Jiří Smetánka Vloženo 18. Říjen 2018 Vloženo 18. Říjen 2018 Ahojte, jsem tu nový. Pročetl jsem myslím celkem poctivě většinu temat, ale odpověď jsem nenašel. Čekám v řádu dní nového Superba (2.0 TDI 140kw). Někde jsem se dočetl že alternátor dobíjí jenom při deceleraci nebo při jízdě z kopce. Je nějaký způsob jak toto vypnout? Děkuji Citovat
ZbyšekSU Vloženo 18. Říjen 2018 Vloženo 18. Říjen 2018 Je důvod to vypínat? Toto řešení je úsporné pro provoz, kdy ve standardním režimu nezatěžuje motor. Samozřejmě při větším zatížení aku si alternátor začne dobíjet tak jako tak (proto např. na O3, S3 při stání auta jen tak nedobíjí a řada lidí si myslí že je v háji dobíjení a mění pak kde co, ale ono to začne dobíjet až když se pustí všechny spotřebiče). Tedy není to nic, co by bylo ke škodě, naopak je to docela chytře vymyšleno,. 1 Citovat
LukášCBR Vloženo 18. Říjen 2018 Vloženo 18. Říjen 2018 Zase tak chytře to vymyslěno není, více v patřičném tématu zde na fóru. Citovat
Jiří Smetánka Vloženo 18. Říjen 2018 Autor Vloženo 18. Říjen 2018 Potřebuju aby auto fungovalo. Budu ho mít celkem vybavené, mimo jiné tam bude nezávislé topení. Mám ho už ve stávajícím autě a celkem ho používám. A nehodlám netopit jenom proto že auto usoudilo že se ještě nemusí dobíjet a teď má málo energie... A nehledě na to že nechci aby baterka zbytečně trpěla. Ať je pěkně stabilně nabíjená. Doufám že pak něco vydrží (start stop samozřejmě vypnu taky). Ale jsem moc rád že to jde vypnout. Citovat
bojler Vloženo 18. Říjen 2018 Vloženo 18. Říjen 2018 Rekuperaci lze vypnout, např. jednoduše v adaptacích? Zatím jsem nikde návod nenašel. Citovat
Jiří Smetánka Vloženo 18. Říjen 2018 Autor Vloženo 18. Říjen 2018 A ještě jeden dotaz - dá se to teda nastavit tak, aby alternátor stabilně dobíjel cca. 14,6 tak jak bývalo zvykem u starších aut? Citovat
Patrik1971 Vloženo 18. Říjen 2018 Vloženo 18. Říjen 2018 před 13 minutami, bojler napsal: Rekuperaci lze vypnout, např. jednoduše v adaptacích? Zatím jsem nikde návod nenašel. Tiez o tom neviem...a mal by som obavu,co vsetko to v aute ovplyvni.Dnes je vsetko v aute navzajom previazane,tak aby to potom dobijalo vobec,alebo nesposobovalo ine problemy.Elektroinstalacia v modernych a starsicha autach,to je pekny rozdiel. Citovat
OnMiT312 Vloženo 18. Říjen 2018 Vloženo 18. Říjen 2018 Pro docasne vypnuti rekuperace staci zapnout jeden spotrebic s vyssim příkonem. Přes zimu staci zapnou vyhrivani sedacky ridice a dobijeni prepne na konstani napeti cca 14.8V. Pokud je rekuperace zapnuta (bez svetel) tak pri jizde v zatezi to nedobiji vůbec a při brzdeni vyleti napeti klidne přes 15V. Se zapnutymi svetly pak nabiji v zatezi na 13.6V, při brzdeni zase přes 15V. Proto je pouzita AGM baterie, protože normalni zaplavena baterie by to proste nedala. Pokud se rekuperace vypne, klidne se pak muze pouzit obycejna. Jak vypnout rekuperaci by mne taky zajímalo. Zatím jsem to nikde nevidel v adaptacích. OnMi Citovat
Jiří Smetánka Vloženo 18. Říjen 2018 Autor Vloženo 18. Říjen 2018 O té AGM baterce taky vím. A i když je na to určená tak ji to rozhodně neprospívá. Považuji to za zbytečný zdroj problémů, potažmo nákladů na pořízení nové baterie. Nic mi to nepřinese, tudíž ať to nefunguje. Třeba se ještě někdo ozve s řešením. O zapnutí vyhřívání sedaček jsem slyšel, nicméně je to takové polovičaté řešení a navíc jenom zimní... Citovat
LukášCBR Vloženo 18. Říjen 2018 Vloženo 18. Říjen 2018 Jak jsem psal. Rekuperaci vypínal již na několika OIII FL ferda25 ze Strakonic. Někde je zde na fóru přímo i téma, kde je vysvětleno, že to baterce neprospívá. Citovat
Plzeňáček Vloženo 18. Říjen 2018 Vloženo 18. Říjen 2018 Jak se to pak tedy po vypnuti chova? Kdyz s rekuperaci nekdy nedobiji vubec a nekdy pres 15V, jak se to chova s vypnutou? Dobiji to standardne 13,6 nebo 14,8 nebo kolik je normal u aut ktera nemaji rekuperaci? Mam presne problem jako @Jiří Smetánka, auto se proste nenabije do plna, protoze se mu zrovna nechce a pak nefunguje NT. 1 Citovat
osobne Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 A co to vypojit hardwarově? Vytáhnout malý konektor z mínusového pólu autobaterie? Foto je z Š Yeti. Já to udělal kvůli deaktivaci SSS, mělo by to také zároveň deaktivovat rekuperaci energie, baterii tam mám typ EFB. 1 1 Citovat
ZbyšekSU Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 Nenašel jsem konkrétní téma, kde by se řešilo, že rekuperace je pro baterku, potažmo celé auto špatná. Nalezl jsem jen spoustu dílčích domněnek jednotlivých uživatelů, ale žádná prokazatelná fakta. Víte k tomu někdo více? Případně @ferda25 můžeš tu problematiku tady nějak v krátkosti shrnout včetně toho jak se potom chová po kódování dobíjení, které by tedy mělo být prospěšné? Musím se dnes podívat co mám vůbec za baterku v autě od nového zda EFB nebo AGM a mrknout co ta potvora bude jednou stát nová. Díky Citovat
