MilanHos Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Tak už jsou vidět první kroky EU(jak jsem něco nakousl v tématu front assist, že se tomu nevyhneme, ale tam bych byl uplně mimo téma). Ještě ale není schváleno parlamentem ani členskými zeměmi, ČR se ale dopředu vyjádřila, že tento návrh podporuje. Navrhují povinný omezovač rychlosti do všech aut vyrobených od 2022. Takový trvale funkční speedlimiter s tím, že všechna auta budou mít GPS čip aby rozpoznaly povolenou rychlost. Je návrh aby měly auta povinně rozpoznávání značek místo gps, což by zase enormě zdražilo menší auta. Prošlápnutím plynu půjde chvilkově limit překročit, ale kolik lidí toto bude vědět při krizové situaci když i tady pár lidí tuto funkci speedlimiteru nezná? Dalším z návrhů bylo po překročení rychlosti uměle snížit výkon motoru, takže opět enormě zvýšení úmrtí při předjíždění na úkor snížení dopravních nehod způsobených rychlou jízdou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 https://www.novinky.cz/ekonomika/501223-auta-maji-mit-povinne-omezovac-rychlosti.html Vzhůru k lepším zítřkům - to stále ještě nevíte, že jedině naše EU elita ví nejlépe, co ta lůza (my všichni ostatní) potřebuje ke svému životu a co je pro ni nejlepší? Tak to také dostane... Točte si sami svými volanty dokud to jde, za pár let vám nedovolí ani to. 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 30. Březen 2019 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Teď jsem se chystal ten odkaz sem postnout ? Je tam poznámka, že v prvních pár letech půjde systém deaktivovat tlačítkem jako SS. Tak to už úplně postrádám smysl. Nikdo z nich snad denně neřídí, pokud tohle někoho může napadnout, když si neuvědomují ty následky daleko horší než jednotlivec co jede jak vyšinutej. Ještě si neodpustím komentář co jsem zběžně přečetl v diskusi pod článkem. Jeden dobrák tam píše něco ve smyslu “dobře vám tak, mě to je šumák, stejně jezdím max 100”... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Vím že to uplně nesouvisí, ale aspoň ilustrativně jak asi takové hlasování "ano či ne" může probíhat... Citovat Kontroverzní zákony, známé v minulosti jako Článek 11 a 13 (dnes Článek 15 a 17), byly přijaty omylem. Europoslanci (včetně dvou českých z ANO 2011) se totiž přiznali, že nevěděli, o čem hlasují. Mysleli si totiž, že se hlasování týká něčeho jiného. https://www.svethardware.cz/o-cem-se-vubec-hlasuje-europoslanci-pry-clanky-11-a-13-schvalit-nechteli/49013 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 před 32 minutami, MilanHos napsal: Teď jsem se chystal ten odkaz sem postnout ? Je tam poznámka, že v prvních pár letech půjde systém deaktivovat tlačítkem jako SS. Tak to už úplně postrádám smysl. Nikdo z nich snad denně neřídí, pokud tohle někoho může napadnout, když si neuvědomují ty následky daleko horší než jednotlivec co jede jak vyšinutej. Ještě si neodpustím komentář co jsem zběžně přečetl v diskusi pod článkem. Jeden dobrák tam píše něco ve smyslu “dobře vám tak, mě to je šumák, stejně jezdím max 100”... Já to říkám pořád, za chvilku to bude jako v letadle - příprava na start - vezmeš check list a začneš kontrolovat vypnutí/zapnutí potřebných/nepotřebných systémů tak, abys mohl jet a neotravovalo tě x kravin při řízení. Nicméně toto je jasný směr do budoucna - úplně vyřadit lidský prvek z řízení. Výjimečně si dovolím jeden OT odkaz, abych ozřejmil, čím se také ta banda sociálních inženýrů v EU vlastně skutečně zabývá, namísto toho, aby řešila skutečné problémy skutečných původních obyvatel EU. A to je jen malý střípek... Nicméně zde prosím bez reakcí na tento odkaz. Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Myslím, že zde se uchýlím k občanské neposlušnosti a tu hovadinu si dám odpojit. Je mi úplně ukradené, co si ta banda levicových diletantů myslí, že je pro mě nejlepší. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Bude to jako za komunistu, koupis auto a budes si ho muset doladit, aby se dalo pouzivat . Budeme vzpomínat na krasnou dobu, kdy stacilo se zbavit SS. