dettektorr Vloženo 13. Září 2019 Sdílet Vloženo 13. Září 2019 (editace) Ahoj, Díky ................... mám v ČR první Octavii 3 FL s funkcí prediktivního tempomatu. Fuknce je to pro mě, jezdím cca 5tis měsíčně, velmi ulehčující život a posouvá ACC na novou úroveň. Co kulhá jsou informaci v Amundsenu o rychlostních limitech, mám nejnovější mapy a chyb je celkem dost. Současně mám nyní možnost na ACC nastavit i víc než 160 kmh, nově 210 kmh, toto vítám, jezdím často do DE a tam se to hodí. Videa jsou u kolegů v tématu Superb 3. U mě to vypadá stejně mám též virtual cokpit. https://forum.skodahome.cz/topic/147712-prediktivní-tempomat/ .................. děkuju moc. Editováno: 13. Září 2019, autor: Pawouk Nepovolená reklama. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 13. Září 2019 Sdílet Vloženo 13. Září 2019 Nepovolená reklama - příspěvek upraven. 2 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 15. Září 2019 Sdílet Vloženo 15. Září 2019 Jestli jezdíš 5 tis. km měsíčně, s tou hovadinou budeš při striktním dodržováním značek štvát spoustu normálních řdičů. Nebo už někdo domyslel i B stranu věci, tzn. možnost nastavit nadlimit rychlosti? 3 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gabuliatko Vloženo 15. Září 2019 Sdílet Vloženo 15. Září 2019 Dát tam +5 snad jde, nebo ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malarkey Vloženo 15. Září 2019 Sdílet Vloženo 15. Září 2019 (editace) Pokud vím tak koncern neumožňuje překročit povolenou rychlost pokud je tempomat zapnutý. Vždy se drží povoleneho limitu. Můžete se pouze přepnout na klasický tempomat. Přidat nějakou toleranci zatím žádný model neumožňoval a pochybuji že u Octavie to bude jinak. Editováno: 15. Září 2019, autor: Malarkey Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dettektorr Vloženo 15. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 15. Září 2019 (editace) Zadna tolerance nastavit nejde, je potreba to hlidat a reagovat. Co to umi na jednicku je dojizdet do vesnice a mit u cedule 50. Umi to celkem dobre brzdit do zatacek takze neni behem jizdy temer vubec potreba slapat na pedaly. Ja mam i DSG a lane asistent, takze auto umi jezdit temer samo. Za vesnici to umi opet krasne zrychlit. System je to bozi. Zatim je ale dost chyb v rychlostnich omezenich v mapach pro amundsen. Pro Columbus jsou pry mapy jine, vyrazne lepsi. Co pro me zustava ale naporad pridanou hodnotou je ACC do 210. Editováno: 15. Září 2019, autor: dettektorr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gabuliatko Vloženo 15. Září 2019 Sdílet Vloženo 15. Září 2019 No pokud to správně chápu tak předřečník chtěl napsat že "normální" řidič po vesnici 50 nejezdí (prostě nejsme jako v cizině kde to není problém). Taky je otázka zda se rychlost bere z GPS nebo z tacha. Klasický tempomat u benzinu neumí držet rychlost i z mírného kopce takže je téměř k ničemu. Když jsem měl půjčenou Vitaru tak se tempomat nastavoval dle GPS a mátlo mne že tacho ukazuje jinou rychlost. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
guam Vloženo 15. Září 2019 Sdílet Vloženo 15. Září 2019 Bez nastavitelné tolerance rychlosti je to u nás k ničemu, jen na štvaní lidí okolo. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misor1994 Vloženo 15. Září 2019 Sdílet Vloženo 15. Září 2019 Ine znacky mimo koncernu umoznuju aj nastavenie tejto tolerancie? Podla mna si automobilka nevezme na triko, ze s jej automobilmi mozes prekracovat rychlost pomocou SW upravy, ale mozno nejaki sikovni koderi dokazu upravit firmver Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
guam Vloženo 15. Září 2019 Sdílet Vloženo 15. Září 2019 Většina značek umožňuje nastavit toleranci. Rychlost se bere podle tachometru a ten je různě přesný, takže si to i morálně a politicky obhájí a legislativně je to na řidiči. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 15. Září 2019 Sdílet Vloženo 15. Září 2019 BMW to prý umožňuje. Bez toho mi to ani nedává smysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 15. Září 2019 Sdílet Vloženo 15. Září 2019 před 5 hodinami, gabuliatko napsal: No pokud to správně chápu tak předřečník chtěl napsat že "normální" řidič po vesnici 50 nejezdí (prostě nejsme jako v cizině kde to není problém). Chapes to spatne. Normalni ridic jezdi podle provozu, povetrnostnich podminek, svych schpnosti a vozidla. Ne striktne podle casto zcela nesmyslnych ceduli a car. Kterych po rekonstrukci silnice a zlepseni parametru zpravidla pribyva 50%. Neni problem prasit podle predpisu, ale pro radu ridicu jezdit bepecne. Pokud bych mel smysl prispevku napsat polopate, poslal bych te do Italie, kde se skutecnost a teorie rozesly natolik, ze znacky temer vsichni ignoruji. Pritom se tam s ohledem na provoz ridi (zvlast na Jihu) bombasticky. U nas je to podobne, jen tech padesatek mimo vesnici na silnicich prvni tridy neni tolik. Pokud si namapuju prediktivni tempomat na nase podminky, bude na silnici rada "divaku", kteri sice nebudou nuceni slapnout na pedal, ale ostatnim polezou na nervy. Cidlo radaru pro 160 a 210 ACC je hw shodne a nebo se menilo? 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dettektorr Vloženo 16. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 16. Září 2019 Cidlo radaru se nemenilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 16. Září 2019 Sdílet Vloženo 16. Září 2019 Tak to je dobra zprava, protoze 160km/h je dost neprakticka hranice. