Přejít na obsah

Autorizovaný servis naboural auto


Lukas_86

Doporučené příspěvky

Před rokem jsem u ofic dealera Škoda kupoval nový superb ve výbavě LK. Vyšel mě přes milion, s autem jsem byl spokojený.

 

Minulý týden jsem jej dal na záruční opravu s drobnostma do toho stejného autosalonu (má i servis) a dnes mi volali, že mechanik, který auto projížděl dostal mikrospánek a celý pravý bok vzal o svodidla. Samozřejmě se dušovali, že hned zítra mi dají náhradní superb, vše opraví z nových dílů, ale jak se mě to rozleželo v hlavě, tak... Koupil jsem nové auto a servis mi z něho udělal auto po nehodě, čili cena vozidla klesá. Co mám zkušenosti s předchozím autem, tak po opravě už prostě není takové, jako před opravou. Nejraději bych, aby si to auto opravili a prodali sami a mě vrátili kupní cenu.

Samozřejmě, že mě na to nekývnou a řešilo by se to právní cestou a tam nevím, jak moc mám šanci na úspěch. Neřešil někdo podobný případ?

 

Všem moc děkuji za rady, jsem z toho zklamanej. Hodně zklamanej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že ti nabourali auto neznamená, že máš jakýkoliv nárok vrátit peníze a auto jim tam nechat. Navíc pokud to jsou jen svodidla a bok, tak bych to vůbec neřešil. Nic proti, ale žádná cena neklesá jen proto, že ti vymění plechy. Nejsem žádný právník, ale do tohle ti nikdo nepůjde a dle mého názoru by to byli jen vyhozené peníze.

 

Možná by to chtělo fotku jak moc je to nabouraný.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se mýlíš a škaredě. Jakmile je u auta vedena oprava v důsledku havárie, byť jakékoliv, cena ve výkupu letí razantně dolů.

 

Osobně bych takové auto nepřebíral a trval bych na tom, že si ho právě koupili. Pokud by to nešlo, řešil bych to právní cestou a minimálně bych trval na fin.odškodnění.

 

Určitě to zde někdo uvedé na pravou míru, ale myslím, že jsou proti tomuto pojištěni.

 

Kolega nademnou by mluvil jinak, kdyby měl auto zakoupené za své úspory a vlastnil ho déle jak 2roky...

 

  • Pozitivní 4
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše Lukáš.Jak je jednou auto z nějakého důvodů lakováno a zvláš´t,když je o tom někde záznam,cena při prodeji jde o dost dolů.Čím dražší auto,tím více,takže,pořádnou kompenzaci a perfektně odvedenou práci na laku a nejraději nové díly,né rovnání a kytování

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cena klesá, ale máš prostě smůlu. Maximálně se můžeš domáhat rozdílu v ceně soudní cestou. Ale to by znamenalo auto prodat a prokázat, že kdyby opravované nebylo, tak by cena byla vyšší - což je v praxi nereálné, protože by jsi musel dojít k přesně vyčíslené částce a tu požadovat.

Můžeš se s nimi zkusit dohodnou, aby ti to kompenzovali jinak - další oprava zdarma, sleva....

Na výkup vozu nemáš nárok

 

Editováno: , autor: Wittmann
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mu servis způsobil škodu, tak má nárok na její náhradu. Na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení auta ale toto není důvodem.

 

Takže odškodnění za způsobenou škodu. K tomu potřebuje majitel auta v zásadě dvě věci: dokázat, že servis způsobil škodu, a za druhé, dokázat, jakou škodu (jak vysokou).

 

Osobně bych doporučil majiteli auta, již nyní si zajistit důkazy k oběma faktům, komunikovat již pouze emailem a komunikaci zálohovat, nebo alepoň telefony nahrávat, (to k části "servis způsobil škodu"), a dále si najít soudního znalce a zadat mu posudek na "jak se liší současná tržní hodnota vozu XY nebouraného a vozu XY bouraného po opravě"). Pokud bude posudek jasný, že se hodnota vozu sníží tak a tak, tak potom přijde majitel auta do servisu a pokusí se od nich dobrovolně získat náhradu škody. Pokud ne, tak soudně.

 

Ten servis je na toto pravděpodobně pojištěný, ale je nutné to i pro pojišťovnu podložit důkazy.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem na miste a vypada to, ze to budou jen plechy. Rikal jsem jim narovinu, ze budu chtit nejakou kompenzaci za ztratu hodnoty auta a jsou pristupni o ni jednat. Zitra tam pujdr ode me zaplaceny soudni znalec, udela na to zapis, kde to vycisli a v teto hodnote bych chtel kompenzaci. Jinak s autem jsem spokojeny, pokud znalec nenazna nejaky vaznejsi poskozeni pod tim, tak to nebudu hrotit na vraceni celeho auta, ale jen na tu kompenzaci za pokles ceny. Jeste takova perlicka - pravnik mi rikal, ze muzu trvaz na vraceni auta ve stejnym stavu, jako jsem jim ho dal, cehoz se docilit neda, uz nikdy nebude nebourany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V delši době zadni blatnik může rezat rychlé než zbytek auta. On bude řezaný.

 

Na kontrolu opraveného vozu dobře je vzit měřič laku. Musiš přeměřit opravené dilý, aby zahranit se před špatným opraveným autem.

