Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Taky mám poslední auto na důchod a doufám že na min 10 let jak předchozí O1 která s LL olejem předepsané normy VW neměla problém.

Problém je ten, že O1 byla ještě poctivé auto, které vydrželo … to už se o dnešních new autech říci nedá (a to nejen embéčka). Poslední poctivě navržené embéčko, aby vydrželo, byl yeti, jak říkají zdroje blízké AZNP Boleslav (já sysel se jej zbavil, abych si pořídil klokana). Následující embéčka jsou jen těžce spotřební zboží stavěné na to, aby to vydrželo do ukončení záruční doby, případně prodloužené záruky, nebo aby nevydrželo méně, než srovnatelná konkurence … 

Nejdůležitější je olej měnit včas, tj. max po 15tis. a ne po 30 jak doporučuje výrobce a jestli tam bude 504 nebo 508 je jedno. A měnit po 2tis. z důvodu, že v oleji budou částice kovu je prostrě absolutní nesmysl, protože ty se tam budou tvořit i nadále, řekněme dalších cca 3 tis., takže výměna po záběhu ano, ale rozumně, třeba po 7 tisících.  

@vormen uznávam, v tomto máš z časti pravdu. Rozumnejšie je vymeniť olej po 5 tisíc km a potom každých 10 tisíc. 

O1 a LL olej?To snad né?

@Cappsitohle dává smysl a pro motor to bude nej.

Nechte si někdo s tímto motorem ve Scale vyjet ve schopném autorizáku podle vašeho VIN z jejich systému olejovou normu VW pro flexibilní a pevný interval výměny a budete mít jasno.

Kdysi se tohle psalo v servisní knížce-která už není ale myslím také v manuálu.Není to tam náhodou?

Bohužel ne, mají tam už jen normy pro dolití. Ale to už v nějakém příspěvku asi o stránku zpět.

před 2 hodinami, cosby napsal:

Hlavně bych v krajích sousedících s PLR nekoupil Castrol a Mobil

 

Myslis o polsku?

před 1 hodinou, cosby napsal:

O1 a LL olej?To snad né?

Jako proč né, Tour 1.6 BFQ 2009. Proměnlivý intreval mě poslal cca v 25tis. na výměnu. Auto má 170tis. olej nežere, zatím.

 

U 1.0Tsi Rapid 2019 mě dali místo 508 olej co měli a to byl 504. Chtěl jsem ho původně měnit do 10tis. ale přišla uznaná reklamace kompresoru Sanden a palivového čerpadla tak jsem v 6tis. nechal rovnou vyměnit a dál to nechám po 15tis.

Upraveno od ben06

Ano,polsko,tam objevili mega stáčírnu a obaly byly Castrol a Mobil

@cosby  muzes  poslat odkaz na tento clanek?

Upraveno od TOMUS

před 22 minutami, Pawouk napsal:

Nechte si někdo s tímto motorem ve Scale vyjet ve schopném autorizáku podle vašeho VIN z jejich systému olejovou normu VW pro flexibilní a pevný interval výměny a budete mít jasno.

Pokud je někde již k dispozici DP pro Scalu a konkrétní motor, tak tam by to snad mělo být. A co se týče zjišťování předepsané normy oleje v autorizovaném servisu Škoda? Tak tuhle moji negativní zkušenost jsem částečně rozepisoval již někde před několika příspěvky . Abych to tedy doplnil, tak když jsem to řešil v tom autorizáku, tak jsem musel osobně přejímacího  technika navést v PC na Škodovácký software, abych mu dokázal, že mi motor může papat i oleje normy VW 502.00 a nejenom tu jeho proklamovanou a jedině správnou  VW 504.00. Nevím o co mu  tehdy šlo, buď tedy byl mimo, nebo měl pokyny, že musí za každou cenu vnucovat jen ten jejich dražší olej VW 504 00.

Tak  i taková je úroveň autorizáků Škodovky a proto je moje oficiální důvěra k nim skoro nulová.  Řešení existuje, choďte do autorizáků, ale choďte tam zadním vchodem, budete mít pravděpodobně profesionální péči za neprofesionální ceny.  Znalý člověk pochopí, co jsem tímto postupem  myslel, neznalého nakopávat nebudu. Holt taková je situace u nás v ČR a není to bohužel jen v tom automotive.

No nevím, dáš auto do servisu, technik ho zadá do systému (tuším je to ElsaPro) a ten vygeneruje přesný soupis prací u dané prohlídky včetně druhu (norma VW) a množství oleje. Dokument má název "Seznam údržby". Takový je postup, v dílenské příručce to tam nikdo nehledá, nicméně v DP to bude uvedeno. Druhá věc je, že obvykle tento seznam údržby nepředají zákazníkovi, tam nevím, jestli je to jejich povinnost, nebo je to na jejich libovůli. Anebo už to je jinak. Poslední mám totiž z roku 2015.

Jestli je kód motoru 1.0 TSI 85 kW ve Scale CHZJ, tak podle DP pro Karoq s tímto motorem je pro interval QI6 předepsána norma VW 508 00 a VW 504 00 s touto poznámkou: On Škoda vehicles, the VW standard for engine oils VW 508 00/509 00 has been introduced for some engines. This VW engine oil standard will reduce fuel consumption and CO2 emissions. Engines factory-filled with oil under VW engine oil standard 508 00 can also be filled with oil under VW engine oil standard 504 00 in case of service. Using oil VW 504 00 instead of VW 508 00 may result in slightly worse exhaust
gas values.

Pro intervaly QI1,QI2, QI3, QI4 je pak předepsaná norma VW 502 00.

Ještě k té výměně. V listopadu 2019 jsem kupoval skladovku vyrobenou 03/2019. Tudíž je to rok od výroby. A otázka zní: mám teď v autě roční olej (tudíž čas na výměnu po roce), nebo AS při provádění předprodejního servisu dávají čerstvou olejovou náplň? Máte někdo zkušenost?

@Rapid1.0 určite nie, výmena sa ti počíta od zakúpenia :) Ten olej v tom aute mal parametre ako nový 

@Cappsi to že prodejce mi to bude počítat od data prodeje mi je jasné. Mě zajímá zda ten olej je teď v tom autě rok nebo 5 měsíců, vzhledem k tomu ze olej degeneruje i stářím. 

Počítá se od předprodejního servisu..

@Tomíno S. Na to já se ale neptám. Zajímá mě fyzické staří oleje, protože si chci udělat první výměnu po roce sám. 

Olej v uzavřené nádobě bude čerstvý dlouho, nebo snad žlukne i stářím?

Je tam olej z fabriky. U nového auta nikdo nic nevyměňuje. Nicméně je toto dotaz na dealera, který ti to auto prodal. My do jejich servisu jaksi nevidíme...

@Pawouk Díky, myslel jsem si to. 


@ben06 V uzavřené nádobě samozřejmě ne. To se ale bavíme o zapečetěné nádobě oleje kterou koupíš, nikoliv o oleji který je již v autě a působí na nej další faktory jako teplotní výkyvy, vlhkost apod. Takový olej pak degeneruje i stářím. 

Upraveno od Rapid1.0

Ta to souhlasím.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.