Přejít na obsah

Start Stop deaktivace


chobott

Doporučené příspěvky

Já snad vytáhnu ze šuplíku pájku a udělám si relé pod vypínač S&S aby to za mě po každém nastartování vypnulo tento zbytečný systém. Poradí někdo kde sehnat lacino konektory ? Samce i samici - abych si vytvořil plug &play řešení které půjde kdykoliv z vozu demontovat (servisní prohlídka)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, kaaka napsal:

Já snad vytáhnu ze šuplíku pájku a udělám si relé pod vypínač S&S aby to za mě po každém nastartování vypnulo tento zbytečný systém. Poradí někdo kde sehnat lacino konektory ? Samce i samici - abych si vytvořil plug &play řešení které půjde kdykoliv z vozu demontovat (servisní prohlídka)

Jaká servisní prohlídka? Co to má společného z SSS?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, kaaka napsal:

Já snad vytáhnu ze šuplíku pájku a udělám si relé pod vypínač S&S aby to za mě po každém nastartování vypnulo tento zbytečný systém. Poradí někdo kde sehnat lacino konektory ? Samce i samici - abych si vytvořil plug &play řešení které půjde kdykoliv z vozu demontovat (servisní prohlídka)

 

Řešení se zpoždovacím relé dělal Bicista tady

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rekuperaci u aut s S/S výrobce udává, takže je otázka, co se stane, když jen přeruším spojení (kunou, kleštěmi nebo vytažením nějakého konektoru-pokud tam je) někde v motoru.

S/S nepojede, ale co ta rekuperace? Pokud se tím taky přerušením "deaktivuje", tak se baterka nebude dobíjet při brzdění, což pro EFB baterky bude asi nepříjemné.

Osobně si myslím, že pokud by S/S nešel vypnout v diagnostice tak asi jedině dobastlit udělátko s relé, které po nastartování motoru "zmáčkne tlačítko S/S off" za vás.

 

Btw - Je v diagnostice něco k power managementu? něco k tomu řízenému dobíjení?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá, ještě jednou pro ty, co neumí hledat:

 

Odpojením konektoru od nulového pólu baterie odpojíme J367 (řídící jednotka kontroly akumulátoru).  Tím se do Gateway J533  zapíše závada jednotky J367. Tím systém ztratí přehled o napětí, proudu, teplotě akumulátoru a samozřejmě nefunguje integrátor pro hlídání stavu nabití. SSS a rekuperace nemá splněny výchozí podmínky a jsou deaktivovány. Aby mohlo auto (zcela logicky) nadále fungovat, alternátor nastaví na výstup nějaký default napětí, něco kolem 14,5V. Tím je akumulátor standardně nabíjen a vše funguje zdánlivě bez problémů. Dalo by se říci, že auto takto může fungovat, ale přijdeme o několik užitečných funkcionalit, které nemusí být neustále podstatné, ale můžou se hodit:

Zřejmě nefunguje správně hlídání altíku na přetížení, páč jede v defaultu (nebudou v případě potřeba odpojovány spotřebiče významného odběru)

Nefunkční hlídání teploty akumulátoru

Systém vozu ztrácí hodnotu o napětí a proudu akumulátoru.

Navíc bych měl strach o full LED světla a možná o funkčnost aktivní regenerace DPF jak tu na fóru zaznělo (i když funkčnost DPF by se dala sledovat).

Je potřeba zvážit, jaký způsob potlačení SSS a rekuperace zvolit. Osobně bych dal přednost výletu do Strakonic :-)

Editováno: , autor: Clerfayt
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

... ale co ta rekuperace? Pokud se tím taky přerušením "deaktivuje", tak se baterka nebude dobíjet při brzdění, což pro EFB baterky bude asi nepříjemné. ...

Pro baterii je nejlepsi dobijeni konstantnim napetim kolem 14V, tyhlety skoky pri rekuperaci, kdy dobijeci napeti pri brzdeni je vysoke i nad 15V, baterii nijak neprospivaji, EFB baterie je mozna o neco lepe snese nez standardni baterie, to ale neznamena, ze by ji to delalo dobre, naopak se muzes docist, ze EFB baterie nejsou pro rekuperaci energie vhodne.

https://www.autobaterie-pema.cz/cs/technologie-agm-gel-efb.html

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove....vime do jakeho tematu piseme? Jedna se o Citigo....opravdu zapojeni z Yeti a O3 zde neni na miste....

Kazdopadne vseobecne vypnuti start stop pro me neni odpojeni cehokoliv ale nastaveni hodnoty napriklad voltaze nebo teploty...

