Přejít na obsah

Hučení ventilátoru topení


iceman

Doporučené příspěvky

Muj pohled je takovej, že při nenastartovaným motoru je ventilátor přiměřeně tichej. Jak nastartuju tak se zvýší napětí a tím se zvýší otáčky ventilátoru a už jde šlyšet jak si pěkně chrochtá bazmek. Tudíž jsou asi špatný otáčky ventilátoru kdy to zrovna rezonuje. O pár otáček míň a je tichej bazmek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muj pohled je takovej, že při nenastartovaným motoru je ventilátor přiměřeně tichej. Jak nastartuju tak se zvýší napětí a tím se zvýší otáčky ventilátoru a už jde šlyšet jak si pěkně chrochtá bazmek. Tudíž jsou asi špatný otáčky ventilátoru kdy to zrovna rezonuje. O pár otáček míň a je tichej bazmek

nevim, me ventilator huci jen pri zapnute klime...urcite to budu reklamovat, problemem je, ze auto potrebuju kazdy den...a ted me to ani neboli, protoze klimu nepouzivam. Jak pouzivate klimatizaci ted v tomhle pocasi??

Ja jsem asi zvyklej z aut bez klimy, pres zimu ji nemam zaplou. Nevim jakej by byl rozdil pri topeni s nastavenim teploty na 22 bez klimy a s klimou. Vzduch bude foukat stejne teplej, ohratej od motoru, ne?? Mozna pri zapnute klime jde vzduch jeste pres nejaky filtry...ale ted jsem si uvedomil, ze je dobre pustit klimu pri oroseni skel, ze :palec2:

Asi mam blbej zvyk pouzivat klimatizaci jen v lete. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mám fabii 1.2 47kW - větrák na první rychlost divně hučí (rezonuje, jako ložiska - řeší to tu každý) a na další rychlosti mi přijde dost hlučný (normální hučení vzduchu - ale nahlas). Pročetl jsem si tady tu diskuzi, ale jak teda na opravu? Koupit nový ventilátor (jaký typ) vyčistit motorek, ložiska, ... ? Vyčistit vzduchové rozvody? Nějaké filtry?

Díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výrobce tvrdí, že ty motorky mají samomazná ložiska. Přitom tam jsou obyčejná v nejlacinějším provedení, dokonce mám dojem, že ani ne valivá, ale obyč mosazná "futra" - ta se opotřebují a začnou drnčet nebo hučet. Zklidní ja kapka oleje - nejhorší ale na tom je, že tu kapku oleje by taková ložiska potřebovala jednou za půl roku, ale DOSTAT SE K NIM znamená rozebrat půlku palubovky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

Zdar s tímto mám osobní zkušenost takovou, že mne ventilátor rezonoval vždy po výměně pylového filtru. Jako kdyby tam byl blbě zastrčen, nebo špatně osazený plastový kryt. Mám Fabku II Combi r.v. 2008 bez klimy. Když se znova vytáhl filtr a dobře se nasadil jeho plastový kryt, tak vše v pořádku. Ani na jednu rychlost nemám ventilátor hlučný. Zkuste na to mrknout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...

ahojky.taky mi na 1. pozici huci ventilator.jak vycochtanej.normalne mi to nedela,hlavne v zime ,jak je stuhlej.ptal sem se v pelhrimove ve skodovce a .... ze to opravi,ale vyndani palubovky.a kdyz sem videl ze na servisce neumeji ani zacvaknout kabinovy filt,tak sem si to rozmyslel.pres zimu to holt vydzim,no.ale klidne kdyby to doma delal nekdo mohl by to nafotit.myslim si ze to zvladne kazdy druhy.

a mam fabku 1,6 16V r.v.2009

Editováno: , autor: Jamal00
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj panove,

z huceni ventilatoru na jednicku mi boli hlava. Vyroba 02/08, vetrak puvodni. Studeny vetrak po startu nehuci, zacne po cca 20ti km jizdy, huci trochu i na dvojku, na trojku a ctyrku je tichy. Klima, neklima vliv nema, otvor v kastliku spolujezdce taky ne. Je to strasne otravne a trha to usi, ale rozebirat palubku? Radsi ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

U mě je ventilátor na jedničku ticho, skoro neslyšitelný.

Bohužel na dvojku a víc něco jakoby začne syčet u nohou spolujezdce. Mám podezření na něco se vzduchovým filtrem (byl nedávno měněný), ale fyzicky je OK, nasazený je taky OK, ale začalo to asi po jeho výměně a ať dělám co dělám, tak to syčení nemizí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tak "konečně" mám první problém. Už jsem si myslel, že mám jiné auto. Odešlo topení, ale v době kdy to člověk zrovna moc nepotřeboval.

Minulý celý týden jsem byl pracovně v Děčíně. Auto po první nocí u hotelu jako skleněná královna. Takže jsme jezdil s kolegou. V pátek večer

před odjezdem domů /140km/ jsem řešil jak odmlžit okna. Z venku oškrabat ze vnitřku oškrabat. Co dál. Oblékl  jsem se jako na závody psího

spřežení na Aljašce a vyrazil jsem.  Problém.... jak jsem dýchal, tak se okna hned zamlžovaly. Zkoušel jsem střídavě otavirat okna a zavírat nic proti zamlžování nepomohlo. Jedna ruka na volantu, druhá kmitala se škrabkou a později s hadrem. Z venku okna se nahrazovala a tak jsem používal každou chvíli ostřikovač, kam jsem před jízdou nalil nemrznoucí směs do -25C. Na hovno..... jak jsem směs stříkl na okna, tak na chvíli jsem viděl ale po 15-20 sekundách se začaly na okně dělat vločky. Nebylo vidět. Doufal jsem, že alespoň náporový "vítr" mě nažene trochu tepla na okna. Byl asi tak nepatrný, že jsem žádný necítil. Toto je skutečně na hovno. Podotýkám, že bylo - 3C. Zkusil jsem vytáhnout pilový filtr. Doufal jsem, že se zvětší náporový...nic.

Přiznám se, že jsem dojel do Ústí nad Labem skoro poslepu a notně už promrzlí. Bylo 10 večer. V Ústí jsem však zjistil, že dole na okně nad ventilaci

se začíná odmlžovat malý proužek skla. Riskl jsem a jel do Lovosic a pak na dálnici, kde jsem věřil, že při vyšší rychlosti se okno odmlží. Tak se stalo.

Zimou jsem se třásl, jako drahý pes..... Co mě překvapilo, že od vyndaného pilového filtru u spolujezdce stále dosti fouká studený vzduch. Myslel jsem,

že topení vede přes tento filtr. Po chvíli jsem přišel na to, že když pojedu více jak 150km/h, tak mírně cítím teplo levé ruce od ventilace. Tak jsem cestu z Lovosic až domů projel v rekordu....doma jsem hned skočil do vany, abych rozmrznul.... :kol-34: Zítra jedu do servisu. Bohužel palubka se musí celá demontovat. Jinak současně najeto 295.000 km.....všem hezkou neděli :kol-47:  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím všechny, měl bych dotaz. Mám Fabii II 1.4 TDI a teď v zimních měsících dost často slyšívám hučení ventilátoru topení (si tedy myslím já, že je to ventilátor), někdy je to více a někdy zase méně nebo to třeba na chvíli úplně přestane, protože když ho úplně vypnu tak to přestane. Co je ale divné když zvednu nebo uberu otáčky ventilátoru tak je zvuk pořád stejný, nemění se. Když jsou teploty nad nulou tak nic nehučí, tak nevím. Zatím to řeším pouze tady na foru než se obrátím na servis. Moc děkuji všem za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...