ben06 Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Taky mám poslední auto na důchod a doufám že na min 10 let jak předchozí O1 která s LL olejem předepsané normy VW neměla problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkytom Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Problém je ten, že O1 byla ještě poctivé auto, které vydrželo … to už se o dnešních new autech říci nedá (a to nejen embéčka). Poslední poctivě navržené embéčko, aby vydrželo, byl yeti, jak říkají zdroje blízké AZNP Boleslav (já sysel se jej zbavil, abych si pořídil klokana). Následující embéčka jsou jen těžce spotřební zboží stavěné na to, aby to vydrželo do ukončení záruční doby, případně prodloužené záruky, nebo aby nevydrželo méně, než srovnatelná konkurence … 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Nejdůležitější je olej měnit včas, tj. max po 15tis. a ne po 30 jak doporučuje výrobce a jestli tam bude 504 nebo 508 je jedno. A měnit po 2tis. z důvodu, že v oleji budou částice kovu je prostrě absolutní nesmysl, protože ty se tam budou tvořit i nadále, řekněme dalších cca 3 tis., takže výměna po záběhu ano, ale rozumně, třeba po 7 tisících. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cappsi Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 @vormen uznávam, v tomto máš z časti pravdu. Rozumnejšie je vymeniť olej po 5 tisíc km a potom každých 10 tisíc. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 O1 a LL olej?To snad né? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 @Cappsitohle dává smysl a pro motor to bude nej. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Nechte si někdo s tímto motorem ve Scale vyjet ve schopném autorizáku podle vašeho VIN z jejich systému olejovou normu VW pro flexibilní a pevný interval výměny a budete mít jasno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Kdysi se tohle psalo v servisní knížce-která už není ale myslím také v manuálu.Není to tam náhodou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Bohužel ne, mají tam už jen normy pro dolití. Ale to už v nějakém příspěvku asi o stránku zpět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 před 2 hodinami, cosby napsal: Hlavně bych v krajích sousedících s PLR nekoupil Castrol a Mobil Myslis o polsku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 (editace) před 1 hodinou, cosby napsal: O1 a LL olej?To snad né? Jako proč né, Tour 1.6 BFQ 2009. Proměnlivý intreval mě poslal cca v 25tis. na výměnu. Auto má 170tis. olej nežere, zatím. U 1.0Tsi Rapid 2019 mě dali místo 508 olej co měli a to byl 504. Chtěl jsem ho původně měnit do 10tis. ale přišla uznaná reklamace kompresoru Sanden a palivového čerpadla tak jsem v 6tis. nechal rovnou vyměnit a dál to nechám po 15tis. Editováno: 3. Březen 2020, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Ano,polsko,tam objevili mega stáčírnu a obaly byly Castrol a Mobil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 (editace) @cosby muzes poslat odkaz na tento clanek? Editováno: 3. Březen 2020, autor: TOMUS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 před 22 minutami, Pawouk napsal: Nechte si někdo s tímto motorem ve Scale vyjet ve schopném autorizáku podle vašeho VIN z jejich systému olejovou normu VW pro flexibilní a pevný interval výměny a budete mít jasno. Pokud je někde již k dispozici DP pro Scalu a konkrétní motor, tak tam by to snad mělo být. A co se týče zjišťování předepsané normy oleje v autorizovaném servisu Škoda? Tak tuhle moji negativní zkušenost jsem částečně rozepisoval již někde před několika příspěvky . Abych to tedy doplnil, tak když jsem to řešil v tom autorizáku, tak jsem musel osobně přejímacího technika navést v PC na Škodovácký software, abych mu dokázal, že mi motor může papat i oleje normy VW 502.00 a nejenom tu jeho proklamovanou a jedině správnou VW 504.00. Nevím o co mu tehdy šlo, buď tedy byl mimo, nebo měl pokyny, že musí za každou cenu vnucovat jen ten jejich dražší olej VW 504 00. Tak i taková je úroveň autorizáků Škodovky a proto je moje oficiální důvěra k nim skoro nulová. Řešení existuje, choďte do autorizáků, ale choďte tam zadním vchodem, budete mít pravděpodobně profesionální péči za neprofesionální ceny. Znalý člověk pochopí, co jsem tímto postupem myslel, neznalého nakopávat nebudu. Holt taková je situace u nás v ČR a není to bohužel jen v tom automotive. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 No nevím, dáš auto do servisu, technik ho zadá do systému (tuším je to ElsaPro) a ten vygeneruje přesný soupis prací u dané prohlídky včetně druhu (norma VW) a množství oleje. Dokument má název "Seznam údržby". Takový je postup, v dílenské příručce to tam nikdo nehledá, nicméně v DP to bude uvedeno. Druhá věc je, že obvykle tento seznam údržby nepředají zákazníkovi, tam nevím, jestli je to jejich povinnost, nebo je to na jejich libovůli. Anebo už to je jinak. Poslední mám totiž z roku 2015. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Jestli je kód motoru 1.0 TSI 85 kW ve Scale CHZJ, tak podle DP pro Karoq s tímto motorem je pro interval QI6 předepsána norma VW 508 00 a VW 504 00 s touto poznámkou: On Škoda vehicles, the VW standard for engine oils VW 508 00/509 00 has been introduced for some engines. This VW engine oil standard will reduce fuel consumption and CO2 emissions. Engines factory-filled with oil under VW engine oil standard 508 00 can also be filled with oil under VW engine oil standard 504 00 in case of service. Using oil VW 504 00 instead of VW 508 00 may result in slightly worse exhaust gas values. Pro intervaly QI1,QI2, QI3, QI4 je pak předepsaná norma VW 502 00. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Ještě k té výměně. V listopadu 2019 jsem kupoval skladovku vyrobenou 03/2019. Tudíž je to rok od výroby. A otázka zní: mám teď v autě roční olej (tudíž čas na výměnu po roce), nebo AS při provádění předprodejního servisu dávají čerstvou olejovou náplň? Máte někdo zkušenost? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cappsi Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 @Rapid1.0 určite nie, výmena sa ti počíta od zakúpenia :) Ten olej v tom aute mal parametre ako nový Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 @Cappsi to že prodejce mi to bude počítat od data prodeje mi je jasné. Mě zajímá zda ten olej je teď v tom autě rok nebo 5 měsíců, vzhledem k tomu ze olej degeneruje i stářím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomíno S. Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Počítá se od předprodejního servisu.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 @Tomíno S. Na to já se ale neptám. Zajímá mě fyzické staří oleje, protože si chci udělat první výměnu po roce sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Olej v uzavřené nádobě bude čerstvý dlouho, nebo snad žlukne i stářím? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Je tam olej z fabriky. U nového auta nikdo nic nevyměňuje. Nicméně je toto dotaz na dealera, který ti to auto prodal. My do jejich servisu jaksi nevidíme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 (editace) @Pawouk Díky, myslel jsem si to. @ben06 V uzavřené nádobě samozřejmě ne. To se ale bavíme o zapečetěné nádobě oleje kterou koupíš, nikoliv o oleji který je již v autě a působí na nej další faktory jako teplotní výkyvy, vlhkost apod. Takový olej pak degeneruje i stářím. Editováno: 3. Březen 2020, autor: Rapid1.0 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Ta to souhlasím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.