Přejít na obsah

Termostat 1.4 MPi


Arnie

Doporučené příspěvky

Mohol by niekto popisat ako zistit ci je vadny termostat alebo cidlo? Resp. co sa prejavuje pri vadnom termostate a co pri cidle?

Cidlo spolehlive zjisti VAG.

Mně AVG psal nesmyslný signál čidla G62 (nebo tak nějak - zkrátka to znamenalo nesmyslný signál z čidla teploty chlad. kapaliny), ale ve skutečnosti byl rozpadlý termostat.

Jak se to projevovalo?

- na budících ručička teploty stále na 50st. (ale dle odhadu to bylo daleko méně)

- auto netopilo

- špatně startovalo

- při akceleraci cukalo

- ihned po nastartování začaly přichlazovat obě vrtule na chladiči, běžely klidně i 15-20min. po zhasnutí motoru

- na displayi naskočily kontrolky "elektroniky motoru", "ASR" a na maxidotu to začalo ukazovat špatné emise

Editováno: , autor: aka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2Oct:

Zkrátka jsem chtěl napsat, že není pravidlem, že by VAG "řekl", že je vadné čidlo a to čidlo skutečně vadné bylo. Může to pak být právě ten termostat, vedení čidla, říď. jednotka....

Editováno: , autor: aka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2Oct:

Zkrátka jsem chtěl napsat, že není pravidlem, že by VAG "řekl", že je vadné čidlo a to čidlo skutečně vadné bylo. Může to pak být právě ten termostat, vedení čidla, říď. jednotka....

Ja to beru, nastesti me takoveto zavady nepotkaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to beru, nastesti me takoveto zavady nepotkaly.

Mě joa vyšlo to pěkně draho.... :(

Ale po výměně se to zdá být ok... <_< .

Tak jestli máte někdo podobné průvodní jev, je možné, že to bude právě termostat. Jinak to čidlo se dá údajně proměřit, jestli je funčkní. V servisu by si s tím měli vědět rady.. :)

Editováno: , autor: aka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl v háji čidlo, projevovalo se to tak, že po nastartování motoru ( zvláště po delší odstávce vozu, vetšinou druhý den ráno ) mi ručička teploty vylezla max o 1mm, mohl jsem najet i 150km a nehla se. Po vypnutí zapalování a opětovném nastartováni se ručička usídlila na 12ti hodinách a nevychylovala se již žádným směrem, čidlo jsem koupil v za cca 340Kč ( mám klimu 1.4MPI50KW). Termostat je v poho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl v háji čidlo, projevovalo se to tak, že po nastartování motoru ( zvláště po delší odstávce vozu, vetšinou druhý den ráno ) mi ručička teploty vylezla max o 1mm, mohl jsem najet i 150km a nehla se. Po vypnutí zapalování a opětovném nastartováni se ručička usídlila na 12ti hodinách a nevychylovala se již žádným směrem, čidlo jsem koupil v za cca 340Kč ( mám klimu 1.4MPI50KW). Termostat je v poho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

porucha termostatu popr. cidla teploty vypada asi takhle...(ono to casto odejde paralerne, ja osobne sem si to nechal vymenit cely, a to nejen to cidlo ale i tu celou krabici, ktera stoji 4000,-:D)...motor se to obecne zahriva o dost pomlaeji nez normalne, vetsinou tak cca za 30 minut, a hned na to ti zacne kolisat rucicka na teplomeru, ktera se muze zase vratit atd. proste to blbne, vsimne si toho kazdej, v servisu mi sice jednou rekli ze to muze delat v zime klimatizace ale to je blbost...jinak ta rucicka se ani nemusi vysplhat na spravnou teplotu, nejlepe co muzes udelat je to dat znamemu, ve skodovce ti reknou ze mas spatny jak cidlo tak i termostat a nemusi to tak byt...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odešel mi teremostat, nechtělo se mi kupovat kompletní sadu i s čidlem, tak jsem trošku zapátral a podařilo se mi koupit termostat s víčkem za 480kč.

Teď už se zase ohřívá jak má :t

Měnil jsi ho sám ? je tam nějaký problém? budu taky měnit to víčko s termostatem ne celou hlavici popiš na co třeba dát pozor a je něco potřeba odvzdušnit?¨

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpojil jsem hadičku spodní co vede do expanzky, tím jsem odpustil vodu, pak jsem sikama roztáhl sponu a sejmul hadici co vede do chaldiče. Odšrouboval jsem 3x šrouby na 8čku klíč a sejmul jsem víčko, to jsem vyhodil, nové mázl silikonem a začal montovat zpět. Jinak chladící kapalinu jsem dolil a ok, nic nebylo třeba odvzdušňovat.

Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim, tak konecne som vymenil termostat bol uplne rozpadnuty, novy ma vysiel 400Sk, na druhy den som vsak spozoroval ze sa motor ohrial na ovela dlhsom useku ako s tym rozpadnutym, proste rucicke sa nechcelo ist hore. Moze byt vadne aj cidlo napriek tomu, ze Vag nic nehlasi? Alebo ako si to mam vysvetlit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mám 1.2 40kW a mám tiež problém so zahriatim motoru. Auto som kúpil pred mesiacom a ručičku teploty som na 90°C ešte nevidel. Čítal som tu asi všetky diskusie ohľadom tejto témy ale nikde nie je presne povedané čo je vlastne zlé, či termostat alebo snímač teploty. Na diagnostike mi vypisuje "nezmyselna hodnota zo snimača G62 - sporadicka chyba" co vsak vobec nemusi znamenat ze čidlo je zlé. Auto ide úplne normálne, kúrenie musím na dlhších cestách sťahovať lebo mi je horúco a v meste po 3-4 km sa ručička síce zdvihne, auto začne kúriť ale ručička neprekročí štvrtinu budíka. Navyše keď ešte zapnem venitlátor na 4 tak začne prudko klesať rovnako ako keď zvýšim rýchlosť. Chladič je teplý hneď aj 3km po naštartovaní. Mne to jednoznačne vychádza na otvorený termostat. Zvládnem jeho výmenu doma?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam fabiu 1.4 mpi 50 kw. najazdenych okolo 60 tis km. Pred casom som vymenil cidlo, lebo blbol ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny. Ako keby odvtedy motor stratil vykon, hlavne pri rozbiehani a pri nizsich otacok. Spotreba isla nahor podla palubneho pocitaca z 6-6.5 na 7.5-8.5 Mal s tym uz niekto problem ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam fabiu 1.4 mpi 50 kw. najazdenych okolo 60 tis km. Pred casom som vymenil cidlo, lebo blbol ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny. Ako keby odvtedy motor stratil vykon, hlavne pri rozbiehani a pri nizsich otacok. Spotreba isla nahor podla palubneho pocitaca z 6-6.5 na 7.5-8.5 Mal s tym uz niekto problem ?

Čidlo by nemělo mít vliv. Zahřeje se ti normálně motor? Nejezdíš s podchlazeným?

Jinak na spotřebu taky může mít vli i přezutí na zimní pneu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...