Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Tomu nepomôže nic. 

Zadok treba riešiť pravidelne ako olej, ale nie po 15t km ale 2r. 

Mám polročné originál kotúče a dosky vzadu a už to hnije, po zime to bude na kasu. 

On 12/28/2021 at 3:20 AM, Romiiken said:

  

Ahoj nemaju smer otacania, ale jedna ma na sebe pruzinku a druha nie. Ta s pruzinkou ide ako vnutorna a ta bez ako vonkajsia, lebo z vonkajsej strany je velka pruzina na strmen natiahnuta. 

image.thumb.png.e85fe3d38bc31b14bf9a1c0565f9db2e.pngimage.thumb.png.3ae8903411ed7551d3f5a6d822154f66.png

 

 

 

Dik za info a nakres, som zvedavy co na to odpovie autorizovany Skoda servis, ktory to menil... 

Nebudú to ani riešiť. 

 

Ahojte. Od dob chladného počasí nám při jemném brždění z kopce (vycouvávám) šíleně pískají brzdy. Další problém je, že než se po startu zahřejí/očistí, tak rachotí jak kov na kov (nebo při usazené nečistotě) a citelně hůř brzdí. Vizuál kontrola/stav destiček je OK. Po nějakém tom kilometru je vše ok a brzdy nerachotí a brzdí. Ale fakt se to děje na 1,5 roku novém autě a 28tis km? Přitom posledních 10tis, co jej máme jezdím na dálnici a nejezdíme plyn-brzda. Tohle je spíš na reklamaci?

 

Na našem druhém, 13 let Meganu II tohle nedělá ani po týdenním stání. Přitom S3 tohle umí po každém startu, kdy auto vychladne - takže i po cestě do/z práce. Řešil tohle už někdo? Díky za info.

rozebrat, zkontrolovat, vyčistit, reklamovat - cokoliv ale tady to neopravíš

Nekvalitne zadné originál dosky. 

Mne hucia a majú cez 50%.

 

Reklamace uznavaji tusim do 20tkm, takze te poslou do (_._) Jestli chces mam doma desky i kotouce r.v. 21 a muze ti to nekdo prehodit. 

No me tenkrat tvrdili te prave na dalnici je lepsi brzdit tvrdeji nez to jen tak lechtat treba na sjezdu aby zadni kotouce s deskam vydrzeli

před 3 hodinami, ČudlR napsal:

No me tenkrat tvrdili te prave na dalnici je lepsi brzdit tvrdeji nez to jen tak lechtat treba na sjezdu aby zadni kotouce s deskam vydrzeli

Tak je používám. Ani z kopce je nešolíchám (např Mohelničák). Brzdím motorem a jednou dvakrát důrazněji přibrzdím (což mě vždy baví něčí červená světla po celou dobu z kopce...). Jednou jsem měl omylem zatáhnutou el.brzdu a když se povolila, tak to byla pěkná rána (nebyl mráz). Po marodce jim to pošlu na servis, tak uvidím. Na Meganu jsem měnil kotouče prvně v 115tis km, takže tohle by bylo sakra velké zklamání.

Na O1 jsem měnil zadní v 210 a přední v 250, takže s S3 nelze srovnávat.

Taky jsem to tak ±měl, a to jsem měl TDI 96 kW

Ano, taky jsem měl ten motor.

Aké číslo ma posledná verzia zadných dosiek? 

Ja som zhodnotil, ze je uplne jedno co tam das. Problem nie je v dostickach. To auto tie zadne kotuce pri beznom jazdeni takmer nepouziva. Vytvori sa vrstva korozie nasledne ,ked aj silnejsie prebrzdis auto tak ti platnicky urobia drazky do kotucov a uz to zacina. Postupne to prejde do toho stavu, ktory kazdy z nas pozna. Jedine riesenie by bolo upravit brzdovy system aby posielal trosku viac brzdnej sily na zadok ? Alebo drahsi sposob - keramicke brzdy :D 

táto alchymia okolo brzd ma neprestane udivovať , brzdy majú fungovať štandardne v akýchkoľvek podmienkach

 

je to len a len tým že ten zadok brzdí málo a kotúče s platňami plus konštrukcia strmeňa je maximálny shit ...  dávam na tieto autá ľudom bežne TRW za 120e komplet a funguje to rovnako ako trikrát drahší originál ... iné tam význam naozaj nemá 

My mame na nasem SIII Combi uz druhou - inovovanou sadu (meneno v zaruce) a uz to skoro vypada skoro stejne jako predtim. Je pravda, ze se toho ted tolik nenajede jako pred tim, ale proste zadek brzdi hrozne malo a desky nestaci olestit rez z kotoucu.

