Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jen pro zajimavost, Scala bude mit nasledujici rozmery kotoucovych brzd:

 

vpredu: 256x22mm, 276x24mm

vzadu:   230x9mm

vzadu buben: 228x42mm

 

Zajimavy je predevsim rozmer kotoucu pro vykonejsi verze, tedy 276x24mm - jsou mensi nez mely/maji vykonejsi verze Fabie pres vsechny generace, tedy 288x25mm.

Vloženo
Vloženo

pro ČR nebudou zadní bubnové brzdy, vždy vše s kotoučema.

 

@Jan R., tak ať si Golf má, stejně na takové motory není potřeba.

Už starších modelů, které by li i silnější ,tak byl 312mm kotouč vzácnost

Vloženo

Na normální provoz to nebude vadit ničemu. Že by za litr ( brzdný účinek motoru prý není valný) dal někdo tunový karavan a hurá ve čtyřech do HR přes Alpy asi nee.

Jen ten vzhled. 

Snímek obrazovky 2019-02-13 v 18.01.46.png

Vloženo (editace)

Tak zrovna tady ty rozdíly udělají ve vzhledu minimum (Rapid/Scala)... Ohledně zadních brzd, je lepší když jsou menší a musí "více brzdit", aspoň tolik nerezaví (je ovlivněno rozložením hmotnosti a užitečnou hmotností auta).

Editováno: , autor: Martab
Vloženo

Právě rezavění, nečistoty, vydřené drážky. Jsou tací, co najedou třeba 10tkm a moc to auto třeba neproženou, myslím si, že na tu základní verzi mohli ty bubny dát, ale už to není moc v módě, třeba podv.plošina to neumožňuje.

Vloženo
před 4 hodinami, Jan R. napsal:

Na normální provoz to nebude vadit ničemu. Že by za litr ( brzdný účinek motoru prý není valný) dal někdo tunový karavan a hurá ve čtyřech do HR přes Alpy asi nee.

Jen ten vzhled. 

Snímek obrazovky 2019-02-13 v 18.01.46.png

 

Mi to takto přijde i čistší, než když to tam kazí kotouč :)

Vloženo (editace)

JJ, stejná třída, ale tam kde Scala končí, toto začíná ?

 

Jak to bude reálně vypadat - stejný rozměr i kola 

51861118_2137778842911772_5692318022237159424_n.jpg

52151482_300398927254632_7091028444925919232_n.jpg

51777831_328001257823068_3744065142455795712_n.jpg

Editováno: , autor: Jan R.
Vloženo

Ty woe, to je zase debata.

Ja to sem dal spise z pohledu zajimave technicke zmeny. Brzdy fakt primarne nejsou o vzhledu, i kdyz se to rade lidi tady na foru (nadsencum) muze zdat. Resp. jsou, ale to se pak bavime o jinych tridach/modelech/penezich.

 

Kdyz treba vezmu, ze stejnou brzdovou soustavu jako ma FIII 1.0/1.2 TSi 81kW mela i FII RS se 132kW a ponekud jinou dynamikou (to byla fakt pecka), ktera na brzdy opravdu netrpela, dava zmenseni prumeru kotouce u Scaly s max. 110kW docela smysl. Pochopitelne s ohledem na vyrobni naklady.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

Ten zadní buben je tedy opravdu mini. Každopádně pokud dobře naladí posilovač, tak rozměry kotoučů na běžný ježdění ničemu vadit nebudou. 

Vloženo

Zadní bubnové brzdy 228x42 mm / jde o novou generaci se samočinným vymezováním vůle mezi patkami které dokáže zastavit auto na stejnou vzdálenost jako s kotouči. Jsou ve výbavě Active která není pro český trh. 

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Fabie II 1.2 TSI 77 kW má vpredu 288x25 a oni idú dávať do ťažšieho auta s väčším možným zaťažením a s vyšším výkonom menší priemer. Chápem, že pri bežnom jazdení to stačí, ale pri 1.5 TSI by sa naozaj patrilo dať o číslo väčšie brzdy. Keď už kvôli ničomu inému, tak kvôli ich dlhšej životnosti. Takto si človek ktorý priplatí za drahšiu motorizáciu môže chodiť do servisu častejšie na výmenu bŕzd. :-/

  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Vloženo
V ‎14‎.‎02‎.‎2019 na 9:21, Maverick napsal:

Kdyz treba vezmu, ze stejnou brzdovou soustavu jako ma FIII 1.0/1.2 TSi 81kW mela i FII RS se 132kW a ponekud jinou dynamikou (to byla fakt pecka), ktera na brzdy opravdu netrpela, dava zmenseni prumeru kotouce u Scaly s max. 110kW docela smysl. Pochopitelne s ohledem na vyrobni naklady.

