Přejít na obsah

Koupe ojete OIII


Sabiza

Doporučené příspěvky

Taky bych za sebe doporučil tu 1,4 TSI. Dobrý motor je základ, ostatní co půjde si časem dodělá š. Moje osobní zkušenosti - sám střídám 1,0 TSI 81kw v Rapidu s 1,5 TSI 110kw ve Scale. Ta 1,0 není špatná a dá se na na ni zvyknout, ale v Octavii už to bude dost na hraně. Ta 1,5 to už je plnotučný pohon a co jsem četl, tak starší 1,4 jela ještě o kus lépe, to je pro Octavii odpovídající pohon. S tou 1,0 se ti budou všichni posmívat 😁 (možná jen dokud si s tím nesjedou, protože ono to taky jakž takž jede). Určitě si zkus s tím sjet, pokud je ta 1,4 na Slovensku. A pro srovnání bych zašel k nějakému prodejci nových škodovek, nějakou predvaděčku s 1,0 tsi jistě mít bude...

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Praveze 1.4 je na SK (cca 200km), aj dovezena 1.0 je uz na SK. Mal som v F3C 1.2,81kW. Tam mi to stacilo, ale Fabia je mensia a lahsia. O3 by mala mat 85kW (po cipe 98kW) pri 1.0 a 110kW pri 1.4.

Trochu ma ale zaraza, preco v inzerate ma uvedene ze je to 1.5 a nie 1.4 ako pise Carolina aj par webovych stranok po zadani VIN

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou 1,0 TSI si prostě sjeď, Z Rapida vím, že ten motor má prostě svůj trochu osobitý charakter, alespoň v Rapidu kde ještě bojuje s dlouhými převody a je bez dvouhmoty. Chce to prostě zvyk a hlavně v zimě je trochu "zábava" neztrácet s tím trakci, když ji člověk nejvíc potřebuje (řetězy jsem radši vozil skoro furt). I tak je občas docela kumšt to udržet na zledovatělý silnici, kterých je u nás na Šumavě v lesích mraky. V Octavii asi ten motor bude trochu přívětivější, bude mít optimálnější převodové poměry, dvouhmota, těžší karoserie, tak i ta trakce bude asi trochu lepší. Uvidíš. Jo a k tomu výkonu. Jedna věc je jeho maximum, věc druhá jeho průběh. Stejně jako krouťák. Od toho se odvíjí pružnost motoru a subjektivní ochota jít za plynem. Ta 1,0 v Rapidu s dlouhými kvalty, když mi na dvojku spadnou otáčky na volnoběh a už není čas podřadit na jedničku, to bych vypil šálek kafe než se to zas probere a pak to zabere jak lokomotiva a tohle když zažíváš na nějaký zledovatělý cestě při výjezdech ze zatáček, to si prostě užiješ :-D. Třeba Oktávka v tom bude lepší než lehký Rapid. Jo a ohledně čipu, asi bych neměl koule z toho motoru ždímat víc něž má z fabriky, je to jen takový malý chrastítko, tak aby v tom někde nehrklo :-)

 

Ohledně té druhé oktávky s 1,4TSI, tak vznes prodávajícímu dotaz jak to s tou motorizací je. Já jen sdílím mé zkušenosti. Můj Rapid je dobré auto, ale ten motor, jak jsem psal výše na něm vnímám jako asi největší kompromis. Na druhou stranu, mimo město, když to člověk nežene na plno, tak mi to jezdí hezky úsporně kolem 5,0l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo bude chtít kupovat v ČR 1.5 na trh už se dostali auta z kriminální policie, co měli na operativní leasing.

Jsou všechny DSG, LB, na kufru křidélko, barvy většinou Pacific, hnědá, černá.

Najeto 30-50 tkm, r.v. konec 2019, zač.2020. RZ mají, podle kraje všechny nejsou A.

Chování k motoru, k podvozku není třeba rozvádět …

Jeden příklad https://www.skodaplus.cz/Car/1868299/skoda-octavia-1-5-tsi-110-kw-ambition/?isUsed=true&make=brand_32&model=model_404&transmissionTypes=transmission_2&transmissionTypes=transmission_3&transmissionTypes=transmission_5&transmissionTypes=transmission_4&transmissionTypes=transmission_6&transmissionTypes=transmission_7&carsOrderBy=FIRST_REGISTRATION_DESC&isSkodaPlus=true&isOneYearCar=true&fuelTypes=fuel_type_1&bodyTypes=body_type_13

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná jsem v tomhle ohledu staromódní, ale když jsem kupoval auto za 300+tis., tak jsem chtěl jednoznačně něco, co je z českou historií a servisované ve škodovce. Ano, kvůli tomu jsem hledal auto i půl roku a musel jsem být pohotový, ale koupil jsem auto, do kterého teď nesypu (zatím) peníze a jezdí s tím žena bez problému už od listopadu 2018 a dělají se jen předepsané servisy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sám jsem si ve výprodeji skladovek 10/2019 nakonec vzal Rapida Style+ 81kW 1.0. Ségře jsem teď sehnal tu samou ojetinu a řeknu Vám ten výběr a ceny to je hnus.