 

V polsku nekteři pišou na faktuře nový blatnik nebo jiný plech . Pravda je taková že poškozeni blatnik nebo jiný plech zůstal opravený. On ma hlubokost laku 1mm nebo vice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvidím, co mě zítra navrhnou, mluvili něco o 60tis jako předplacený servis, jako příklad. Otázka potom samozřejmě, abych neměl servis do budoucna předražený. I když je pravda, že do toho servisu jezdím už asi 15 let a vždy mě vyšli maximálně vstříc a debila ze mě nikdy nedělali, tak i k tomu přihlížím. Mechanik se mě byl omluvit osobně, taky jsem na něm viděl, že je z toho špatnej, tak snad se s nima zítra domluvím. Každopádně díly jsem chtěl nové, ne vytahované a kitované. Akorát u toho zadního blatníku nevím nevím, tam to řezat asi budou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Před hodinou, Wdog napsal:

dále si najít soudního znalce a zadat mu posudek na "jak se liší současná tržní hodnota vozu XY nebouraného a vozu XY bouraného po opravě"). Pokud bude posudek jasný, že se hodnota vozu sníží tak a tak, tak potom přijde majitel auta do servisu a pokusí se od nich dobrovolně získat náhradu škody. Pokud ne, tak soudně.

problém je, že ty posudky nejsou zadarmo a hlavně není problém ho rozporovat, posudkem jiným (každý právník má své soudní znalce, že :-). K soudu se ti jít nevyplatí, protože náklady budou vyšší, než pokles ceny. A nemáš jistotu, jak to dopadne. Do 50 tisíc je vždy lepší dohoda a tady jsem na zlomku této částky.

 

Před hodinou, Lukas_86 napsal:

pravnik mi rikal, ze muzu trvaz na vraceni auta ve stejnym stavu, jako jsem jim ho dal, cehoz se docilit neda, uz nikdy nebude nebourany.

Škodu musí odstranit, zajistit její odstranění a pokud to nejde, tak kompenzovat, Ale to jsem zase u toho, kolik? Hlavně ono se to řeší poškozený blatník/nepoškození blatník. Takové virtuální věci jako snížení ceny bouraného auta byl schopný konstatovat až Ústavní soud (jenže nepřímo, když řešitl tzv. amortizaci)

 

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, ziza23 napsal:

Taky by bylo fajn, kdyby tu opravu neuvedli v servisce a záznamech, pak by ti hodnota auta zůstala stejná, zřejmě

ta oprava se pozná a pokud o ní nebude záznam, tak se bude těžko vysvětlovat skutečný rozsah (který je zhlediska funkčnosti minimální) a hlavně, že to dělal AS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řezat to určitě budou, ale pokud dodrží technologický postup výrobce, mělo by to být ok.. nakonec, když už máš zaplaceného znalce, může dohlížet na opravu.. určitě i bez něj bych chtěl fotodokumentaci z opravy.. spárová místa atd. co normálně po nastrojení nemáš šanci vidět. Ten zadní blatník by mne štval také nejvíce. To ostatní vymění kus za kus a pokud trefí lak, nebude to poznat.. jinak hodně sil, je to pech a hodně nepříjemné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pojišťovna servisu (případně pojišťovna odpovědnosti toho mechanika vůči škodě způsobené zaměstnavateli, případně Tvoje pojišťovna z Tvé havarijní pojistky - tak bych to řešil já, kdy budeš mít řešení té události pod kontrolou a oni to pak můžou vymáhat po nich, ale nevím, jestli u tohoto případu platí princip který popisuju dále, protože v tomhle případě nejsi poškozený, ale viník) má od 2017 povinnost nahradit Ti veškerou škodu, která Ti vznikla nehodou. To znamená, že hradí nejen opravu, ale i rozdíl tržní ceny auta těsně před nehodou a těsně po nehodě. Ve svém vlákně jsem to myslím popisoval na své nezaviněné nehodě. Vznesl jsem na ně požadavek, provedli vlastní výpočet a bez dalších komentářů mi vyplatili cca 70 tisíc na účet k ceně opravy, kterou platili servisu. Musíš se ale ozvat, sami to neudělají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak ???To se mi zdá jako velmi rozumná úvaha.

 

Na druhou stranu zkušební jízda je 2-3 km? A během té dostat mikrospánek je dost umění, to asi ani neohřeješ. Ale to jsou spekulace.

 

Jenom upřesňuji, že mě to plnila pojišťovna viníka z jeho povinného ručení. Je otázka, jestli ten princip platí i při plnění z jiných pojistek, např. pojistek odpovědnosti za škodu servisu nebo toho zaměstnance...

Editováno: , autor: Plzeňáček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to ti nezávidím, to je prakticky celej bok a oba disky. To, že ti nabídli do budoucna servis za 60 tisíc možná vypadá dobře, ale já už bych jim nevěřil. Nevím, kde a jak auto mechanik projížděl, ale mikrospánek při testovací jízdě mi připadá jako hodně špatná výmluva (pokud tedy nenajel alespoň 500km). Držím palce ať to dobře dopadne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

U tveho vozidla budou urcite rezat. Min. Zadek. Skoda bude urcite pres 100tis. Kc. 

Kolega presne takhle oprel o svodidla O2fl 2009 a pojistovna to nechtela opravovat, nakonec jo, ale oprava cca 105tis. Kč 

 

K nahrade skody:

https://www.novinky.cz/domaci/436856-us-se-postavil-na-stranu-motoristu-kterym-vznikne-skoda-pri-nehode.html

 

1) pred cca 5 lety jsem mel DN, naboural me clovek. 

Za par let vysel vyse uvedeny rozsudek,,..

 

2) ridice jsem zazaloval,... na zaklade znal. posudku. Vyjde te do 20tis. Kc me vysel na. Cca 16tis. Kc

 

3) okr. soud mi to zamitnul z duvodu, ze jsem vozidlo neprodal, nevznikla skoda

 

4) odvolani. Krajsky soud v Praze mi dal za pravdu,...

 

5) pojistovna uhradila jak znalecky posudek, tak i naklady

 

6) koho zalovat? V tomto pripade ridice, resp. autoservis,....

 

7) a servis bys nemohl sdelit?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...