Přejít na obsah

Transport čtyř kol na Roomstru


ales-r

Doporučené příspěvky

Ahoj, řeším problém s transportem čtyř kol na Roomstru (moje, drahé polovičky + dvou dorůstajících dětí). Potřebuji poradit, co pořídit na transport čtyř kol, nemám totiž na Roomstru tažné zařízení ani hagusy.

Nejdřív jsem si myslel, že si pořídím tažné zařízení se svislým zatížením zvýšeném na 75 Kg, a nosič kol na tažné zařízení (komfort, rychlost, spotřeba).

Tato varianta, jak jsem ale pochopil, mě moc nepomůže, protože je ve velkém techničáku uvedeno maximální svislé zatížení tažného zařízení pouze 50Kg (toto je poprvé, co mě Roomster jako rodinné auto skutečně zklamal). Další varianta je již reálná, ale značně nekomfortní.

Nechat si dodělat hagusy a vozit kola na střeše, střecha má ve velkém techničáku uvedeno maximální zatížení 75Kg.

A teď ta rada, mám si nechat dodělat tažné zařízení + nosič kol na tažné zařízení a neřešit maximální svislou hmotnost na tažné zařízení (bude přetíženo cca o 10-20kg).

Setkal se někdo s vážením kol + nosiče kol od policie České republiky, nebo se to tiše toleruje?

Nebo dodělat hagusy a vozit kola na střeše.

Jak vozíte čtyři kola na Roomstru vy?

Cenový kalkul:

Tažné - montáž tažného zařízení + tažné s elektrikou + zapsání do TP + nosič kol na tažné, 1500 + 3000 + 300 + 7500 = 12300,-Kč.

Střecha - montáž hagusů + hagusy + příčníky + 4x nosič kola na střechu, 6500 + 2250 + 5200 = cca 14000,- Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PČR ti kola vážit nebude, aspoň jsem o tom nikdy neslyšel, ale pokud bys boural, je velice pravděpodobné, že se tím bude zaobírat pojišťovna. Buď v případě povinného ručení, kdy na tobě může vymáhat patřičnou část vyplaceného pojistného plnění, nebo ti může pojistné plnění patřičně krátit v případě havarijního pojištění.

 

Co varianta dvě kola za autem na kouli a dvě kola v interiéru (upevněná na střed, místo zbytečné prostřední srandasedačky)? Umístění kola vně je u takhle malého auta vždy trochu problém, nejen na střeše, ale i na tažném, kde kola dost přečnívají.

 

Zklamání to trochu je, že? Na druhou stranu jde, navzdory variabilitě a relativní prostornosti "living room", pořád o malé (úzké a relativně lehké) auto. Pokud od něj očekáváš vlastnosti rodinného auta, je chyba v tobě, nikoliv v Roomsteru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem sem tam viděl u někoho na střeše i 4 dospělá kola. Na kouli takovou zátěž bych už si netroufal. Ale za ty prachy co do toho vrazíš a jak často budeš jezdit takto někam bych zvážil třeba ty kola si někde na dovči vypůjčit :D

Ještě existují držáky na páté dveře myslím, ale na kolik kol je to možné použít netuším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám tažné, ale mám hagusy a tak vozím 4 kola na střeše. Zatím 2 dospělá, 2 dětská, ale co do zatížení je to jedno - dětská jsou tak těžká, že povolenou nosnost určitě překračuji a nikdo mě zatím s vážením neobtěžoval. Určitě bych nešetřil na samotných nosičích kol - Thule je jistota. Už jsem pár sundaných kol ze střechy na zemi viděl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, JayBee1 napsal:

PČR ti kola vážit nebude, aspoň jsem o tom nikdy neslyšel, ale pokud bys boural, je velice pravděpodobné, že se tím bude zaobírat pojišťovna. Buď v případě povinného ručení, kdy na tobě může vymáhat patřičnou část vyplaceného pojistného plnění, nebo ti může pojistné plnění patřičně krátit v případě havarijního pojištění.

 

Co varianta dvě kola za autem na kouli a dvě kola v interiéru (upevněná na střed, místo zbytečné prostřední srandasedačky)? Umístění kola vně je u takhle malého auta vždy trochu problém, nejen na střeše, ale i na tažném, kde kola dost přečnívají.

 

Zklamání to trochu je, že? Na druhou stranu jde, navzdory variabilitě a relativní prostornosti "living room", pořád o malé (úzké a relativně lehké) auto. Pokud od něj očekáváš vlastnosti rodinného auta, je chyba v tobě, nikoliv v Roomsteru...

 

Rád bych viděl ty dvě kola místo té prostřední sranda sedačky. Rooma máš, když tak vyfoť ty fantasto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kola do interiéru dávat nebudu, tam budou zavazadla. Jestli je Roomster rodinné auto nebo ne, pro čtyři stačí, místa v podélném směru je tam až až. Na střechu se čtyři kola v pohodě vlezou, váhovej limit je 75Kg. Čtyři kola + příčníky + čtyři držáky kol, 52Kg + 3Kg + 14Kg = cca 69Kg. Akorát mě bude otravovat, montáž příčníků + 4 držáků kol a následná demontáž (sídliště, do rána by tam nic nebylo). Takže nejlepší by bylo tažné + nosič na tažné (otázka 1 minuty). Není tady mezi námi "dopravák" pro upřesnění jak se dívají na překročení svislé hmotnosti na tažném?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mě určitě tažný. Mám zkušenost s obojím a dávat kola na střechu je trochu větší vopruz. Navíc musíš dávat bacha na výšku, např v krytých parkovištích, lépe řečeno nevejdeš se.

