Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Komunikoval jsem s dlouholetým prodejcem autobaterií, kterého osobně považuji za dosti znalého a seriózního (není to ten typ, co vám napovídá co chcete slyšet, hlavně aby prodal) a ten  mi potvrdil mou teorii, že do auta se systémem S/S, kde si ho vypnu a zároveň deaktivuji tzv. inteligentní dobíjení (ať už softwarově, nebo odpojením káblíku), mohu klidně dát klasickou zaplavenou baterii, tedy nemusí být žádné EFB ani AGM. Jen si musím vzhledem k elektrické výbavě pohlídat přiměřenou kapacitu baterie, spíše ji oproti baterii EFB/AGM u té klasické doporučuje navýšit. Prodejce má zaznamenané případy, kdy to tímto způsobem normálně funguje.

Ne, že bych to doporučoval, nebo to chtěl sám vyzkoušet, ale ta možnost tu je, i když cenový rozdíl mezi bateriemi klasickými, EFB a AGM již není nějak výrazně velký. Prodejce mně spíše doporučoval při výměně instalovat baterii AGM a to i tehdy, když mám vypnutý S/S a i to inteligentní dobíjení.

Ostatně automobilky BMW a Mercedes-Benz již od roku 2004 do nových aut, tehdy ještě bez systému S/S a systému inteligentního dobíjení, dávaly baterie AGM právě z důvodů velké elektrické výbavy, což mnohé, současné Škodovky vlastně již také mají. 

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo

Ještě si dovolím reagovat na jeden z příspěvků @DušanV. Za sebe mohu odpovědně říct, že než jsem konektor odpojil, tak jsem přečetl všechny příspěvky týkající se odpojení kabelu od řídící jednotky autobaterie (a že jich bylo), a pouze jediný uživatel zde na fóru popsal negativní zkušenost s tímto řešením, a to v tom smyslu, že mu údajně při odpojeném kabelu přestal za jízdy fungovat posilovač řízení. Ale kdo ví ???

 

Jinak co se týče konformních funkcí (např. nezávislé topení), tak naprostá většina členů fóra se shoduje na tom, že k žádnému ovlivnění nedochází. Osobně ale nedokáži posoudit, webasto nemám.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

@JSvoboda no, melo by si hlidat baterii, jako si hlida stav PHM, abys pak nastartoval. 
Je mozne, ze funguje i bez toho, nekde jsem ale cetl, ze by nemelo.

 

@dafro posilovac rizeni urcite neprestal fungovat kvuli kabliku na baterce... jeste bych bral ze se mu nespustil vyhrev zrcatek, ale rozhodne ne posilovac.

Ted jede auto na servis, pac sviti kontrolka motoru a zere 1,5litru adblue na 100km, pak to odpojim a uvidim. Uz jim tam nechce generovat a nasledne mazat chyby pred servisem. 

 

 

Vloženo

Tak to je vyhra nabijet dnesni auta nabijeckou ( aby nahodou nebyla slaba baterka ) ... To sem v zivote nezazil abych musel kazdy dva mesice nabijet!  Co to je?  S timhle se nesmirim teda nikdy to pardon...

Vloženo (editace)

Je zajímavé, jak se v určitých intervalech toto téma stává tady na fóru středem zájmu.  Z vlastní zkušenosti ale tvrdím, že dospějete ke stejnému závěru. Existují pouze tři možnosti:  pravidelně dobíjet, potlačit tu rekuperaci sw nebo odpojit konektor. Jiná neexistuje. Vlastně je ještě jedna ... prostě to neřešit a jezdit. Je toho plné fórum a každý si musí sám vyhodnotit, pro co se rozhodne.

Editováno: , autor: dafro
Vloženo (editace)

@JSvoboda no tak po 800km jizde mela baterka 11.9voltu.... minuly tyden. Pichl jsem tam diag, pac auto rozhlo kontrolku motoru a zere adblou jak blazen, a napeti to ukazuje mezitim co nacita jednotky. 
to opravdu neni normalni. 
11.9 mam na aute co pul roku nejelo.

