Kuchar7 Vloženo 11. Září 2019 Sdílet Vloženo 11. Září 2019 No dobře, pokud dávají záruku 8let/160 000km/70%, tak k tomu jistě mají testy, že je to reálné. Ale to už bude mít baterie cca 1000 dobití a nějaká léta. A těch 70% už je dojezd odhadem pouze 150km. To už nebude moc zábava to udržet při životě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 11. Září 2019 Sdílet Vloženo 11. Září 2019 A predpokladam ze ta zaruka 8 let bude vazana na pravidelny servis v autorizaku ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 11. Září 2019 Sdílet Vloženo 11. Září 2019 Jasný, asi budou dělat ročně test baterií přes diagnostiku, jako japonci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 11. Září 2019 Sdílet Vloženo 11. Září 2019 Otázka je, co ten servis bude stát, běžné CitiGo mělo předplacený servis standard na 5let/150tis km za 39 490, CitiGo iV má to samé za 14 700. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 11. Září 2019 Sdílet Vloženo 11. Září 2019 Jen drobná poznámka k servisu a údajně levnějším elektromotorům - například na VW VII e-Golf stojí nový elektromotor aktuálně 130 000 / 142 000 Kč dle výkonu, výkonová řídící elektronika 90 000 Kč, trakční baterie 479 000 Kč (lze měnit jednotlivé moduly za cenu od 11 000 do 19 200 Kč za kus dle velikosti a umístění). Osmiletá záruka na baterii tam platí za podmínky "že byla provozována v souladu s doporučením", přičemž napěťový management jde podrobně diagnostikovat = všechny uživatelsky ovlivnitelné stavy, jako třeba častější vybíjení a nabíjení nadoraz etc, které zkracují životnost baterie, vám hodí na hlavu a máte po záruce. Tady to nebude jiné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HWSpeedy Vloženo 12. Září 2019 Sdílet Vloženo 12. Září 2019 Blbá otázka, neměl být právě u CITIGOe iV dojezd přes 300 km? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 12. Září 2019 Sdílet Vloženo 12. Září 2019 (editace) před 8 hodinami, Pawouk napsal: Jen drobná poznámka k servisu a údajně levnějším elektromotorům - například na VW VII e-Golf stojí nový elektromotor aktuálně 130 000 / 142 000 Kč dle výkonu, výkonová řídící elektronika 90 000 Kč, trakční baterie 479 000 Kč (lze měnit jednotlivé moduly za cenu od 11 000 do 19 200 Kč za kus dle velikosti a umístění). Osmiletá záruka na baterii tam platí za podmínky "že byla provozována v souladu s doporučením", přičemž napěťový management jde podrobně diagnostikovat = všechny uživatelsky ovlivnitelné stavy, jako třeba častější vybíjení a nabíjení nadoraz etc, které zkracují životnost baterie, vám hodí na hlavu a máte po záruce. Tady to nebude jiné. I tenhle Pawoukův příspěvek celkem dobře a přesně ukazuje co ta elektrifikace aut bude obnášet . Já to tvrdím pořád, že pro lidi zvyklé na spalovací motor, to je na pikaču. Ale nebojte se, oni nám ten "pozitivní" názor na elektromobily pomalu a neustále vtlučou do hlavy. A tak za pár let, bude ten co miluje benziňák/nafťák za exota, ne-li za podivína. Propaganda je všemocná, pracuje pomalu, ale jistě a efektivně, jako třeba ten kůrovec. O tom by mohl vyprávět i jistý německý ministr propagandy z válečných let, že ! Individuální motorismus bude za x,y let ryze snobská a drahá záležitost. Berte to jako můj názor..........rád bych se mýlil. Editováno: 12. Září 2019, autor: DušanV 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 12. Září 2019 Sdílet Vloženo 12. Září 2019 (editace) To je sice pravda, ale kde budu nabijet? Bydlim v bytovce se spolecnym parkovistem ... Udelat nabijeci stanici je darda a i kdyby ji CEZ zaplatil, budu se hadat se sousedem kdo ma mene nabito? Kdo ma dum, v pohode ... Pojedes nekde