Přejít na obsah

Motorový olej


slovacik

Doporučené příspěvky

Problém je ten, že O1 byla ještě poctivé auto, které vydrželo … to už se o dnešních new autech říci nedá (a to nejen embéčka). Poslední poctivě navržené embéčko, aby vydrželo, byl yeti, jak říkají zdroje blízké AZNP Boleslav (já sysel se jej zbavil, abych si pořídil klokana). Následující embéčka jsou jen těžce spotřební zboží stavěné na to, aby to vydrželo do ukončení záruční doby, případně prodloužené záruky, nebo aby nevydrželo méně, než srovnatelná konkurence … 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdůležitější je olej měnit včas, tj. max po 15tis. a ne po 30 jak doporučuje výrobce a jestli tam bude 504 nebo 508 je jedno. A měnit po 2tis. z důvodu, že v oleji budou částice kovu je prostrě absolutní nesmysl, protože ty se tam budou tvořit i nadále, řekněme dalších cca 3 tis., takže výměna po záběhu ano, ale rozumně, třeba po 7 tisících.  

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, cosby napsal:

O1 a LL olej?To snad né?

Jako proč né, Tour 1.6 BFQ 2009. Proměnlivý intreval mě poslal cca v 25tis. na výměnu. Auto má 170tis. olej nežere, zatím.

 

U 1.0Tsi Rapid 2019 mě dali místo 508 olej co měli a to byl 504. Chtěl jsem ho původně měnit do 10tis. ale přišla uznaná reklamace kompresoru Sanden a palivového čerpadla tak jsem v 6tis. nechal rovnou vyměnit a dál to nechám po 15tis.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, Pawouk napsal:

Nechte si někdo s tímto motorem ve Scale vyjet ve schopném autorizáku podle vašeho VIN z jejich systému olejovou normu VW pro flexibilní a pevný interval výměny a budete mít jasno.

Pokud je někde již k dispozici DP pro Scalu a konkrétní motor, tak tam by to snad mělo být. A co se týče zjišťování předepsané normy oleje v autorizovaném servisu Škoda? Tak tuhle moji negativní zkušenost jsem částečně rozepisoval již někde před několika příspěvky . Abych to tedy doplnil, tak když jsem to řešil v tom autorizáku, tak jsem musel osobně přejímacího  technika navést v PC na Škodovácký software, abych mu dokázal, že mi motor může papat i oleje normy VW 502.00 a nejenom tu jeho proklamovanou a jedině správnou  VW 504.00. Nevím o co mu  tehdy šlo, buď tedy byl mimo, nebo měl pokyny, že musí za každou cenu vnucovat jen ten jejich dražší olej VW 504 00.

Tak  i taková je úroveň autorizáků Škodovky a proto je moje oficiální důvěra k nim skoro nulová.  Řešení existuje, choďte do autorizáků, ale choďte tam zadním vchodem, budete mít pravděpodobně profesionální péči za neprofesionální ceny.  Znalý člověk pochopí, co jsem tímto postupem  myslel, neznalého nakopávat nebudu. Holt taková je situace u nás v ČR a není to bohužel jen v tom automotive.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, dáš auto do servisu, technik ho zadá do systému (tuším je to ElsaPro) a ten vygeneruje přesný soupis prací u dané prohlídky včetně druhu (norma VW) a množství oleje. Dokument má název "Seznam údržby". Takový je postup, v dílenské příručce to tam nikdo nehledá, nicméně v DP to bude uvedeno. Druhá věc je, že obvykle tento seznam údržby nepředají zákazníkovi, tam nevím, jestli je to jejich povinnost, nebo je to na jejich libovůli. Anebo už to je jinak. Poslední mám totiž z roku 2015.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je kód motoru 1.0 TSI 85 kW ve Scale CHZJ, tak podle DP pro Karoq s tímto motorem je pro interval QI6 předepsána norma VW 508 00 a VW 504 00 s touto poznámkou: On Škoda vehicles, the VW standard for engine oils VW 508 00/509 00 has been introduced for some engines. This VW engine oil standard will reduce fuel consumption and CO2 emissions. Engines factory-filled with oil under VW engine oil standard 508 00 can also be filled with oil under VW engine oil standard 504 00 in case of service. Using oil VW 504 00 instead of VW 508 00 may result in slightly worse exhaust
gas values.

Pro intervaly QI1,QI2, QI3, QI4 je pak předepsaná norma VW 502 00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k té výměně. V listopadu 2019 jsem kupoval skladovku vyrobenou 03/2019. Tudíž je to rok od výroby. A otázka zní: mám teď v autě roční olej (tudíž čas na výměnu po roce), nebo AS při provádění předprodejního servisu dávají čerstvou olejovou náplň? Máte někdo zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pawouk Díky, myslel jsem si to. 


@ben06 V uzavřené nádobě samozřejmě ne. To se ale bavíme o zapečetěné nádobě oleje kterou koupíš, nikoliv o oleji který je již v autě a působí na nej další faktory jako teplotní výkyvy, vlhkost apod. Takový olej pak degeneruje i stářím. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...