Přejít na obsah

Autobatéria


Badura

Doporučené příspěvky

Ahojte, dnes som pozeral autobatériu na mojom aute a nepozdávajú sa mi na nej dve veci:

1) mám tam ten plastový kryt iba na jednom vývode

2) niekde som videl fotky Superb III batérie a ona je zakrytá kompletne v takom akoby kryte (taške, alebo čo je to), no a mne tam chýba tá vrchná časť, ktorá by tu baterku celú zhora zakryla

Dostal som to takto od nova, dajú sa prípadne tieto veci niekde dokúpiť? Ďakujem

39281979_2132196670387164_8077813759755681792_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viem, že to sem nepatrí, ale dnes na mojom druhom aute som pozrel na autobatériu a zbadal som nejaký skorodovaný kontakt, auto ide v pohode, všetko svieti, štartuje bez problémov, len mi niekedy vyresetuje hodiny na aute, môže to mať niečo spoločné s tým kontaktom? Inak chcem dať batériu aj premerať.

39685736_224230854938775_4162749489456611328_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som to aj vyčistil, len neviem, keď ten kontakt odpojím, či sa nezresetuju nejaké údaje (nemyslím tým čas, predvoľby rádia, ale imobilizér, alarm apodobné dôležité veci). Ešte by ma veľmi zaujímalo čo to spôsobilo, ostatné kontakty v celom aute sú bez známky korózie. Na Superbe ste niekto odpájali baterku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

V návodu k Superbu je psáno, že u vozidla se Start -Stop systémem se smí startovací kabely připojit pouze na kostřící bod motoru a ne přímo na mínusový pól.

 

Ví někdo, jestli to platí jenom pro startované vozidlo, nebo i pomocné? A jestli je to jenom proto, že se tím oblbne ta věcička co sleduje úroveň nabití baterie nebo se tím např. může něco poničit?

 

Vím, že by se tak měla startovat i vybitá auta bez Start - Stop kvůli omezení jisker při připojování a startování, ale u vozidel se SS je to více zdůrazněno, tak jestli to má ještě jiný důvod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, Aleš_BX napsal:

 

u start stopu vždy na kostřící bod vozidla, je to i přímo na baterce uvedeno, platí pro všechna auta se systémem start/stop

 

vozidla bez systému stsrt/stop (jako třeba manželčino Citigo MR 2018) kostřící bod nemají

 

platí to pro jakékoliv připojování čehokoliv u vozidel se systémem start/stop, tedy i pro startující vozidlo, tak i pro startované, tedy i pokud bude v motorovém prostoru instalována plašička kun, + na kladný pól baterie, - na kostřící bod, 

 

Já to tak mám, mám tam trvale připojený měřák i svorku od CTEK nbíječky a mám oboje na kostřícím bodu.

 

Ale členka rodiny někoho startovala přes kabely aniž bych to předem věděl a dali kleště přímo na oba póly baterky, tak mě zajímá, co tím mohli způsobit nebo způsobili a nikde jsem to nenašel... Pouze je v návodu k autu psáno: "U vozidel vybavených systémem START-STOP nesmí být pomocný startovací kabel připojen přímo na záporný pól akumulátoru, ale pouze na kostřicí bod motoru." - to chápu tak, že když já startuji vybité auto, pravidlo neplatí, ale když mě někdo bude startovat, je potřeba jeho kabel připojit na moji kostru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Asi 3x sa mi stalo, že po cca týždňovom státí auta štartovanie trvalo cca 3sekundy, kým štartér natočil motor. Teraz 5 dní stálo auto vonku, nočné teploty okolo -4°C, denné okolo +5°C. Zapojil som OBD2 a cez Car Scanner sledoval, ako je na tom napätie. Auto štartovalo znova dlhšie než obyčajne, Aplikácia ukazuje pokles na 8,4V. Nechal som auto trocha pobežať, vypol ho, zablikal diaľkovými, počkal....zopakoval som to, pokles pri štarte bol na 8,7V. Neviem, nakoľko je ten OBD2 adaptér presný, ale mám pocit že táto autobatéria v aute nemá dlhú životnosť.

 

Screenshot_2019-02-16-11-36-26-982_com.ovz.carscanner.png

Screenshot_2019-02-16-11-48-22-694_com.ovz.carscanner.png

Editováno: , autor: janci47
použitie aplikácie Car Scanner, nie Carista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 8. 2018 na 1:20, Badura napsal:

Ahojte, dnes som pozeral autobatériu na mojom aute a nepozdávajú sa mi na nej dve veci:

1) mám tam ten plastový kryt iba na jednom vývode

2) niekde som videl fotky Superb III batérie a ona je zakrytá kompletne v takom akoby kryte (taške, alebo čo je to), no a mne tam chýba tá vrchná časť, ktorá by tu baterku celú zhora zakryla

Dostal som to takto od nova, dajú sa prípadne tieto veci niekde dokúpiť? Ďakujem

39281979_2132196670387164_8077813759755681792_n.jpg


Na kabelu máš u "-" pólu sondu proudu (napětí a teploty), která posílá data do řídí jednotky. Ta "inteligentně" nabíjí baterii jen na 80%, což ji ničí (sulftatace), snižuje její kapacitu a baterie pak neudrží napětí. 100% nabíjení zajistí rozpojení konektoru u sondy, současně se vypne Start/Stop, pokud je jím auto vybaveno.

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

Editováno: , autor: Caster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Naozaj EFB. Od výroby.... A vím, že nás takových bylo víc. MR2016.

 

No je to rádoby "bezúdržbová" baterie. Ale když jsem odlepil nahoře samolepky, tak tam jsou klasické šroubovací zátky, po jejichž odšroubování jsem to zjistil... Tak jsem to doplnil destilkou. Jak za starých časů :-)

Ono vůbec pojem bezúdržbová baterie je mnohdy jenom marketingový fígl - čas od času není od věci na baterku mrknout.


viz. údržba bezúdržbové baterie:-)  http://www.mjauto.cz/pece-o-bezudrzbovou-autobaterii

a přesně jak píší v tom článku, hladinu elektrolytu jsem měl pod těmi zobáčky - tak jsem to doplnil tak, aby ten zobáček byl zároveň s hladinou

Editováno: , autor: Martin Bednář
  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
před 13 minutami, marsiano napsal:

Co znamená znamená to potlačení rekuperace? Jak se to projevuje? 

 

Potlačí se nedobíjení a přebíjení autobaterie. Projeví se to prodloužením životnosti autobaterie. Lepší ale rekuperaci úplně vypnout, než ji jen potlačovat. Pro autobaterii je nejlepší ji dobíjet stálým konstantním napětím a ne střídat vysoké a nízké napětí, jak to dělá auto při rekuperaci energie. 

Editováno: , autor: osobne
  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...