Přejít na obsah

Delší reakce plynového pedálu u 1.2 TSI 81 kW


lujetu

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

 

pozoruji u svého Rapida zpožděnou reakci plynového pedálu při zařazeném 1. a 2. kvaltu. Pokud jen popojíždím, opravdu malé rychlosti a nízké otáčky (třeba kolem 1200 ot. na dvojku, když jedu cca 20 km/h) a chci trošku zrychlit, přidám plyn, ale dobrou sekundu, někdy i dýl se vůbec nic neděje a až pak auto zabere. Chvilku, jsem si říkal, že by to mohl být turbo efekt, ale motor opravdu vůbec nezabírá, ani trochu. A co je navíc divné, stává se to jen občas (se studeným i zahřátým motorem). Je to celkem nepříjemné.

Jedu zítra do servisu kvůli opravě a lakování nárazníku. Auto tam má být až tři dny, tak by to mohli i otestovat...
Pozorujete taky něco podobného? Mám to v AS řešit?

Dík za názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto těžko natočit za jízdy, to se musí zažít...
Na dvojku napovažuju 1200 ot. nízké otáčky. Neříkám, že dám plný plyn a čekám, že mě to zařízne do sedačky. Spíš prostě přijíždím pomalu ke kruháči a pak chci normálně zrychlit mírným sešlápnutím plynu a někdy motor prostě nereaguje - to může být i nebezpečný. A samozřejmě, moje reakce je, že si říkám, že jsem asi nesešlápl plyn, sešlápnu víc a pak najednou auto vystřelí... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj je to vlastnost všech malých TSI, dokonce i Fordí Ecoboost 1.0 to dělá. Počítej, že turbo zabere až kolem 1800 otáček, do té doby je tam ta prodleva. Zvykám si na to také už asi  druhý měsíc, ale je to těžké, když druhé auto mám Ford Focus II 1.6 Dureatec, který "zatáhne" od spoda, bez prodlevy a reptání :-)

Obejít se to dá, že trochu podržíš spojku a více motor vytočíš, ale tímhle hoblováním její životnost docela klesne :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tohle opravdu není turbo efekt. Motor prostě nereaguje na plyn, jako by ten signál bral, že jsem nechtěně na plyn šlápnul...
Máme doma VW Caddy 1.2 TSI 77 kW (r. v. 2012), takže s malým TSI zkušenosti mám, najezdil jsem v tom dost. A tenhle efekt tam není. Tohle je opravdu odezva motoru, pouze u nízkých kvaltů. Asi se poptám, jestli nebude chybový záznam v řídící jednotce, případně, ať to nějak otestujou v AS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne takto to s 66kW TSI vnímam aj ja. Ale je to v prípadoch kedy sa vlastne motorom brzdí (príchod du križovatke) a potom sa chce pridať. Pokiaľ otáčky klesnú cca  pod 1500 tak naozaj ten prechod z brzdenia do ťahu pri miernom pridaní plynu trvá viac ako je zdravé. A to vždy. Naučil som sa s tým rátať a pridávam už popredu pokiaľ sa to dá odhadnúť... Asi vlastnosť motora a jeho riadiacej elektroniky, ono v takomto prípade je aj turbo asi utlmené a teda následný rozbeh naozaj trvá chvíľu. V začiatkoch ma to vážne vytáčalo a to aj Felícia mala trochu oneskorené reakcie na tieto prechody oproti karburátorovému motoru kde to riešila akceleračná pumpička. Ale na Rapide je to vážne na kruháčoch o držku keď sa chcem prudšie zaradiť... Som zvedavý či teda povedia v servise. Či sa to prípadne nerieši prehraním softu (ale ja mám auto vyrobené v 09/2016). Zatiaľ jedine nebrzdiť motorom úplne na doraz, nechať mierny plyn, ale potom asi človek s motorom neubrzdí nič,veď beztak je pojem "brzdenie motorom" Rapidu v podstate neznámy... Mám pocit že aj na testovacej jazde s predvádzačkou (tiež 66kW) ma toto zaskočilo,tiež taká diera keď som prišiel ku kruháču.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, TTRapid napsal:

....Felícia mala trochu oneskorené reakcie na tieto prechody oproti karburátorovému motoru kde to riešila akceleračná pumpička......

