Přejít na obsah

Autobatéria


Badura

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
On 11/9/2021 at 7:25 PM, bajky said:

Je dokazane,ze ak nestojis aspon 3minuty v kuse ,tak start stop nesetri ani deci.Pri opatovnom starte spotrebujes viac ako si usetril.

A to este nehovorime ako Start stop dava na frak alternatoru,baterke,starteru,loziskam na kluke...

Kazdy nech robi so S/S co chce,ale odporucanie je jasne,nepouzivat kym nestojis viac ako 3minuty.

Zdroj tejto informácie? Ja som totiž videl niekde na YouTube dosť kvalitne spravený test, kde porovnávali tie spotreby a výsledok bol taký, že motor sa z pohľadu úspory paliva oplatilo vypnúť už aj na 7 sekúnd. Ak to video nájdem, môžem sem dať odkaz.
Každopádne aby sme neboli úplne off, súhlasím, že stop-štart systém je svojim spôsobom potvora a kurvítko, ale nie až tak pre turbo, ako práve pre akumulátor ktorý musí živiť veľa spotrebičov, a to obzvlášť keď po novom sa už ani celý čas počas behu motora nedobíjajú.

Otázkou je, že či sa dá nejakou čisto softvérovou cestou vypnúť toto chovanie alternátora, že nedobíja akumulátor celý čas, len sporadicky. Plánujem mať totiž v aute kamerku ktorá nahráva aj počas parkovania, takže bolo by fajn, keby po zastavení po dlhej jazde nebol stav batérie napr. 30 %. A ku všetkému aj bufík bude potrebovať nejakú šťavu. Dá sa už nejako softvérovou cestou zmeniť toto chovanie alternátora, bez toho aby sa natvrdo odpojil monitoring napätia? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 12. 2021 na 8:26, e1. napsal:

Zdroj tejto informácie? Ja som totiž videl niekde na YouTube dosť kvalitne spravený test, kde porovnávali tie spotreby a výsledok bol taký, že motor sa z pohľadu úspory paliva oplatilo vypnúť už aj na 7 sekúnd. Ak to video nájdem, môžem sem dať odkaz.
Každopádne aby sme neboli úplne off, súhlasím, že stop-štart systém je svojim spôsobom potvora a kurvítko, ale nie až tak pre turbo, ako práve pre akumulátor ktorý musí živiť veľa spotrebičov, a to obzvlášť keď po novom sa už ani celý čas počas behu motora nedobíjajú.

Otázkou je, že či sa dá nejakou čisto softvérovou cestou vypnúť toto chovanie alternátora, že nedobíja akumulátor celý čas, len sporadicky. Plánujem mať totiž v aute kamerku ktorá nahráva aj počas parkovania, takže bolo by fajn, keby po zastavení po dlhej jazde nebol stav batérie napr. 30 %. A ku všetkému aj bufík bude potrebovať nejakú šťavu. Dá sa už nejako softvérovou cestou zmeniť toto chovanie alternátora, bez toho aby sa natvrdo odpojil monitoring napätia? 

Tie tri minuty zohladnuju podla vsetkeho aj vykrytie negativneho vplyvu na motor,baterku,starter...Nasiel som to kedysi davno,myslim dokonca ze na ceskom webe auto.cz.

Metodiku toho testu ale neviem presne popisat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj, mám S3 2.0 TDI 140kW LK 2016, baterka původní Varta 68Ah. V autě mám kameru Viofo, nahrává i při parkování, má přepínač, kterým se dá nastavit, aby přestala nahrávat při poklesu napětí pod určitou úroveň, mám nastaveno nejvíc, myslím 12,4V. Auto ale blbě startuje, když přes víkend stojí v garáži, baterka je slabá. Mám nabíječku CTEK, ale ta nechce baterku nabíjet, resp. nechtěla nabíjet připojenou v autě. Teď jsem ji odpojil a zdá se, že nabíjí, tak uvidím ráno. Je ale po 5 letech baterka špatná a zralá na výměnu? SS nemám deaktivovaný, ale automaticky po nastartování vypínám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám CTEK XS 4003 z roku 2011. Dle návodu nabíjí i AGM, v autě mám původní Vartu AGM. Zkoušel jsem režim symbol auto, nabíjí 14.4V/4A i režim symbol vločka 14.7V/4A. Vločka se doporučuje při teplotách pod 5° a pro většinu akum. AGM - viz návod. Když jsem ji nechal připojenou v autě, tak vyhodila chybu. Včera jsem ji odpojil a do rána vše ok. Tak nevím, čím to je. Možná je inteligentní nabíječka (2011) méně inteligentní, než auto (2016). Možno to chce CTEK CT5 Start/Stop, https://www.nabijeckyctek.cz/produkt/ctek-ct5-start-stop/.

