Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Pakliže potlačíš rekuperaci, dobíjí to de fakto konstantním napětím, podobně, jako bys měl auto bez "inteligentního dobíjení". Ostatně, jiný způsob dobíjení si ani nedovedu představit.

Jinak nechápu, co tu pořád řešíte? Jestli se někomu rekuperace, nebo SSS nelíbí, má 3 možnosti. Smířit se s tím. Potlačit, nebo vypnout to sám. A když to neumí, zajet do Strakonic. Nebo někoho napadá ještě něco jiného?

Vloženo

Však nepíšu "bez regulace" ale konstantním napětím. Altík připojený k síti auta bez regulace si ani nedovedu představit.

Jak jinak by sis představoval rozumné nabíjení baterie za jízdy, než konstantním napětím? Do větších podrobností bych nerad zabíhal, je to zbytečné. Mimochodem, na konstantní napětí regulují prakticky všechna starší auta (ta co nemají rekuperaci).

Vloženo (editace)

Žádná rekuperační jednotka není. Myslím, že rekuperaci řídí přímo ECU (přes J533 a LIN), stejně jako SSS. A regulátor napějí je přímo u alternátoru a reguluje na hodnotu napětí, kterou vyčte z LIN.

 

Jestli někdo má SSP, nebo jiný materiál na inteligentní dobíjení, tak by se dalo vyčíst i něco jiného zajímavého.... Nic podobného k dispozici nemám (a ani mi to netrápí).

Editováno: , autor: Clerfayt
Vloženo

A co třeba zeptat se přímo Jirky Cosby?

 

Pro mě jsou Strakonice ze Sev.Moravy hodně daleko, takže dokud se ten prozatím tajný postup “neodtajní” a nedostane mezi lidi, budu se muset spokojit s originálním, tuze neinteligentním, dobíjením.

 

Vloženo

Princip je pěkně vysvětlený, nicméně všechny tyto věci jsou doposud známé.

 

Podrobný popis ´dobíjecího algoritmu včetně všech proměnných, které do nabíjení vstupují neznáme a asi znát nebudeme, protože tyto informace nikdo od výrobce nevynese.    Rozhodně je řízení nabíjení o dost složitější, než se zdá.

Vloženo

Ahoj, měřím skoro denně od počátku této diskuze a mám pořád přes 12,7 po min 12 hod stání. Měřím ctek s aplikací v tel. Ferda25 mi rekuperací nějak poladil, protože jsme se o tom bavili a evidentně to funguje na 100%

Vloženo

Dneska jsem to z legrace změřil na baterce voltmetrem,

ihned  po otevření dveří a něco odběru 12.48 V,

asi po 5 minutách znova měřeno a 12.6 V.

Auto dvě hodiny po jízdě 20 km.

SSS samozřejmě OFF.

Vloženo (editace)

Ja to vyresil tak, ze mam nastavenou trvalou pamet vyhrivani sedacky ridice, konstantne zapnute vyhrivani na 1. stupeň. To spolehlive potlaci rekuperaci. Do CL zásuvky jsem koupil maly voltmeter z ALI (https://www.aliexpress.com/item/Red-LED-Car-Cigarette-Lighter-Digital-Voltmeter-Thermometer-Applies-to-12-24V-Universal-Car-SUV-Truck/32791102669.html) a sleduji to (cca 1/2 roku).

Po startu to chvili dobiji 14.8V, pak to padne a drzi se to na 14.4-14.5V v jakemkoliv rezimu jizdy. Nechavam to v zásuvce i přes noc a rano je tam bezne 12.5-12.7V. Ted auto dva dny stalo a i když je venku uz chladno je tam stále 12.7V

Rekuperace ani SSS (vyreseno přes Start-Stop Memory Module) uz mne netrapi. Sednu, nastartuji, jedu a o nic se uz nestaram.

 

OnMi

 

Editováno: , autor: OnMiT312
Vloženo (editace)
před 2 hodinami, OnMiT312 napsal:

Ja to vyresil tak, ze mam nastavenou trvalou pamet vyhrivani sedacky ridice, konstantne zapnute vyhrivani na 1. stupeň. To spolehlive potlaci rekuperaci.

 

Super řešení. Samozřejmě se tu nyní z Tebe snaží dělat debila. Asi jim nedošlo, že hřát Ti ta sedačka nemusí :-)

 

Editováno: , autor: Clerfayt
  • Líbí se mi 1
  • Negativní 1

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...