Přejít na obsah

Cukání při částečné zátěži


Morituri

Doporučené příspěvky

Ahoj,

před 14 dny jsem koupil ojetou octavii 3 2.0 TDI 110 kw najeto 140 000 km. Včera cestou po dálnici se objevil následující problém. Při ustálené rychlosti nebo při mírném zrychlování auto škube v docela rychlé frekvenci, jako by něco vynechávalo, výkon poklesne jen nepatrně, nejvíc se to projevuje na 3. a 4. rychlostní stupeň při sešlápnutí plynu zhruba v rozmezí 20 - 30%. Na šestku při udržování dálničních 130 je cukání téměř neznatelné ale stále je cítit. Při větším sešlápnutí plynu cukání zmizí a auto plynule akceleruje až dokud se plyn nevrátí zase do té špatné polohy. Dělá to jak za studena tak na provozní teplotě. K tomu se při zrychlování zhruba od 1300 - 1600 ot/min  ozývá takové kovové cvakání o stejné frekvenci jako to škube.

 

Cukání od té doby přetrvává, dělá to třeba 3 minuty, pak na 10 přestane, pak zase. Dnes celou cestou do práce 10 km za studena skoro celou cestu.

 

Setkal jste se s tím někdo, případně tip co by to mohlo dělat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde je tvé řešení problému:

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/04l130277ak-vstrikovaci-tryska-2-0tdi-skoda-22798.html

 

samozřejmě by to chtělo potvrdit na VAGu (vynechávající vstřik si bude hodně přidávát) ale popis problému víceméně sedí.

 

Rovněž i ten vstřik dle VIN kodu, ale na ty 110K se dávali jen dva druhy vstřikovačů a tenhle je tam častěji.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci,

 

naftu mám poprvé a tak přidám ještě několik, možná blbých dotazů. Do servisu jsem objednán na příští čtvrtek, lze s tím opatrně ještě týden jezdit nebo za ten týden oddělám ještě plno dalších věcí? Lze měnit jen jeden vstřik nebo se musí všechny 4 najednou? A jak to, že auto nevyhodí nějakou poruchu? Vadný vstřik přece řídící jednotka musí poznat.

Editováno: , autor: Morituri
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K prvnímu problému:

 

Přijde na věc, záleží jestli jen vynechává nebo i netěsní a odkapává si- horší varianta by mohla propálit píst, samozřejmě to není dobré ani pro DPF které se více zanáší, ale v zásadě to nevadí ono až tam dáš nový tak se normálně vyčísti- nepoznamená ho to. Já jsem s takovým vstříkem co vynechával jak popisuješ najezdil 40K km, osobně bych jezdil dál.

 

140K je standartní životnost vstřiků, i když se zdá že auto jede dobře, tak ty vstřiky už špatně rozprašují, motor víc hulí ale přes DPF to nevidíš, ale stačí se podívat na staré 1.9 PD se 150K km+ to je úplně stejný problém, motor jede nejeví známky problému, jen hulí... oni ty PDčka taky byla čistá když byly nová :-)

 

osobně bych vyměnil vstřik který přidává a ten který ho balancuje tj- ubírá na VAGu to bude vidět. Důvod je ten že nový vstřik má nějaké korekce a vstřik který se s ním musí srovnávat už bude vyběhaný a nikdy se pořádně nesladí, motor sice vynechávat nebude, ale nedojde tam k zásadnímu zlepšení ve výkonu a spotřebě. Samozřejmě záleží na tvém rozpočtu, řešení vyměnit ten vadný bude fungovat, řešeni vyměnit s vadným i vstřik druhý vstřik který ho rovná je lepší řešení a vyměnit všechny 4 rozhodně nejlepší.

 

Když vyměníš všechny 4 tak tam bude mít tovární korekce u všech nové. Budeš se divit jak ten motor neuvěřitelně ztichne, půjde lépe od spoda a sníží se spotřeba. Zrovna minulý týden jsem vyměnil všechny 4 za nové u 1.6 verze... jak když sedneš do nového auta. Takže záleží na rozpočtu. Jeden stačí, ale ve 140K km když neřešíš každý peníze, je ve finálne ideálně vyměnit všechny, oni tě tam stejně postupně naženou všechny, nehledě na to že se bude víc špinit egr...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za vysvětlení ;-)

 

dám sem vědět jak jsem dopadl. Jelikož mám auto 14 dní, zkusím reklamovat u prodejce, když to klapne, samozřejmě vymění jen ten jeden vstřik a já doplatím druhý. Se vším počkám po diagnostice ve čtvrtek u Horejska aby se to potvrdilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky je možnost nechat dát celou sadu na stolici a nechat je z repasovat vyjde to na stejné peníze jako by jsi dával dva nové ale všechny budou mít dobré vlastnosti, jasný není to nové ale výsledek je víc než uspokojivý. Ale to ti neudělají v autorizáku.

 

Každopádně než začneš ty vstřiky řešit, tak musíš na VAG, ve škodovce chtějí 1500 ale je to práce na 5 minut...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak prozatím řešeno sajrajtem TEC 2000 Diesel injector cleaner. Jen dodám že problémy začaly po natankování Vervy na benzině kde asi nebude zrovna Vervy velká výtoč... Doškubal jsem do rezervy 40km dojezd, nalil TEC, jezdil ještě 20km přes dojezd 0km... Od nalití klid jak za studena tak za tepla, dálnice i couračka do práce, aktuálně vyjeto půl nádrže efecty, na rezervě budu pro jistotu zase opakovat TEC. Nicméně počítám s tím že vstřiky jsou načaté, v při nejbližší příležitosti půjdu na VAG a dám stranou do obálky na repas, uvidíme na jak dlouho se to oddálilo :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...