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Jeden z hlavních argumentů je aby si lidé na tyto systémy zvykli a pak nebáli samořiditelných vozidel a tím eliminovali člověka z řízení(tohle zatím ale neříkají). Takže nějaké vypinání tlačítek bude irelavantní. Neboli dle vtipu - nakrm prase a nanic nešahej. Ach jo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Doba svobody skončila. Otázka, zmůžeme se ještě na odpor? Přijde mi, že je většině lidí je to stejně fuk. Hlavně, že je co jíst, pít a televize hraje. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 30. Březen 2019 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Politici sbírají hlasy podobně jako youtubeři odběratele a pak to takhle dopadá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Snad se někdo ozve, navíc máme tu celou flotilu neoznačených hlídačů, každá větší obec vydělává na stacionárních radarech. Tak snad to někomu dojde, a bude toto vybavení "konečně k něčemu i užitečné", ale to jsou asi plané naděje. Navíc, co bude systém dělat pokud ztratí informace o GPS? Jak chtějí aktualizovat data o veškerých změnách (stačí se podívat jak rychle se aktualizují mapové podklady)? Ono je někdy zajímavé se podívat do statistik: https://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx Například za únor, závada, nebo technická závada komunikace způsobila 122 nehod, pro porovnání (ikdyž to neschvaluji) pod vlivem drog bylo zaviněno 26 nehod. Co je ale zajímavé, tak v celém dokumentu jsem nenašel ani jednu nehodu, kterou by zapříčinilo "nedodržení maximální povolené rychlosti". Ano, je zde přes 3000 tis "nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky", což je klidně 70 na namrzlé dálnici... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 (editace) No stejně mám pocit, že ty nově schválené limity CO jsou tak nereálně nastavené proto, že ti co je vymysleli neočekávají splnění a těší se na výpalné. Protože nezávisle na tom se zase probudila jiná část a zjistili, že Pařížská dohoda se neplní, a to jde jen když se zruší celá doprava, auta, náklaďáky, letadla,...... A krásný článeček o jízdě elektromobil z Prahy do Jeseníků na chatu. To si pak nedovedu představit Němce jak se o prázdninách stěhují na jih. @Martab Toho podstatného rozdílu v popisu rychlosti si snad nikdo z odpovědných nevšímá už strašně dlouho. Taky mají všichni voči navrch z pirátů co někde změří, ale ti se paradoxně nenabourali, Ono taky kdyby nebylo omezení tak se nedají vybírat pokuty. Editováno: 30. Březen 2019, autor: milanxx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 30. Březen 2019 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Přesně tak, nastaví se limity tak aby se muselo ze spalovacích motorů platit výpalný. Tohle výpalný se rozpočítá mezi samotný spotřebitele a samozřejmě na tom opět budou nejhůř auta nižší a nižší střední třídy. Ale že bych pociťoval jak se rozšiřuje síť nabíječek tak aby se plánovaná třetina aut vyrobená čistě na elektriku měla možnost kde dobíjet se říct nedá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Čím dál víc jsem přesvědčen, že se nám tohle nekonečné vymýšlení regulací a regulací na regulace vymstí a automobilový trh se začne hroutit jak domeček z karet. Jak jinak může dopadnout skokové zdražování bez smysluplné protihodnoty? Princip nabídky a poptávky snad ještě platí, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Všechny tyto věci prosazují ti "co nejvíce křičí nebo jsou vidět", takže je třeba použít stejné nástroje a napsat našim zástupcům v českém parlamentu, v evropském parlamentu a ti z nás kdo ovládají cizí jazyky nechť se ozvou i těm z cizojazyčných zemí. Je potřeba vysvětlovat dopad těchto omezení těm, kteří nečtou zprávy, nechodí k volbám, ale jezdí autem a mají pocit, že jich se to netýká. A pokud toto selže, je třeba občanská neposlušnost. Na druhou stranu je třeba se smířit s tím, že nelze si každé dva roky kupovat auto a že neexistuje něco jako trvalý růst. Bude potřeba se vrátit k tomu, že auto se bude kupovat minimálně na 10 let, ne-li více. Zatím jsme u aut, ale skončit to může totálním policejním státem jako v Demolition manovi, což byla kdysi jen sranda, které dnes poněkud hořkne. