Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Takže? Bude nebo nebude stacit?;):huh: Je pro baterie az do 120 Ah, takze snad zadny problem ne? Silnejsi baterii nez 38Ah tedy bude pravdepodobne jen nabijet delsi cas nez je obvykle u desetiny nabijeciho proudu...

Spoiler
Spoiler
Spoiler

 

 

 

Upraveno od Martin Z

Ano bude nabíjet déle. Já se ale neřídím co píšou v popisu, dívám se na parametry a tam se zjeví pravda. Tu 120 nabíjet 3.8 A se ta lidlovka upeče sama. Proto jsem psal, že ji vidím pro naše baterky jako udržovací. Stačí se podívat u baterky v návodu k ní jakým proudem se má nabíjet a řídit se tím.

Coz to jo. Ja v Rapidu samozrejme take nemam 120Ah, ale 50Ah. Prave na tyto baterky by to asi ale jeste stacit melo. Na baterie do TDI s kapacitou 70Ah apod. uz bych sel do jine.

Nabíjecí prou udávaný v návodu od baterky je proud maximální, menším proudem nabíjet můžeš. Kondiční (udržovací) nabíječky dávají proud v desetinách ampéru.

 

Pro baterku je lepší dobíjet ji delší dobu menším proudem.

 

Když budeš dobíjet baterku včas, tj. preventivně, nebudeš nikdy nabíjet celou kapacitu. V horším případě polovinu.

 

Jestli se mně na této nabíječce něco nelíbí a obecně na všech "chytrých" nabíječkách, tak je to to, že ukončí nabíjení při 14,8 V a to ještě není baterie dobitá na 100 % kapacity. (viz google a hledat "PB akumulátor konečné znaky nabití".

Upraveno od McMatej

Jo, tak prave to je  pro me to co potrebuju vzhledem k tomu, ze budu nabijet EFB baterii do vozu s rekuperaci a Start Stop, takze ani vic nabijet nemusim, protoze by si ji system stejne hned vybil na prave tech nejakych cca 14,4V, ktere udrzuje. Idealne se mi pak nabijecka prepne na udrzovani coz presne chci. Co se tyka klasickych PB barerii bude to opravdu malo no. Ja mam tedy jeste obycejnou klasickou nabijecku, ktera v pripade potreby nabije proste doplna. 

@Martin Z 14,4-14,8V u elektronické nabíječky a přes 15V u klasické je maximální nabíjecí napětí. Po odpojení nabíječky je klidové napětí 100% nabité baterie 12,8V. A F3 s ní pak zachází tak, že ji vybíjí za jízdy až na 12,1 takže ve výsledku se dlouhodobě baterka drží na 12.4.

Milanxx dík za upřesnění. 

SOS, když chci na zimu používat udržovací nabíječku, jak jí u FIII připojit, musím taky na plus a kostřící bod v motoru, jako když chci nabíjet normální nabíječkou a nebo jí mohu vrznout do zásuvky zapalovače ?

Obě možnosti jdou v podstatě stejné a tudíž dle libosti a možností si vyber.

Děkuji za rychlou odpověď.

já používám tuhle nabíječku z Lidlu už několik let a jsem max. spokojený..měl jsem ji už v době, kdy jsem ještě neměl F3 s tím slavným S/S a nabíjela baterku naprosto v pohodě.

  • 1 měsíc později...

ano dotestovali normální baterku, ale oni na ni najeli za 9 měsíců 40 tkm..to moc z nás nenajezdí, takže to je otázka no..baterka zřejmě odešla častým nabíjením a vybíjením kvůli slavnému S/S..takže kdo jezdí málo, tak tomu vydrží zcela jistě mnohem déle a pokud by měla vydržet při menším nájezdu třeba jen 3 roky, tak se to vzhledem k ceně určitě asi vyplatí..

