Přejít na obsah

Fabia 1.2HTP - dusí se/cuká


Tomáš K.

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, potřeboval bych poradit. Předem díky! Fabia 2003, 1.2HTP AZQ. Před časem se začala rozsvěcet kontrolka motoru, VAG házel chybu EGR ventilu. Takže jsem objednal nový ventil. Než přišel, řekl jsem si, že nemám co pokazit, tak jsem ten původní vyčistil a ejhle, bylo po problému. Jakmile přišel objednaný ventil, vyměnil jsem ho, nastavení základních hodnot jsem samozřejmě provedl. Současně při výměně ventilu jsem dal nové svíčky – BRISK, originál Škoda. Od té doby jako by se motor po brzdění motorem a následným přidáním plynu dusí a cuká(obvykle mezi cca 1800 až 2500ot/min.). Pomůže náhle zvýšit otáčky, pak se to do dalšího brzdění motorem spraví. Zpočátku po výměně EGR naskakovaly chyby 16556 a 16490, což po několika málo jízdách přestalo – dnes navzdory problému žádné chyby nenaskakují. Zkoušel jsem dát původní svíčky BOSCH, bez efektu. Když zkouším nastavit základní hodnoty na škrtící klapce, nejde to provést, v poli čtyři je chyba. Klapka je čistá, chodí hladce. Po neúspěšném pokusu o nastavení základních hodnot klapky naskočí chyba 17987. Jsou dny, kdy auto jede bez problémů, ale z toho se s tím nedá prakticky jet. Teplota motoru nehraje roli. A ještě jedna věc, nejde provést test lambdy, myslím test s 5x plným plynem se sešlápnutou brzdou. Fakt už nevím, možná se motám v kruhu a něco banálního přehlížím. Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klapka čištěná i zespodu. Trubku jsem nečistil, je čistá a volně průchodná. Původní EGR jsem zkoušel vrátit, jenže mi na něm nešly nastavit základní hodnoty, tak jsem to s ním vzdal. Díky za screeny z VISu, mám ho, a chyby jsem zkoumal, bohužel bez výsledku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za rady a snahu o pomoc. Záhada je vyřešena. Problém byl skutečně v novém EGR ventilu. Jeho těsnost jsem zkoušel už dřív, jenže vždy, když byl ventil studený a to těsnil. Napadlo mě zkusit jeho těsnost po zahřátí a ejhle, v tomto případě netěsnil, i pusou šel profouknout. Jen pro zajímavost, ten nový - vadný ventil je značka Vikä. Poslal jsem ho zpět na reklamaci, tak jsem zvědavý, zda reklamaci uznají, nebo co bude. Ještě jednou děkuji a přeji mnoho šťastných km. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná to bude aj jedno, prostě je to kurvítko, které tam neměli dávat a je fakt, že já už jich též prostřídal za životnost auta, žádný nebyl product of PRC a stejně nevydržely ani dvouletou zárku, až na origo (ten odešel v 90t km, čtvrt roku po 2 leté záruce) a ten poslední Pierburg, ketrý také záruku přečkal a tuším odešel po skoro 4 letech-80t km. Dva mezitím jsem stihl reklamovat (tuším 1x TRW a x Pierburg). Takže možná když narazíš "na dobrou čínu", tak to bude možná i dobrý poměr cena výkon, nesmí být tedy na houby už od prvopočátku ;). Aktuálně mám už aspoň takových 120t km EGR zaslepený, ještě do min.roku to pro STK nemělo vliv, prostě mázl jsem před vraty aby nesvítil check a emise OK, od letoška už bohužel díky readness kódu problém, ale už i to naštěstí jsem pořešil a mám na dva roky klid (což k aktuálním 331 500km stejně bude i tak asi poslední STK :D )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Škrtící klapka.
Při servisování kdy jsem jezdil do servisu /do 60.ooo km - pak již ne/ jsem nikdy nečetl že by klapku čistili.
Dotaz zda někdo má vlastní zkušenost s preventivním prostříkáváním klapky s použitím zakoupeného?
čistícího přípravku? a jeho doporučení zda to má smysl preventivně prostříkávat a následný vliv na potřebu
seřízení klapky v servise. EGR nemám.
Klapku jsem nafotil  - volnoběh točí na 900/tisícovku to nepřesáhne - běží normálně - nedusí ani necuká.

