Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Scala není žádný designový skvost,ten předek je divnej,ale tohle je ze predu fakt hnus kříženec Kii Scali,

zadek je zajimavej. Auta jsou v poslední době proste divná. Čtyřoka Okta byla ještě pekne auto.

Vloženo

Tak jak jsem mel Seat do ted rad kvuli designu, tak ten Leon je pro me studena sprcha. Paskvil mezi Ceedem, Focusem a do toho prvky Scala/Octavia a ta palubni deska me dorazila, to je vrchol nevkusu.

Vloženo (editace)

Okrem tej chladicovej masky, je za mna ten seat vydareny. Hlavne ta bordova mu ide. A na ten interier sa da konecne i pozerat. Milovy krok oproti predchocovi. Negativne beriem este nastavenie kurenia. Nevidim ziadne tlacidla, tak predpokladam cez display. Fakt by som o nom uvazoval, ak by som riesil kupu auta teraz.

Editováno: , autor: csabac
Vloženo

Leon je ale postaven na podvozku Golfu, Scala na podovozku Pola. Tam bude rozdíl v jistotě na cestách. Ostatně na českém pořadu "Garáž" považují právě podvozek za slabinu Scaly.

Pak ten rejd z Rapidu, to je ostuda, že můj 11 letý Megane kombík se otočí na menším rozměru než Scala :-) Podvozek Golfu v Leonu slibuje už rejd adekvátní k segmentu C.

 

Vloženo

Neexistuje podvozek Golfu, či podvozek Pola. Jsou to pouze odlišné platformy.

Když si někdo trochu neznalý přečte "Scala na podvozku Pola", tak si může (a bude) myslet, že to má i stejný rozchod kol a rozvor náprav. Což samozřejmě není pravda.

Vloženo
před 4 hodinami, bobanHTP napsal:

Tam bude rozdíl v jistotě na cestách. Ostatně na českém pořadu "Garáž" považují právě podvozek za slabinu Scaly.

 

Rozdíl v jistotě na cestách dělá milion parametrů. Ne modelová řada.

 

Podívej se na hodnoty rozvoru, rozchodu. Najednou zjistíš, že nic jako podvozek Pola neexistuje. Scala má oproti Leonu řadu komponent jiných, řadu stejných. Rozvorem je shodná s prostřední velikostí rozvoru MQB-A, prakticky totožný je rozchod. A přitom jsou některé komponenty jiné, jiná je i velikost obvodu kol. MQB je stavebnice.

Vloženo

Na toto ovšem někteří blábolisté evidentně nemají mentální kapacity a hlavně potřebné znalosti a proto pak zaplavují forum svými pomýlenými představami...

Vloženo

Říct, že MQB je stejná platforma pro Scalui i Golf není přesné, MQB  je spíše "know-how" vyrábět podvozky co nejefektivněji, to je i sdílením jistých částí pro různé velikosti vozu. Ale stále je zde rozdíl mezi CELÝM podvozkem malých vozů a např. kompatků. Jen některé části se sdílí.  Podle Wiki MQB má

- stejnou přední nápravu(ne šířku ale konstrukčně)

- pedálovou skříňku

 -polohu motoru

-----a to navzdory různým rozvorům kol, rozchodům a vnějším rozměrům.

 

A teď zkuste sledovat myšlenku dále. Pro MALÉ vozy je zde MQB A0 - Polo, Ibiza, Fábie a Scala. Důležitejší je, že menší "masa"(Platform) podvozku nese docela velký kus karosérie u Scaly a má s tím co dělat. Proto ten rozdíl jistoty podvozku Golf vs Scala, to není jen tlumiči a pružinami :-) Takže dle dostupných materiálů je Golf, Leon atd postavený na MQB A(nejde přesně najít), zatímco Scala na menší MQB A0 A třeba Seat Tarraco ma MQB A2.

 

Zde je odkaz na Garážovou recenzi Scaly  od 7:20 pojednává o podvozkuí: https://www.televizeseznam.cz/video/testy-aut/skoda-scala-1-0-tsi-postup-do-vyssi-ligy-se-povedl-jen-napul-63954186

 

Já cítím nebetyčný rozdíl jistoty podvozku i mezi Rapidem SB a Fábií kombi 3. Přitom rozměrově jde o vozy cca 4,3m dlouhé, jen Rapid má širší zadní nápravu a o více jak 10cm delší rozvor kol.

Prostě se nenechat opít rohlíkem. Jestliže budu jezdit dálnice, hustý provoz, ale i sníh, tak vzit raději F.Focus, který se nelekne jen tak něčeho :-)

Vloženo

To jsou zase bláboly, pedálová skříňka... Když tomu nerozumíš, tak se do toho nepleť, děláš tady ze sebe jenom šaška a plevelíš forum zhusta nesmyslnými příspěvky.