 

Jo, jo, u karburátoru dupneš na plyn a hned tam letí proud benelinu a auto vystřelí,  ale tady sedí ředitel,  který rozhoduje jestli nějaká akcelerace bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako napísal Yosef - celé ovládanie plynu je riadna zmena. Najviac je to viditeľné napríklad na krátkodobom šliapnutí na plyn,len tak na okamih na prázdno pri voľnobehu. Pri karburátore priame ovládanie prietoku vzduchu , a dokonca aj "nástrek" benzínu znamenal okamžitý nárast otáčok. Pri Felícii (priame ovládanie plynu,ale iba prietoku vzduchu a benzín riadi elektronika) to bolo iba mierne zvýšenie akoby bola riadiaca elektronika na chvíľu zaskočená čo to bolo,ale kým zareagovala tak už bol plyn (vzduch) dolu a tak sa to prejavilo mierne alebo v podstate vôbec, no a posledné autá čo ovládame plynom iba nejaký potenciometer či čo tam je , tak tie takéto ťukance na plyn komplet ignorujú... Takže aj zmenu z brzdenia na akceleráciu asi chvíľu vyhodnocujú (má pocit že aj zmenu z akcelerácie na brzdenie... a to snáď trvá ešte dlhšie) a až po čase sa pridá a po ďalšom čase sa prejaví pomoc turba, čiže výsledok je hodne pomalá reakcia na plyn. Možno to ale bude rozdielne pri rôznych motoroch.

A keď sme pri tom plyne - všimli ste si že keď zaradíte jednotku a mierne povolíte spojku (manuál) tak sa pridá plyn sám na cca 1000 otáčok? (cca +200) Inak dobré pre poťahovanie v kolóne. A keď som mu dal tých 1000 otáčok sám už dopredu tak si pridal zasa o 200 hore... Výsledok pri rozbehu je 2 krát po sebe pridanie a auto poskočí ako by som nevedel že koľko pridať aby som sa plynulo rozbehol. No hodne srandy si človek s tým plynom užije... K tomu nábeh turba a človek s tým skáče ako v autoškole. Páči sa mi kľudná jazda s nízkymi otáčkami ktorú turbo umožňuje,ale je tu aj hodne zlých vlastností ktoré toto turboriešenie prináša. Super na plynulú jazdu po cestách v bežných rýchlostiach, ale v mestách s častým rozbehom z nulovej rýchlosti alebo nízkych rýchlostí v kolónach či prechod cez kruháče a križovatky (ako sa tu sťažuje aj autor témy)  mi ide ten motor skôr na nervy.

Editováno: , autor: TTRapid
Preklep...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi to dela u fabie 1.2tsi 81kw, hlavne u te dvojky je to dost znatelne. Ze zacatku jsem s tim chtel ject do servisu, ale nak jsem si na to uz zvykl a uz to neresim .... ale zajima me jestli se s tim da neco delat .. tak pak napis co na to rekli v servisu :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se na to v servisu ptal a bylo mi řečeno, že je to bohužel normální chování. Je to kvůli elektronickému plynu, že prý má prodlevu. Vysvětloval mi, že u starších aut byl plynovej pedál přímo spojenej lankem ke škrtící klapce, takže prodleva nulová. Tvrdil, že prý to je schválně a že taky pak trvá, než se roztočí turbo. Ale zvláštní, že u rodinného VW Caddy 2012 1.2 TSI 77 kW jsem nic takového nepostřehl a že jsem v něm taky najezdil už pár tisíc km... Moc se mi to nezdá, spíš to bude SW upravený, aby se předešlo nechtěnému vystřelení auta...
Každopádně, pokud je to vlastnost, tak je to na hlavu padlý a celkem mi to vadí. Budu si muset zvykat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím potvrdit, že dokonce Roomster s 1.2 TSI 63kw to také nedělal tak hrozně jako můj Rapid 1.2 TSI 66kw (11/2016),  co tam zase ti naši Škodováci "vylepšili" by mě zajímalo.

U Fordího Ecoboostu plyn reaguje hned, ale litrový motor bez turba má málo síly, takže je takové jako Škoda 105 a musí se počkat na těch 1800ot. U Rapidu je to chvíli fakt mrtvé ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Bikes napsal:

tak ono taky v tom caddy mas puvodni retezove TSI, ktezto tady je nove remenove. Tudiz nejedna se o stejne motory.

Máme už revizi EA211, kde by měl být řemen, auto je z června 2012... A i kdyby, nezdá se mi, že by řemen měl mít oproti řetězu snad vůli? Nebo nenapadá mě důvod, proč by za toto mohl rozvodový řemen...

Jako 1.2 TSI má síly dost, tam je vyloženě prodleva záběru, že plyn nereaguje, nezmění se ani zvuk motoru...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzhledem k tomu, ze EA211 se zacal montovat nekdy na prelomu 2012/2013, tak si nemyslim, ze by jsi ho mel. Spise se ti to dle meho plete s upravou napinaku a retezu u EA111, ktera byla 6/2011.

 

retez/ remen jsem pouzil pouze jako rozlisovaci prvek, na reakci plynu to nema vliv. Z hlediska konstrukce je EA111 8V a EA211 16V. Kdyz si to porovnas na atmosferach, tak 8V lepe zabiraji dole, kdezto 16V jsou dole "mrtve" a musi se tocit. Zde bych videl prvni duvod, proc EA111 je dole zivejsi, nebot nez se natlakuje turbo, tak je to klasicka atmosfera. Dalsi rozdil muze byt v softwaru, kde EA211 muze byt dole "pridusena".

