Přejít na obsah

1.5 TSI - škubání při rozjezdu


milda 1

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu  

358 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

na kapacitu bych to vůbec nesváděl, to že je benzínový motor 1.5tsi nedostatkové zboží bohužel pravda je, ale aby k tomu je stahovali z konfigurátoru je kravina. Kdo dřív přijde ten dřív bere, a ten kdo objedná později a jsou plné kapacity, tak se akorát upraví konečný termín dodání... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Roman.dj1 napsal:

Dnes jsem koukal na Konfigurátor Škoda auto a Motor 1,5 TSI kompletně zmizel z nabídky... Nemáte někdo info proč? Že by kvůli skákání nebo homologace?

Teď jsem koukala na konfigurátor a motor 1,5tsi v nabídce je pořád 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nespekulujte, na to je hospoda. To si nikdo za ty roky nevšimnul, že konfigurátor není zrovna nejspolehlivější zdroj podobných informací? Nehledě k tomu, že tam pořád v posledních dnech dělají nějaké úpravy, takže tam mizí kdeco a zase se objevuje. V tento okamžik tam není a není ani pro Kodiaq. Nadále se věnujte problému se škubáním.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zda sa, tento syndrom je aj u novsich, aut,  ale DSG  to dobre maskuje. Prvych niekolko stoviek km som to nespozoroval vobec, ale ked teraz na to zameriam je citit mierne cukanie po studenom starte cca 100m a potom to uz ide hladko. Ak by som tu o tom necital nenapadlo by ma to skumat.

 

T-Roc 1.5 TSI DSG, vyrobene 4/2019.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, Jackaroo napsal:

Zda sa, tento syndrom je aj u novsich, aut,  ale DSG  to dobre maskuje. Prvych niekolko stoviek km som to nespozoroval vobec, ale ked teraz na to zameriam je citit mierne cukanie po studenom starte cca 100m a potom to uz ide hladko. Ak by som tu o tom necital nenapadlo by ma to skumat.

 

T-Roc 1.5 TSI DSG, vyrobene 4/2019.

Som si  nedavno vypocul rozhovor jedneho zakaznika s prijmacim technikom na tuto temu s vysvetlenim pre mna nie velmi pochopitelnym.....

Vraj neklud motora v zahrievacej faze je potrebny,pretoze tak motor skor dosiahne prevadzkovu teplotu:(:okol100

Takze v podstate je vsetko v uplnom poradecku:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě 1.5tsi u OIII z 04/19 neškube, testováno i v Alpách a sněhu. Co je zajímavé, nemám tak nízkou spotřebu jak uživatel škubajícího motoru a ani se mi motor nepřepíná tolik na dva válce - stačí se na rovince mírně dotknout plynu a motor je zpět na čtyřech.

Dále může hrát roli na nastavení motoru i to, že mám tažné a webasto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patriku, to ale technik smontil dvě věci dohromady ... Ona fáze zahřívání katu umí opravdu motor hodně zneklidnit (násobné vstřikování a zpožděné zapalování, aby palivo nehořelo ve válcích ale vlastně až ve výfuku, což zahřeje kat dříve, tzv. HOSP nebo HSP fáze), ta ale nemůže trvat víc jak minutu-dvě, teplota chladicí kapaliny je jen jako podmínka pro aktivaci této fáze a ne cíl ...

To že 1.5 pocukává podle vydaných TPI při zahřívání motoru až do zahřátí chladicí kapaliny 70 stupnů, to přímo nesouvisí se zahřátím katu, ale jistě za tím jsou jenom emise ...

No a jestli tedy to nutné kousnutí diskomfortu, který původně na starších motorech platilo jen pro tu kratinkou fázi zahřátí katu, měli nově díky novým emisním požadavkům rozšířit i na dobu zahřívání motoru až na 70 stupňů, o čemž tu už nejen Pawouk uvažoval, těžko říci, jak to skutečně je, to ví jen insiders ...

 

Źádné nové updaty zatím pro 05E906018__ nevydali ...

 

Tohle myslím říká vše, strategie vstřikování na EA211 EVO, rozlišují fázi zahřívání katalyzátoru, zahřívání motoru a normální režim se zahřátým motorem B)

873384151_EA211EVO.thumb.jpg.65352c017a845e6747ea0166cca4f680.jpg

 

Zatímco na motorech EA211 bylo vstřikováno palivo až třikrát za pracovní cyklus, na 1,5 l motorech EA211 EVO se během cyklů sání a komprese provádí až 5 vstřiků.

K tomu dochází především při zahřívání motoru, aby se snížily emise pevných částic. Díky tomuto rozdělení celkového vstřikovaného množství paliva se optimalizuje tvorba směsi.

