Shang Vloženo 7. Únor 2017 Sdílet Vloženo 7. Únor 2017 Dobrý den, mám specifický nový problém se startováním, jde o typ motoru AEE (1.6, 55kw) - Motor vždy startoval za 1 minus, tedy i v mrazech - jen občas bylo potřeba otočit klíčkem dvakrát ale vždy nejpozději na podruhé otočení chytil. - Mám nově vyměněné svíčky, kabely ke svíčkám, cívku co vytváří napětí pro svíčky. Diagnostika neukazovala před měsíce žádný problém. - Teď jsem přišel po 4 dnech k autu (teplota kolem 0, šílené vlhko, v nádrži minimum benzínu) a po otočení klíčku nešlo nastartovat. - Pojistky byly v pořádku. - Napadlo mě že se mi ucpal nebo zavzdušnil přívod benzínu a tedy jsem tuhle závadu chtěl vyloučit >> rozpojil jsem černou hadičku v prostoru motoru (co vede z nádrže k vstřikovačům) >> a poté otočil klíček do první polohy >> benzín cákal všude kolem a k ucpání této hadičky bylo potřeba silnějšího přítlaku palce (do hadičky směrem k vstřikovačům jsem dolil benzín a hadičky rychle spojil >> Tedy filtr benzínu ucpaný není a čerpadlo funguje. - Vždy při delším protáčení motoru než 4s. motor jakoby jednou, dvakrát škytl ale jen lehce. Něco jako když jeden válec zabere ale motor to neprotočí - možná jde jen o nějaký tlak. - Po cca 20 minutovém protáčení (s pauzami abych nespálil startér) motor začal škytat a chytl. - Při jízdě se auto chovalo absolutně standardně a pokud bylo zahřáté, nebo jsem startoval do 5 hodin po vypnutí motoru, tak startovalo hned. - Před dvěma dny opět nešlo nastartovat a po 20 minutách chytlo. Pokud jsem jej na zkoušku ještě studené hned vypnul, zase se startovalo dlouho. Jízda v pořádku a po zahřátí startuje opět hned. TIP kde může být problém: - lambda sonda? Nedávno měněna ale kabely od ní jsou ne úplně ideálně zakrimpovány ale ŘJ údaje z lambdy při startování nepoužívá, ne? - problém s vstřikovačem benzínu? Nevím na základě čeho funguje a zda potřebuje nějaký tlak, nedostaly se nějaké nečistoty tam? Ale proč poté auto za tepla startuje v pohodě a jede v pohodě? - čidlo teploty motoru? Před měsícem jsem ho měřil a bylo ok ale mohlo se pokazit... zkusím odpojit - zda svíčky hážou jiskru zkusím dnes, neměl jsem čím je vymontovat... Nějaké nápady? Cokoliv? Mám dílenskou příručku a šikovné ruce, bohužel netuším kudy kam. :-( :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 7. Únor 2017 Sdílet Vloženo 7. Únor 2017 zkusil bych ještě jednou to čidlo teploty, případně teplotní klapku na sání vzduchu. Než jsi vyměnil ty svíčky, kabely a spol. tak to fungovalo? A teď - když to blbne nejvíc - jsi VAG zkoušel? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
noxik600 Vloženo 7. Únor 2017 Sdílet Vloženo 7. Únor 2017 Taky jsem pro výpis chyb z diagnostiky a to čidlo teploty. Zkus ještě při startování trochu sešlápnout plyn, chytne? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shang Vloženo 8. Únor 2017 Autor Sdílet Vloženo 8. Únor 2017 (editace) @Wittmann - čidlo teploty zkusím proměřit (mám někde hodnoty odporu které by mělo dávat takže změřím klasickým měřákem) - svíčka, kabely a spol. jsem měnil před 3 měsíci, před tím auto startovalo stejně ale výkon motoru byl o něco málo horší. - VAG bohužel mám u kamaráda ale zjistil jsem že na mé auto stojí pár korun, takže objednáno a jakmile dorazí hodím výpis JEDINÉ O CO POPROSÍM - co je to ta "teplotní klapka na sání vzduchu"?? Co dělá, na co má vliv? Dík :-) @noxik600 - když při startování sešlapávám plyn, nebo jej nesešlápnu nemá to absolutně žádný vliv. Prostě musím točit motor 20 minut a pak nějak začne chytat a chytne. Díky za rady, Shang PS: Mě prostě překvapila ta specifičnost problému; Za studena startuji 20 minut ale pokud motor vypnu dříve než se zahřeje, startuji zase dlouhou dobu. Jakmile se zahřeje, chytá okamžitě. Ale jakmile chytne tak jede 100% i za studena - to prostě nedává smysl. Editováno: 8. Únor 2017, autor: Shang Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 8. Únor 2017 Sdílet Vloženo 8. Únor 2017 v airboxu vzduchového filtru by měla být klapka, která v závislosti na teplotě určuje odkud se nasává vzduch - přiznám se ale že nevím, jak je to konkrétně u tohoto motoru udělané a nemyslím si úplně, že by to mohlo mít takto "fatální" vliv. To čidlo teploty by bylo nejlepší "změřit" přes VAG - v nějakém bloku hodnot by se měl údaj o teplotě nechat dohledat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shang Vloženo 9. Únor 2017 Autor Sdílet Vloženo 9. Únor 2017 (editace) @Wittmann - tak to už vím o čem je řeč ale to jen mění zda motor za studena bere vzduch z "trychýtře" před motorem... nebo po zahřátí kratší cestou rovnou z místa před filtrem. Je to ještě před filtrem vzduchu ale i když by to člověk urval na chod motoru to má vliv jen ve smyslu efektivity, možná spořádanosti chodu za studena. Ale jelikož při startování není zahřátý ani předek motoru, vzduch není ohřátý ani o stupeň... a tedy tímto to být podle mě nemůže. Taky to částečně prodlužuje délku sání vzduchu ale to má význam až u novějších aut, u tohoto staršího to může mít částečný vliv na spotřebu ale to je tak max vše... ikdyž, prověřím. :-) čert nikdy neví Editováno: 9. Únor 2017, autor: Shang Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.