Přejít na obsah

Spotřeba paliva 1.0TSI


Lupen_cz

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj chlapi, rozhodl jsem se přidat svoji spotřebu. Motorizace 1.0Tsi DSG. Nemohu se dostat pod 6l. Aktuálně 6,2l mám tam teda 17" kola a jezdím převážně režim "S" a šlapu na to normálně na čtvrt plynu. A rychlost do 100km/h, ale převážně dle předpisů krom vesnic kde to nechám dojíždět na předepsanou rychlost. Leju natural 95 + aditiva ob nádrž. Teď na 15" zimákach to samé pod šest se nedostanu. A to bych chápal, že v zimě to tak je. Dělám něco špatně? Nebo by za to mohla ta 17" kola? Velký valivý odpor? Trasa dlouhá cca 20km. Dostal jsem se párkrát na 5l-5,2l jenže to musím jet 70km/h. Dík za vaše podněty. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co čekáš za zázraky na 20km? Podívej se jen na teplotu oleje, nejen v tomto počasí se nedostaneš po 10km ani na jeho provozní teplotu. Já mám 70kw rapid za 6.0 cca poslední 2 měsíce jen na dlouhých trasách 100+, na spotřebu nejezdím a zcela vyjímečně jsem zkusil prémiové palivo. V létě za 5-6 normálně jezdím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

ahoj prosim o uprimnou odpoved. Da se s 1,0 TSI jet pod 4 l? Mam polo GTI 1,8 TSI cca 160 kw a kadzy tydne jezdim trasu 131 km Zlin -Svitavy a dosahuji spotreby max 5,3 l a rekord jsme mel 4,5 l!!! a kdyz ctu hodnoty tabulkove k 1,0TSI tak  nechapu. Obavam se,ze bych se nedostal ani na hodnoty co dokazu s 1,8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ostrava a okoli dlouhodobe cca 5.7. Delsi trasy s plachtění asi kolem 5. Rekord ale se specifickym terenem Bila do FM byl pod 4 a cestou do OV nespechanim kolem 4 byl. Potreboval jsem aby deti se cestou prospaly tak  jsem to drzel tempomatem na 90. A nazustalo to na 3.9. Prumer 66 km/h  ale je to lonska zima 27.1. Ted 13.12 Jesenik Ostrava sam a podle MySkoda 4.6. Kladno olomouc plne dalnice v zari 20. V noci Prumer 113 km/h za 5.7. Ov kladno ctvrtek podvečer predtim 5.2. Ale objizdel jsem to pres Jihlavu a Humpolec po okrskach.

 

Podle skoda ekonomy run to asi jde. Ale v beznem provozu realne dlouhodobe nerealne asi. Nicmene ja i s dlouhodobym 5.7 jsem spokojen. F2 mela u me 6,5 a  na dalnici byla zrout 7 az 10 prumer cca 7.5. Ted i rychle 140 po dalnici a drzi se to max na 7 v prumeru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy záleží kde a jak jezdíš, pokud se vyhneš městu a dálnici, tak pod 5l nebude problém, vzhledem ke spotřebě s 1.8 je to u tebe asi i reálné. Jinak při normálním provozu, kdy to článek moc neřeší, tak spis těch 5-6l. Kdyžtak se podívej na spiritmonitor, jaký je tam rozptyl. Nicméně, spotřeba je jen jedna strana mince, podívej se i na ostatní náklady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Martab napsal:

Vždy záleží kde a jak jezdíš, pokud se vyhneš městu a dálnici, tak pod 5l nebude problém, vzhledem ke spotřebě s 1.8 je to u tebe asi i reálné. Jinak při normálním provozu, kdy to článek moc neřeší, tak spis těch 5-6l. Kdyžtak se podívej na spiritmonitor, jaký je tam rozptyl. Nicméně, spotřeba je jen jedna strana mince, podívej se i na ostatní náklady.