 

Ještě dotaz, je lepší koupit baterku AGM, nebo EFB? 70Ah Exide EFB je o 1000 Kč levnější..

Snímek obrazovky 2022-01-09 171003.jpg

Editováno: , autor: lukas_repsol
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malý postřeh k mojí baterce.

S3 mám od 2015, EFM baterie stále původní, (ve 2016 jsem odpojil konektor u záporného pólu baterie), poslední dobou jezdím Superbem dost málo (za rok 2021 jsem najel jenom 6tkm, za rok 2020 5tkm) a baterie stále původní a v dobré kondici. 
Čekal jsem, že dávno odejde, vzhledem k tomu, jak to auto málo jezdí. Baterku dobíjím preventivně 2x do roka.
Edit: Jo a jednou za 2 roky doplňuju destilku, přestože to je "bezúdržbová" baterie.

 

Editováno: , autor: Martin Bednář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ja mám teraz v garáži jednu 68 Ah Vartu AGM z kamošovej Octavie III RS TDI. Podľa tabuľky som dohľadal, že dátum výroby akumulátora bol marec 2014, takže to bude akumulátor určený do prvovýroby (aj auto je ročník 2014) a batéria slúžila v aute do januára 2022. Bez dvoch mesiacov 8 rokov a 250 tisíc km je myslím si, že pekná doba. 
Inak ešte pred tým ako pôjde táto autobatéria na recykláciu, nabil som ju svojou CTEK nabíjačkou a teraz sledujem stav batérie. Zatiaľ za posledné 3-4 týždne pekne drží napätie, ešte je tu v garáži pár mesiacov nechám a uvidíme, či neskončí ako záložná. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

V tej garáži zavadzia oveľa viac iných vecí, tá batéria je najmenej. :-)
Inak zatiaľ pekne drží napätie, stále ukazuje 12,70 V, takže určite ešte nepôjde do zberné dvora. Okrem toho je mi aj proti srsti vyhadzovať niečo, čo ešte môže v niečom dobre poslúžiť. Nie som zberateľ odpadu, ale nemám rád ani konzumný spôsob fungovania. Je mi jasné aj to, že táto baterka už nebude mať kapacitu ako nová, ale v prípade núdze s tým stále môžeme niečo naštartovať. Tiež zvažujem, že by som ju mohol dať desulfatovať, často sa tým dá obnoviť kapacita starých batérií na 80-90 % tej pôvodnej. Taká batéria potom môžeš slúžiť ešte roky. Lenže väčšinou sa s tým nikomu nechce srať, tak často vyhadzujeme autobatérie ktoré iba potrebujú trochu starostlivosti a môžu ešte dlho normálne fungovať.

Inak mať v garáži druhú nabitú batériu nikdy nie je na škodu, čo sa mi necelé dva mesiace dozadu aj potvrdilo, keď som už mal od leta kúpenú a pripravenú novú batériu na výmenu. Stará mi totiž z ničoho nič v decembri kľakla, auto nešlo naštartovať, ale vďaka tomu, že som mal pripravenú (=aj nabitú) druhú baterku, dokázal som vyraziť do dvoch minút. Rovnako sa to môže stať susedovi, alebo kamošovi a je fajn, ak viem pomôcť. 😊

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mam tam vse. Topeni, celni sklo vyhrev, vsechny sedacky, a nyni mam baterii asi od vyroby 68Ah.cernou. ale nevypada ze by se vlezla vetsi je tam akorat. Nebo?  S jakou znackou mate zkusenost ze vydrzi dlouho a toci poradne motorem i po delsim stani v mrazu? Ta moje po 4 dnech v mrazech -5 sotva toci motorem. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...