Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Příští týden vyjde článek, budeme vědět, v čem je zásadní problém. Kdo to bude kupovat jako ojeté, pak může být zaskočen. Na F3 to ještě šlo. Záleží, jestli ve velkém TP i na štítku v autě bude uvedena celk.hmotnost jízdní soupravy.

Ale třeba Brink a Galia tažné pro nové Polo vyrábí www.tazne.cz/tazna-zarizeni/volkswagen/polo/hb/2017/10/

F88F1B40-7B31-4B4F-AD86-B11B1B4B975B.jpeg

 

EDIT

Tak hlavní problém je snižování nákladů, auto vyrobené na hranici použitelnosti.

S tažným jako vždy bývalo souvisí větší chladič, hadice, mřížky a uzpůsobení vozu - na Felicii to nikdo tenkrát neřešil.

Vyjede-li auto bez tažného nebo přípravy, COC list, velký TP, datový štítek v autě nebude mít uvedenou hmotnost jízdní soupravy a u Škody smůla ( mě to třeba normálně dopíší do všeho).

Chrání se případným reklamacím těch jejich eko motůrkům, že by to někdě někdo uvařil, oddělal.

Uvádí, že třeba dodělání tažného na Kodiaq dodatečně za 66400,-

Dále mluvčí správně píše, že prodejci by měli zákazníky správně informovat neuvádět je v omyl, jak jsem psal.

Např. VW ( proto se na nové Polo prodává viz výše), Rencek, Dáčka, MB, Ford,Toyota bežně domontují, zlegalizují ?

skenovat to nebudu, v aktuálním čísle SM

Karoq i Kodiaq mají od MR2019 vždy přípravu, problém není.

 

Upraveno od Jan R.

Legislativa.

Takže to nebude jen záležitost simply clever? ...no pánbůh s námi a zlý pryč.... auto s tažným bude jednou pro určitou skupinu lidí podobná modla jako kdysi oktávka v TDI v dobrým stavu ?

  • Autor

Já to tipuji na emise, pak by se auto nevešlo do limitu ve velkém TP. 

emise mají bohužel vliv na hodně věcí v celém voze.

Jinak já tažné zařízení na voze požaduji, dávám si na něj držák na jízdní kola a mám klid.

  • Autor

Já tedy kola na střechu, sice to více žere, bál bych se asi že s ním někam nacouvám ?.

Tuto důležitou věc by měli říkat zákazníkům ve ŠkodaPlus při prodeji, prodejci nových aut to budou vědět. 

Prodejci prodávají, neodrazují kupující takovýma informacema sami od sebe. Tam záleží jestli se sám zákazník na možnost dodělání tažného zeptá než to zaplatí.

Není to záležitost jen elektricky odjistitelného tažného, přesně tak jak to má skála?

Upraveno od radlat

U Scaly je v konfigurátoru jednoznačně napsáno "Dodatečná montáž tažného zařízení na vůz vyrobený bez tažného nebo bez přípravy nelze.". Což u Kodiaqa není.

V ‎21‎.‎02‎.‎2019 na 21:40, Joscer napsal:

U Scaly je v konfigurátoru jednoznačně napsáno "Dodatečná montáž tažného zařízení na vůz vyrobený bez tažného nebo bez přípravy nelze.". Což u Kodiaqa není.

 

Protože Kodiaq a Karoq mají většinou přípravu ve standardu

  • Autor

JJ, je to uvedeno, od MR2019 všechny verze pro ČR.

Mě tam zaujalo to, že i OII se lišilo při tovární montáži tažného ve velikosti chladiče... 

Konečně někdo potvrdil, že spolu s tažným z fabriky jsou na vyšší zátěž dimenzované i další díly (chladič...)

 

 @radlat to není žádná tajná věc, ale všeobecně známý fakt.

Spoiler

 

Tohle je od Škodovky ultrapras****. Jsem zvědavý, zda si tohle Škodovka dovolí u Scaly třeba v Německu.

@Tycoon No, homologace snad platí pro celou Evropu. Pokud tedy příslušné testy pro auto s koulí a bez koule proběhly odděleně a výsledky mají vliv na zápis údajů do technického průkazu, tak s tím v Německu těžko něco nadělají. V německém konfigurátoru je také uvedena možnost objednat tažné zařízení nebo jen přípravu pro tažné zařízení.

