Přejít na obsah

Delší reakce plynového pedálu u 1.2 TSI 81 kW


lujetu

Doporučené příspěvky

Ahoj , da sa zmenit elektronicke riadenie plynoveho pedalu pri rozbiehani ? Riesil to uz niekto ? 

Priklad : pri rozbiehani na 1 stupni vystrielia otacky na 1800 nasledne pustam spojku , pomaly sa rozbieham plyn drzim stale rovnako a padnu na 1100 same a potom skace auto. Je to dost neprakticke a otravujuce ak mate niekto stym skusenost a zmenu sem stym dakujem

1.2 tsi 81kw 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Někdy totiž stačí jenom přemapovat plynový pedál s původním výkonem a hned je z něho jiné auto. Dneska to škrtí kvůli normám, oni by nejradši aby na to člověk nešlapal  vůbec. Ale citlivost je jedna věc, druhá věc je, že oproti lanku to bude vždycky o zlomek sekundy pomalejší. To se nepřemapuje nikdy.. Manželka má staré dvojkové Punto a tam to prostě reaguje jak má. Kolik šlápnu, tolik jedu... Teoreticky.:D Prakticky šlápnu a stejně nejedu, páč to nemá výkon. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nemůže tam být souvislost s inteligentním dobíjením? To je zavedené u posledních evolucí motorů se stop-start (eufemisticky to nazývají rekuperace). Viz. poslední SM a článek na auto.cz.
Dobíjí to nejvíce při brždění motorem, s plynem přestává. Pár takových souvislostí (turbo, emise, EGR, přestavování ventilů a kdoví co ještě) a prodleva může být na světě.
Mám Oct. 1.2 81kW MY 2016 a nijak zvlášť to nevnímám, to spíš ty adaptace pro rozjezd.

Odesláno z mého Redmi Note 2 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

A tou rekuperaci je to dost zajimavy napad... Mozna by to mohlo souviset, protoze dlouha reakce je hlavne po tom, co se nekam dojizdi bez plynu...
Kazdopadne, byl jsem dnes v servisu a mimo jine jsem zminil i reakci plynu (hlvne slozite rozjezdy) - mechanik mi tvrdil, ze na plynu jsou jen dva potenciometry a ze citlivost nijak nastavit nelze. Tak se mi logicky nabizi, ze za to opravdu muze ridici jednotka, ktera ty data nejspis zamerne pomaleji zpracovava za ucelem "ekologie" min slapes, min to zere...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Michal - nie je to neprirodzene, je to asi pomôcka pri rozbehu... Nepridaj vôbec a uvidíš že motor si sám zvýši otáčky o nejakých +-200. Ja len nechápem prečo to robí vždy, myslel som najskôr že to robí iba pri voľnobehu, to by bolo OK, aby mi neskapal motor keď sa budem rozbiehať, ale tá blbá elektronika to naozaj robí aj po tom čo už som si pridal ja... Načo? Občas vyzerám pri rozbehu ako amatér, ja pridám ,ono pridá, a auto skáče ako v autoškole...

Asi pomáha iba razantnejší rozbeh.

Editováno: , autor: TTRapid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je nějaké divné, jezdím celkem pravidelně v několika autech koncernu s 1.2 TSI a ani u jednoho jsem si nevšiml že by takto, samy od sebe vyletěly otáčky jen pouhým vymáčknutím spojky... To že si jednotka přidá sama i přes plyn pozoruji a je třeba se to naučit akceptovat, ale zvýšení otáček až skoro na 2tis jsem nepozoroval... (a to jsem nějakou dobu jezdil i Leonem 1.2 TSI...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dost podobné chování - jednotka nepřidá až tolik plynu, ale prostě si přidá a většinou to zapříčiní kostrbatý rozjezd. Pomáhá buď vytočit víc motor (vyšší otáčky) a nebo hbitější rozjezd. Ale ani jeden způsob se neslučuje s klidnou jízdou. Každopádně v servise mi technik řekl, že to nejde nijak nastavit - údajně má plyn dva potenciometry a tím to končí, přizpůsobitelný to není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mám Seat Toledo (bratříček Rapida) s 1.2 TSI 77kw (s řetězem) a pozoruju úplně stejně lenivý plynový pedál jako zakladatel vlákna. Prostě člověk sešlápne plyn a motor dobrou sekundu nedělá vůbec nic. Řadit s meziplynem je utrpení. Předtím jsem měl Hondu s atmosférou a tam člověk na pedál jenom brnknul a otáčky okamžitě letěly vzhůru... když to stejné udělám s Toledem, motor ani neví že jsem šlápl na plyn. Pořád si na to nemůžu zvyknout...

 

A nemyslím si že je to turbem, protože ten motor fakt nedělá celou sekundu vůbec nic. Uvažuju že oslovím nějaké chiptuningové firmy jestli by mi nepřemapovali pedál, protože si myslím že to je tak schválně v rámci Eco módu motoru...

 

Neřešil to už někdo?

Editováno: , autor: Elpin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem to pořádně na parkovišti vyzkoušel, a musím přiznat, že jsem se nejspíš mýlil. Prodleva pedálu bude nejspíš opravdu jen turbo lag.