 

Osobne to ale vidim taky na turbodiru, sam mam 66kw verzi a pod 1500ot je to cele takove "zdechle", ale jak se dostanu nad tak uz to je jina, vcetne reakce na plyn.

Osobne se snazim jezdit tak, abych se pod 1500 nedostaval.

Editováno: , autor: Bikes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle spoecifikace máme právě už EA211, ale stále starší 8V variantu. A to jsem myslel, že byly všechny 77kW verze, že až 81kW EA211 je 16V - ale to není podstatné.

Jak říkáte, pod 1500 ot. to auto není tak živé a proto se taky snažím držet se nad touto hranicí a ano, značný turbo efekt tam je, ale při příjezdu na kruháč opravdu nebudu řadit za jízdy jedničku, abych měl víc otáček :) To auto se na dvojku z 20 km/h prostě musí alespoň maličko rozjet... nepotřebuju vystřelit, ale maličko zrychlit ano a taková vteřinová prodleva, kdy to nejede vůbec, může způsobit i nehodu (v krajním případě)...

Kažodpádně, v servisu mi bylo řečeno, že je to vlastnost, takže s tím nejde nic dělat. Jen a pouze si zvykat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to dělal Rapid taky -řetěz 77kW - ale jen v určité situaci. Jak říkáte, brzdění motorem kde to spadlo pod 1500 ot a pak prudce plyn -totálně nic minimálně 1s, pak střela jak blázen, protože jsem měl nohu až na podlaze. A jestli domršili plyn u nové řady EA211 jako mám teď u Leona, tak s vámi soucítím. To už neřídí člověk jako řekl Yosef. Kolega z práce to má na rencku, musí najít tu správnou polohu kde to jede, jinak prý zdechlina jak hrom. Tak co už si má člověk koupit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, lujetu napsal:

Podle spoecifikace máme právě už EA211, ale stále starší 8V variantu. A to jsem myslel, že byly všechny 77kW verze, že až 81kW EA211 je 16V - ale to není podstatné.

Jak říkáte, pod 1500 ot. to auto není tak živé a proto se taky snažím držet se nad touto hranicí a ano, značný turbo efekt tam je, ale při příjezdu na kruháč opravdu nebudu řadit za jízdy jedničku, abych měl víc otáček :) To auto se na dvojku z 20 km/h prostě musí alespoň maličko rozjet... nepotřebuju vystřelit, ale maličko zrychlit ano a taková vteřinová prodleva, kdy to nejede vůbec, může způsobit i nehodu (v krajním případě)...

Kažodpádně, v servisu mi bylo řečeno, že je to vlastnost, takže s tím nejde nic dělat. Jen a pouze si zvykat.

Podívej se do velkého techničáku, nebo servisní knížky, jaký je tam uveden kód motoru a napiš ho sem. Měl by to být CJZD. Pokud tedy máš 1.2 TSI 81 kW, tak jedině 16V, který se do Rapida dostal od 22KT2015 (MR2016) -  osmiventilová varianta neexistuje. Všechny výkonové varianty motorů 1.2 TSI EA211 jsou totiž se 16V rozvodem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče toho Caddy 1.2 TSI 77 kW (vyrobeno 06/2012), tak kód motoru je CBZB. Je to tedy 8V nebo 16V?

Rapid mám už MR2016 (vyroben 12/2015, kód motoru bohužel nevím, techničák u sebe nemám a auto je nyní v servisu :D) a tam je už stopro řemen a 16V řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

Podle spoecifikace máme právě už EA211, ale stále starší 8V variantu. A to jsem myslel, že byly všechny 77kW verze, že až 81kW EA211 je 16V - ale to není podstatné.

 

CBZB = EA111= 8V.  Z tvých příspěvků není totiž úplně zřejmé o jakých motorech to vlastně píšeš - viz citace. Tímto se to vysvětlilo. ;)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Presne suhlasim s TTRapid,

pri rozbiehani mi auto poskoci ako nejakemu zaciatocnikovi v autoskole :-). Najazdenych cca 50000km na 1,2 TSI 81kw ale stale mam s tym problem, hlavne ked presadnem z ineho auta. Tiez mozem potvrdit, ze stare tsi 77/63 kw EA111 to nerobilo. 

PS: Pawouku, paci sa mi ako to tu usmernujes, pri rieseni motorov 1,2 TSI EA 211 a EA 111. (remen vs retaz)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nechci nic říkat ale mě to děla i u 77kw 1.2 a celkem mě to štve hlavně to řazení z jedničku na dvojku auto skáče jak kolotoč.. a ten plyn jde hodně poznat když padají otáčky a klidně dáte plný tak sekunda prodleva a pak zabere a to i když jsou otáčky třeba kolem 1800 jinak mám rapida 2014 kód motoru: CBZB

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...