Vloženo (editace)

Když už se tady tak "pěje" óda na i30, tak ať si kupující dávají pozor, s motory 1.4 73kW a 1.0 T-GDi (do Style) má i i30 vzadu vlečné ramena (viz: https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-2017/hyundai-i30-hatchback-220819.pdf )

 

Editováno: , autor: Martab
Vloženo

No len ci ta cena bide taka ista ako na Scale. To asi hlavne ludi zaujima no a kvalita asi tiez. Aj ked v poslednej dobe tu ludia prestali nadavat na kvalitu. Asi uz vychytali tie chyby co mali v zaciatkoch :) 

Vloženo (editace)
V 12. 2. 2020 na 12:50, Martab napsal:

Když už se tady tak "pěje" óda na i30, tak ať si kupující dávají pozor, s motory 1.4 73kW a 1.0 T-GDi (do Style) má i i30 vzadu vlečné ramena (viz: https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-2017/hyundai-i30-hatchback-220819.pdf )

 

Ahoj, s tou i30 je to pravda, akorát je tu jedna sranda -  I30 koupíš skladovku s 1.4 T-GDI v ceně jako Scalu v podobné výbavě s 1.0 TSI 85kw :-)

Navíc dostaneš multiprvek vzadu a větší vůz:

Rozměry interiéru i30 vs Scala

Vpředu   147cm  vs 144cm

Vzadu     141cm vs 126cm(jako Rapid prakticky)

Rozměry podvozku i30 vs Scala

Vpředu  1573mm vs 1531mm

Vzadu    1581mm vs 1516mm (+16mm oproti Rapidu, viz MQB A0 :-) )

 

Když se dívám na skladovky, tak jde o výbavu Comfort cca 399 000kč a nebo od 440 000kč Style, která je celkem slušná

  •     16" kola z lehké slitiny, pneumatiky 205/55 R16
  •     Dojezdová rezerva, zvedák, klíč na kola
  •     Nárazníky v barvě vozu
  •     Duální automatická klimatizace s funkcí automatického odmlžování
  •     Bi-LED přední světlomety
  •     Přední mlhovky a LED denní světla
  •     Tónovaná skla
  •     Antiblokovací systém ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly EBD + brzdový asistent BA + stabilizační systém ESC
  •     Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA + asistent pro sledování pozornosti řidiče DAW
  •     Autonomní nouzové brzdění FCA s varováním před čelním nárazem FCW
  •     Autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců
  •     Sledování mrtvého úhlu BCW
  •     Upozornění na projíždějící vozidla při couvání RCCW
  •     Asistent pro rozjíždění do kopce HAC
  •     Airbag řidiče a spolujezdce (vypínatelný), boční airbagy předních sedadel a okenní airbagy pro přední a zadní sedadla
  •     Kolenní airbag řidiče
  •     Funkce varovných světel při nouzovém brzdění, imobilizér, úchyty pro dětskou sedačku (Isofix)
  •     Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
  •     Elektrická bederní opěrka v sedadle řidiče
  •     Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce
  •     Vyhřívání předních sedadel a volantu
  •     Výškově a podélně nastavitelný volant
  •     Kůží potažený volant a hlavice řadící páky
  •     Elektricky ovládaná přední a zadní okna
  •     Elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka
  •     Centrální zamykání s dálkovým ovládáním a alarm, 2 sklopné klíče, automatické uzamčení vozu při rozjezdu
  •     Monitorování tlaku v pneumatikách, ISG - stop and go systém
  •     Tempomat s omezovačem rychlosti
  •     Volič jízdních režimů Drive Mode (jen s DCT)
  •     Přední a zadní parkovací senzory
  •     Zadní parkovací kamera s obrazem na displeji rádia
  •     Automatické světlomety (světelný senzor) + automatické přepínání dálkových světel HBA
  •     Samostmívací vnitřní zrcátko
  •     Středová posuvná opěrka rukou pro přední sedadla s úložným prostorem, kapsy na opěradlech předních sedadel
  •     Asymetricky dělená, sklopná zadní sedadla
  •     Osvětlení zavazadlového prostoru a schránky před spolujezdcem, 12 V zásuvka v zavazadlovém prostoru, kryt zavazadlového prostoru
  •     Dvouúrovňové dno zavazadlového prostoru
  •     Fixační síť zavazadlového prostoru
  •     Rádio s 8" dotykovým displejem, RDS a MP3 přehrávačem + 6 reproduktorů (2 přední + 2 zadní 2 + výškové), USB & iPod s funkcí Android Auto* a Apple CarPlay*
  •     Ovládání audiosystému na volantu a Bluetooth handsfree
  •     5 let záruka bez omezení ujetých km
  •     5 let asistenční služby
  •     5 let kondiční prohlídky

Shrnuto, z praktického i cenového hlediska nemá Scala co nabídnout, proto zatím i30 vede v prodeji za leden myslím. Ale když se něco líbí, Scala je také fajn, 1.0 TSI rozdhoně není brzda provozu. Já bych raději bral kombíka i30 klidně s menší výbavou a 1.4 T-GDI :-), který jsem řídil a motor logicky litrové turba deklasuje. Hyundai i30 mě trochu zklamala jen odhlučněním zadní nápravy, ostatní věci, jako sedadla, interiér, ergonomie konečně konkurují všem evropským hatchbackům, včetně povedeného volantu a chodu pedálů, přesného řazení a pěkně nastupjících brzd.

 

Editováno: , autor: bobanHTP
Vloženo

I30 vede predevsim cenovym podbizenim zakladnich modelu, pokud potrebuji dohnat plany.

 

Pokud budu mit rozpocet kolem 450 tis., tak neni problem sehnat Leon FR 1.5TSI/96kW vcetne paketu Technology + Black Matt + metaliza.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...