 

Jinak můj "český sen" byla samozřejmě Octavia Combi 110kW TSI červená Style+ najeto max. do 50tisíc km, ale bohužel v té době by ta cena byla oproti rapidu někde jinde. O3 s tak malím nájezdem už moc nebyla. A ty 4oči faceliftu bych nesnesl. No a IV ovce je sice fajn, zase i v mých očích sráží ta palubka. Hlavně umístění ventilace a přesun hlavních ovládacích prvků na dotykový displej. To je podle mě největší ohrožení životů co automobilky vymysleli za pěknou řadu let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahojte, všiml jsem si, že velké autobazary, jako třeba Áčka, jsou plné importů z Polska. Teda co se týče mladých OIII po fl. Neví někdo, jak to je? Jsou to nějaké opravené bouračky nebo auta z lízingů? Zajímalo by mě to, po OIII se totiž dívám.

Editováno: , autor: zastavcan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

No mně přijde ta 1.6 TDi slabá, ale samozřejmě pokud jsi na to zvyklý.
Ale jak bylo řečeno, když jsi s ním jezdil, tak víš, kde má nebo nemá jaké mouchy. Já mám služebáka taky od funglovky, i když firma ho má ve vlastnictví, a celkově jsem z kvality zpracování všeho možného dost zklamaný (myšleno hlavně interiér - sedačky, drnčející ovládání oken u řidiče, těsnění oken - když je pootevřené a zaklapnou se dveře, tak mám pocit, že okno vypadne apod...). Jediné, co je v pohodě, je asi ten motor. Jakože kdybych to měl za těch necelých 800tis. kupovat tehdy já, tak bych byl dost rozpačitý. I když co jsem slyšel od kamarádů na nový  mergly nebo bavoráky, tak je to asi všude stejné... teda já řeším spíš blbosti uvnitř, oni spíš motorovou část.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi to jezdil, tak musiš vědět jestli, tě nechala vodní puma ve štychu jako mě ve 107 tis, což jsem u jiný škodovky dosud nezažil. To je jediná oprava, kterou jsem zatím řešil. Jestli jí měnili, lépe pro tebe, cena je to dobrá . Že je to líny, to ví skoro a každý----snižování emisí a blabla, zase , kde bys jezdil s dvoulitrem za cca 4,5 l? že je to línější než II ková 1,6 a taky rozvrzanější na to už jsem si zvykl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 31. 8. 2022 na 14:31, Motyll44 napsal:

Končí mi operák na O3 FL 1.6 TDi combi, výbava STYLE. Navíc jen 17" kola a Construkt. Vyrobeno 10/2018, najeto ca 150k km. Jezdilo dlouhé štreky (SK, DE). Barva bíla. Auto jsem jezdil jen já.
Leasingovka nabídla odkup 300k CZK. Co vy na to?

To mi přijde docela dost. Velmi podobnou cenu (stanovenou pro 3leté auto a nájezd 150 tis. km) mám na OIII Style FL, 2.0 110 kW, 7st DSG, paket Style Plus, LED světla přední i zadní, adaptivní tempomat, Amundsen s navigací, Kessy, Driving mode select, vyhřívání volantu a všech sedaček, automatická světla a stěrače, ambientní osvětlení....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou ale konečné ceny pro běžné zákazníky. Kouzlo a smysl přímých odkupů od leasingovek je v tom, že ti leasingovka nabízí svou zůstatkovou cenu auta.  Tzn. cenu bez marže z bazarového prodeje. Je to motivující pro spokojenost obou stran. Leasingovka na daném autě dávno vydělala z měsíčních splátek a zbaví se starostí s bazarovým prodejem. A kupující dostane "své" auto, které zná a o které pečoval jako o vlastní za výrazně lepší cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně teda ta cena přijde adekvátní, jak jsem říkal, motor slabší, ale zase úsporný a spolehlivý. Navíc s lepší výbavou, než prodávají bazary, za tu cenu.
Já jsem z rovna ten typ, co ocením auto s komplet historií v autorizáku (i přes to, že ne každý autorizák má kvalitní servis). Ale jsem ochotný si připlatit za to, aby auto mělo vedenou komplet historii a vím tak, jestli to není "vyklepaná totálka".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si tedy nemůžu pomoc, ale jestli si mám vybrat mezi 1.6 85kW a 2.0 110KW při rozdílu v ceně 100K tak si rozhodně vyberu 1.6.

Co si budeme ta 110KW je udušená a pokud v autě jedu sám, tak rozdíl ve výkonu horko těžko poznám, ujistí mě až 6q na řadičce.

Zásadní rozdíl cítím až u 140KW verze a ta je tuším jen v RS nebo v superbu.

Klasická Octavie je zoufale nudné auto ve všech směrech, takže z mého pohledu by vítězila koupě podle stavu a ceny motor bych měl asi úplně u zadku, protože všechny jsou líné  a o kvalitně podvozku raději ani nemluvě.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, 15degren napsal:

Já si tedy nemůžu pomoc, ale jestli si mám vybrat mezi 1.6 85kW a 2.0 110KW při rozdílu v ceně 100K tak si rozhodně vyberu 1.6.

Co si budeme ta 110KW je udušená a pokud v autě jedu sám, tak rozdíl ve výkonu horko těžko poznám, ujistí mě až 6q na řadičce.

Zásadní rozdíl cítím až u 140KW verze a ta je tuším jen v RS nebo v superbu.

To skôr tá 135/140kw verzia je "udušená", kvôli prevodovke a tým že je tam väčšie turbo sa zdá byť menej živé oproti 110kw. Ide to dobre až po úprave mapy. Tá 110kw na svoj výkon ide veľmi dobre. S 1,6 verzí by som bral iba s 6st. prevodovku čo je Greenline verzia. 

 

A 1.6 a 2.0 110kw majú podľa všetkého menej problémov ako 135kw verzia (sám mam dve 135kw)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...