ales-r Vloženo 2. leden 2018 Sdílet Vloženo 2. leden 2018 Měl jsem taky dlouhodobě problém s nedobíjením autobaterie, po různých pokusech a měřeních jsem zjistil, že mám špatné kostřící kabely. Před dvěma měsíci, jsem znovu očistil kontakty na kabelech a na kostře auta. Napětí se zvedlo na 14,2V, měřeno na baterce, ale po zapnutí všech spotřebičů kleslo na 12,6V, což je málo. Po osahání kabelů jsem zjistil, že kostřící kabel u převodovky je zahřátý u nalisované koncovky (kabelové oko). Kabel jsem ohnul u koncovky a napětí stouplo na cca 13,8V. Poté jsem takto postupoval u všech kostřících koncovek, všechny kabely jsem ohnul přímo u koncovky. Poté kabely sundal a u koncovek prošplíchal kontaktním sprejem. Dále jsem vzal kladivo a ty koncovky, v místě kde jsou zmáčknuté, "slušně" dobouchal. Po namontování kostřících kabelů, mám napětí na baterii okolo 14,2V - 14,5V. Na kontrolu napětí jsem si na ebay koupil měřič napětí do zásuvky na tunelu, sice proměřuje o 0,4V, ověřeno na přesném generátoru napětí, ale to nevadí, si 0,4V přičtu. Teď když jedu, tak jednou za týden strčím měřič do zásuvky a hned vím, jestli se barerka nebíjí a nebo ne. Když to začne znovu zlobit, koupím nové kostřící kabely. Akorát to už asi nerozdejchá baterka, je tam 5 let a tím ustavičným nedobíjením, je už na konci sil, při startu je cítít že se jí moc nechce, ani nabíječka už moc nepomáhá. Takže budu muset koupit novou baterku. Snad to někomu pomůže. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 2. leden 2018 Sdílet Vloženo 2. leden 2018 Dobře ty. :-) A této souvislosti mně napadlo, jestli toto nebo nějakým podobným způsobem "unavená" dobíjecí soustava, nemůže být přičinou toho, proč původní baterie (z továrny) vydrží v autě déle než další. ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 3. leden 2018 Sdílet Vloženo 3. leden 2018 Ano, většinou je nedobíjení způsobeno různými přechodovýmy odpory (oxidací). Někde jsem četl (TPI), že škodovka po určitém roce, možná 2008, měnila materiál lisovacích ok, právě z důvodu oxidace. Zítra jedu pro novou autobaterii, vyvolená je Banner Power Bull 12V 50Ah 420A P5003, po konzultaci, vzhledem k mému použití. Ve Švédských testech, při mínus 18°C, jí trvalo dobít počáteční vynaloženou energii na nastartování, za 8minut a Vartě blue za 14 minut. Ještě jsem uvažoval o Exide, která mě byla také doporučena. cz_batterietest testfakta ergebnistabelle 2015.docx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 4. leden 2018 Sdílet Vloženo 4. leden 2018 V 2. 1. 2018 na 19:45, McMatej napsal: A této souvislosti mně napadlo, jestli toto nebo nějakým podobným způsobem "unavená" dobíjecí soustava, nemůže být přičinou toho, proč původní baterie (z továrny) vydrží v autě déle než další. ;-) zajímavá úvaha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.