dival jsme se samozrejme aj koukal na tes usporne u pola 2018 nahoru a byl jsme zdeseny. Ja jedu trasu,kde je kazde max 3 km obec takze nedosahnu prumerne rychlosti nad 57 km/h za celou cestu jsou krizovatky jen v Prostejove a pak az ve Svitavach takze v obci jedu okolo  tech 4 litru a mimo obec ani nezrychlim nad 70km/h coz jsou prave podminky pro minimalni spotrebu. Ale nerad bych dosel k tomu,ze se budu trapit se slabym motorem at 1,4 TDI nebo 1,2 ci 1,0TSI a spotreba bude o 3 deci mensi . Musim to brat globalne aby to auto   bylo schopne predjet zralo o litr min a usetrim na pojistce za mensi objem. Jinak to nema smysl coz asi chapete

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja vlastně moc nechápu co tady řešíš,jezdit s 1.8 Tsi 160 kw za 5,3l ti nepříjde super?Ja takovou spotřebu nemám ani s 1.2 Tsi 81kw.Ja bych určitě s takovou spotřebou byl max spokojeny a nic neřešil.Na takovou dynamiku u 1.0 Tsi zapoměn,navíc je to třívalec a zvukový projev motoru bude vždy jiny a když se budeš chtít svézt trošku dynamičtěji tak na nějakou spotřebu okolo 4-5 litru rychle zapomeň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 4,5 l s 1.0tsi 70kw (Rapid) jsem to dával od UB do BV, téměř sterilní rovina a v povolených limitech, rozhodně ne na spotřebu, to fakt nesnáším. Od UB do Brna (100km) jezdím cca za 6.0 l a to přes Buchláky a vždy hodně spěchám i nad povolené limity, když to jde. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ondikTDI asi takto, já mám 1.2 TSI 81kw, když jedu dlouhou trasu a vyhnun se dálnici, tak bez toho abych nějak extra přemýšlel nad tím jak jedu (tempomat na 90 GPS, když někoho odjedu, 3RS a předjíždím) tak se dostanu k 5l docela v pohodě (naposled na SK v létě s plným autem za 4,9). S 1.0 toho nemám tolik najeto, ale ty spotřeby jsou cca stejné. Na tom spiritmonitoru se taky podívej, za kolik tam “jezdí” tvoje kombinace.

 

Úplně nejlepší by bylo si třeba na víkend ten litr půjčit a zkusit. Vypadá to ze tvá trasa a jízdní styl je hodně specificky, protože 5,3 rozhodne není normální spotřeba u 1,8 TSI a bohužel potom nejde moc odvodit za kolik bude jezdit litr v tvém případě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 24. 12. 2020 na 22:33, ondikTDI napsal:

ahoj prosim o uprimnou odpoved. Da se s 1,0 TSI jet pod 4 l? Mam polo GTI 1,8 TSI cca 160 kw a kadzy tydne jezdim trasu 131 km Zlin -Svitavy a dosahuji spotreby max 5,3 l a rekord jsme mel 4,5 l!!! a kdyz ctu hodnoty tabulkove k 1,0TSI tak  nechapu. Obavam se,ze bych se nedostal ani na hodnoty co dokazu s 1,8.

Nevím jestli je to ještě aktuální , jezdím podobným směrem  Moravská Třebová, Konice, Laškov, Drahanovice , Olomouc..   Tímto směrem jsem musel jezdit 2 měsíce každý den a spotřeba 1.0 TSI mě překvapila . V Olomouci na parkovišti 3,5 l/100 . Terén velmi zvlněný , samá vesnice , prudké stoupání a zase klesání na brzdách protože na úpatí vždy cedule vesnice , není možné využít setrvačnosti musíš ubrzdit na 50km/hod .Velmi značná nevýhoda pro ještě lepší spotřebu.

Jinak slušné hodnoty na okrskách:

20210122_130146-COLLAGE.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 1. 2021 na 15:11, man.kar napsal:

Nevím jestli je to ještě aktuální , jezdím podobným směrem  Moravská Třebová, Konice, Laškov, Drahanovice , Olomouc..   Tímto směrem jsem musel jezdit 2 měsíce každý den a spotřeba 1.0 TSI mě překvapila . V Olomouci na parkovišti 3,5 l/100 . Terén velmi zvlněný , samá vesnice , prudké stoupání a zase klesání na brzdách protože na úpatí vždy cedule vesnice , není možné využít setrvačnosti musíš ubrzdit na 50km/hod .Velmi značná nevýhoda pro ještě lepší spotřebu.