No nevím. Stane se z ní potenciální problémové místo. Ono stačí koupit značkovou EFB ale ne v SA a cena je sice větší ale ne tak jak SA. A pravidelně dobíjet když to jde. Nebo se stavit za ferdou. Ten umí odstranit ten hlavní problém a tím je rekuperace. Protože jak je teď ráno zima a odpoledne teplo tak auto odpoledne nechá baterku na 12.1 a ráno podle fyzikálních zákonů je 11.9 a smrt přichází i s hlášením na palubce.

  • Autor

Dobíjím pro jistotu cca 1x za 10 dní i přes to, že jezdím každý den 66 km. Onehdá jsem přijel z práce před garáž, a SS mi nevypnul motor.(zapomněl jsem ho vypnout). Šla hned na nabíječku. Ale abych měl úplnou jistotu, musel bych nabíjet každý den. Začíná mi ta rekuperace trochu vadit.

Jenom drobná otázka: jakým způsobem dobíjíte: odpojujete baterii od sítě nebo ne? Selský rozum mi říká, že jakákoli elektroinstalace na autě by si měla s pulzy poradit, pokud tedy není akumulátor po smrti a jednalo by se třeba o 10V propad, ale i tak...

  • Autor

+ na baterku, - na kostřící bod, barerii neodpojuji, nabíječka CTEK

Upraveno od Heini

Kdo nyní uvažujete o koupi nabíječky, tak na eshopu Lidlu je nyní zlevněná..používám již hodně let k naprosté spokojenosti za zlomek ceny švédského Cteku..

 

screenshot-www.lidl-shop.cz-2018-11-12-12-08-13.jpg

Nevím jak dnes, ale dřív ten Lidl neuměl po skončení nabíjení držet 14,4V pro srovnání napětí všech článků.

Tím neříkám, že by byl nějak zásadně špatný, ale kde prostě průměrné autonabíječky končí, tam ten Ctek teprve začíná (rozdílnost v charakteristice nabíjení).

A aby se neřeklo, že dělám reklamu, taky má svoje mouchy, pro trvalé připojení na baterii dává zbytečně moc, - bohužel 85% konkurence také...

Osobně lidlenku (o model starší - podobná, ale modrá) používám (i) na nabíjení 6V motobaterií a po skončení nabíjení udržuje 6.6V... Jak je to u autobaterie, nepamatuji, ale aktuální návod se zmiňuje, že po dokončení nabíjení se přepne do udržovacího režimu....

  • 2 týdny později...

Kašli na tu Čínu, stačí ti naozaj z Lídlu.

 

Sám mám dve nabíjačky jednu silnejšiu 10A inteligentnú a tú sa mi vôbec nechce vyberať a manipulovať a Lidlacku a v pohode funguje a nestojí moc.

 

Jediné čo by som vytkol Lidlackej že v mrazoch stvrdnú kable, inak super.

 

Tá 10A je Cemont IDcharger

https://nabijacky-a-startovacie-boxy.heureka.sk/cemont-id-charger-15/specifikace/#section

Upraveno od Eric_

před 2 hodinami, Eric_ napsal:

Kašli na tu Čínu, stačí ti naozaj z Lídlu.

 

Sám mám dve nabíjačky jednu silnejšiu 10A inteligentnú a tú sa mi vôbec nechce vyberať a manipulovať a Lidlacku a v pohode funguje a nestojí moc.

 

Jediné čo by som vytkol Lidlackej že v mrazoch stvrdnú kable, inak super.

 

Tá 10A je Cemont IDcharger

https://nabijacky-a-startovacie-boxy.heureka.sk/cemont-id-charger-15/specifikace/#section

Nabíječku z Lidlu mám také a všichni okolo také. Bez problémů užívání. Mám sice Aku typu EFB, ale ten lze nabíjet, jako normální zaplavené aku, dokonce nabíječka má funkci pro AGM. Ono tvrdé kabely lze řešit i nabíječkou MXS 5.0 Polar, ale to jsme opět s cenou někde jinde. Máš pravdu, neutrácet zbytečně. 

Takže Čína....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.