Přejít na obsah

SUPERB PHEV - První plug-in hybrid


PTiCA

Doporučené příspěvky

Už to vidím v druhém testu (minimálně),

Citovat

Teprve po těchto padesáti kilometrech jsem zpod přední kapoty uslyšel zvuk benzinového čtyřválce. Do stejného místa, odkud jsem startoval, jsem přijel se spotřebou 3,2 litru benzinu na sto kilometrů. Jelikož jsem však ujel díky tomuto palivu pouze padesát kilometrů, fakticky bych musel do nádrže dotankovávat jen 1,6 litru. Za benzin bych tedy na stokilometrové trase abslovované zpočátku s plně nabitou baterií zaplatil při současných cenách u pump necelých padesát korun.

Jakých 1.6l, snad auto počítá celkovou ujetou vzdálenost, nebo ne? Prostě 1/2 trasy ujel na elektřinu a druhou se spotřebou 6,4l/100. Ikdybych připustil, že to auto takto nelogicky ukazuje, tak potom by to chtělo vysvětlit, jak je možné že když auto nastartuje s plnou baterií a následně ji jízdou vybije, tak potom má v hybridním módu spotřebu "jen" 3.2l/100. Ale když nastartuje s vybitou baterií, tak to najedou žere v hybridním režimu od 4.3 do 6.8l/100...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 15. 3. 2020 na 20:40, honza-marek napsal:

Co se děje v 3400 otáčkách?  Začne tam padat výkon i točivý moment...

Pokud je to kombibace elektro + benzin, tak elektromotor nejspíš překoná synchronní otáčky, začne se odbuzovat a tím ztrácet moment.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem ho přivezl, ticho k nezaplacení, hned dal 42km na baterku po dálnici, dnes 2 nabíjení na klasiku 220V. 

 

Nechtělo se mi jet na benzín ?, bejt ten reál na elektriku 100km, tak by to příjemný,  Takhle je to fakt na nákup a do práce a hned zas dobíjet. 

 

Uvidíme uvidíme

IMG_20200403_164526.jpg

Editováno: , autor: LEdit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Noční zajíždění motoru po prázdné Praze, 10km na čistou elektriku a pak vše na motor s rekuperací a silným nabíjením baterek. 

 

Video spotřeba při nabíjení baterek v 80 a 130 km/h... tak video nejde je z něho jen zvuk

 

Tak aspoň foto spotřeb. 

IMG_20200403_231700.jpg

IMG_20200403_231654.jpg

IMG_20200403_231645.jpg

Screenshot_20200404_091453_com.huawei.himovie.overseas.jpg

Screenshot_20200404_091438_com.huawei.himovie.overseas.jpg

Editováno: , autor: LEdit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch 65 km je opravdu plně elektrických na jedno ujetí, bez pomoci benzínového motoru?

Výrobce totiž uvádí údaj 62 km max. dle metodiky WLTP a podle všech dosavadních více i méně známých recenzentů se ani toho v reálném provozu nedalo dosáhnout. Většinou se pohybovali (v závislosti na profilu trasy a stylu jízdy) mezi 44 až 55 km a shodovali se na tom, že ten výrobcem udávaný údaj lze dosáhnout tak možná v laboratorních podmínkách.

Proto jsem tvým údajem překvapen, byť by to bylo příjemné zjištění. Jsi ale dosud jediný, od koho takový nájezd slyším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano 65km čistá elektrika, pak přepnutí na hybrid. Je to tím, že když trefíš dobrý profil trati a rekuperuješ, tak se tím zvětšuje dojezd. 

 

Jejich dojezdy jsou testovací, já netestuju, jen jezdím ?, po Praze s tím najedu i 55km na elektriku. 

 

Jsem s tím spokojenej, na nákupy a dojíždění do kanceláře super. Ticho a kultivovanosti na elektriku výborné. Uvidíme co dál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Superb IV vrácen, hodnocení nového motoru 0 až1070km, jednoznačně doporučuji, pro ty co mají k autu vztah a chtějí něco jiného a úsporného., toto se povedlo. 

 

Motor táhne i na elektriku skvěle, kultivovaně, velmi dobře rekuperuje, nabití 0-80% za 3.30h, do 100% 5.15h z 230V domácí dobiječky. 

 

Benzínový motor skvělý 1.4 TSI, tichý, celkově na Sport mode to jede parádně, pružné a kultivovaně, ticho v autě nejlepší ze všech škodovek. 

 

Podvozek s DCC komfortní i na Sport mode, není tak stabilní jako diesel nebo benzínové verze s DCC, je naladěn jinak. Pneu byly léto Continental 215/55 R17. 