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 16. Září 2019 Sdílet Vloženo 16. Září 2019 S tou tolerancí – ano, BMW to umožňuje. Dá se nastavit i do minusu, pokud by někdo chtěl. To je jedna z praktických věcí, ta druhá a pro mě ještě praktičtější je ta, že dává na výběr, zda rychlost přijmout. Což je fajn, protože tenhle systém je pořád jen systém. A když funguje tak, jako třeba v Arteonu, nebo novém Superbu, kdy prostě automaticky převezme nějakou rychlost, o které si myslí, že tam je, tak to občas může být celkem nepříjemné. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 16. Září 2019 Sdílet Vloženo 16. Září 2019 (editace) Tu rychlost předem avizuje pokud se jedná o data z mapy a když jí nastaví, tak máš čas si to vždy nastavit dle situace...pokud někdo tvrdí, že je to jen další zbytečný systém, a že je lepší když to vždy převezme rychlost + nastavený limit směrem nahorů či dolů, tak si trochu protiřečí, protože i s limitem bude to auto vždy na ty značky reagovat. Naopak nutnost si hlídat tyto změny, drží řidiče ve střehu, ale zase se nemusí bát, že by nějakou značku přehlédl a přišel mu za to pozdrav....když přijde pozdrav, tak jen, že si přidal víc než měl....nemluvě, že na zatáčky to funguje a většinu z nich opravdu zvolenou rychlostí lze bez problémů projet. Žádné auto nezpomalí z 90 km/h na 50 km/h pomoci prediktivního ACC na metru vždy zpomaluje předem a postupně a člověk si může cílovou rychlost, kterou mu zobrazuje tempomat korigovat. Editováno: 16. Září 2019, autor: ferda25 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 A jak to vlastne zrychluje treba z 50 na 90? Nebo po uzavirce na dalnici z 80 na 130? V klidku na pohodu, nebo naopak co nejrychleji ala podradit a plyn na podlahu? Da se to nejak nastavit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 Předpokládám, že to zrychluje se stejným algoritmem jako standardní ACC (s DSG). Spíše mě zajímá to zpomalování, jak daleko např. před obcí s 50kou to již začne zpomalovat. Na kolik to asi zpomalí v obci před "kruháčem"? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
guam Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 Mně se líbí používání slov "většinu, většinou, obvykle, by měl" a podobně. To je opravdu super...Na kruhové objezdy to IMHO nereaguje vůbec, ale možná už se to změnilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 (editace) Ale reaguje, ale dokud nebudou kvalitní data, tak to se tato slova musí používat....to je jen otázka dat z mapy a bohužel i platí, že systém s jednotkou Columbus funguje mnohem lépe oproti Amundsenovi. Editováno: 17. Září 2019, autor: ferda25 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 Stačí se podívat třeba zde, jak to funguje: https://www.youtube.com/watch?v=s7HCI33KVHA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 Pokud o změně rychlostí ví tempomat předem, tak zrychluje hezky plynule. Pokud je to ale nějaká přenosná značka, tak logicky začne reagovat až za ní, tam je na řidiči, aby si tohle pohlídal a začal brzdit/zrychlovat s předstihem. Když tempomat začne zpomalovat kvůli právě třeba přenosné značce, o které nevěděl, tak to logicky není na metru, ale je to celkem intenzivní. Což je vlastně v pořádku, pokud tam ta značka opravdu je, ale nepříjemně to překvapí, když si auto jen myslí, že tam je. ? Stává se, že si občas myslí, že je na daném místě jiná rychlost, než ve skutečnosti je, ale to je dáno mapovými podklady. Pak se také občas stane, že nebere v potaz to, že křižovatka ruší omezení. No a pak také to, že systém čtení dopravních značek někde vidí nějakou značku a začne se chovat podle ní, ta ale nesouvisí s úsekem, kde člověk jede. Příklad – omezení na dálnici, oddělené pruhy středovým pásem, jedu v pravém pruhu, kde je 80 km/h a tempomat průběžně nastavuje 100 km/h, což je rychlost, kterou mají ti, kteří jedou v levém pruhu. Prostě vidí ty značky, tak se přizpůsobí. Je to holt jen systém a není neomylný. Rozhodně bych na něj nespoléhal, že mi díky němu nepřijde pokuta. ? Takže jak jsem psal – podle mě je lepší řešení, když se dá nastavit tolerance a tempomat nabízí možnost rychlost přijmout. Pak je to příjemný pomocník. Ale naprosto chápu, že někomu vyhovuje ten systém, který používá VW, jen je to jako u všeho – nesmí se na něj slepě spoléhat, člověk je v autě pořád ten hlavní. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
guam Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 Dobré také je, když kamera jako značku vyhodnotí omezení rychlosti na návěsu kamionu. Nestává se to u jedoucích kamionu, ale pokud stojí na krajnici nebo někde u silnice, tak celkem běžně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 @guam Nikdy (natož "celkem běžně") se mě nestalo za skoro 2 roky provozu, že by mě čtení značek "nabralo" omezení rychlosti u stojícího kamionu nebo na autobusu třeba na zastávce. Tobě ano? Nebo to je nějaké převzaté tvrzení ? Možná že nějaké starší systémy, já mám MR2018 (samozřejmě FL). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
guam Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 Mně ano. A celkem běžně to vezme právě takový nesmysl. Jestli jezdíš kolem Brna, tak ti můžu dát několik míst, kde si s jistotou ověříš pravost mého tvrzení. Také MR18 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.