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deto Vloženo 31. Březen 2019 Sdílet Vloženo 31. Březen 2019 Pocul som zaujimavy nazor, ze vsetky mozne a nemozne regulacie v auto-moto priemysle v Europe v podstate chrania nas trh. Europske automobilky su tlacene do drahych technologickych uprav, a teda vyrobcovia z inych kutov sveta nesmu u nas predavat, pretoze neplnia nase pravidla. A ono staci si predstavit, co by sa stalo, ak by nas trh zaplavili cinske znacky.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radlat Vloženo 31. Březen 2019 Sdílet Vloženo 31. Březen 2019 to Lancelot: Nevšiml jsem si, že by třeba Němci proti uvažovaným opatřením něco měli. Ohlédněte se zpátky do minulosti. Díky regulím EU tady máme snad všechny elektronické systémy včetně ESP v základní výbavě u všech aut. A hádejte, kdo s tím přišel. Nebo snad myslíte, že sami automobilky jsou tak milosrdné?! V roce 2003 jsem za 350 tisíc kupoval fabiu 1.2. HTP ve výbavě classic plus, kde nebylo ani ABS... Ten posun k bezpečnosti je za poslední roky neuvěřitelný. A díky za něj. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 31. Březen 2019 Sdílet Vloženo 31. Březen 2019 Takze vlastne casem ten 3valec 40 kw bude nesmyslne nadupana kára... Kdyz mezi ty moderni utlumeny auta prictu strejdy v kockovanejch flanelkach, tak uz na Moravu z Cech pojedu radeji vlakem. Bude to rychlejsi a bez stresu, ze nemohu jet a souram se v kolone, kde se driv normalne jelo. Fakt smutne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lumirnavrat Vloženo 31. Březen 2019 Sdílet Vloženo 31. Březen 2019 tak popravde v prumeru 3hod15min vs. 4-?hodin(podle mnozstvi ucpani). Tak to beru v 99% ten vlak. Jezdi co hodinu az 2. Nemusim resit kam to auto v Praze zaparkuji atd. Rozhodne OV-PHA je uz dnes vyhodnejsi vlak. Navic ve vlaku muzu pracovat, v aute se fakt blbe na notasu za jizdy neco dela. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronskispeed Vloženo 31. Březen 2019 Sdílet Vloženo 31. Březen 2019 @lumirnavrat no lenze ked budu vsetky tieto bezpecnostne systemy dodavane do aut seriovo, tak bude stacit nastartovat a ty nebudes musiet ani tocit volantom a v pohode budes moct pracovat na zadnych sedadlach na ntb Minule mi neaky kamionista spominal, ze ma najnovsie volvo tahac a ze na dialnici pozera filmy na NTB. Systemy sa o vsetko postaraju. Teraz sa mi naskyta otazka, ze im by teda za cestu platit ani nemali... iba za nakladku a vykladku nie? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 31. Březen 2019 Sdílet Vloženo 31. Březen 2019 před 8 hodinami, Twisted napsal: Čím dál víc jsem přesvědčen, že se nám tohle nekonečné vymýšlení regulací a regulací na regulace vymstí a automobilový trh se začne hroutit jak domeček z karet. Jak jinak může dopadnout skokové zdražování bez smysluplné protihodnoty? Princip nabídky a poptávky snad ještě platí, ne? Europoslanci a EU dobře vědí co tímto činí. Oni dobře vědí co si my obyčejní lidé myslíme a jak k těmto tématům diskutujeme. Vše se dělá záměrně a učelově a cíleně. Bohužel já, coby tzv. "obyčejný" člověk nemám přístup k informacím o tom, co je ten jejich skutečný "CÍL" , jen si ho mohu domýšlet. Holt ve věci nezávislých automobilů (rozuměj na spalovací pohon) v soukromém vlastnictví se asi dostaneme zpět do naší první republiky, kdy vlastnit automobil byl nepředstavitelný luxus, vysoké daně pro motoristy, restrikce ze strany státního aparátu (dnes restrikce EU) aj.. Vše bude řešeno např. přes sdílení drahých elektromobilů, veřejné dopravy na jízdy i např. na dovolenou, soukromé vlastnictví aut bude jen pro finančně vyvolené. Diktát EU je dle mne zavádění socialistických myšlenek v jiné formě, no a k tomu patří i forma omezování a přikazování, tak jak jsme na to nadávali v dobách sovětské éry, akorát nám to podávají zatím po lžičkách, ať si pomalu zvykáme. Já se toho nedožiju, ale Vy mladší si po čase vzpomeňte ! Ano auta jsou čím dál tím více bezpečnější, ale svoboda volného rozhodování je čím dál tím více těžší a menší. Nemusíte se mnou souhlasit, ale já to tak cítím. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 31. Březen 2019 Sdílet Vloženo 31. Březen 2019 @radlat Ale to co píšeš jsou trochu jiné věci. To že auta proti průměrnému výdělku výrazně zlevnila je pravda. Já jsem rád, za všechny ty FA, ABS, ESP, Airbagy a další co v autě mám, ale ani jeden z těch systémů mne při běžné jízdě neomezuje a hlavně neohrožuje. Navíc ten kdo má mýt poslední kontrolu nad autem je řidič. Jak jsem psal už i jinde, rozhodně nepatřím mezi ty, co by schvalovali překračování povolené rychlosti, riskantní jízdu a podobné, ale je rozdíl jet 45 na 30 v obci před školou v 12:30 když končí výuka nebo na tom samém místě jet stejných 45 v 23:30. @deto Stačí se podívat třeba do Ruska, kde se vedle sebe prodávají jak evropské tak čínské auta a značky a nezdá se, že by se ty evropské měli z tohoto trhu stahovat, nebo že by strádali. Nebo i v té samotné Číně: Citovat V Rusku dodala ŠKODA zákazníkům 5 900 vozů a potvrdila tak výsledek předešlého roku (+0,6 %, únor 2018: 5 900 vozů). V Číně, na celosvětově největším trhu značky, zaznamenala ŠKODA v únoru 16 000 dodaných vozů, což ve srovnání se stejným měsícem minulého roku představuje pokles o 18,4 % (únor 2018: 19 600 vozů). Pokles celkového čínského trhu s osobními vozy se tak projevil i na dodávkách vozů české automobilky. http://www.skoda-auto.cz/novinky/novinky-detail/2019-03-14-prodeje-unor 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radlat Vloženo 31. Březen 2019 Sdílet Vloženo 31. Březen 2019 to Martab: Pokud se automobilismus bude čím dál více odebírat k autonomii, tak jak je to vidět díky ECTS i na železnici, bohužel jiné cesty nebude. Pokud začnou v Německu stavět na dálnicích pruhy pro tyto autonomní vozy, tam si řidič zkrátka neškrtne. Sedne si, začne si číst noviny a jedem. To berme jako fakt. Ovšem do doby než bude infrastruktura hotová všude, budou tyto asistenční systémy do aut zaváděny, ale jak se všude píše, poslední slovo bude mít řidič. A to je dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 31. Březen 2019 Sdílet Vloženo 31. Březen 2019 Aby jsme si uvědomili fungování. EU. Zákony předkládá komise. Poslanci to nemůžou a pak jen schvalují nebo neschvalují. A pro komisi to připravuje barák úředníků kteří nikým nevolení vymýšlejí. A ktěm autonomním vozům. Aby to fungovalo tak auta musí o sobě vědět. To znamená, že do našich bude muset příjít taky něco podobného. To bude mazec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 31. Březen 2019 Sdílet Vloženo 31. Březen 2019 No zrovna železnici bych za příklad nedával, protože tam by mohla být autonomie vlaků docela snadno a pořád to nějak nejde. A to ten vlak jede po jasně dané trase s minimem vnějších vlivů. Co se týče bezpečnostních systému nejsem proti nim, ale nechápu proč je musím mít povinně. Proč neexistuje možnost volby. Jejich funkčnost je velmi diskutabilní a navíc všechny tyto asistenty, které v podstatě nahrazují pozornost řidiče vedou k tomu, že řidič jízdě věnuje ještě menší pozornost než předtím a spoléhá na elektroniku. A nějak nevidím logiku v tom, aby jsme se vozili po jednom v plechových automatických krabicích s neekologickým provozem, když můžemem jet vlakem. Pro mě auto představuje svobodu v tom, že můžu je kdykoliv, kamkoliv, tempem jakým chci a co se stane mám většinou ve svých rukou. A k tomu, že všechno má nakonec v rukou řidič, tak k tomu jen to, že sice auto bude autonomní, ale odpovědnost je zatím stále na řidiči a nikoho u soudu nebude zajímat, že za to mohl nějaký asistent, který něco udělal či neudělal. 1 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.