Přejít na obsah

CITIGOe iV


Ady2410

Doporučené příspěvky

Jen drobná poznámka k servisu a údajně levnějším elektromotorům - například na VW VII e-Golf stojí nový elektromotor aktuálně 130 000 / 142 000 Kč dle výkonu, výkonová řídící elektronika 90 000 Kč, trakční baterie 479 000 Kč (lze měnit jednotlivé moduly za cenu od 11 000 do 19 200 Kč za kus dle velikosti a umístění). Osmiletá záruka na baterii tam platí za podmínky "že byla provozována v souladu s doporučením", přičemž napěťový management jde podrobně diagnostikovat = všechny uživatelsky ovlivnitelné stavy, jako třeba častější vybíjení a nabíjení nadoraz etc, které zkracují životnost baterie, vám hodí na hlavu a máte po záruce. Tady to nebude jiné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Pawouk napsal:

Jen drobná poznámka k servisu a údajně levnějším elektromotorům - například na VW VII e-Golf stojí nový elektromotor aktuálně 130 000 / 142 000 Kč dle výkonu, výkonová řídící elektronika 90 000 Kč, trakční baterie 479 000 Kč (lze měnit jednotlivé moduly za cenu od 11 000 do 19 200 Kč za kus dle velikosti a umístění). Osmiletá záruka na baterii tam platí za podmínky "že byla provozována v souladu s doporučením", přičemž napěťový management jde podrobně diagnostikovat = všechny uživatelsky ovlivnitelné stavy, jako třeba častější vybíjení a nabíjení nadoraz etc, které zkracují životnost baterie, vám hodí na hlavu a máte po záruce. Tady to nebude jiné.

 I tenhle Pawoukův příspěvek celkem dobře  a přesně ukazuje co ta elektrifikace aut bude obnášet .

Já to tvrdím pořád, že pro lidi zvyklé na spalovací motor, to je na pikaču. Ale nebojte se, oni nám ten "pozitivní" názor na elektromobily pomalu a neustále vtlučou do hlavy. A tak za pár let, bude ten co miluje benziňák/nafťák za exota, ne-li za podivína. Propaganda je všemocná, pracuje pomalu, ale jistě a efektivně, jako třeba ten kůrovec. O tom by mohl vyprávět i jistý německý  ministr propagandy z válečných let, že ! Individuální motorismus bude za x,y let ryze snobská a drahá záležitost. Berte to jako můj názor..........rád bych se mýlil.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je sice pravda, ale kde budu nabijet? Bydlim v bytovce se spolecnym parkovistem ... Udelat nabijeci stanici je darda a i kdyby ji CEZ zaplatil, budu se hadat se sousedem kdo ma mene nabito? Kdo ma dum, v pohode ...  Pojedes nekde na vylet a budes dobijet kde? Na tech par stanicich? Co kdyz se tam sejdete 2-3, to se tam pozabijite ... Myslenka dobra, jen kupa veci okolo nedomyslena a Nemci to porad zenou dal a dal ...

Editováno: , autor: danikd
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panelákový obyvatel není typický zákazník elektroauta.

Pro firmy co popojíždějí po městě a mají samostatné parkování s možností dobíjení dobré.

Pro mne osobně to je prostě starost navíc. Myslet na to že večer kabel připojit a ráno kabel odpojit. Plánovat cestu kde je nabíječka.

Uvidíme co vodíkový pohon ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V práci bych ho bral - nabíjení není problém, nějaké elektromobily už firma má a je to provoz čistě po okrajových částech Prahy - na tento provoz je to auto jak stvořené. A nestojí zdaleka tolik, jako ty  nesmysly za mega, co u nás koupily. Tak ve skrytu duše doufám, že se třeba na mě usměje štěstí.

 

před 14 hodinami, HWSpeedy napsal:

Blbá otázka, neměl být právě u CITIGOe iV dojezd přes 300 km?

