Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 10 měsíců později...
Vloženo

Zdravím,

děkuji za případné rady.

Uvažuji o koupi ojeté Octavie III s rozpočtem kolem 250 000 Kč. Hledám combi a manuální převodovku.

Ročně najedu cca 20 000km (okresky/město/občas dálnice).

 

Rozhoduji se mezi 1,0 TSI 85 kW a 1,4 TSI, 90 nebo 110 kW.  Čtyřválec mi do OIII sedí více.  Z TSI jsem řídil jen Kamiq 1,0TSI, 70kW.

 

Reálně počítám s nájezdem cca 200 000 km (nečekaně nejčastější nájezd v mém budgetu :)).  Stav před nákupem prověří mechanik.

Nebude tento nájezd už na repas motoru? V moderních benzínových motorech se neorientuju. Se servisními náklady po nákupu počítám, ale nechci pak řešit repas / nový motor.

 

Pokud je 200 000 km nájezd u TSI už velký risk a životnosti TSI nezbývá, nebránil bych se naftě 2.0TDI. U toho vím s čím počítat.

 

Díky, 

 

 

 

Vloženo

200tis km se neboj. Servisuju kousky s nájezdem 400 a furt to jezdí. Samozřejmě že čim míň tím líp. 1.4 ať už 103 nebo 110kw je celkem příjemné svezení. Sám jednu mám a jsem moc spokojený. Spotřeba tak 6.5l, mám to už nějaký ten rok, ujeto s tím mám 50 tis, celkově má 300 a krom rozvodů a čištění sacích kanálů v hlavě jsem na motor nesáhl. Teda krom svíček a olejů samozřejmě 

Vloženo (editace)

To ano, ale zvukový projev i celkový komfort, který TSI motor oproti TDI nabízí, se bohužel po překročení hranice 200 tisíc kilometrů výrazně zhoršuje. TDI tímto netrpí, protože je hlučný a vibruje už jako nový. 🙂 Samozřejmě to neznamená, že TSI nevydrží třeba 500 tisíc kilometrů, ale už to nebude ten příjemně tichý a kultivovaný motor bez pazvuků a cukání, jaký bývá například při nájezdu kolem 120 tisíc kilometrů.

V každém případě je lepší dělat generálku TSI motoru při 250K km než to dělat TDI motoru přes 260K km ta cena za díly a náročnost servisu je úplně jinde.

Editováno: , autor: LosDavos
Vloženo

1.4TSI je fajn, zatial mam 257 500 km a jazdi to :D kupovana pred 3 rokmi pri 178 000 km. Skor ako motora by som sa po osobnej skusenosti bal a venoval kontrole laku. Rozne hrdzave miesta ci bodky. Hlavne predne prahy, zadne blatniky, ci veko kufra. Ale toto bude asi zalezat kus od kusu a hlavne od farby

 

Ak je cena a najazd priblizne rovnaky, tak radsej tu 1.4TSI ako 1.0TSI. Podobnu dilemu som riesil pred 3 rokmi

Vloženo

Ano je pravda že to TSI s vyšším nájezdem je trochu hlučnější, můžu porovnat moje auto s nájezdem 300 tis a auto co mi jezdí na servis s úplně novým motorem (výměna při 489tis z důvodu ulomeného kousku pístu), nicméně včera jsem jezdil jak s jedním tak druhým autem a zas tak propastný rozdíl to není. Určitě to není nic, za co bych TSI zavrhl. Popravdě jsem byl příjemně překvapený jak ten motor i po těch km je stále tichý a kultivovaný. Na volnoběh není téměř slyšet. Jako druhé auto mám 3.6fsi Superba, teď jsem s ním jezdil nějaký čas, včera přesedl do oktávky a na křižovatce jsem myslel že mi motor zdechl, páč ho nebylo oproti té 3.6 slyšet.

Ale nechci nutit svůj názor, jen já bych už naftu nechtěl.

  • o 4 týdny později...
Vloženo

nemusí byť , však tie rs látkové poťahy boli odjakživa šmejd a furt sa to reklamovalo ... alcantara tiež žiadny zázrak ale látka bol úplny hnoj , záleží aj kto ako nasadá a vysadá a koľko váži

 

cena je katastrofa ale vďaka "kvalite" OCT IV je to bohužial tak a predateľné auto ... moja pred pomaly dvomi rokmi stála ešte viac , pritom pár korún priplatiť v 2019 tak mám novú podľa vlastného výberu ... 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...