Off-topic: na A-K mame vzadu desky uz druhe, predu vse jeste original, ale vsechny ctyri kotouce jak vino. Leskle od kraje ke kraji.

 

Takze souhlasim se suri - je to alchymie, ale je jedno co je na SIII vzadu. Stejne to po case dopadne stejne.

Upraveno od OnMiT312

Caute.Dal som si dozadu ATE kotuce+platnicky(nie ceramic) a brzdia krasne a kotuce su leskle po celej casti.Dolezite je mat v poriadku vedenie strmena,na to velmi vela ludi zabuda.Kotuce sa potom z vonkajsej strany takmer neobrzduju ale zvnutra kde tlaci piestik su obrzdene pekne.Ja pri kazdej vymene kolies zimne/letne a naopak robim ukon,ze rozbeham piestiky vpredu vzadu a nemam problem na ziadnom z aut.Pekne je to potom vidiet,ze jedna z platniciek(vonkajsia) sa opotrebuva menej ako vnutorna.

me uplne udivuje, jak vam ty zadni brzdy vsem reznou ... jsem rad, ze mi to nedela ...

(jezdim "ostreji")

 

ja jedny zadni kotouce+desky uz sjel na minimum ... meneno po 50tkm ... oreznout to nestihlo :)

 

podle me jsou brzdy fajn ... 

ale muze to byt tim, ze ty 340+vetrane 310 jsou naladene jinak .. 

před 11 hodinami, Romiiken napsal:

Ja som zhodnotil, ze je uplne jedno co tam das. Problem nie je v dostickach. To auto tie zadne kotuce pri beznom jazdeni takmer nepouziva. Vytvori sa vrstva korozie nasledne ,ked aj silnejsie prebrzdis auto tak ti platnicky urobia drazky do kotucov a uz to zacina. Postupne to prejde do toho stavu, ktory kazdy z nas pozna. Jedine riesenie by bolo upravit brzdovy system aby posielal trosku viac brzdnej sily na zadok ? Alebo drahsi sposob - keramicke brzdy :D 

Dovolím si nesouhlasit. Problém je v destičkách.

Když je materiál destičky měkčí než rez na kotouči, tak i bodová koroze na kotouči vydře do destičky drážku a na kotouči se začne dělat kruh. A pak už to jde rychle..... Na kotoučích nejsou vydřené drážky pod úrověn povrchu. Naopak je tam "nabobtnalá" vrstva koroze a ta vydírá destičku.

 

A trochu jiné téma. Jak, podle čeho, vybíráte destičky??? Já nikde žádné parametry třecích materiálů destiček nenašel.

Ja som menil komplet všetko 

Predné kotúče (vrtane)

Zadné kotúče 

Predné+zadné doštičky.

Všetko Zimmerman.

Auto krásne brzdí,žiadny hluk od predných vrtanych,ale hlavne žiadna korózia a pod. na zadných kotučoch.

Je to stále ako nové... (Lesklé,žiadne ryhy a pod.)

Objednával som si všetko sám a dal vymeniť do Origo servisu Skoda

Za diely som platil cca.300e

Robota priamo v Škoda Auto cca.100e

Od výmeny najazdené cca.20000km.

A jazdim "svižne" :-)

 

 

 

 

Upraveno od titanius

100€ za výměnu předních + zadních brzd?

Áno...

Predné doštičky výmena cca.25e

Predné kotúče výmena cca.25e

Zadné doštičky výmena cca.25e

Zadné kotúče výmena cca.25e

Autorizovaný servis Škoda 

Zda sa Ti to veľa/malo?

Ja mam posledne originály vyzerajú super aj dosky aj kotúče ale pri brzdení nad 120 už pocut zadok, dosky ale stále cez 50%.

čistenie brzd každý rok je len o tom že časom vytiahneš závity na vodítkach ... a tiež to extra význam nemá , najlepšie je to nové v zinku , akonáhle do toho ide pilník tak to kvitne stokrát rýchlejšie a môžeš to mazať čím chceš... auto má slúžiť a nie onanovať okolo neho a riešiť problém ktorý neporiešila fabrika ...dával som kadečo a kdejaké značky a všetky skončia rovnako  

před 3 hodinami, titanius napsal:

Áno...

Predné doštičky výmena cca.25e

Predné kotúče výmena cca.25e

Zadné doštičky výmena cca.25e

Zadné kotúče výmena cca.25e

Autorizovaný servis Škoda 

Zda sa Ti to veľa/malo?

Dost

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.