U tažnýho je naprd přendávat RZ a musí se dávat bacha při couvání, ale pořád je to menší zlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

padla otázka na domontovanie hagusov - je to možné, dokonca som to robil viacmenej sám (občas pribehol oco) aj na Roomstra (2010) aj na Fabiu 2 Combi (2013). pokiaľ zoženieš hagusy niekde používané na vrakáči, tak sa to dá (na Rooma vtedy tuším dával 70 eur), robotu ako som písal sme robili doma...ťažné vyšlo oca na 170 eur (? možno trepem). využíva samozrejme obe varianty ale skôr ako "pracovné" auto - materiál okolo domu a podobne

 

ad ťažné, nepotrebuješ si ešte vybaviť tretiu ŠPZ (EČV)? prípadne dať vyrobiť kópiu. či v ČR také potrebné nie je?

 

čo sa týka uchytenia na 5-te dvere, tak 4 dospelé bicykle by som tam as nedával. 2 ešte by celkom šli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když dáš kola na tažný, tak s SPZ-RZ sou 2 legální možnosti:

1.) sundávat zadní značku

2.) zajít na úřad a za 600 kč si pořídit třetí a máš klid. 

 

Nezáleží zatížení koule na tažným? Nemá pevně namontovaný tažný vetší nosnost? Máme na Astře pevnou koulu a má 75 kg, na fabči mám sundávací a ve velkým TP je 500 N, což je 50 kg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ví někdo PROČ je svislé zatížení tažného zařízení jen 50 kg? Není to myšlené jen pro připojení přívěsu?? Nechápu, proč by tak masivní kus železa, tak pevně přimontovaný do karosérie měl unést jen 50 kg. Vždyť když potáhnete 1500 kg přívěs a ve 100 km/h začnete intenzivně brzdit, tak svislé zatížení koule musí být mnohonásobně větší. Zejména u vysokého bržděného přívěsu bude na oj vznikat klopný moment jako hrom.

 

Osobně bych se "přetížení" nosičem kol nebál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voice: Dodej dvě tříčtvrteční kola a vyfotím. :D Teda aspoň doufám, že jsem správně pochopil ty dorůstající děti...

 

Luďa: To už jsme řešili tady. Na tažném nezáleží. Technicky přípustné svislé statické zatížení spojovacího zařízení určuje výrobce vozu a je uvedené v TP. Bez ohledu zda vůbec má auto namontované tažné.

 

ales-r: Pro čtyři lidi ano, pro čtyři kola moc ne. V souladu s paragrafy jedině na střechu. Ale jak je Room vyšší, je to, jak už tu kluci psali, pěkná pakárna. Jak jízda, tak manipulace, pokud tedy nejsi basketbalista. ;)

 

McMatěj: Fabia a Roomster jsou příliš malá, úzká, lehká auta, tak PROTO. Vlastně sis sám odpověděl - samotné tažné unese samozřejmě podstatně větší zátěž, stejně jako auto utáhne těžší přívěs, ale dynamické síly při jízdě by s malým autem cvičily nad únosnou míru. Přetížení se nemusíš bát, když budeš jezdit krokem kolem komína. V provozu ale budeš buď brzda, nebo více či méně nebezpečný. Samozřejmě záleží na míře přetížení. Osobně bych nějaké to kilo navíc na kouli taky neřešil. Otázka je, jestli se dá 70 kg, což je 140 % povoleného zatížení, brát jako "nějaké to kilo". Jinak tvůj dotaz by se hodil spíš sem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svislé zatížení je schválené zatížení ve svislé ose koule.Jak nosič kol zatěžuje kouli je jiná věc,kterou uživatel nemusí řešit,

pouze musí dodržet hmotnost nosiče,která nemá překročit povolené svislé zatížení.

To namáhání koule je značné,první nosiče nechtěli technici na MD povolit k užívání a výrobě v ČR,měli obavu pevnost uchycení

tažného v karoserii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak, nakonec zakoupen v pěkné slevě, nosič na tažné zařízení, Wjenzek Alfa Plus 3+1 = za 7000,- Kč.

Ještě přidělat tažné a je vše připraveno na novou sezónu.

Líbí se mi tažné od SVC Náchod má totiž svislé zatížení na 75 Kg http://www.svcnachod.cz/tazne_zarizeni/skoda/roomster+scout+praktik/2208

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravim zde na fóru. Před nedávnem jsem se stal majitelem jetého Roomstera a řeším přepravu kola - veterána tímhle autem. Nemám ani hagusy, ani tažák. Tak jsem koukal na nosič na páté dveře. Konkrétně Thule. Ale jde mi o jednu věc. Vzhledem k tomu, že má Roomster poměrně velká zadní světla, tak nebude kolo na nosiči vadit? Nosič sám  obě světla nezakreje, ale o to kolo bych měl docela obavu. Do kufru se mi kolo nevejde už jenom z toho důvodu, že je to poctivej kus železa a přední kolo se špatně sundavá. 

Nebo v případě, že nebude v pohodě ten nosič, tak budu s kolem jezdit i nadále Feldou :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...