Lihium-iontový akumulátor uložený v podlaze vozidla disponuje kapacitou 36,8 kWh. Dojezd vozu, jehož hmotnost činí 1139 kg, dosahuje dle metodiky měření WLTP v národním standardu EU až 260 kilometrů v závislosti na profilu trasy, stylu jízdy a zatížení vozidla. Spotřeba elektrické energie modelu CITIGOe iV činí 12,8 kWh/100 km - to píšou v tiskové zprávě. Abych pravdu řekl, v těch metodikách se nevyznám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, HWSpeedy napsal:

No já jen že když přišly první zprávy, tak se psalo dojezd přes 300 km. Teď tam mají přes 235 km.

Ale jak psal Pawouk, uvadi se take spotreba 12,8kWh/100km pri 36,8kWh baterce ... coz by bylo tech 300km skoro dalo - chtelo by to osvetlit ze strany SA 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

23 hours ago, gabuliatko said:

Panelákový obyvatel není typický zákazník elektroauta.

Pro firmy co popojíždějí po městě a mají samostatné parkování s možností dobíjení dobré.

Pro mne osobně to je prostě starost navíc. Myslet na to že večer kabel připojit a ráno kabel odpojit. Plánovat cestu kde je nabíječka.

Uvidíme co vodíkový pohon ...

Nesouhlasím... v panelákových bytech bydlí hezkých pár lidí, kteří na to mají peníze, dokonce i pár eko-fanoušků. A s tím, že nabíjení u baráku je OK, bych byl opatrný. U nás by se třeba znovu musela předělat přípojka (vlastně až k trafu), je to tam na ampéry napnutý jak kšandy a aby taková Tesla mohla jezdit, tak musí být celou noc na 16A/400V (to jsme cca na 6kW, superchargery dělají 120kW i víc!) - to moc nezbyde na zbylé spotřebiče v domě. Při rychlém googlení se tesla ze zásuvky dobije asi tak tempem dojezdu 30 km/hod. Pro firmy je to zcela OK, ostatně mlíkaři (atd.) v Británii už to používají desítky let. Jenže ten povoz za hranice města nevyjede, což by mi asi vadilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešilo se to na SVJ a komplet příprava na elektroauta je v širším centru Prahy skoro všude momentálně nereálná. Přesně jak je uvedeno výše v příspěvku, musely by se natáhnout kabely od trafostanice. Podotýkám, že to není panelák a má to dvě patra podzemních garáží. Tzn. neřešíme to, že jde o nekryté parkoviště.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kolik ten prodejce má letošní příděl, 2-3 kusy, nebo větší prodejce 4-5 kusů ? Směšná čísla.

I tak tomu el. Citigu nedávám moc šancí. Dle mne kupují firmy, pozéři a lidi co se chtějí ukázat. Fyzická osoba tj.  obyčejný a logicky uvažující smrtelník s průměrnými příjmy a zdravým rozumem si ho v současné době nekoupí. Možná ještě tak pro manželku, milenku pro jízdy po městě apod., ale to musím být ochotný do něj investovat. Moc takových osob asi nebude. Kupovat hromadně budem snad za pár let, až nám legislativa a výrobní programy automobilek neumožní nic jiného.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsme asi divný, kdybych teď kupoval auto, tak ho asi vemu, minimálně bude v úzkém výběru a bude záležet na konkrétních nabídkách. Cenou se to dostalo vpodstatě na podobně vybavenou Fabii v silnějším TSI s automatem. Na to co běžně jezdím mi dojezd stačí tak, abych dobíjel 2x týdně cca, v práci je nabíječka, takže ikdyž jezdím po dálnicích, není dojezd problém a denně těch 100km to snad dá i v zimě. Když se jede někam dál, je v rodině na to větší auto...

Ano, jako hlavní auto do rodiny to smysl nedává, ale jako 2. (a více u někoho) auto v rodině proč ne. Ale chce si to dobře spočítat a ideální by byla možnost si to třeba na měsíc prostě "zkusit", aby člověk opravdu věděl, že to bude OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych si za stejnou cenu vybral Scalu. A to přesto, že nemám potřebu za stejné peníze kupovat co největší auto. Možná jsou pro někoho zajímavé rozměry. Ale pokud nemám  nikde problém s prostorem, tak s ohledem na bezpečnost a úroveň interiéru nedává Citigo smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...