Vyse uvedenym se SS nestane celkove nefunkcnim vzhledem k ostatnim jednotkam v aute ale pouze nesplni jednu z mnoha promennych pro vypnuti motoru

Bavime se zde na foru jako komunita lidi co si radí vylety do jiznich cech nejsou na miste...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎22‎.‎11‎.‎2018 na 16:20, korcaka napsal:


Bavime se zde na foru jako komunita lidi co si radí vylety do jiznich cech nejsou na miste...

Chápu. Ale jsou i lidi, co se z jistých důvodů nechtějí učit kódovat. Je to třeba i můj případ. Mám náročné povolání, rodinu i spoustu koníčků. Někde to musí končit. A fakt nejsem ochoten se zabývat kodováním, když to potřebuji defakto po koupi auta jednou za uherský rok. Na fóru se dozvím co je možné a pak jsem rád, že mi to někdo komu můžu důvěřovat nakóduje. Takže podle mě to na místě je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle nazvu tematu a polozeneho dotazu se domnivam, ze jsou na miste jiste vsechny jiz poskytnute rady vcetne ferdy ze Strakonic, pokud chtel tazatel pouze urcity typ rad a o ostatni nestoji, mel to nejlepe v nazvu tematu presneji specifikovat. Jak pravi jedno stare dobre ceske prislovi "jaka otazka, taka odpoved". My jsme urcite poskytli sve rady a navrhy s dobrym umyslem poradit na polozeny dotaz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 5 měsíců později...
  • o 1 rok později...

jen pro zajímavost,u mne to je neaktivní už po 4 letech stáří, zřídkakdy to vypne,tak jednou za 1000 startů,ale to pak vypíná celou dobu, pak zase 1000x v klidu... ted má 6 let a už se mi stalo ,že po vypnutí motoru par sekund a radio off z duvodu slabé accu, na voltmetru v tu dobu 12,3V ale starty stále ok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 3. 2021 na 19:49, p2p napsal:

Hoj vyresil nekdo vypnuti ss na Citigo...

Ahoj a jde ti jenom o vypnutí SS? Protože pokud bys zvolil řešení například automatickým stiskem tlačítka po startu, tak se sice SS vypne, ale pořád to bude "inteligentně" nabíjet. A to je podle mě ta horší vlastnost, protože s manuálním vypnutím tlačítkem nemám naprosto problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 3. 2021 na 21:15, kutilferda napsal:

jen pro zajímavost,u mne to je neaktivní už po 4 letech stáří, zřídkakdy to vypne,tak jednou za 1000 startů,ale to pak vypíná celou dobu, pak zase 1000x v klidu... ted má 6 let a už se mi stalo ,že po vypnutí motoru par sekund a radio off z duvodu slabé accu, na voltmetru v tu dobu 12,3V ale starty stále ok

Start stop jsem normálně nechal žít, i když jezdím hodně okolo komína a původní baterka vydržela 8 let a 3 měsíce. Poslední cca 1,5-2 roky se to chovalo jak píšeš, tedy prakticky to nikdy nevypnulo, to už musela být hodně dlouhá jízda a venku teplo. Startování bylo pořád ok, ony ty EFB baterky vydrží kapku víc než ty klasický, ale zase ne o moc. Asi měsíc před prvním nenastartováním jsem zaznamenal delší dobu startování, ale pořád to nebylo nějaké trápení. Pak auto 14 dní stálo a abych ho vzbudil, musel jsem k němu přes startovací kabely dát druhý auto a 20minut to nejdřív jen krmit, než to nastartovalo. Dojel jsem rovnou k mechanikovi, vyměnili jsme baterku za novou EFB a nějaké to nastavení v řj a od tý doby to už zase maká jak má. 

 

Z toho co tu píšete mi jako nejlepší varianta pro trvalé vypnutí vychází udělátko s opožděným relátkem, které chvilku po startu "vypne" tlačítko ss. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Joseamigo napsal:

Z toho co tu píšete mi jako nejlepší varianta pro trvalé vypnutí vychází udělátko s opožděným relátkem, které chvilku po startu "vypne" tlačítko ss. 

Bohužel ale toto nevyřeší to nabíjení které škodí baterii více jak samotné startování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to docela věda ty dnešní technologie a baterky... je fakt, že EFB jsou tvrdší zdroj napětí a auto mi nastartovala v posledních dnech života i při 11,8V, kdy normální PB už neťukne, ale ten management dobíjení je neprůhlednej...

 

U Pb baterky stačilo ujet cca 40-50km a člověk věděl, že baterka bude fungovat dál i poté, co jednou nenastartoval sám... (tedy pokud nebyla úplně vytlučená). U EFB tohle pravidlem není :(

 

Asi nebude od věci dodělat si do auta pár blbin na sledování dobíjení a napětí... ale najděte na to čas se dvěma malejma dětma :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...