Přejít na obsah

Tlumiče


Neonik

Doporučené příspěvky

@bojler ano, zaznamenal jsem tu už vícekrát, že na svém SIII řešíš dost problémy s podvozkem a laboruješ nad tlumiči a jejich variantami v různých modelových letech.

I já byl překvapen kolik variant toho jde koupit na O3 Combi. To aby se člověk vůbec k něčemu dobral. Konkrétně to číslo co jsem posílal vyfocené z tlumičů je mnohem hůře sehnatelné než běžná čísla tlumičů, která se ale všechna také tváří že tam budou sedět. Kdo ví z čeho to skládali na lince.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Hlouchyno Ze škodovky to vyjelo 1.8.2014

Každopádně nový poznatek. Možná hledáme úplně blbě a vůbec to nebude zadníma tlumičema. Právě jsem to auto vzal k nám kousek od firmy na STK, kde jsem to zkusil nechat protřepat na předku, protože mi čím dál více připadá, že ten zvuk bude spíše zepředu a ač jsou všechny silentbloky a čepy v pořádku (což mě dost překvapuje s 200tkm na hrbu), tak levý přední tlumič je trochu poteklý, pravý je čistý).

 

Takže možná ač to celou dobu svádím na zadek, tak bude problém v předních tlumičích. Jak jsem s tím přejížděl těch pár set metrů tady po docela rovné cestě s občasnou nerovností, tak to zacvaklo/tupě zabouchalo vždy při přejezdu pravou stranou přes nějakou nerovnost a čím dál více mi připadá, že ten zvuk slyším už po přejetí předních kol a když už projíždí zdaní náprava, jen do "dovibrovává". Takže možná je nakonec problém v tom předku a ne v zadku, kde jsem se ho snažil stále hledat, protože jestli už ten tlumič teče, tak v pořádku být nemůže.

 

Když jsem jen lehounce přibrzdil, tak bouchání hned zmizelo.

 

Pak mi ovšem nejdou do hlavy ty pilovité gumy, které patrně bývaly dříve na zadku. Leda že by byly v háji všechny čtyři tlumiče i když ty zadní se tak nezdají (i dle toho co psal bojler). Možná jsou ale oskákané jen proto, že to auto jezdilo v 99% případů s nezatíženým zadkem.

Editováno: , autor: ZbyšekSU
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě vždycky zaráží jak většina lidí zije v domnění že tlumiče které mají odpracovaných 150-200tis km můžou být za určitých podmínek v pořádku. Nemůžou i kdyby to bylo jen na dálnici. 

 

Realita je ale taková že průměrná životnost tlumiče je 60/80tis km dle podmínek a auta. 

 

Někdo argumentuje že má tlumiče suché a proto se domnívá že jsou v pořádku o. K. To taky není pravda. První ve většině případů uteče plyn a když už začne utíkat i olej jsou už úplně nepoužitelný. 

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153324976410633&id=323662495632&refsrc=http%3A%2F%2Fsearch.seznam.cz%2F&_rdr

 

Editováno: , autor: Joker 85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 5. 2019 na 9:11, LukášCBR napsal:

Přidám zde test tlumičů, který proběhl na mé OIII 1.6TDI 85kW v rámci servisní prohlídky. Najeto 43tis.km. a přední tlumiče jsou na 60%, což mě trochu znepokojilo.

IMG_0645.jpg

Základní problém měření účinnosti tlumičů na automobilu spočívá v nemožnosti zachytit izolovaně odezvu tlumiče. Přístroj namísto tuhosti tlumiče měří tuhost celé soustavy nápravy. Výsledek měření je tedy potom závislý na vůlích v nábojích kol, opotřebení dílů zavěšení kola, tuhosti uložení tlumiče, vlastnostech a tlaku v použitých pneumatikách, a tuhosti samotného tlumiče. Výsledky získané tímto měřením jsou tedy spíše orientační, nelze posoudit reálnou účinnost tlumičů.

 

Další problém je s kalibrací těchto přístrojů. Celé měření závisí také na stavu měřícího zařízení. Na jeho uložení a vůlích v jeho pohyblivých částech. Testery také nemají žádné referenční přípravky, takže není možné ověřit odchylku měření.