 

Odpoved muze byt zde - zbytecne predimenzovany soucasny stav. Asi stale levnejsi, nez vyvijet nejakou meziverzi pro PQ platformu. S pouzitim MQB A0 pro Scalu se situace pochopitelne zmenila.

Vloženo (editace)

Za Všechno může platforma BQ CQ AQ PQ

Platforma ta za to může prdlajs.

Mensi brzdy častější návštěva servisu. 

Hlavne Autorizovaného. 

 

Editováno: , autor: Novotka
Vloženo (editace)

Primárnym cieľom automobilky určite nie je aby zákazník chodil častejšie do servisu, a verím, že menšie brzdy tam nie sú kvôli tomuto. Na druhej strane sa ale nedá poprieť fakt, že menší kotúč a menšie platničky na väčšom a ťažšom aute logicky nevydržia toľko, čo veľké kotúče.
Ja som na svojej Fabii  jazdil viackrát na trackday, prešiel som štýlom brzda-plyn behom dvoch dní Transalpinu aj Transfagarasan a ku všetkému väčšinu svojich kilometrov jazdím v meste a brzdy napriek tomu vydržali 140 tisíc km. Normálnym jazdením by to bolo možno aj 200 tisíc. Z toho je jasné, že 288x25-ky sú asi naozaj trochu predimenzované, ale to neznamená, že to tak nie je správne. Brzdy patria medzi najdôležitejšie komponenty a tam je dobré mať rezervu. Auto totiž môže byť naložené po strop a môže k tomu ťahať príves a ísť dole z horského priesmyku a brzdy to musia vydržať s rezervou, nehovoriac o iných núdzových situáciách. V mojom prípade už došlo k takej situácií, že som zastavil LTT a naozaj som bol rád za tie lepšie brzdy.

Ja osobne neviem, že čo viedlo VAG k tomu aby zmenšili priemer bŕzd, len hádam. Jeden z dôvodov je určite nižšia výrobná cena. Evidentne si uvedomili, že v brzdách majú výkonnostnú, materiálovú aj finančnú rezervu, tak oddelenie ktoré optimalizuje výrobné náklady, asi rozhodlo, že vývoj nových bŕzd pre novú platformu sa oplatí, lebo tie peniaze potom ušetria na výrobných nákladoch. Pri niekoľko miliónoch autách krát 2-4 ks menších kotúčov aj platničiek, to je určite nezanedbateľná finančná úspora + k tomu nejaké percento z toho, čo zarobia v servisoch na skoršej/častejšej výmene platničiek/kotúčov. K tomu nižšia neodpružená hmotnosť na podvozku, takže môžu niečo ušetriť aj na ďalších komponentoch. Viac ako 98 percent zákazníkov žiaden rozdiel nezaregistruje, kúpia si novú Scalu a autá na podobnej platforme a budú radi. Tie zvyšné ani nie 2 percentá sa s tým budú musieť zmieriť, alebo budú musieť hľadať iné riešenie. Mňa napadá použitie nejakých lepších platničiek ako sú Ferodo DS2500, alebo niečo podobné, ale otázkou ostáva, či už sa dajú kúpiť, alebo ak nie, tak kedy budú vhodné aftermarket platničky dostupné na trhu.

Takže z môjho pohľadu touto zmenou získal hlavne VAG. Zákazník aktuálne prišiel o účinnejšie brzdy s dlhšou životnosťou, a to bez náhrady. Lebo to, čo VAG ušetril, do ceny nepremietli, skôr naopak. Ceny áut totiž idú medzigeneračne hore, pričom ich výrobné náklady sa stále tlačia dole. Stačí sa pozrieť, že čo koľko stála 7 rokov dozadu Fabia II v plnej výbave a koľko za podobné auto chcú teraz. Pritom klesol počet valcov, zhoršili sa materiály v interiéroch, a určite by sme tu ešte vedeli dlho menovať, že kde všade sa šetrilo oproti predchádzajúcej generácií. Ale hlavne že pribudla škrabka na ľad za 10 centov, pričom auto zdraželo aspoň o tisícku (v eurách).

Editováno: , autor: e1.
Vloženo

Nebude rozsahle reagovat jen proto, ze to do tohoto vlakna nepatri. Na jednu stranu se dotykas spravnych temat, ovsem dotykas se vzdycky jen jejich casti, ta druha, stejne zasadni, chybi. A ta prave meni situaci. Ale o tom nekde jinde, ne tady! Dalsi prispevky mimo tema budu mazat.

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...