flek 16 Posted July 10 Nový Superb jako první má prediktivní tempomat ... zjistí max povolenou rychlost podle map a značek nasnímaných přes kameru a pak si umí i přibrzdit před ostřejší zatáčkou. Je to velmi zajímavá funkce, která má být od roku 2021 povinná ve všech nových autech (vypínaní bude možné jen před dlouhé podržení tlačítka po každém startu). Zajímá mě pár detailů o tom, jaké jsou možnosti nastavení. Ideální by byla možnost nastavení offsetu (např. jezdi 5km/h nad limitem) ... to ale těžko půjde. Vím, že v Superbu je toto vypnutelné ... resp. zaplé jen pokud je zapnutý tempomat. Je ale možné pořád používat stávající adaptivní tempomat? Tzn. můžu si nastavit rychlost 90km/h a můj sup zpomalí když před sebou uvidí auto ale jinak pojede 90 i když jede v zóně 70km/h? Resp. je někde k sehnání manuál k novému Superbu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleš_BX 995 Posted July 10 zajímavé otázky když S III FL ještě nikdo v podstatě nemá fyzicky... a když, tak natolik krátce, že to ani nemohl zjistit.... to je spíš otázka na zahraniční novináře kteří s tím už jezdili.... jsou na youtube i videa z testů... Quote Share this post Link to post Share on other sites
deto 15 Posted July 11 Touareg ma tento prediktivny tempomat a tam to vypnut nejde, tzn ak ides na tempomate, rychlost udrzuje podla mapovych podkladov a znaciek automaticky. Aspon dle testov, ktore som videl. Ze by to mal S3 inak, si nemyslim.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrik1971 343 Posted July 11 Myslim,ze uprava +-10 km bude prednastavitelna.Zase uplne striktne to nebude. Quote Share this post Link to post Share on other sites
M_ike 319 Posted July 11 Pokud to je jako v arteonu, prediktivni funkci lze zcela vypnut a mit tim pouze "hloupy" adaptivni tempomat. Na ten offset si nejsem zcela jisty, podivej se na YouTube na videa z Arteonu, tam to bude videt. BTW: Povinne bude pouze akusticke upozorneni ze nekdo prekrocil rychlost, ktere ale pujde vypnout. V CR si to nedokazu predstavit, protoze znaceni je tady dost spatne a pipalo by to co chvili Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin18 7 Posted July 11 Hm, pokud to nebude snadno deaktivovatelne, vsechny tyto kroky nas postupne nenapadne vedou k roli pouhych pasazeru ve vlastnich minibusech, navic on-line smirovanych - pres zabudouvanou sim jednotka permanentne posila data do SA. Adaptivni tempomat navic nikdy nenahradi plynulou predvidatelnou jizdu s brzdenim motorem, to neustale relativne prudke zpomalovani pres brzdy jde na nervy. Alespon me. Quote Share this post Link to post Share on other sites
xtrack 118 Posted July 13 Potvrzuji z Arteonu, predikce rychlosti lze vypnout v infotaimentu a bohužel tolerance nastavit nelze. Tuto funkci v arteonu nepoužívám, rychlosti dodržuje přesně. Úprava rychlosti v závislosti na profilu trasy fajn, ale nepoužívám, někdy hodně sebevědomě vletí do zatáčky a na kruháč. Za mě k ničemu. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojler 1,220 Posted July 13 To nejsou dobre zpravy, veru ne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleš_BX 995 Posted July 13 uplne bych to nezatracoval, co jednomu nevyhovuje, jinemu muze vyhovovat... 