Publikováno Červenec 20, 201411 r Zdravím, v oblasti pohonu alternátoru, klima kompresoru a servo čerpadla se ozývají divné zvuky. Mám podezření na volnobezku alternatoru, nebo napínací kladku řemenu. Chci Vas požádat o radu, jakým nejjednodušším způsobem sundat řemen? Předem díky za odpoved.
Červenec 20, 201411 r máš 2 možnosti: vrchom: dať nabok celý palivový filter (1x matica M6 a 2x šróbik M6) ...necháš ho len na hadiciach...zoberieš 16-ku vidlicový kľúč,zapáčiš za napinák smerom k sebe a zhodíš remeň... spodom: zhodiť minimálne menšiu spodnú časť podblatníka (prinajhoršom aj spodný kryt motora),zobrať 16-kľúč,zapáčiť smerom hodin.ručičiek,zadržať a remeň dať dolu... dúfam,že si z toho niečo porozumel
Červenec 21, 201411 r Autor Perfektní, děkuji za radu, šlo to krásně tak z vrchu jak jsi psal. A na pohled se zdálo být vše v pořádku, vše se točí lehce, bez vůlí. Ale na volnoběh jde z těchto míst nepravidelný rachot, projevující se i větším rozpohybováním napínací kladky a klepáním celého motoru, po přidání plynu zvuky utichnou. Podle toho, co jsem si zde pročetl, bych to viděl na volnoběžku alternátoru, nevím, ale co si pod tímto pojmem mám představit. Moje "volnoběžka" při točení na obě strany unáší rotor alternátor s sebou. Je to tak správně? Nebo to má být jako cvrček, který na jednu stranu hřídelku unáší a na druhou ne? Jak celé zařízení funguje? Předem díky za projevenou snahu, každý komentář mi pomůže.
Červenec 21, 201411 r Jak rikas, volnobezka ma fungovat jako cvrcek. Nic v ni ale necvrka, je to zcela plynule. Jak funguje tady popisovat nebudu, jednak je to celkem jedno a jednak je to urcite uz nekde dobre popsane. Pokud se jednim smerem neprotaci, je spatna. Vymenit...
Červenec 21, 201411 r Autor Děkuji, už jsem i zde na fóru našel podobný problém, snad po výměně volnoběžky bude klid.
Červenec 21, 201411 r niečo o volnobežke... http://www.autoelektrika-praha.cz/alternatory/alternatorova-volnobezka.html
Červenec 21, 201411 r Autor Děkuji, perfektní stránka je to sice uplně mimo téma, ale nějak jsem žil v tom, že řemen příslušenství bude pohánět i servo pumpu, ale není tomu tak. Dočetl jsem se že Octavia 2 mají už elektro mechanické servo přímo ve skříni řízení. Na druhou stranu jsem ale našel obrázky servo pump pro motory 1.9 tdi PD 77 kw. Mám tuto motorizaci a rok 2005, co vubec v autě mám?
Červenec 22, 201411 r Ahoj, no neviem o tom že by nejaká Octavia 2 mala pumpu pre servo, všetky majú elektrické. Tá pumpa čo si našiel pre 1.9 tdi 77 kW bude pre iné auto - Seat, VW. Tento motor bol hojne používaný.
Červenec 14, 20187 r Zdravim chtel bych radu. Potrebuju na sve octavce vymenit klinovy (drazkovy) remen. Mam motor BXE 1.9 Tdi PD 2007 s klimatizaci. Dival jsem se, ze ze shora je spatny pristup k napinaci kladce. Je potreba demontovat spodni kryt motoru a vymenit remen ze spodu auta ? Je tam lepsi pristup? Nebo demontovat kolo ?Nejake rady prosim. Dekuji mockrat. Upraveno Červenec 14, 20187 r od Hori
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.