Jinak slušné hodnoty na okrskách:

20210122_130146-COLLAGE.jpg

konecne nejaky realista.  Ano ja mam fotku s 1,8 TSi 4,5 l na trati 111 km Zlín-Svitavy. V pátek jsme měl prodat auto,ale včera mi  lehlo turbo a nejspíš celý motor,takže to je už pasé bude mě to stát 100 tis

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 24. 12. 2020 na 22:33, ondikTDI napsal:

ahoj prosim o uprimnou odpoved. Da se s 1,0 TSI jet pod 4 l? Mam polo GTI 1,8 TSI cca 160 kw a kadzy tydne jezdim trasu 131 km Zlin -Svitavy a dosahuji spotreby max 5,3 l a rekord jsme mel 4,5 l!!! a kdyz ctu hodnoty tabulkove k 1,0TSI tak  nechapu. Obavam se,ze bych se nedostal ani na hodnoty co dokazu s 1,8.

Otazka je spise jak ta "stara" 1.8TSI keca dle palubaku, tyhle stary motory se homologovali jeste podle NEDC ale novy 2.0TSI dle WLTP uz ma uplne jinaou spotrebu a taky ze to dle vlastni zkusenosti uz sedi na decku, stara 1.8TSI bezne keca o 0,5-0,8L.. jinak strasne zalezi na provozu, kdyz jsem jel treba Ricany / Praha 35km - dalnice 110, jizni spojka 100 tunely 80 tak v Dejvicich jsem mel po 35km spotrebu jen 4,1l na 100 km ... ale jinak na couracky i po meste dlouhodobe 5,6 s 1,0TSI OPF 100kW

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 1. 2021 na 17:48, ondikTDI napsal:

konecne nejaky realista.  Ano ja mam fotku s 1,8 TSi 4,5 l na trati 111 km Zlín-Svitavy. V pátek jsme měl prodat auto,ale včera mi  lehlo turbo a nejspíš celý motor,takže to je už pasé bude mě to stát 100 tis

To je sice pelne ze to jazdilo za 4,5l ale ked ze si teraz prisiel o 100t tak si to prepocita ku spotrebe. A to uz nebude ze azdilo za 4,5l, tu spotrebu mas podla tankovania? Lebo pc neverim. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.8 TSi mělo v nějakém sériovém provedení 160 kW? Anebo to někdo trochu přehnal s chipem?

 

Jinak jsem teď s 1.0 TSi (6° mech) jel Praha-Vysočina a zpět. Na tachometru trvale 135 km/h (s podřazením i do kopce) a spotřeba podle PP 6/100. V autě 2 lidi a nějaká bagáž.. to takhle jezdí běžně, anebo jsem měl štěstí na nějakÿ vylítaný kousek s nepříliš dobrou kondicí? (40 kkm najeto)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já právě nevím. Že je to mimo výrobcem udávanou spotřebu, to beru, ale co tak čtu, někteří asi normální jezdci tu jsou kolem 5l a pak někteří střelci za 7l a víc

Jestli je ustálená jízda po dálnici nějak hodně mimo běžné ježdění, to nedovedu posoudit, ale asi jsem čekal trochu nižší čísla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ustálená jízda po dálnici je hodně mimo měřící cyklus i mimo okreskové ježdění, ze kterého tu pak někteří sází 4litrové hodnoty. Ve 135 km/h se motor musí vypořádávat s velkým aerodynamickým odporem, který v zimě ještě narůstá, a to pak těch 6 litrů na 100 při ustálené jízdě není vůbec špatná hodnota. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím tyto 3 poslední zimní měsíce ustálenou spotřebu ve smíšeném provozu včetně dálnice za rovných 6 na 100 a ničemu se nedivím. Jezdit za 4,5 (dal jsem to taky) považuji jen za zdržování ostatních, kteří fakt nemají čas hledět na nějaký zelený graf s každou jízdou do hypersuper, nebo v neděli za tchýní. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pak asi nemám námitek :-) a na 6ku by to určitě dalo celou D1, ale prostě TSi jak se víc zatíží (ve stoupání) a netočí přes 3000 rpm, tak zvukově nic moc - trochu začne dunět, není to tak přijemné.. pozoruju to i u své 1.8 a asi je to prostě vlastnost. A počítám, že motor bude radši za vyšší otáčky, než za vyšší síly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...