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin18 7 Posted July 14 Mam cerstvou zkusrnost s evropskou vyspelou zemi, kde velice casto chybi ukonceni dopravnich omezeni, zkratka 50 a konec se pozna podle toho, ze mistni uz na to slapou. Jsou zvykli. Jak tady si poradi tato generace tempomatu, netusim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojler 1,220 Posted July 14 Nijak. Dogmaticka jizda podle znacek je nebezpecna a vysledek bude jediny. Kvanta zombie slepe spolehajici na kvaziinteligentni asistenty jezdici podle nepresnych a nesmyslnych dat. Pokud to auto zaslapne na 50km/h kvuli znacce 300 m pred prvnim barakem ve vesnici a jeste 300m za ni pojede 50 km/h (protoze znacka), tak snad prestanu ridit. Napr. v Italii je takovy model nepouzitelny uplne, protoze tam devadesatka na normalni silnici prakticky neni a je tam i mimo obec casto padesatka. Technologie mam rad, ale toto (bez moznosti nastaveni toleranci) je zasadni k.o. pri rozhodovani o nakupu auta. Ve Fabii jsme meli v roce 2005 ESP a pokud to slo, bral jsem vzdycky maximum bezpecnostni vybavy. Pokud to ma byt povinne, tak je to nejhorsi zprava za poslednich 50 let. Protoze to bude vypinat jenom cast lidi a ostatni tak budou jezdit. 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleš_BX 995 Posted July 14 neviděl bych to tak tragicky jak píšeš.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
flek 16 Posted July 14 (edited) No určitě tam negativa jsou. Navíc je to (EU směrnice ISA) první krok. Později (10 let, až se to ověří) se fakt plánuje, že trvale to vypnout nepůjde (zrychlit nad limit půjde jen opakovaným šlápnutím na plyn a auto v tomto módu bude pípat jako když nemáte zaplé pásy). ISA bude fungovat (povinně od r. 2022) ne jako tempomat, ale jako omezovač ... tzn na plný plyn vám to v obci pojede 50. Myslím, že plynulosti to pomůže, protože lidi nepojedou 40 (pro jistotu) a nebudou furt koukat na budíky. Navíc pak přestanou vydělávat měřící kamery ... tak pro ty se starším autem bez těchle systémů by to mohlo mít i výhody. Vypnout to půjde podržením tlačítka ... musí se opakovat po každém startu. Komu toto připadne jako sci-fi tak ať si to srovná se start-stopem ... těch rozdílů zas tak moc není. Na druhé straně asi to půjde "hackovat". Když autu zamažete sensory tak vás těžko odmítne svézt. Edited July 14 by flek 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
xtrack 118 Posted July 14 Ty vyhlídky nad kontrolou vozidel jsou běsné...😡😤buďme rádi za místní "kódovače" kteří si s tím jisto jistě vždy poradí aniž by bylo auto legislativně "nezpůsobilé"👍😁 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleš_BX 995 Posted July 14 (edited) pánové, je třeba si uvědomit fakt, že do deseti let, možná mnohem dřív, bude auto v Evropě něco podobného, jako v padesátých nebo šedesátých letech, prostě nebude na něj mít jen tak někdo a ten kdo na něj bude mít, bude mít autonomní, tedy řídit sám nebude.... kamenujte mě, ale jednou si vzpomenete.... je to prostě děs, že má téměř každá rodina auto ne jedno, ale víc aut... to prostě nemůže ani jinak dopadnout.... Edited July 14 by Aleš_BX 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
xtrack 118 Posted July 14 Aleši vše je mozně, co by ne🙂 Jen by pak asi půlka evropy chcípla hlady, protože ona půlka je závislá na výrobě komponet do automotive a samotných aut. Spíš si myslim že bude plně autonomní řízení a auta jako taková se zmenší rozměrově aby se jich vešlo víc na ulici. Samozřejmě vše bude eletrické a čez si pěkně omastí kapsu, tak kupujte akcie!😁 Omlouvám se za OT😐👎 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojler 1,220 Posted July 15 před 9 hodinami, Aleš_BX napsal: je to prostě děs, že má téměř každá rodina auto ne jedno, ale víc aut... to prostě nemůže ani jinak dopadnout.... Pokud bude dál marxismus na pochodu a tupé hlavy plácat podobné hlouposti, tak to dopadne mnohem hůř. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pawouk 6,716 Posted July 15 No a tímto zdejší politologické okénko uzavírám - toto patří do hospody a ne do sekce "Elektrika". 