 

@dafro zatim jezdim a neresim, ale odpojim kablik a dam vedet, co na to superb mr2022 s webastem. 

Editováno: , autor: Deliberator
Vloženo (editace)

Aby nemela kdyz ji inteligentni nabijeni pekne stahlo na 70% a to dlouhy stani dodelalo zbytek :)  Jo a nic nepipa a jen se v info o aute objevi ze je zavada start stop. Ja ted po dlouhodobem odpojeni mam baterii stale i po par dnech stani na 12.7V  coz je 100% takze zatim dobry a jako bonus neresim start stop.

Editováno: , autor: JSvoboda
Vloženo (editace)

No dokonce bez stani a baterka vybita da se rict... Na to konto sem ten kabel vytahl... jezdim jezdim a namerim 12V  coz je absurdni... Baterka ma.bejt proste nabita po jizde a hotovo...

Editováno: , autor: JSvoboda
Vloženo (editace)

Zde říká pán přesně co je problém inteligentního nabíjení...

https://www.youtube.com/watch?v=9JZUPmUUAHA

 

Ale to už tu asi už zaznělo, nejsem si jistý...

Editováno: , autor: JSvoboda
Vloženo (editace)

Mám S3 od 2015. Kabel od rekuperace odpojen 2016. Baterka EFB stále původní. Poslední 3 roky využívám Superba minimálně (další 2 auta v rodině). Takže třeba 3 týdny stojí a pak jede hodinu. Ale každý rok na jaře baterku dobiju a doleju.
(i „bezúdržbové“ baterie je dobré dolít - https://www.mjauto.cz/pece-o-bezudrzbovou-autobaterii)

Takže vzhledem k okolnostem a využití auta za mě překvapení, že ta baterka bez problémů funguje už 7mým rokem.

Editováno: , autor: Martin Bednář
Vloženo (editace)

Dosti lidí vědí, že i ty bezúdržbové akumulátory jde bez poškození otevřít a elektrolyt zkontrolovat, popř. dolít, ale některé opravdu otevřít nejdou, tam hrozí poškození tzv. labyrintu odvětrávání. Je to případ od případu, ke chvále výrobce např.  baterií EXIDE, tak ten na svém webu dříve uváděl, které bezúdržbové baterie lze takto otevřít, jestli to tam má i dnes, tak to nevím.

Výrobci baterií mají pramalý zájem, aby běžní zákazníci si zvyšovali životnost aku doléváním elektrolytu (až na ty výjimky) a tak unisono tvrdí že do baterií nesmíme!

Editováno: , autor: DušanV
  • o 4 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Ahoj, podělím se o zkušenost. Originál baterie od výroby na 2.0TSI 206kw (MY2017, najeto 180k km) na začátku října dobitá v autorizáku na full a dnes už ani nenatočila. Od nabití najeto cca 1500-2000km, Webasto občas na 15 minut před odjezdem. Kombinace krátké vzdálenosti i Brno-Plzeň. Minulej rok se to nabíjelo v autorizáku tady v říjnu a vydrželo to celej rok.

 

Přemýšlím, co tam dám jako náhradu, asi Vartu ale.

Vloženo

Kdyz je ve sleve tak to jde. Jen ma polovicni startovaci vykon..380A vs 760A  cca.   A 68Ah vs 70Ah. Sice 2Ah jsou nic ale i tak na Superbu se pocita kazda amperhodina :) Nejlepe tam napachat 100Ah baterku nebo jeste dalsi jak to maj Passaty. 

Vloženo

Asi to nekdo spocital ze to staci tak nevim proc vymejslet vetsi proud nerikaj ze to spatne ale nevidim v tom prinos dam baterku funguju odejde koupim novou a takhle furt dokola a jestli ma takovej nebo makovej proud mi je jedno pokud startuje pokud tam nekdo napali 100 a vejde se to tam z dlouhodobeho hlediska to je fajn pokud to nekdo vyuzije 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...