na vylet a budes dobijet kde? Na tech par stanicich? Co kdyz se tam sejdete 2-3, to se tam pozabijite ... Myslenka dobra, jen kupa veci okolo nedomyslena a Nemci to porad zenou dal a dal ... Editováno: 12. Září 2019, autor: danikd 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gabuliatko Vloženo 12. Září 2019 Sdílet Vloženo 12. Září 2019 Panelákový obyvatel není typický zákazník elektroauta. Pro firmy co popojíždějí po městě a mají samostatné parkování s možností dobíjení dobré. Pro mne osobně to je prostě starost navíc. Myslet na to že večer kabel připojit a ráno kabel odpojit. Plánovat cestu kde je nabíječka. Uvidíme co vodíkový pohon ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 12. Září 2019 Sdílet Vloženo 12. Září 2019 V práci bych ho bral - nabíjení není problém, nějaké elektromobily už firma má a je to provoz čistě po okrajových částech Prahy - na tento provoz je to auto jak stvořené. A nestojí zdaleka tolik, jako ty nesmysly za mega, co u nás koupily. Tak ve skrytu duše doufám, že se třeba na mě usměje štěstí. před 14 hodinami, HWSpeedy napsal: Blbá otázka, neměl být právě u CITIGOe iV dojezd přes 300 km? Lihium-iontový akumulátor uložený v podlaze vozidla disponuje kapacitou 36,8 kWh. Dojezd vozu, jehož hmotnost činí 1139 kg, dosahuje dle metodiky měření WLTP v národním standardu EU až 260 kilometrů v závislosti na profilu trasy, stylu jízdy a zatížení vozidla. Spotřeba elektrické energie modelu CITIGOe iV činí 12,8 kWh/100 km - to píšou v tiskové zprávě. Abych pravdu řekl, v těch metodikách se nevyznám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HWSpeedy Vloženo 12. Září 2019 Sdílet Vloženo 12. Září 2019 No já jen že když přišly první zprávy, tak se psalo dojezd přes 300 km. Teď tam mají přes 235 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 13. Září 2019 Sdílet Vloženo 13. Září 2019 před 9 hodinami, HWSpeedy napsal: No já jen že když přišly první zprávy, tak se psalo dojezd přes 300 km. Teď tam mají přes 235 km. Ale jak psal Pawouk, uvadi se take spotreba 12,8kWh/100km pri 36,8kWh baterce ... coz by bylo tech 300km skoro dalo - chtelo by to osvetlit ze strany SA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 13. Září 2019 Sdílet Vloženo 13. Září 2019 23 hours ago, gabuliatko said: Panelákový obyvatel není typický zákazník elektroauta. Pro firmy co popojíždějí po městě a mají samostatné parkování s možností dobíjení dobré. Pro mne osobně to je prostě starost navíc. Myslet na to že večer kabel připojit a ráno kabel odpojit. Plánovat cestu kde je nabíječka. Uvidíme co vodíkový pohon ... Nesouhlasím... v panelákových bytech bydlí hezkých pár lidí, kteří na to mají peníze, dokonce i pár eko-fanoušků. A s tím, že nabíjení u baráku je OK, bych byl opatrný. U nás by se třeba znovu musela předělat přípojka (vlastně až k trafu), je to tam na ampéry napnutý jak kšandy a aby taková Tesla mohla jezdit, tak musí být celou noc na 16A/400V (to jsme cca na 6kW, superchargery dělají 120kW i víc!) - to moc nezbyde na zbylé spotřebiče v domě. Při rychlém googlení se tesla ze zásuvky dobije asi tak tempem dojezdu 30 km/hod. Pro firmy je to zcela OK, ostatně mlíkaři (atd.) v Británii už to používají desítky let. Jenže ten povoz za hranice města nevyjede, což by mi asi vadilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 13. Září 2019 Sdílet Vloženo 13. Září 2019 Řešilo se to na SVJ a komplet příprava na elektroauta je v širším centru Prahy skoro všude momentálně nereálná. Přesně jak je uvedeno výše v příspěvku, musely by se natáhnout kabely od trafostanice. Podotýkám, že to není panelák a má to dvě patra podzemních garáží. Tzn. neřešíme to, že jde o nekryté parkoviště. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 13. Září 2019 Sdílet Vloženo 13. Září 2019 No prave, auta jsou jedna vec, ale to vse okolo... vim jen co rikal kamos v autorizaku, jake budou mit problemy s posilenim elektriky kvuli elektroautum, pak smao mrte skoleni, vyhlaska 50 ... bude je to stat nemale penize... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 13. Září 2019 Sdílet Vloženo 13. Září 2019 @bojler A to je to ještě novostavba. Paneláky jsou v hlíně (i trasa k nim) a nebylo na to šáhnuto 30 let. Taky už se řešilo, že se hlavní přívod do vchodu přepálil - lidi snad 3 dny bez elektriky. Je víc a víc spotřebičů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 13. Září 2019 Sdílet Vloženo 13. Září 2019 No bude to zajimave ... kazdopadne si muzeme vesele dal uzivat ty svoje atmosfery ... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka_r_los Vloženo 16. Září 2019 Sdílet Vloženo 16. Září 2019 Ono taky by tam správně neměla být jen zásuvka, ale z logiky wall box a řízení nabíjení podle potřeby auta/domu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yogg Vloženo 18. Září 2019 Sdílet Vloženo 18. Září 2019 Kdyžtak je Citigo iV už v konfigurátoru, ale není moc co konfigurovat :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 18. Září 2019 Sdílet Vloženo 18. Září 2019 Bohatá nabídka služeb, jakou svět neviděl ? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yogg Vloženo 18. Září 2019 Sdílet Vloženo 18. Září 2019 před 20 minutami, Kuchar7 napsal: Bohatá nabídka služeb, jakou svět neviděl ? Bohaté služby budou až za 14 dní :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 18. Září 2019 Sdílet Vloženo 18. Září 2019 To je jenom kabel, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. Září 2019 Sdílet Vloženo 20. Září 2019 (editace) A kolik ten prodejce má letošní příděl, 2-3 kusy, nebo větší prodejce 4-5 kusů ? Směšná čísla. I tak tomu el. Citigu nedávám moc šancí. Dle mne kupují firmy, pozéři a lidi co se chtějí ukázat. Fyzická osoba tj. obyčejný a logicky uvažující smrtelník s průměrnými příjmy a zdravým rozumem si ho v současné době nekoupí. Možná ještě tak pro manželku, milenku pro jízdy po městě apod., ale to musím být ochotný do něj investovat. Moc takových osob asi nebude. Kupovat hromadně budem snad za pár let, až nám legislativa a výrobní programy automobilek neumožní nic jiného. Editováno: 20. Září 2019, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 20. Září 2019 Sdílet Vloženo 20. Září 2019 Tak jsme asi divný, kdybych teď kupoval auto, tak ho asi vemu, minimálně bude v úzkém výběru a bude záležet na konkrétních nabídkách. Cenou se to dostalo vpodstatě na podobně vybavenou Fabii v silnějším TSI s automatem. Na to co běžně jezdím mi dojezd stačí tak, abych dobíjel 2x týdně cca, v práci je nabíječka, takže ikdyž jezdím po dálnicích, není dojezd problém a denně těch 100km to snad dá i v zimě. Když se jede někam dál, je v rodině na to větší auto... Ano, jako hlavní auto do rodiny to smysl nedává, ale jako 2. (a více u někoho) auto v rodině proč ne. Ale chce si to dobře spočítat a ideální by byla možnost si to třeba na měsíc prostě "zkusit", aby člověk opravdu věděl, že to bude OK. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 20. Září 2019 Sdílet Vloženo 20. Září 2019 Já bych si za stejnou cenu vybral Scalu. A to přesto, že nemám potřebu za stejné peníze kupovat co největší auto. Možná jsou pro někoho zajímavé rozměry. Ale pokud nemám nikde problém s prostorem, tak s ohledem na bezpečnost a úroveň interiéru nedává Citigo smysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.