Publikováno Srpen 17, 20196 r Ahojte Aky olej sa da dolievat do Scaly 1,0Tsi 85KW ? Tiez chladiaca kvapalina?
Srpen 17, 20196 r Mělo by to být v návodu. Olej tipuji 0W-20 a fridex G13Sent from my iPhone using Tapatalk
Srpen 17, 20196 r před 1 hodinou, Jan R. napsal: Mělo by to být v návodu. Olej tipuji 0W-20 a fridex G13 Sent from my iPhone using Tapatalk 1. vypni si ten hloupý podpis 2. netipuj a nespekuluj U oleje je rozhodující VW norma, viskozita není zárukou úspěchu. V návodu je uvedeno pouze nouzové doplnění 0,5 litru. Benziny EA211 mají možnost plnění normami 504 00 SAE 5W-30 nebo 508 00 SAE 0W-20 (prvonáplň). Je tady řada témat, kde se problematice oleje probralo všechno možné. Chladicí kapalina prochází neustále revizemi, takže aktuální originál je jasná volba. A mimochodem u aktuálních dieselů a benzinů je doporučení rozdílné (viz EA288 usazeniny).
Srpen 17, 20196 r Přesně tak, v Rapidu jsem měl prvonáplň 508 00 a servis mi nyní při výměně dal 504 00, stejné to bude u Scaly (Rapid2). I v návodu je plno užitečných informací a pochybuju, že do první výměny bude stejně něco dolévat.
Srpen 17, 20196 r před 6 hodinami, Jan R. napsal: Mělo by to být v návodu. Olej tipuji 0W-20 a fridex G13 Sent from my iPhone using Tapatalk To je opravdu rada za všechny prachy! Pokud to nevíš, tak neraď! Téma přesunuto do odpovídající sekce a upraven jeho název.
Srpen 19, 20196 r Na str. 131 v návodu a v motoru je stříbrný štítek VW 50800 tz. olej 0W-20. Z výroby to mají všechna litrová TSi s filtrem. Fridex je G13 - je to na nádržce Tuto kombinaci mají Fabia, Rapid, Scala, Karoq benzínové, není důvod aby Scala a Kamiq měli něco jiného. Upraveno Srpen 19, 20196 r od Jan R.
Srpen 19, 20196 r V návodu samozřejmě není nikde uvedeno, co je v motoru za olej z výroby, je tam jen to, co lze dolít, konkrétně pro benzínové motory VW 504 00, VW 508 00, ACEA C3, ACEA C5.
Srpen 19, 20196 r Otázka už mu byla dvakrát zodpovězena, není důvod to pitvat. Kterýkoliv autorizovaný servis i prodejce to potvrdí.
Srpen 20, 20196 r před 20 hodinami, Jan R. napsal: Na str. 131 v návodu a v motoru je stříbrný štítek VW 50800 tz. olej 0W-20. V návodu nic takového není. Byť jsou všechny oleje normy VW 508 00 třídy SAE 0W-20, tak to neplatí obecně. Stačí se podívat na ostatní normy.
Prosinec 12, 20195 r Také mám novou Škodu Scalu 1.0 - benzín (85 kW). Chci se tedy jen ujistit. Můžu používat tento olej? Viz. Odkaz níže. https://maziva.heureka.cz/castrol-edge-titanium-fst-longlife-5w-30-5-l/specifikace/#section Předem děkuji komukoliv za odpověď, popř. jestli mi doporučíte jiný olej.
Prosinec 12, 20195 r Co v servise nemaju olej? Ako vies ze to co kupis bude ten olej co je na baleni, este castrol co sa vo velkom falsuje.
Prosinec 12, 20195 r @atlan : A vieš, čo ti v servise nalejú ? Upraveno Prosinec 12, 20195 r od Effendi
Prosinec 12, 20195 r Nové benzínové motory rady EA211 môžu používať VW508 (prvonáplň) alebo klasiku a teda VW504. Olej ktorý si poslal do tohto motora môže byť použitý. Pokiaľ sa jedná o olej, odporúčam objednávať od overenej stránky, nakoľko Castrol sa vo veľkom pančuje.
Prosinec 14, 20195 r Na Alze majú oleje, sú to od nemeckého importéra, minimálne CASTROL sa odtiaľ celkom oplatí objednávať.
Prosinec 14, 20195 r Léta beru olej LL shell na skoda-dily.cz, tuším do neděle je asi nějaká ta pošta zdarma.
Únor 20, 20205 r Dnes jsem poprvé otevřel kapotu a kontroloval olej. Měrka šla vytáhnout trochu ztuha a po jejím vrácení zpět, je tam volně. Někde se to tady už řešilo, akorát u jinýho modelu se stejným motorem a nemůžu to dohledat. Máte stejnou zkušenost, příp. nevíte, kde na fóru je to vlákno? Díky.
Únor 20, 20205 r @Járinek1 díky za reakci, právě vím, že jsem o tom podtlaku tady četl, tak jsem to chtěl znovu projít, ale nenašel. Ten motor je nakloněnej v čelnímu sklu a měrka se tam i blbě dává - trochu pod úhlem, asi je to o zvyku u EA111 bylo kolmo vzhůru a držela vždy pevně.
Únor 20, 20205 r před 30 minutami, vormen napsal: Dnes jsem poprvé otevřel kapotu a kontroloval olej. Měrka šla vytáhnout trochu ztuha a po jejím vrácení zpět, je tam volně. Někde se to tady už řešilo, akorát u jinýho modelu se stejným motorem a nemůžu to dohledat. Máte stejnou zkušenost, příp. nevíte, kde na fóru je to vlákno? Díky. Jedná se o můj příspěvek u motoru 1.0 TSI v sekci Rapid. Stalo se mi přesně co tobě při první kontrole hladiny oleje, po necelé 1000 km. Konzuloval jsem se známým i se AS. Po následném nastartování se v motoru opět vytvoří podtlak a ten opět měrku "přicucne", tudíž při další kontrole půjde opět ztuha. Takže vlastnost.
Březen 2, 20205 r Zítra až pojedu ráno do práce, ukáže tachometr 1000km, tak jsem dneska zkontroloval olej. Kontroloval jsem ho i při převzetí auta a pár stech km, ale nebylo nic poznat, protože byl dokonale čirý. Dneska jsem se snažil a na měrce zjistil 3/4. Co mě ale rozčiluje, je to, že měrka jde pěkně blbě vracet do motoru, vpodstatě napoprvé jsem to nedal ani jednou ze tří pokusů, sice detail, ale je to otrava. Ta měrka je tak nějak divně zalomená. Jakou máte hladinu na měrce a máte už zkušenost s tím, jestli si tenhe motor něco bere během záběhu? Je to moje 4 funglovka a nikdy jsem olej nedoplňoval, nebylo ptřeba a rád bych, kdyby tomu tak bylo pořád. Navíc 0w20 508.00 se v nouzi asi blbě shání.
Březen 2, 20205 r Zkus tu merku pootočit pak tam padne na poprvé. Na poprvé jde taky špatně vytáhnout. Kontroluješ za studena nebo při zahřátém oleji?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.