1 1 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleš_BX 995 Posted August 12 (edited) takže, po 250 km se S III FL s prediktivním tempomatem můj subjektivní názor = Ano, je to bomba, za mne plná spokojenost samo sebou jde prediktivita v kontainmentu vypnout, nicméně není důvod, je to přesně jak psal ferda25, který má zkušenost z Arteonu... dokonce si myslím, že použití prediktivního tempomatu zaručuje, že se mnohem více dívám před sebe a né na maxidot, co jsem vlastně nacvakal páčkou ... tempomat krásně ukazuje kruháče a taky zpomaluje, křižovatky atp. ve městě... reaguje na přečtené značky perfektně, řekl bych že líp než u O III FL.... když chci jet rychleji, tak tempomat prostě přešlápnu plynem, a nebo mu páčkou přidám, když pak skončí omezená rychlost, sám se přepne např na 90 km/h a nemusím nic překlápávat páčkou.... železniční přejezd jsem zatím nezkoušel.... nicméně jeden poznatek při, podle mě Front Lane asistent daleko víc a agresivněji reaguje , má větší sílu do volantu a píše že mám jet uprostřed pruhu, když je nastaveno vedení v pruhu... napadlo mě to zda to trochu nesouvisí s progresivním řízením, ale i toto mi vyhovuje... Edited August 12 by Aleš_BX Quote Share this post Link to post Share on other sites
koubapavel2 12 Posted September 5 (edited) 20190821_215528Trim.mp4 20190821_215631Trim.mp4 20190903_170013Trim.mp4 20190903_170509Trim.mp4 20190903_204016TrimTrim.mp4 Edited September 16 by koubapavel2 Nepovolená reklama - příspěvek upraven. 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
rimsy2 29 Posted September 15 V 14. 7. 2019 na 9:54, bojler napsal: ..Kvanta zombie slepe spolehajici na kvaziinteligentni asistenty jezdici podle nepresnych a nesmyslnych dat. Technologie mam rad, ale toto (bez moznosti nastaveni toleranci) je zasadni k.o. pri rozhodovani o nakupu auta. Pokud to ma byt povinne, tak je to nejhorsi zprava za poslednich 50 let. Pod to bych se s dovolením podepsal :) Kromě BMW podporuje toleranci některá další značka? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrik1971 343 Posted October 28 (edited) Funguje predikcia u ACC iba pri aktivnej navigacii,alebo aj bez?Cez vikend som odjazdil nejake km na inom,koncernovom aute,ale zdalo sa mi,ze bez aktivnej navi a zadanom ciely to nefungovalo.Osobne sa mi to paci,vedel by som si to realne predstavit aj u seba,Aj to strikne dodrziavanie limitov je mozne kliknutim do plusu uplne vpoho zvysit.Trochu smelo sa mi zdalo prejdenie niektorych kruhacov a zakrut,ale nic,co by bolo nejako kriticke a nebezpecne,skor pre spolusediacich nekomfortne. Edited October 28 by Patrik1971 Quote Share this post Link to post Share on other sites
omicron 177 Posted October 28 To by asi byla hloupost. I jiní chytří asistenti, jako např. zobrazování rychlostních limitů berou tyto info z navi mapy, a není potřebné mít zrovna aktivní navigaci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Shaarky 80 Posted October 28 Funguje i v součinností s navigací - např. odbočky apod., ale zdá se mi, že někdy i doporučení ohledně rychlosti v zatáčce s aktivní navigací doporučuje "lépe". Musel bych to vypozorovat. Vesnice, značky rychlosti apod. fungují samozřejmě bez. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ferda25 673 Posted October 29 Ideální funkce pACC dle zkušeností je jen s Columbusem. Ten je opravdu mnohem přesnější, jak z hlediska polohy i z hlediska chyb ohledně dopravních značek oproti Amundsenovi. Můžete u Amundsena kalibrovat polohu jak chcete a stejně ideální stav není dosažitelný, max. přesnost je cca 5 metrů. Quote Share this post Link to post Share on other sites