 

Zkoušel jsem na neutrál na volnoběh na milisekundu dupnout na plyn a hned pustit, co to udělá, a motor opravdu zareagoval mírným zvýšením otáček z volnoběhu asi na 1000. Pak jsem zkusil mírným přidáním plynu zvýšit otáčky na 2500, chvíli je držet a zase na malou chvilinku dupnout na plyn a otáčky vcelku hbitě vylítly navrch.

 

Jinými slovy, v nízkých otáčkách motoru kvůli turbu opravdu trvá než vůbec začne točit a není to tak že by byla nějak uměle nastavena prodleva elektronického plynu.

 

Tolik můj experiment :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Rapid 1.2  81 kw EA211. 

 

Přátelé teda řeknu vám že tohle sráží celkový dojem hodně dolů. Když se občas svezu v druhém autě Golf IV 1.9 TDI tak srdce zaplesá, to je koncert, (jen si vždycky řeknu, že si ho nechám) ;)) 

 

No nic, také nejspíš budu Rapidaka řešit nějakým tím čipem. Ale zkusil jsem dát plnou Verva 100 a po nějakých 150km se to zlepšilo, opravdu. Neříkám že by nešvar zmizel, ale bylo to znát. S 95 a Vifem to bylo hodně ucukané. A ty veškeré projevy jak jste psali se zlepšili.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To turbo je malé, prodlevy nejsou způsobené důvod že se plní, protože je tam průvan pořád a zásadně v průběhu zátěže zas tak moc neroste.

Nechá se to chipem vyřešit. Nicméně je to spíš pocitové, ono to už továrně má kolem 85-90 kW a SW úpravou právě kvůli pidi turbíčku už z toho skoro nic dostat nejde navíc, víceméně jen rychlejší reakci+ jestli nějakých 5 s trochou štěstí 10 kW.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Rozjíždět se z 1500 otáček je OK v křižovatce kdy potřebuješ odpich, ale na rozjezd z parkoviště je to hodně. Buď všechny vyplašíš a nebo vypadáš jako ňouma co neumí řídit a zbytečně to tůruje.

 

Já to dělám tak, že sešlápnu plyn aby ty otáčky vyletěly k těch 1500 a pak ho lehce pustím a zároveň pouštím spojku, takže se ve výsledku rozjíždím z 1000 otáček. Chce to hodně cviku a někdy se motor začne dusit a je třeba trochu přidat plynu a ubrat spojky. Je to na dvě věci, co ti budu povídat, ale s tímhle motorem to asi jinak nepůjde.

Míval jsem Hondu (atmosféra) a tam se plyn krásně dávkoval. Manželka má Mazdu 3 a taky tam tento problém není. Zajímalo by mě jestli to automatické přidávání plynu je u všech koncernových motorů a nebo má tohle jen EA211? Já mám konkrétně 1.2 TSI 77kw.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak to by mě taky velice zajímalo... Koupil jsem si Caristu, což je bluetooth zařízení, co se připojí na konektor OBD2 a umí vyčíst data z řídící jednotky a něco i poštelovat. Tuším, že tam je i volba plynu, jeslti má být víc lineární, ale nepoznal jsem rozdíl. Ale je to závislé od modelu auta, stupně výbavy atd., takže by to stálo za zkoušku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Pridám skúsenosť aj ja keďže ma strašne irituje ten oneskorený plyn. 

Škoda Rapid 1.2 TSi Style 81kw r.v. 2016 EA 211
Plyn oneskorený, turbo zaberá od 1500 otáčok vyššie. Rozjazdy ako na autoškole, buď to skape alebo otáčky vyletia do neba. Jazdil som s rôznymi autami/autobusmi ale toto som ešte nezažil. (Okrem autobusu Iveco Citelis CNG) 
Vyčítal som fóra, rady, tipy a triky ale prišiel som len na to, že po výmene spätného ventilu na veku hlavy valcov a resetovaní hodnôt cez oficiálny kábel VAG išiel plyn krásne, tak ako si predstavujem. Odjazdil som asi 50km, auto odstavil a na druhý deň to bolo opäť po starom. Dal som to aj chipnúť na 103kW, teraz to trhá asfalt ale plyn stále ma oneskorenie. Nepomohla ani výmena plynového pedálu, zasa problém sa vyriešil len dočasne lebo sa vymazala porucha, plyn išiel krásne bez oneskorenia. Po odstavení znova ten istý problém. 
Mám taký pocit, že je tam nejaké "ku*vítko" ktoré nechce aby ten plyn fungoval lineárne. Pýtal som sa iných ľudí ktorý majú Rapid s tou istou motorizáciou a problém majú ten istý.
Občas to nechávam pichnúť na originál kábel VAG ale žiadne poruchy, dokonca za jazdy sme mali napojený počítač, žiadne problémy s plynom, ani poklesom napätia. 
Chceli sme vyskúšať aj cez kódovanie upraviť reakciu plyny podľa tohto videa -> https://www.youtube.com/watch?v=VAzaNplflSY ale bohužiaľ riadiaca jednotka akoby na tento úkon bola zablokovaná ale aj cez to sa nám podarilo zobraziť skryté "byte" s ktorými sa nedalo nič robiť. 

Vyčerpal som veľa možností, nervov a času na to ale stále bez výsledku. Vie niekto ešte nejaké tipy alebo rady na to prosím? Ďakujem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...