 

Fáze pro zahřátí katu - v závislosti na ECU mapách 1 až 5 vstřiků

Při vícenásobném vstřiku pro zahřátí katalyzátoru se provádí až pět vstřiků. Vícenásobný vstřik zapezpečuje stabilní běh motoru při nízkých úhlech zapalování (malém předstihu/zpožděném zapalování). Díky zpožděnému spalování je katalyzátor vystaven zvýšeným teplotám výfukových plynů a zvýšenému průtoku výfukových plynů. Katalyzátor se tak rychleji zahřeje. To vše vede ke snížení emisí škodlivých plynů a spotřeby paliva. Při prvním vstřiku během sacího zdvihu se vstřikuje většina paliva. Díky tomuto je zabezpečena rovnoměrná příprava směsi palivova se vzduchem.

 

Fáze pro zahřátí motoru - v závislosti na ECU mapách 1 až 5 vstřiků

Při vícenásobném vstřiku pro zahřátí motoru se provádí až pět vstřiků. Vzhledem k tomu, že v každé dávce je vstřikováno malé množství paliva, to se téměř úplně vypařuje a ve válci dochází k velmi dobrému smíchání paliva s čerstvým vzduchem. Kromě toho jsou části ve spalovací komoře smáčeny palivem pouze ve velmi malém rozsahu.

Emise nespáleného paliva (tedy PM částic/sazí) jsou tak sníženy.

 

Normální režim, motor je zahřátý - v závislosti na ECU mapách 1 až 3 vstřiky

Při vícenásobném vstřiku v normálním režimu při zahřátém motoru se provádí jeden až tři vstřiky v závislosti na naprogramovaných parametrech.

 

No a tohle už je jen pro ilustraci ohledně stavu kolem celé EA211 ...

179_SKODA_READINESS_2.jpg

 

https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Silnicni-doprava/SME/Stanoviska-vyrobcu/MyDocument_2017_09_15_12_51_25.pdf.aspx?lang=cs-CZ

 

https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Ministerstvo/Vestniky-dopravy/Vestniky-dopravy-2018/Vestnik-dopravy-10-2018/Metodicky-postup-mereni-emisi-vozidel-2018.pdf.aspx

 

P.S. - můj odhad je, že jim to za studena tvořilo hodně sazí / PM částic / tak to ochudili na samou možnou mez, což jde ale naproti tvorbě NOx ... No a s tím souvisí i překrývání ventilů a tedy vnitřní EGR ... viz info k EA211, EVO na tom nebude lépe ... je to boj se spalováky ...

1889341162_EA211family.thumb.jpg.e5f0f31a35b599bae50d4381584dac5f.jpg

 

Editováno: , autor: rayx
  • Líbí se mi 2
  • Díky 4
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po starte ide motor na 4 alebo na 2 valce? Pokial nie je plynovym pedalom poziadavka na potrebny krutak a pri lahkom pridani to tam raz je a nie je, nemoze to pri pomalom rozbehu ( presne vtedy sa to deje ) sposobovat prepinanie 2/4 a 4/2 valce hore dole? Je to ale v rozpore so situaciou, kedy zohriaty to uz pri takomto rozbehu nerobi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

22.06.2019 в 8:43 AM, pava сказал:

Už jsem dříve psal, že je potřeba se s tím smířit, prostě to sem tam škubne. Uvidíte, že většina z vás se s tím po uplynutí záruky smíří a přestane to řešit, tak jako já.

Pokud máte problém jen se studeným motorem (až 70С). Ale když je to vždy, je to prostě nesnesitelné a není možné si na to zvyknout nebo jej přijmout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Michale, já osobně nemám rád takový ty nepodložený informace jedna paní povídala ... Jednou to má dělat nějaký díl který byl změněn, podruhý to řeší nejnovější soft a stále nikdo nic neví ... Přitom TPI jsou jasná a celou dobu zmiňují jen soft a žádný problémový díl či výchozí nastavení ...

 

Pro Kodiaqa ani jiný model škodovky nebyl vydán žádný novější update, takže i Tvůj nový Kodiaq může mít jen update 05E906018AF_7418, který ti nahráli i do původního a je tu pro veřejnost již cca od polovina letošního března.

Kontrolováno na vydání balíků updatu Flashdaten_Skoda_20190618_XNYOp.zip

 

Pokud by měly z linek sjíždět jiné/novější verze, nech si pro zajímavost vyčíst od servisu verzi v motorovce, pokud to zvládnou ... :)

 

@milda 1 Jak jseš na tom Ty, stále na tom neoficiálním softu, nebo ses dostal k jiné verzi, třeba těm posledním oficiálním?

 

Holt si nedovedeme ani představit, jak jsou ty motory dneska řízený a co všechno to provádí ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska byl zatím nejhorší projev klokana za těch 12500 km. Myslela jsem, že z toho kruháče u baráku vůbec neodjedu. Poprvé, co jsem se začala obávat zimy...?Sleduji to tady bedlivě, ale vidím, že nějaké řešení, které by bylo trvalé se v podstatě nevyskytuje. ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...