Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI


Pawouk

Doporučené příspěvky

Nejspíš to bude jen náhoda, byla to znovu BČS, ale v jiném městě. 

Každopádně poprvé to byla škrtící klapka, když ji vyměnili vse bylo ok. Teď to probíhá téměř stejně a maxidot zobrazuje stejné závady, takže škrtící klapka bude nejspíš zase zničená, ale je potřeba zjistit co tu klapkou teda ničí. Zajímalo by mě jaké jsou varianty, když se to stane vždy po dotankovani plné nádrže. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som kedysi služobnú Fabiu2 1,2 HTP. Raz som chcel dotankovať do plna nádrž, tak som tam dal čo sa zmestilo. Po pár dňoch, či mesiac sa mi vyskytla presne táto závada, vynechal jeden valec, išlo len na dva. Vypol som, zapol zapaľovanie, nepomohlo. Pomohlo odpojenie baterky. Auto naštartovalo a išlo ďalej až do vyprázdnenia nádrže. Po natankovaní plnej, sa objavila tá istá závada. Výsledok bol ten, že do nádržky s aktívnym uhlím za hrdlom nádrže sa dostal benzín, zaplavil nádržku a nebolo odvetrávanie nádrže. Vyhodilo chybu a auto išlo na dva valce, niekedy tri. Tak som pár krát natankoval len pol nádrže, aby sa benzín v nádržke s aktívnym uhlím postupne vyparil a závada sa už neopakovala. Odvtedy zásadne netankujem nádrž do plna ani na Rapidke. Tak skúšaj :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak díky moc za informace. Teď to řeší v autorizovaném servise za pomoci techniků z ŠA. Tak uvidíme co zjistí, jestli zase, že je to jen škrtící klapkou a nic dalšího nezjistí, tak se budu držet tvých zkušeností a nebudu dotankovavat úplně do plna. Je to ale zajímavé, protože tankuji klasicky do vycvaknutí pistole, přitom rapid má odvzdusnovak pomocí něhož se tam dá nacpat ještě pár litriku navíc, ale to ve svém nedělám. Každopádně díky, třeba to bude podobný případ, jako jsi měl ty. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opraveno. Cesta ze servisu domu ok, tak jsem zvědavý, jestli to je konečně opravdu opravené a už se to nebude opakovat. Teď přišli na to, že ve svazku, který vede do škrtící klapky,  byl volný kabílek u konektoru, že když s tím zahýbali a přimáčkli, tak bylo vše ok, když ho pustili, zase to blblo, takže vyměnili kabílek a je to ok, prý to s tankováním nemělo vůbec souvislost, že byla velká náhoda, že se to projevilo dvakrát po tankování. Tak uvidím, jestli až zase natankuji plnou bude vše ok nebo se vyskytne další problém :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já nevím, já jsem bral u benziny a taky mi to hlásilo závadu rozjezdu do kopce.

Pak jsem se dočetl že nejlepší součastný benzín je Lukoil  Optimal BA 95 (dodvává čepro).

Tak beru od té doby raději tento. A zatím klid.

Jo a většinou beru jen půl nádrže.

Editováno: , autor: s-tony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Teď mám na víkend náhradní vozidlo s tímhle motorem (81kw) a zatím jsem docela v šoku. Spotřeba ve městě je super, ale do 2 tisíc se to nehne i s plynem na podlaze. U 1.2 je od 1500 znatelný a poměrně razantní náběh turba, ale tady ani od těch 2 se nic moc nekoná. Zatím bych teda určitě neměnil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pod to bych se podepsal. Nejezdí to vůbec špatně (celkově vzato) a skvělá spotřeba, ale do 2 000 je to prostě mrtvé. Já tak sice v běžném režimu nejezdím, ale při rozjezdech a malém popojíždění se tomu pásmu člověk nevyhne, kolikrát je třeba jít i až na jedničku, aby volant moc nemasíroval ruce. Řetězová 1.2 se sebrala bez otálení a protestů i ze 1 200.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po mnohatýdenní pauze jsem začal s 1.0 TSI jezdit a musím si na to zvykat. Pod 1500 otáček nic a pak najednou mohutný turbokopanec (jak na pružině). Takže popojíždíte v křižovatce, chcete vypálit a nic, až po chvíli nečekaně vystřelíte. Chce to pracovat s řadící pákou a nebát se jedničky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak celkově bych to shrnul takhle: už se spolu trápíme 5 dní a zítra se snad opět shledám s mojí 1.2 :)

 

Nejsem závodník, z toho jsem vyrostl, ale ten tříválec mi prostě nechutná. Do 2 tisíc se ten motor třepe, pak začne plynule zatahovat. Jako vytáčet jedničku na 2500, aby to bylo plynulé - to fakt ne. On ten motor vibruje i při těch klasických 55 v obci, kdy to polechtáte na pustíte nohu z plynu. Předjíždění taky není úplně stoprocentní - ve srovnání s 1.2, kdy dáte 3ku nazdaaar.

 

Na druhou stranu pro někoho, kdo jezdí delší trasy na spotřebu a nechce nafťák je to super - na dálnici ve 135 to točilo 2800 a spotřeba byla snad kolem 5l, nechápal jsem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě. Ty Nm navíc tam prostě jsou, když už se to trochu roztočí. On dost totiž ten dojem ze zrychlení zazdí to utrápené a roztřesené pásmo 1 000 - 2 000. Litr je v absolutních číslech silnější, ale není zkrátka tak uživatelský přívětivý, či jak to říci. Maximum není všechno u auta na normální ježdění. Spotřeba bez debat, to mě dost pozitivně překvapilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...