Fabia 1,2/47 kW-2008-BME

Klapka_09_2016.jpg

Editováno: , autor: Turista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, gourney napsal:

ja by som u tohto motora EGR nikdy nemenil.

Za tie prachy uz moze byt RJ ktora EGR nepouziva (podobne ako novsie modely HTP)

Mne teda este EGR funguje, ale ak prestane tak je v zalohe toto riesenie :)

nj gourney, máš pravdu že jsou lidé, kteří dokáží EGR softwarově vyřadit z ŘJ, ale pak by mě zajímalo, jak se to chová v readness kódu, který STK vyčítá, zda po úpravě tam bude vždy automaticky 0 jako že není součástí, nebo tam nadále bude svítit 1

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to já vím že Cimbu to dělá, ale asi by bylo více vypovídající, kdyby někdo kdo má AZQ, nebo začátek BME a má tuto úpravu, nám sdělil co načte za readness ... protože nevím co si mám představit pod " Z pohladu diagnostiky to ma byt totozne se seriovou jednotkou"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bolo by fajn keby to niekto vedel potvrdit...

No predpokladam ze to dosahuje readines = 0 presne tak ako verzia HTP ktora od vyroby nema EGR.  MrCimbu vcelku ochotne odpoveda na telefone. V niektorych veciach by som ho nebral doslovne, ale myslim ze RJ ktora tvrdi ze motor nie je uplne OK by do sveta nepustil - prinajmensom by musel by reagovat na reklamaciu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Skočím do tohoto tématu, nechci zbytečně zakládat nové.

 

Mám podobný problém. Čas od času se stane, že auto mezi 1800 - 2100 otáčkami začne vynechávat. V podstatě se stane, jakoby člověk vůbec nešlapal na plyn. Vše trvá vteřinu, možná dvě... potom auto znovu "zapne" a jede. Stává se to hlavně když člověk přeřadí (je jedno, zda níž nebo výš). Vše se děje v případě, že je auto zahřáté - například po 15 minutách jízdy.

 

Na autě se toho moc neměnilo, alespoň tedy v motorové části. Klasicky filtry, olej, kapaliny... žádná kontrolka nesvítí. Je to podivné, protože se to stává pouze čas od času. Pokud je auto studené, neděje se to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Senzor spojky? :)

Samozrejme moze to byt 1000 inych veci.

Vynechava to viackrat behom jednej jazdy?

Kontrolka sa rozsvieti az ked to vynecha na aspon cca 3 sekundy.

Diagnostika ukazala nejaku chybu?

 

Podobna vec sa mi stavala na 2 autach. Na Fabii ale tak vzacne ze to nikto nechce riesit.

Vcelku ma zaujima jak to dopadne.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to byla odpověď na můj problém, tak vynechává to párkrát během jízdy – čas od času se to prostě stane, vždy na stejných otáčkách, vždy po přeřazení. Většinou stačí auto pořádně vytáhnout do otáček a funguje jak má. Žádná kontrola nesvítí, nebliká a neprojevuje se.  Diagnostika neukázala vůbec žádnou chybu, která by jakkoli s tímto problémem souvisela.  

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se za OT.

To Sabiza, 40kw HTPčko bych tak nepodtáčel, jednat to ten motor nemá rád, druhak v těch otáčkách to prakticky nejede (1,2,3 ještě jo, ale 4,5 už tam jsou mrtvé a zbytečně to duní).

 

K té ztrátě tahu, někdo psal, že pomohla výměna silembloku převodovky, nemám však vyzkoušeno, ale taky mi to sem tam udělá, ale spíš sporadicky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...