Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Octávia4 = jen problémy:

https://www.autoforum.cz/predstaveni/zahranicni-media-si-vsimaji-konfliktu-ve-skode-podle-zamestnancu-se-octavie-nema-vyrabet/

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zamestnanci-skody-auto-si-stezuji-na-problemy-se-softwarem-octavie-116801#seq_no=2&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=eMReWswASjH-202008201043&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

https://drive.google.com/file/d/1eaSjiAKblodqBu38nXpjoDZMhycT_QFF/view

 

Problém je, že od verze A7 není architektura tak vzdálená a mazání chyb lze i bez SFD.  A8 (octávie 4) = A7(octavie 3) s novými verzemi software + SFD 

 

SFD = metoda jak neřešit záruku a tvrdit, že za všechno může neautorizovaný vstup toho a toho dne.....a po záruce metoda, jak nutit, aby si člověk vše raději nechal udělat v autorizáku.

 

Stačí se zde dočíst: 

https://cdn.volkswagen.cz/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/34422-402822-272232-402823-text-d12/default/eb1c67bf/1595051667/sfd-cz.pdf

 

https://www.volkswagen.cz/servis/informace-pro-nezavisle-opravce

 

To, že se musí nechat auto usnout a pak jsou smáznout chyby se objevuje už i na jednotkách kamery u Kodiaqa, Karoqa, Superba3... ale díky postupu výroby to není stav, který lze vyvolat na lince.

 

To auto je prostě zmetek, kde nic pořádně nefunguje.

 

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde stále vše(něco složitější cestou). Jen pak až bude problém na autě, budou tvrdit, že jsi si to způsobil sám a doloží si to pomocí SFD...

 

Třeba ale zavírání kufru lze stále i bez toho aniž by to někdy někdo mohl dohledat.

 

Malý příklad jednotky pod SFD:

03

09

15

19

A5

 

Dokud je povoleno kódování jednotky(uvolněné pomocí SFD), tak je to zapsané i jako chybový stav v paměti závad...

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SFD bude už v každém dalším voze...je to vlastně reakce na to co zde píšu už pár let, že v současném stavu nedokážou doložit kdo a kdy tam co nastavoval....Tohle je řešení, které má však i další aspekty, které budou mít za následek, že neautorizované servisy nebudou moc auta s tímto systémem opravovat. Tím pádem je to trochu v rozporu se zákony EU, ale s nimi si moc hlavu nikdo v rámci koncernu neláme....

 

Problém je, že SFD není příčina problémů na Octávii4, ale softwary, které jsou v jednotkách(hlavně infotainment).

 

Jestli Octávie4 je problém, tak co ten nový Enyaq, který bude na MEB platformě:

 

https://assets.vector.com/cms/content/events/2017/vAES17/vAES17_01_Ethernet-Adaptive-AUTOSAR-at-VW_Krieger_Wille.pdf

 

ID3 a i Enyaq má v sobě ICAS - teď vyšla aktualizace na ID3 pro servisy. Je zajímavé si tu aktualizaci prohlédnout.....třeba jim to bude někdy fungovat....

 

Pokud někdo nepochopí, že během mazání chyb bude muset počkat a vypnout zapalování a vytáhnout klíč nebo u kessy otevřít dveře, tak bude mazat třeba celý den....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže asi nezbývá, než čekat, jestli to prolomíš ty a nebo rusové. Díky za vysvětlení. Celkově mně přijde čtyřka zatím jen jako příslib - posun v designu zvenku, materiály zevnitř. Až pokud se podaří dotáhnout sw, mohlo by to být velmi slušné auto.

 

Sice po malých krůčkách, ale totalita je s touhle generací už naplno tady. Začalo to "relativně nevinným" startstopem, pak blaho přinášejícím permanentně zapnutým lane assistem a nejnověji kapacitníma volantama. Pokud je skutečně pravda, že si nějaký debil dal práci s tím, aby auto buzerovalo za otevřená okýnka, tak už je to skutečně na pováženou. Přesně situaci, kdy jedu lesem s otevřenýma okýnkama jsem si vybavil a už jen ten fakt, že řidič by primárně neměl být rozptylován a už vůbec ne touto kokotinou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně ať si to píše co chce. Toto má Golf VII od 2013, stáhne se okno a na maxidotu bliklo Ekotip-stažená okna. Pak zmizí. Že by to někdo hejtoval za těch x let na VW fórech .... a mě to určitě nerozptyluje jako rádce řazení, upozornění na rychlost ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Octavie IV to může rozptylovat nebo otravovat lidi více než u jiných aut, protože vám zmizí celý otáčkoměr na 3-5 sekund.

 

Mimochodem dnes se mi stala celkem nepochopitelná věc, jedu po prázdné cestě 90 km/h a Front Assist zapípal "Brzděte" pak zhasla celá obrazovka virtuálního kokpitu na 2 - 3 sekundy, potom se ozvaly 2 rány z reproduktorů a aktivovalo se SOS volání.