 

Až jsem si říkal, že to vracet ještě nebudu a do zajedu ho. Fakt doporučuji, kdyby žena nebyla navyklá na Kodiaq, tak bych to koupil hned. 

 

Tady celková spotřeba syrového motoru a všemožné kombinace jízd a módu. 

 

IMG_20200417_174228.jpg

Editováno: , autor: LEdit
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@LEdit: Tvojou spotrebou som celkom prekvapený, ja som tento týždeň prebral môjho Superba Combi L&K a zatiaľ sa mi viac ako 40km v elektrickom režime prejsť nepodarilo. A to som jazdil 80% okresky, 20% mesto.. Dnes ráno som bol v obchode 4km a 10% z batérie zmizlo tak snáď sa to ešte trochu "zabehne" lebo som dúfal v dojazd aspoň 50km. Ale to ticho je fakt paráda :) 

15872085350982706929820941404286.jpg

Editováno: , autor: energyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromotor se nezaběhne ?, máš nastaveno 30% kapacity rezervu nechat v baterií, nastav si v infotainmentu 0% a rekuperaci na MAX, pak najedeš jako já v poho přes 50km běžně a i 65km na pohodu 

Editováno: , autor: LEdit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preto som to slovo dal do uvodzoviek :) Auto mam ešte len 2 dni tak sa sním musím ešte poriadne zoznámiť. Tych 0% mam nastavených v e-manazerovi, je to ešte niekde inde?

Tu rekuperaciu som zatial v menu nenašiel, zajtra pohľadám, či myslel si dat paku do polohy "B"? 

 

 

IMG_20200418_210604.jpg

Editováno: , autor: energyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dneska jsem měl půjčený taky iV Superb.  Moc se mi libil.  Hlavně jsem čekal, že připojování benzinoveho motoru bude nějak slyšet, ale vubec nic. Jen dle budiků. Jsem uplně šokovaný z toho ticha uvnitř oproti Kodiaku 2.0TSI (19") a to je ještě tichošlápek oproti TDI. Superb byl na 18".  Přejezdy nerovností vubec nejsou slyšet. DSG prevodovka žádné škubání, úplně vyladěno. Zatáčky taky dobře zvládal.  Snad jedina věc, která nešla na 100% je infotainment. Ten se během každé hodiny 3x restartoval. Pokud by Sup neměl ovladání klima na knofliky, tak to je vážný problém, takto se to dá vydržet do návštěvy servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim,

 

v katalogu je k Superbu iV možné zvolit i nezavislé topení. K čemu ? 
Mám jiné PHEV (chci ho změnit právě na SiV) u kterého není problém předehrát nebo vychladit interiér (třeba při nabíjení nebo přes časovač nastavit aby auto ráno rozmrzlo ...).
To Superb iV neumí? Nebo umí jen vychladit a na vyhřátí interiéru je opravdu nutné standarní benzínové nezávislé topení?
Nikdo o tom moc neví ...

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

 

mám S iV (aktuálně najeto 18tis) a přesně tyto funkce, které popisuješ, umí už v základu. Pokud je auto připojeno na nabíječku (220V nebo wallbox) tak je možnost v aplikaci v telefonu okamžité spuštění spuštění klimatizace (nastavuje se teplota a jednotka buď spustí chlazení nebo topení - vyzkoušeno obojí), okamžité spuštění vyhřívání oken (příplatková výbava) anebo máš možnost přes plánovač odjezdu nastavit, kdy ráno odjíždíš a auto na tu dobu vytopí/vychladí interiér. Plánovač jsem ještě nikdy nezkusil, ale topení / chlazení ráno stačí spustit s budíkem a do půl hodiny (při 5°C venku) je v autě 22-23°C.

A je to fakt super. Žádné mlžení okna, když prší (když běží klima už půl hodiny před odjezdem, tak se hezky vzduch vysuší), jsem zvědavý na mrazy.

Nevím, zda to funguje bez připojené nabíječky, ale při kapacitě baterek 10kWh bych to nedělal - zbytečně se sežere 1-2kWh jen na topení.

 

Jediný problém je aplikace Škoda Connect. Když se podíváš na hodnocení na Google Play (nevím jak Apple) tak ta stabilita je fakt mizerná. Nějak si říkám, že do budoucna tomu dají nějakou péči a vychytaj to, aby to fungovalo lépe. Nicméně když tu apku 2x týdně odinstaluješ a znovu nainstaluješ, tak se mi ještě nestalo, že by neudělala to, co chci. Jen je prostě línější a člověk s ní musí mít trpělivost.

 

Jinak spokojenost maximální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...