 

Testování samotného tlumiče mimo automobil se účinnost tlumičů pérování měří na různých dynamometrech. Tyto přístroje jsou využívány jak při testování nastavení tlumičů pro motoristický sport, tak samotnými výrobci sofistikovaných prvků tlumení. Zná-li operátor požadované hodnoty charakteristiky tlumiče (požadovanou tuhost v obou směrech), může je na zkalibrovaném dynamometru jednoduše ověřit, nebo alespoň porovnat. Pro běžného uživatele ale není reálné posílat tlumiče na tato specializované testovací zařízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Joker 85 napsal:

Realita je ale taková že průměrná životnost tlumiče je 60/80tis km dle podmínek a auta.  

No tohle se snaží tvrdit prodejci tlumičů a zpravidlo to umí i "doložit" jakýmisi grafy z těch jejich testerů :-D Nicméně je pravda, že funkce tlumiče se od samého počátku pozvolna snižuje. Kde je hranice "životnosti" se těžko definuje, zejména vzhledem k faktu, že každý tlumič se chová jinak. Je velký rozdíl mezi originálními díly a náhradami byť od renomovaných výrobců - každý má jinou charakteristiku a pokud se to ještě začne kombinovat s různými pružinami, je z toho úplný mrdník.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravdě nevím co tvrdí prodejci tlumičů, ale vím co říkají kapacity co se danou problematikou zabývají. Takže prodejci mají vlastně taky jednou pravdu :kol-48:.

Trochu odbočím... Na motorce jsem si tlumiče dělal sám a to předky i po 30motohodinach zadek od 60 do 100motohodin dle motorky a rozdíl to je vždycky obrovský a mraky lidi nikdy na motorce tlumiče nedělali a budou tvrdit jak jsou V pořádku :smich:

A úplně to samé slyším o tlumiči na autě. 

Vždycky měním na autě max do 100tis... Je to poznat už po 30tis/50tis dle auta že to není ono.

Nikdy jsem nezažil tlumiče po 100tis aby nebyla poznat jejich už velice omezená účinnost. 

Ano máš pravdu že jeden typ tlumiče na daný model auta od 6 výrobců bude mít rozdílné charakteristiky v chování. 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

@bojler Dle chování auta jsi jsem na 100%jisty... 

První náznaky už od 15tis km.... 

Teď je ten tlumič podle mě úplně bez plynu :vamp. Jinak je suchý... Kontroloval jsem vizuálně. 

Až je vymontuju zkusím porovnat levý a pravý. 

Bilstein B12 pro-kit dorazí možná do konce týdne, takže když bude příští týden čas naperu je tam :kol-75:

Už se nemůžu dočkat normálního projevu auta... Teda nenapadlo mě..., že něco takového budu vůbec na svém soukromém autě muset podstupovat, ale ty originální tlumiče jsou na mě prostě holt žvýkačky. :ph34r:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 5. 8. 2019 na 13:07, bojler napsal:

Zkouška po výměně za Bilstein a nebo nějaký test?

Po demontáži předních tlumičů potvrzeno jednoduchou zkouškou. 

Při stlačení se levý tlumič vrátí o dvě vteřiny pomaleji než pravý a v tahu mu jde o poznání více pomoc. 

Jinak oba úplně suchý. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bojlersouhlas. Ve většině případů to není o úniku oleje.

Poznat špatný tlumič nebo větší opotřebení mají šanci poznat hlavně majitelé nových aut, protože si můžou zapamatovat jak se auto v určitých situacích a místech chovalo. 

Horší to mají majitelé aut s druhé ruky třeba po 60tis protože základ je vědět jak se tlumiče chovají jako nové. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj. Mám Oktu 2017 s jednoduchou nápravou a hrozně to zezadu bouchá. Taky mě hrozně štve že v autě jde hrozně slyšet hučení od gum. Kvůli tomu hučení jsem koupil i nové gumy a hučí to stejně. Úplně největší nakládačka je to, když jedu po kostkách, to se v autě nedá vůbec vydržet. Vůbec nevím proč to auto tak strašně bouchá když přejezdu i malou nerovnost. Jsou to hrozné rány zezadu. Zkusím proměřit tlumiče a dát to na reklamaci. Už jednou jsem to měl ve Škodovce kvůli tomu hučení a řekli mi, že je to gumama. Tak jsem koupil nové a je to to samé. Mám najeto 30000km 

Editováno: , autor: kodiakk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...