Přejít na obsah

"Drhnoucí" zvuk motoru při provozní teplotě


Dandiouse

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

zakládám nové téma, jelikož jsem v jiných vláknech odpověď k mému problému nenašel.

 

Chci se zeptat, zda-li jste se někdo setkal s touto závadou?

Jedná se o "drhnoucí" zvuk linoucí se od motoru a děje se tak výhradně při ohřátém motoru na provozní teplotu. Zvuk je zachycen na přiložených videích, je slyšitelný spíše na pozadí zvukové kulisy motoru a jakoby "pulzuje". Climatronic je ve videích úplně vypnutý.

 

Rok výroby auta je 2005, má naježděno 174 000km. Koupil jsem jej při 172 000km a ten zvuk mě poněkud stresuje, protože nevím, čím by mohl být způsoben. Nedávno byl měněn olej (10w 40) a rozvody.


Diagnostika pouze ukázala odcházející lambda sondu a sporadickou závadu 3. vstřikovače. Výmaz diagnostiky tento problém nevyřešil.
Mám v plánu vyčistit škrtící klapku a měnit svíčky, ale dost pochybuji o tom, že tato výměna bude mít na tento zvuk vliv.

 

Jak tuto závadu řešit?


Děkuji za každou radu.

(1. , 2. a 3. video jsou z interieru, 4. video je z prostoru levého předního podběhu, 5. video je z motorového prostoru a 6. video je z prostoru pravého předního podběhu. Nejlépe je ten zvuk slyšitelný právě z interieru. Omlouvám se za kvalitu videí, snad ale budou dobře dokumentovat mnou výše popsaný problém.)

Editováno: , autor: Dandiouse
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jestli myslíš ten pulzující zvuk, co je slyšet hlavně na volnoběh, tak to klidně může být kompresor klimatizace. Já jsem měl stejný problém. Bylo to slyšet hlavně v interiéru z výduchů klimy. Máš doplněnou klimu? Pokud je málo náplně, kompresor trpí. U mně se to po doplnění chladicího média výrazně zlepšilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

3dcl na 3000 km je normalna spotreba po dialnici s uplne novym motorom.Takze na generalku to isto nie je .Ja na caddy pri 420 000 dolievam 1L na 2000 km.Daj dole remen aby si oddelil klima kompresor,alternator.Susedovi tak drhlo lozisko horne na prevodovke.Ja som sice nikdy nepocul ale on ano.Tak rozobrali a fakt to horne muselo od vyrovy zle fungovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 9. 2018 na 17:11, Dandiouse napsal:

Tak aktuálně se věci mají tak, že ten zvuk přetrvává, po 3 tis. kilometrech jsem doléval cca 3dl oleje (což je u těchto motorů normální) a momentálně motor čeká generálka, kterou mu chci dopřát, aby mi hezky sloužil alespoň 5 let ;-)

 

Generálka? Z jakého důvodu? To bych řešil, až by motor žral litr oleje na 1000 km :) Co všechno chceš dělat, pístní kroužky, těsnění pod hlavou? Tvůj problém to ale vůbec nemusí vyřešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím.

Aktualizace: Motor má nové pístní kroužky, nové šály na klice, nové svíčky, seštelovanou a vyčištěnou klapku, nový zadní díl výfuku (původní měl díru před tlumičem hluku.)

Poznatek: Ten drhnoucí zvuk tam je slyšet stále. Je to někde mezi motorem a dělící stěnou motorového prostoru. Nemám páru, co by to mohlo být.... Nicméně, alespoň se při volnoběhu ten motor tak "nehádá", jako to bylo před opravou. Pístní kroužky byly solidně zapečené a šály také už byly ojeté.

Pokud máte nějaký nápad, co, kde, jaké ložisko drhne, budu rád za typ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patrně jsem přišel na spouštěče pazvuků. Ten drhnoucí zvuk se ozývá pouze když je zapnutý režim ECON. Dnes jsem ho po pročtení vlákna s popisem funkce Climatronicu vypnul. Jakmile jsem ECON vypnul, auto je zticha :D.

Takže můj dotaz zní, je vadná spojka kompresoru? 

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde? Žádná tam není!

Popis funkce:
V závislosti na motorizaci jsou montovány kompresory od firmy Denso, Zexel a Sanden. Odlišují se pouze v konstrukci. Externě ovládané kompresory s proměnnou velikostí zdvihu jsou poháněné od motoru řemenem alternátoru. Kompresor již nemá elektromagnetickou spojku. Silový styk řemenice - hřídel kompresoru je prováděn unášecí spojkou. Velikost zdvihu kompresoru se reguluje externě řízeným regulačním ventilem ze strany sání v závislosti na požadavku chlazení. Kompresor běží na minimální výkon, i když je klimatizace vypnutá.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím, tak jsem zkusil zatočit samostatně s řemenicí kompresoru klimatizace. Kompresor se otáčí s odporem, předpokládám, že s určitým odporem má běžet. Vyzkoušel jsem, zda-li se neviklá řemenice alternátoru, v podstatě jsem nepřišel na nic. Jsem už z toho zoufalý, protože nemohu za boha přijít na to, odkud se ten zvuk ozývá... Je divné, že nikdo s tím nemá zkušenosti.... Nevím, jestli se mám obávat nejhoršího - tedy zadření, nebo ten zvuk se pokusit ignorovat i přes to, že vím, že se tam prostě něco mechanicky odírá. Řemen rozvodu je O.K., řemen náhonu alternátoru a kompresoru je též O.K.. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel, ale zase jsem nepřišel na to, jestli to i tak dělá ten pazvuk, protože motor nebyl ohřátý... Kéž by to byl ten kompresor, protože fakt nevím, kde hledat. Navíc to pulzování při drhnutí má různě dlouhé "tóny", někdy na volnoběh je pulzování četnější, když po jízdě zastavím na neutrál, tak zase to pulzování je delší a nemá takovou frekvenci. Nejhůře to drhne, když auto stojí a běží na volnoběh delší dobu. Třeba když jsem si nechal čistit klimatizací, tak auto takhle stalo hodinu nastartované a to ten zvuk byl opravdu kovový a ozýval se víc než kdy předtím.

Ozývá se prakticky stále, stačí trochu zahřat motor a už je to slyšet. Když je mráz, do doby, než se motor ohřeje, je to zticha. Při zvyšování otáček se ten zvuk ozývá v delších tónech, při 1100ot/min je kontinuální a splyne se zvukem motoru. To znamená, že když pustím klimu, neslyším ho přes hluk kompresoru a ventilátoru.. 

Vážně už nevím, co s tím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem v tomto vláknu psal, měl jsem stejný problém. Shodou okolností těsně před výměnou rozvodů ve 120 tisících. Můj mechanik si nejdřív myslel, že to bude napínací kladka nebo klínový řemen, protože když ho sundal, přestalo to. Tak jsem nechal vyměnit s rozvody i kladku a klíňák, ale nepomohlo to.

 

Nakonec to byl opravdu klimakompresor, který je taky poháněný přes klínový řemen, proto nás to zmátlo, když byl řemen dole. Nechal jsem doplnit chladicí médium, které zároveň kompresor maže a výrazně se to zlepšilo, teď ve 145 tisících se to skoro nevyskytuje. Chyběla asi půlka náplně. Přiznám se, že na doplňování klimy jsem několik let kašlal a začalo se to projevovat takto. Tak třeba by to mohlo pomoct i tobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...