osobne Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 Bateriím AGM rekuperace údajně nevadí, bateriím EFB vadí. https://www.autobaterie-pema.cz/cs/technologie-agm-gel-efb.html 1 Citovat
AdoksS Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 A tohle dobíjení ( rekuperace ) je součástí každého trojkového superba?? Citovat
Lukas_86 Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 před 23 hodinami, Jiří Smetánka napsal: Potřebuju aby auto fungovalo. Budu ho mít celkem vybavené, mimo jiné tam bude nezávislé topení. Mám ho už ve stávajícím autě a celkem ho používám. A nehodlám netopit jenom proto že auto usoudilo že se ještě nemusí dobíjet a teď má málo energie... A nehledě na to že nechci aby baterka zbytečně trpěla. Ať je pěkně stabilně nabíjená. Doufám že pak něco vydrží (start stop samozřejmě vypnu taky). Ale jsem moc rád že to jde vypnout. Sám mám auto vyjma střešního okna a masážní sedačky v plné výbavě, včetně nezávislého topení, které celkem dost používám a nestalo se mě ani jednou, že by topení předčasně vypnulo. Dříve, když jsem měl SII bez start stopu, takže s klasickým dobíjením se mě stávalo celkem pravidelně, že nezávislé topení jelo max 15 minut a potom se vypnulo, kvůli slabé baterce. Nyní u SIII žádný problém. Nechceš to raději nejdříve vyzkoušet, než si necháš vrtat do elektroniky?? 1 Citovat
Jiří Smetánka Vloženo 19. Říjen 2018 Autor Vloženo 19. Říjen 2018 No je pravda že u mě je trošku problém i s tím že se mi příčí představa mít baterku nabitou na půl jenom proto, že nějakej ekoterorista tlačí emise nesmyslně dolů. Nicméně teď se snažím hlavně nabrat informace, ty pak porovnám na autě a podle toho se pustím do úprav. 2 1 Citovat
Prochaine Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 Pokud se nepletu, tak rekuperace funguje jen pokud je baterie nabitá nad nějakou hodnotu (třeba nad 90 %) a rozhodně nefunguje, pokud je baterie na 50 %. 1 Citovat
Jiří Smetánka Vloženo 19. Říjen 2018 Autor Vloženo 19. Říjen 2018 Dobře, nebudeme slovíčkařit na kolika procentech nabití se rekuperace sepne. Myslím že rekuperace baterce rozhodně nepřidá. Uvidím v praxi, ale nepředpokládám že by úspora paliva byla nějak zásadní. Bylo by zajímavé vypočítat kolik rekuperace za životnost baterky ušetří. A porovnat to s cenou nové baterky. Pokud by to vyšlo do plusu tak se o tom v případě že nebude omezená funkčnost auta dalo uvažovat. V opačném případě to považuji za další honbu za nesmyslnou legislativou EU. 1 Citovat
Martin Bednář Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 Tak lidi tady konkrétně s S3 vesele rekuperují cca. tři a půl roku, co je auto na trhu a žádné problémy s tím zatím nejsou. 2 Citovat
Plzeňáček Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 No nejsou... Já mám na baterce trvale připojený měřák a nabití za poslední měsíce je mezi 50 a 80% a to bylo teplo... V zimě to bývá i o dost míň. 1 1 Citovat
Martin Bednář Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 A v zimě se držela na kolika % ? Možná se zeptám hloupě - a je potřeba mít baterku pořád nabitou na 100% ? Citovat
Martin Z Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 před 10 hodinami, osobne napsal: A co to vypojit hardwarově? Vytáhnout malý konektor z mínusového pólu autobaterie? Foto je z Š Yeti. Já to udělal kvůli deaktivaci SSS, mělo by to také zároveň deaktivovat rekuperaci energie, baterii tam mám typ EFB. Chces rict, ze si vypojil konektor od baterky a mas vypnuty SSS?? To je nejake moc jednoduche ne. Nevim jak u Yetiho a jak je stary, ale proc tedy pak kazdy dnes resi software? Uz to tedy nejde nebo jak?(konkretne to myslim na Rapida 2018) Dik za odpoved. Citovat
Martin Z Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 To si prave taky myslim. Mozna to SSS deaktivuje, ale pravdepodobne to bude mit i "vedlejsi ucinky". 1 Citovat
Plzeňáček Vloženo 19. Říjen 2018 Vloženo 19. Říjen 2018 před 3 hodinami, Martin Bednář napsal: A v zimě se držela na kolika % ? Možná se zeptám hloupě - a je potřeba mít baterku pořád nabitou na 100% ? Už tu historii nevidím, ale leckdy i při provozu na delší trasy pod 50%, i 40%. Zřejmě proto, že když jedeš neucpanou trasou pod standardní zátěží motoru tak to prostě málo dobíjí. Vše při vypnutém SS. Dobíjel jsem za zimu xkrát nabíječkou a nepoužívám proto nezávislé topení. Asi nemusí být baterka pořád na 100%, ale tohle je fakt málo kvůli nějakému ekokurvítku. Dlužno říct, že to dělá 140kW nafta, ale benzin 206kW je na tom rapidně líp. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.