Přesně tak, homologace platí pro všechny státy EU stejně.

  • Autor

On to spíše myslel, aby pro německý trh nebyla příprava na tažné v ceně auta, jak už je to teď u Karoqu a Kodiaqu.

Já tedy po jejich neumím, ale v konfigurátoru vidím dvě verze, dle cen jedno bude příprava a druhé celé tažné:

image.thumb.png.af483d77762cff959473e88715b4743e.png

 

Upřímně jsou lidi co tažné v životě nevyužijí, tak proč tam mít homologaci, CitiGo taky tažné mít nemohlo a nějak velké "haló" kolem toho nebylo. A kdo tažné využije, musí s tím bohužel počítat a hledat vhodné auto.

  • Autor

Tak Cígo je na popojíždění. Toto už dokáže plnit roli rodinného auta a pak se dozvědět, že si tam nedám ani držák na kola.

Pochybuji, že tento problém budou vědět prodejci v Áčkách, jen to auto chtějí prodat. Kámoš tam koupil ,,jejich” půlroční a ani neměla doplacenou 5.letou záruku a po třech letech výměnu řadičky cvakal.

Chápu, že o pár mm menší chladič třeba na 100tis.aut ročně je velká úspora.

Uvidíme tady na fóru nebo na fcb za rok, dva kdo se bude rozčilovat ?.

@Martabjj máš recht.

 

Začnu přemýšlet dostatečně dopředu jestli náhodou si nekoupím třeba vodní skútr...., člun, soutěžní enduro, cross, atd... Jde o hovno... Kdyztak prodám třeba auto za 600tis protože jsem nemyslel dostatečně dopředu :doha nemůžu za to dát vozík :kol-46:. Takže raději hezky vysypat prachy Škodovce co kdyby náhodou jsem to nevym.......... 

@Jan R. Nechci uplně kecat, ale myslím že u toho CitiGa se to právě řešilo a "tažné" na to abys tam dal kola se tam neoficiální cestou nainstalovat dá, jen nesmíš tahat vozík.

A ten tlustší chladič nemá nic společného s tím "může/nemůže" tahat, současné auta mají taky "malý chladič" a můžou doinstalovat tažné. Nebo pak koupit tažné/přípravu z výroby, kde je ten "větší" chladič. Tím chci říct, že ten jiný chladič a alternátor není primární, že by ten "běžný"  neutáhl chlazení s vozíkem, jen prostě šetří CO2 v homologaci...

 

EDIT:

K tomu CitoGo, na kola není problém: https://1711153993.eshop-rychle.cz/taznazarizeni/eshop/1-1-Tazna-zarizeni/36-2-Seat/5/1219-Tazne-zarizeni-S-Mii-11-S-Citigo-11-VW-Up-HB-12

Citovat

POZOR! Oficiálně slouží jako držák nosiče kol, lyží apod.!

Tento typ tažného zařízení je sice schválen i k vlečení přívěsů, ale toto neplatí v ČR, naše MD vychází ze schválení vozidla - aktuální stav můžete zjistit dotazem na Ministerstvu dopravy, obor schvalování vozidel(vozidla Škoda Citigo, Seat Mii a VW Up nejsou homologována k vlečení přívěsu!!).

Jinak je tomu v Německu, kde pro tato vozidla vystavil německý TÜV povolení k vlečení přívěsu i bez určení váhy přívěsu výrobcem vozidla.

 

Upraveno od Martab

  • Autor

Mě fakt jen ten přístup obecně. U Fabie3 MPi jsem si ho tam běžně domontoval žádnou přípravu jsem neměl, daplatil jsem 8,9tis a žádný problém, u nového Pola to jde a u Scaly dělají zbytečný starosti. 

To Cígo jsem psal, že si to neumím představit. Už nárazník je nízko, dát dozadu 2 lidi a držák s dvěmi koly, jestli už by pružiny nebyli na dorazech. Neviděl jsem ještě nikoho za 8let tak cestovat, u toho typu jsi správně napsal, počítat předem, co s autem budu dělat. Jestli o tu možnost už nepřišla F3 FL ( velký TP bez hmotností tažného). Se dozvíme, jeden uživatel teď bude kupovat MPi Combi.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.