 

A ještě na jeden problém jsem zapomněl zmínit, asi 3 týdny zpět jsem zapomněl vypnout START-STOP a motor se vypíná při rychlost 7-8 km/h, mezitím ale skočila zelená, zmáčkl jsem spojku zařadil 1 a motor nenaskočil. Tak jsem úplně zastavil musel vypnout auto a znovu zapnout, aby nastartovalo. Prostě START-STOP odmítal nastartovat auto. Celkem nepříjemná situace na frekventované křižovatce ve špičce... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, bojler napsal:

...aby auto buzerovalo za otevřená okýnka, tak už je to skutečně na pováženou. Přesně situaci, kdy jedu lesem s otevřenýma okýnkama jsem si vybavil a už jen ten fakt, že řidič by primárně neměl být rozptylován a už vůbec ne touto kokotinou...

 

Toto mě dělá i O3FL, a stejně jako @Jan R. mě to nijak nevadí, nerozptyluje, neirituje... Naopak si myslím, že to leckomu s klimatizací naplno po nastartování může pomoci s upozorněním, že si nechal například otevřená zadní okna pro vyvětrání. To s hukotem klimatizace, pomalejší jízdou a tichým motorem může řidiči často uniknout... Byť chápu že u traktora to asi zvenčí slyšet je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Diktik napsal:

 

A ještě na jeden problém jsem zapomněl zmínit, asi 3 týdny zpět jsem zapomněl vypnout START-STOP a motor se vypíná při rychlost 7-8 km/h, mezitím ale skočila zelená, zmáčkl jsem spojku zařadil 1 a motor nenaskočil. Tak jsem úplně zastavil musel vypnout auto a znovu zapnout, aby nastartovalo. Prostě START-STOP odmítal nastartovat auto. Celkem nepříjemná situace na frekventované křižovatce ve špičce... 

To se stalo jen jednou? Jestli to není chyba.

Snad si vzpomínám dobře ten SS co vypíná pod 10 měl nebo měl dostat VW 1.5/96kW a o problémech se nepsalo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani,s tou hlaskou upozornujucou na otvorene okna pri zapnutej klime som chcel ilustrovat to,do coho vsetkeho sa auto “stara”. Navyse si myslim,ze ked uz raz vypnem eco tipy,je snad zrejme,ze o podobne “rady” nemam zaujem. Bohuzial sa ma nikto nepyta. Aj rady ohladne “spravneho” prevodoveho stupna.. kym je to piktogram v rohu virtualcocpitu,nic proti,ale ako spravne poznamenal Diktik,tu mnoho hlasok prekryje otackomer,co uz je podla mna prilis. Nerozptyluje ma to,skor mi vadi,ze to neviem vypnut,hoci zdanlivo som dal autu najavo,ze eco tipy ma nezaujimaju. 
 

@omicron na O3FL som najazdil 120tkm a ani raz mi palubny PC nic ohladne otvorenych okien pocas zapnutej klimy nehlasil. 
 

Nech si prinos tychto ficur/asistentov vsetkeho mozneho zhodnoti kazdy sam za seba,uvadzam ich pre info pre tych,ktori o nich nevedia. Ze by bolo na vyber sa neda povedat,regulacie EU su silne a predpokladam,ze aj konkurencne auta prichadzajuce v novych generaciach su/budu na tom dost podobne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Diktik napsal:

U Octavie IV to může rozptylovat nebo otravovat lidi více než u jiných aut, protože vám zmizí celý otáčkoměr na 3-5 sekund.

 

Mimochodem dnes se mi stala celkem nepochopitelná věc, jedu po prázdné cestě 90 km/h a Front Assist zapípal "Brzděte" pak zhasla celá obrazovka virtuálního kokpitu na 2 - 3 sekundy, potom se ozvaly 2 rány z reproduktorů a aktivovalo se SOS volání.

 

A ještě na jeden problém jsem zapomněl zmínit, asi 3 týdny zpět jsem zapomněl vypnout START-STOP a motor se vypíná při rychlost 7-8 km/h, mezitím ale skočila zelená, zmáčkl jsem spojku zařadil 1 a motor nenaskočil. Tak jsem úplně zastavil musel vypnout auto a znovu zapnout, aby nastartovalo. Prostě START-STOP odmítal nastartovat auto. Celkem nepříjemná situace na frekventované křižovatce ve špičce... 

 

Potvrdzujem,ze SS funguje aj mne presne ako si napisal. Motor vypne uz pri dobrzdovani niekde okolo 7km/h ale opatovne nenaskoci kym uplne nezastavis,resp.obcas musis stlacit aj startovacie tlacidlo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Jan R. napsal:

To se stalo jen jednou? Jestli to není chyba.

Snad si vzpomínám dobře ten SS co vypíná pod 10 měl nebo měl dostat VW 1.5/96kW a o problémech se nepsalo...

No jezdím s vyplým STARTSTOP běžně, takže stalo se to jenom 1x. 

 

Včera když jsem zkoušel jet v ECO módu a se zaplým STARTSTOP se mi to nestalo, vždy vyplo okolo 7-8 km/h a opět nastartovalo při zmáčknutí spojky nebo pohybu auta předemnou. A ještě takový poznatek, pokud stojíte na parkovišti se zaplým STARTSTOP, tak se cca co 30 sekund vypne motor a potom zase zapne a pořád dookola, klidně i 15 minut vkuse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar, da sa objednat nova octa 4 ale bez vsetkych elektronickych ficur?  proste len kombi ,2,0 diesel, inak vvsetko uplne oholene abu co najnizzsia cena bola .

alebo este k tomu 4x4  povedzme, 

A potom si dat webasto a  vyhrievany volant a sklo dat domontovat dodatocne v nejakom skoda servise,? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...