Přejít na obsah

Termostat 1.4 MPi


Arnie

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 měsíců později...
Zdravím, mam taky mensi problem, stava sa mi, ze ked idem po dialnici rucicka teploty mi klesne asi tak a stvrtku ukazovatela, ale v meste je to na normale. Mozete mi prosim niekto poradit, co to moze byt? Je to termostat ale nieco ine. ? Dik

Mám stejné auto (Fabia Combi 1,4 MPI 50 kW) a tohle jsem zažil. Někdy se motor skoro nemohl zahřát. Jindy po 15km dosáhl jakž-takž normální teplotu, vjel jsem do deště a teplota prudce klesla. Nejspíš ti odešel termostat. Když mi to vyměnili, byla na něm prasklá jedna ze vzpěr a kulička netěsnila.

Obvykle má člověk spojeno, že při závadě termostatu začne motor vařit. Tady je to obráceně. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mam Fabiu combi 1.4 50 Kw rv 01 .Zacala sa mi voda hriat do polovice tak som myslel ze to bude termostat a vyzeralo ze asi aj ano bol cely rozpadnuty vymenil som ho a stale to bolo to iste tak som skusil vymenit aj cidlo a zase to iste neviete nieko co by to mohlo byt nemali ste podobnu poruchu ako aj ja dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chlapi ake su rozdiely v tych termostatoch. Mal som podobny problem. Vymenil som poskodeny termostat, teplota sa stabilizovala na 1/2. Vyssie ju v tomto rocnom obdobi asi nedostanem (10/07). V prilohe je ten termostat. Novy ma inu koncepciu. Regulacne teleso je tam uchytene v telese velkou segerkou.

post-8113-1192471351_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi ake su rozdiely v tych termostatoch. Mal som podobny problem. Vymenil som poskodeny termostat, teplota sa stabilizovala na 1/2. Vyssie ju v tomto rocnom obdobi asi nedostanem (10/07). V prilohe je ten termostat. Novy ma inu koncepciu. Regulacne teleso je tam uchytene v telese velkou segerkou.

taky presne mam aj ja uvidim co bude robit len dufam ze ak sa pokazi tak sa mi nebude varit voda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím - prosím o radu... :help: Je normalni, ze rucicka teplomeru nikdy nevystoupi nad svou polovinu - i v horkem lete? A ted v zime skoro nevystoupi vubec ani ke ctvrtine (na 20km trase...) Je to normální, nebo může být někde "závada"? Díky za info...

neni to normalne

v extremnych pripadoch (jazda so zaradenou rychlostou dole dlhym tiahlym kopcom) v zime so studenym motorm ... jedine vstedy pocas 20km sa rucicka nemusi pohnut, totizto sa nema od coho chladiaca zmes ohriat.

Inac bezne v lete staci 1-2km a rucucika je tam kde ma byt, v lete je to 3-5km (podla teploty a charakteru jazdy)

po 5km musis mat rucicku v strede (teda tam kde ma byt) aj keby vonku malo byt -30°C

Ak tomu tak nieje, mas chybu v cidle, pripadne termostate

(cislo dava zly signal, resp termostat je stale otvoreny)

PS: ako je to ked po 20km vypnes motor a hned do 5s ho nastarujes? kde vystupi rucicka? ak rovnako, tak je chyba v termostate, ak inde tak v kontaktoch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alebo ked ides pomaly tak teplota bude v strede ako ma byt ale akonahle pojdes rychlejsie tak sa ochladzuje a tym padom klesne teplota a je zly termostat keby bolo cidlo v DP su hodnoty ak si elektrikar tak multimetrom by si si to zmeral ale vacsinou pri cidle teplota pada dole alebo je uplne na nule a zle ti startuje motor na fore je o tom uz aj pisane mrkni sa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zhruba 6km je pres meste - ranni provoz - krizovatky, fronty... a zbytek mimo mesto - cca 100km/h... Tu souvislost s ochlazovanim pri rychlejsi jizde jsem tady uz hledal, ale necekal bych, ze to bude tak znatelne... Vyzkousim to co rikal fabka2004 - znovu nastartovat po vypnut motoru... Je fakt, ze kdyz byly venku vyssi teploty, tak rucicka vyletela do poloviny skoro za chvilku a uz se tam drzela...

Alebo ked ides pomaly tak teplota bude v strede ako ma byt ale akonahle pojdes rychlejsie tak sa ochladzuje a tym padom klesne teplota a je zly termostat keby bolo cidlo v DP su hodnoty ak si elektrikar tak multimetrom by si si to zmeral ale vacsinou pri cidle teplota pada dole alebo je uplne na nule a zle ti startuje motor na fore je o tom uz aj pisane mrkni sa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po vymene termostatu som si myslel, ze rucicka musi ukazovat niekde pred cervenym polom. Mylil som sa. Zostava na polovici. Odsledoval som spravanie teplomeru na sluzobnom Seate a nasledne na Superb-e a Fabce 1,4 Mpi. Na vsetkych troch po ubehnuti asi 2-3 km zastavila rucicka tak isto na 1/2. Po vypnuti motora a zapnuti tak o 30 sek. ukazoval teplomer vyssiu teplotu ako ked som vypinal motor. To je samozrejme. Hovori sa tomu tepelna zotrvacnost. Blok motora je teplejsi ako chladiaca kvapalina za termostatom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak teď, co jsou teploty kolem nuly (a níž), tak ručička se ani nehne! :( Zkoušel jsem po dojetí znovu nastartovat, ale ručička se pořád ani nehne... Taky se mi zdá, že topení nějak pozdě/málo topí... Tak to bude asi tím termostatem...(?) :feve:

Možná to celé souvisí s mým dalším problémem: http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...st&p=593247... (při procházení jsem narazil na to, že i ta kontrolka emisí může souviset s tím, že se motor neohřeje kvůli vadnému termostatu)

No zhruba 6km je pres meste - ranni provoz - krizovatky, fronty... a zbytek mimo mesto - cca 100km/h... Tu souvislost s ochlazovanim pri rychlejsi jizde jsem tady uz hledal, ale necekal bych, ze to bude tak znatelne... Vyzkousim to co rikal fabka2004 - znovu nastartovat po vypnut motoru... Je fakt, ze kdyz byly venku vyssi teploty, tak rucicka vyletela do poloviny skoro za chvilku a uz se tam drzela...
Alebo ked ides pomaly tak teplota bude v strede ako ma byt ale akonahle pojdes rychlejsie tak sa ochladzuje a tym padom klesne teplota a je zly termostat keby bolo cidlo v DP su hodnoty ak si elektrikar tak multimetrom by si si to zmeral ale vacsinou pri cidle teplota pada dole alebo je uplne na nule a zle ti startuje motor na fore je o tom uz aj pisane mrkni sa

Editováno: , autor: luckymann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...