkušenost s preventivním prostříkáváním klapky s použitím zakoupeného? čistícího přípravku? a jeho doporučení zda to má smysl preventivně prostříkávat a následný vliv na potřebu seřízení klapky v servise. EGR nemám. Klapku jsem nafotil - volnoběh točí na 900/tisícovku to nepřesáhne - běží normálně - nedusí ani necuká. Fabia 1,2/47 kW-2008-BME Editováno: 6. Září 2016, autor: Turista Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 6. Září 2016 Sdílet Vloženo 6. Září 2016 před 4 hodinami, gourney napsal: ja by som u tohto motora EGR nikdy nemenil. Za tie prachy uz moze byt RJ ktora EGR nepouziva (podobne ako novsie modely HTP) Mne teda este EGR funguje, ale ak prestane tak je v zalohe toto riesenie nj gourney, máš pravdu že jsou lidé, kteří dokáží EGR softwarově vyřadit z ŘJ, ale pak by mě zajímalo, jak se to chová v readness kódu, který STK vyčítá, zda po úpravě tam bude vždy automaticky 0 jako že není součástí, nebo tam nadále bude svítit 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 6. Září 2016 Sdílet Vloženo 6. Září 2016 Ja mam na mysli RJ od Cimbu. Z pohladu diagnostiky to ma byt totozne se seriovou jednotkou. Podla autora poznat rozdiel len podla jazdy. U mna si teda na STK ani v servise nic nevsimli. Mam ale starsiu RJ co este EGR pouziva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 6. Září 2016 Sdílet Vloženo 6. Září 2016 to já vím že Cimbu to dělá, ale asi by bylo více vypovídající, kdyby někdo kdo má AZQ, nebo začátek BME a má tuto úpravu, nám sdělil co načte za readness ... protože nevím co si mám představit pod " Z pohladu diagnostiky to ma byt totozne se seriovou jednotkou" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 6. Září 2016 Sdílet Vloženo 6. Září 2016 Bolo by fajn keby to niekto vedel potvrdit... No predpokladam ze to dosahuje readines = 0 presne tak ako verzia HTP ktora od vyroby nema EGR. MrCimbu vcelku ochotne odpoveda na telefone. V niektorych veciach by som ho nebral doslovne, ale myslim ze RJ ktora tvrdi ze motor nie je uplne OK by do sveta nepustil - prinajmensom by musel by reagovat na reklamaciu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 7. Září 2016 Sdílet Vloženo 7. Září 2016 o jednom takovém jsem věděl, co si to nechal sw odstranit, bohužel už si nevybavuji jeho nick a netuším zda ještě na fórum chodí a auto má Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 Skočím do tohoto tématu, nechci zbytečně zakládat nové. Mám podobný problém. Čas od času se stane, že auto mezi 1800 - 2100 otáčkami začne vynechávat. V podstatě se stane, jakoby člověk vůbec nešlapal na plyn. Vše trvá vteřinu, možná dvě... potom auto znovu "zapne" a jede. Stává se to hlavně když člověk přeřadí (je jedno, zda níž nebo výš). Vše se děje v případě, že je auto zahřáté - například po 15 minutách jízdy. Na autě se toho moc neměnilo, alespoň tedy v motorové části. Klasicky filtry, olej, kapaliny... žádná kontrolka nesvítí. Je to podivné, protože se to stává pouze čas od času. Pokud je auto studené, neděje se to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 21. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2016 Senzor spojky? Samozrejme moze to byt 1000 inych veci. Vynechava to viackrat behom jednej jazdy? Kontrolka sa rozsvieti az ked to vynecha na aspon cca 3 sekundy. Diagnostika ukazala nejaku chybu? Podobna vec sa mi stavala na 2 autach. Na Fabii ale tak vzacne ze to nikto nechce riesit. Vcelku ma zaujima jak to dopadne..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 21. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2016 Pokud to byla odpověď na můj problém, tak vynechává to párkrát během jízdy – čas od času se to prostě stane, vždy na stejných otáčkách, vždy po přeřazení. Většinou stačí auto pořádně vytáhnout do otáček a funguje jak má. Žádná kontrola nesvítí, nebliká a neprojevuje se. Diagnostika neukázala vůbec žádnou chybu, která by jakkoli s tímto problémem souvisela. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomi737 Vloženo 21. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2016 Ja by som to tiez videl na ten spinac spojkoveho pedalu. Zrejme po zoslapnuti a naslednom uvolneni pedalu niekedy nedojde k rozpojeniu kontaktu spinaca okamzite a tak nastava kratky pokles otacok a vykonu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 22. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2016 Tam je ten problém, že se to děje opravdu jen v otáčkách od 1800 - 2100. A jelikož jsem prase prasácké, tak řadím tak, abych měl otáčky někde kolem 1500 po přeřazení. Takže auto vytáhne těch 300 otáček nahoru a pak teprve začne vynechávat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 22. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2016 hele, nečetl jsem nic o svíčkách, jak dlouho je tam máš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 22. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2016 Měněno před necelým rokem, cca. 9 tisíc kilometrů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 22. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2016 Omlouvám se za OT. To Sabiza, 40kw HTPčko bych tak nepodtáčel, jednat to ten motor nemá rád, druhak v těch otáčkách to prakticky nejede (1,2,3 ještě jo, ale 4,5 už tam jsou mrtvé a zbytečně to duní). K té ztrátě tahu, někdo psal, že pomohla výměna silembloku převodovky, nemám však vyzkoušeno, ale taky mi to sem tam udělá, ale spíš sporadicky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 22. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2016 ztráta tahu a silemblok převodovky--nesmysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.