tomvtomv Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 Ahoj všem , mám v plánu koupit nové auto. Chtěl bych si ho nechat min 10 let ( nájezd za tu dobu asi 200t km , denně asi 50km) a hlavní požadavky jsou (asi jako u všech ): nízké náklady, málo poruch a ať nerezne. Ne že bych byl úplně fanouškem Octavie, ale když se na to podívám ze všech úhlu , tak nikde nevyčnívá nad ostatními , ale taky nemá zase nějaké zásadní slabiny. Abych to vysvětlil na příkladu: třeba Mazda 3 se mě líbí více - vzhled i motory, ale zase rezne jak Trabant, což pro můj horizont 10 let není úplně OK. Má volba teda padla na novou OIII 1.6 tdi (tour). Vím, že na můj nájezd je nafta možná zbytečná , ale 1.5 benzin pro mě zatím moc neověřená a zlobí . Nafta muže být potenciálně více problémová, ale co jsem nastudoval , tak 1.6 je celkem už ověřena a v horizontu 200t km by nemělo nic zásadního hrozit. Co si o to myslíte , je to dobrá volba ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misocko Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 prosimta , nekupuj si dizla s tymto najazdom (to dole uz nemusis citat, ber to ako fakt) predpokladam ze nizkymi nakladmi myslis nizku spotrebu a teda predpokladam tomu prisposobeny styl jazdy, nizke otacky, dusenie, behom chvile ho udusis, 50km (25km tam, vecer 25km spet) hlavne v zime nebude v ziadnom pripade stacit na vypalenie DPF (mam, viem o com pisem) ale ja nejazdim na spotrebu a obcas ho manzelke zoberem a pri 3000otackach sa da filter pekne vypalit :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gabuliatko Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 Pokud nevěříš 1.5 tak kup jetou 1.4 z posledního ročníku co se vyrávěly. Diesel by byl fakt chudák. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martikk Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 Když si to bude hlídat a občas to projede, tak za mě nafta. 25 Km je cca 30 min jízdy a to není málo. 1.5 už má taky DPF a navíc má to úžasné pokovení válců místo ocelových vložek, tak snad to nebude takový průser jak u VW 2,5 TDI transportér. To brzo zjistíme. Benzín si veme 6-7l . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomvtomv Vloženo 8. Říjen 2019 Autor Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 1 hour ago, misocko said: prosimta , nekupuj si dizla s tymto najazdom (to dole uz nemusis citat, ber to ako fakt) predpokladam ze nizkymi nakladmi myslis nizku spotrebu a teda predpokladam tomu prisposobeny styl jazdy, nizke otacky, dusenie, behom chvile ho udusis, 50km (25km tam, vecer 25km spet) hlavne v zime nebude v ziadnom pripade stacit na vypalenie DPF (mam, viem o com pisem) ale ja nejazdim na spotrebu a obcas ho manzelke zoberem a pri 3000otackach sa da filter pekne vypalit :-) teď jezdím za 7l/100km , když to nově bude do 6-ti, tak je to OK, jezdím i dálnici , tak snad s filtrem by neměl být problém. Beru to, že po technické stránce je nyní benzín to stejný co nafta ( turbo, dpf...). ale v naftě už je to nějaký ten rok, tak snad to bude už vychytaný. 1 hour ago, martikk said: Když si to bude hlídat a občas to projede, tak za mě nafta. 25 Km je cca 30 min jízdy a to není málo. 1.5 už má taky DPF a navíc má to úžasné pokovení válců místo ocelových vložek, tak snad to nebude takový průser jak u VW 2,5 TDI transportér. To brzo zjistíme. Benzín si veme 6-7l . ta 1.4 pokovení ještě nemá ? Tuto variantu jsem nějak nezkoumal, jak je na tom se spolehlivostí ? DPF by neměla mít jestli se nepletu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 9. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2019 S tím povrchem nikasil měli problémy snad všichni včetně Nissan 3.0d co si letmo vzpomínám. Tdi sice extra nejede, ale vzal bych ho, popř. třeba roční s výbavou z Německa 1.4. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martikk Vloženo 9. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2019 1.4 klasický motor. Ještě je tady otázka karbonizace přímo vstřiku. Já lil od novoty do 1.4 vif a to samé dělám i 1.5 v leonu. S leonem se jezdí taky denně 50 km. Jelikož snim jezdí žena, tak má spotřebu 6,3, ale máme 96kW. Uvidíme časem jak to bude vypadat. Vše má svoje pro a proti. Nejlepší je jít někde do salonu pujčit toho benzína na par hodin a vyzkoušet jak jede! Od počítače je těžko radit co by ti vyhovovalo. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 9. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2019 Denni najezd 50km neni na diesel vubec nic spatneho, naopak. To spis bych resil to podtaceni, nez delku trasy. Oproti benzinu to vic vibruje a dela kraval, ale jinak je to v provedeni 81 a 85kW velmi sympticky motor. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomvtomv Vloženo 9. Říjen 2019 Autor Sdílet Vloženo 9. Říjen 2019 Mě je v podstatě jedno jestli benzín nebo nafta. U 1.5 se bojím cukání , karbonizace, pokovení válců , pronikání benzinu do oleje atd. U nafty můžou hrozit podobné problémy, ale už to nějakou dobu jezdí a většinou nájezd 200t km není problém . 1.5 to samozřejmě muže taky zvládnout bez problémů, ale vzhledem k tomu, že je to poměrně nový motor, tak to zatím není prověřené . Jinak co se týká parametrů i spotřeby , tak i 1.5 je pro mě Ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 9. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2019 (editace) Kdo se bojí, sere v síni. Za poslední dobu co si pamatuju, tak z vážnějších problémů bylo TSI řady EA111 a částečně EA888. U benzinů až teď skákající 1.5 v některých modelech. Aktuální nafta je až na drobnosti ok úplně. Editováno: 9. Říjen 2019, autor: bojler 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomvtomv Vloženo 10. Říjen 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Říjen 2019 Ne že bych byl úplně posranej, ale přeci jenom je to půl mega, tak je člověk radši opatrnější ;-) Zatím se přikláním víc k té 1.6. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martikk Vloženo 10. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 10. Říjen 2019 Je vidět, že jsi rozhodnutý. Ono stejně na výběr moc není. Za mě jediné mínus ten 5ti kvalt. Nechápu proč tam nedali šestku jak u greenline nebo nenechali možnost DSG. Jezdil jsem se všemi variantami, ale ta 5ka nee. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomvtomv Vloženo 10. Říjen 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Říjen 2019 Já jsem nikdy s 6-ti kvaltem nejel, takže jsem se zatím nerozmlsal :-) a radši ho teď už zkoušet nebudu ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 22. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2019 Za půl mega ti klidně prodám svojí 1.4 TSI :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mzp Vloženo 22. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2019 IMHO hrozně záleží na tom, kolik do toho chcete dát. Jezdil jsem chvíli s (v rodině) půjčenou 1.4 v téměř základní výbavě (něco přes 500 tis. Kč) a jako řidič jsem z toho vůbec nebyl nadšenej. Pro vlastní Octavii mě doma museli dlouho přemlouvat, nakonec jsem ji vzal s 1.5, automatem, L&K a pár packetama navíc - za nějakých 770 to je úplně jiné auto. Nic necuká, nesmrdí, výkon na dálnici super, asistenti, kamera, virtuální kokpit, stmívací zrcátka, kessy, navigace,... Samozřejmě nevím, jak dlouho ten motor vydrží, ale zatím všechno bez chyby. Pro testovací jízdu s automatem měl dealer jen diesel a musím uznat, že to taky nebyl špatný motor (podle zvuku žádný traktor), ale benzín je benzín, zvlášť v dnešní době bych si na 10+ let naftu nekupoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardapažout Vloženo 23. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2019 Mám necelé tři roky 1.6 tdi. Jezdil jsem do práce 30 km, zpět také tolik. Výlety, dovolená atd. celkem ročně asi 20 tisíc km. Filtr DPF vypaluje, podle aplikace v chytrém telefonu a díky zástrčce do OBD zásuvky vím, že celkem pravidelně po asi 400 km, záleží na délce trasy - na delších se to zanáší pomaleji. Nyní mám najeto asi 56.000 km a ve filtru po vypálení zůstává okolo 5 - 6 gramů popílku nebo čeho. Když jsem se na to ptal v servisu při poslední prohlídce, bylo mi řečeno, že k nim jezdí auta která mají ve filtru 60 gramů a ještě to jezdí. Poslední rok jezdím do nové práce asi 18 km a nafťák první kilometry ani v létě ani v zimě samozřejmě nehoním, protáhnu ho až na výletech - o víkendech, nyní asi každý druhý víkend. Možná můj nájezd a jízdy nejsou ideální, průměrnou dlouhodobou spotřebu mám 4,4 l/100 km, celková za dobu používání auta je 4,6 l. Samozřejmě, najdou se kritici, kteří se na mě vrhnou se svými názory, ale já kupoval auto v lednu 2017, to byly 1.4 benzíny tsi ještě na trhu " krátce" a zkušenosti s nimi byly mírně řečeno rozporuplné. Chrastilo to, vysoké spotřeby oleje, různé dětské nemoci a já jen uvažoval, zda mi to stojí za ten risk, koupit léty neověřený motor, byť to jelo výborně a za dobrou spotřebu atd..... A dávat půl milionu, který jsem opravdu našetřil z rodinného rozpočtu, jako fyzická osoba, které nikdo zadarmo nic neodepíše a nedá, za neověřený motor, jsem se bál. Ano, 1.6 tdi je chrochta, motor spíše letargický než supervýkonný. Má to dlouhé rychlosti, ve městě na pětníku se s tím jezdí blbě, je to spíš na delší a dlouhé trasy, kde dovede být opravdu úsporný. Nicméně je to motor, který je s malými změnami na trhu od roku 2009 a celkem asi bez větších průšvihů typu prvních tsi u Fabií, prvních tsi u Octavií II, prvních 1.4 tsi u Octavií III a nyní když čtu problémy s novými 1.5 tsi, tak si říkám, že přes můj malý nájezd ( a to si měním olej po 10.000 km) bez měřitelné spotřeby oleje, s tím jak se na delších trasách svezu ( ono existují esteticky a designově hezčí a poutavější auta) a to nejsem žádný příznivec Škodovky ani nafty ( jsem zarytý a ještě úplně nepřevychovaný příznivec LPG, ale nová auta se předělávají těžce a draze...) jsem nakonec rád, že jsem koupil Škodovku a 1,6 tdi. Tedy jen názor někoho, kdo nejezdí brzda - plyn, jezdí takzvaně jako strýc z dědiny, ale autko slouží a zatím se nic nekazí. Než jsem se rozhodl, také jsem hledal část odpovědí jestli naftu nebo benzín na zdejším fóru, do posledka jsem vlastně ani o naftě moc nepřemýšlel. 3 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomvtomv Vloženo 24. Říjen 2019 Autor Sdílet Vloženo 24. Říjen 2019 Jardo dík, moc mě to pomohlo. Auto jsi vybíral i používáš stejným způsobem jak já , tak už vím, co od toho mužů očekávat. Filtru bych se teda nebál, měl jsi nějaký závady za ty 3 roky ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 24. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2019 Nebo si kup litr... ten má být na tyhlůe kratší jízdy "stavěný". Je otázka jak pak v létě přeložený do Chorvatska. VIF sání u přímovstřiku asi mnoho nepořeší, ale čistotu vstřikovačů a výfukové části jo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
j57 Vloženo 24. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2019 (editace) Sice jsem s 1.6TDI v O3 nejel, ale s 5 MAN převodovkou je to asi nejhorší kombinace pohonu v Octavii. Raději se v obou motorizacích projeďte, ať víte do čeho jdete, protože jízdní komfort bude zcela neporovnatelný. Editováno: 24. Říjen 2019, autor: j57 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 24. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2019 1.5 TSI bych vůbec nedoporučoval. Jsou problémy se stabilitou chodu hlavně při rozjezdech za studena a čekají se problémy s vypínáním válců. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
j57 Vloženo 24. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2019 1.5TSI DSG vlastním a naprostá spokojenost. Ani na manuál si nestěžují všichni. Proč by měly být problémy s vypínáním válců? U 1.4TSI to nějak blbne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 24. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2019 V Octavii ACT nebylo, jen v Superbu. O problémech jsem tady neslyšel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 24. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2019 1,4 TSI v Supervu bylo v pohodě. U 1.5 se něco proskýchá, ale zatím to není podložené. Majitelům 1.5 bych přál, aby to byla fáma. Ale sám bych si ji nekoupil. V současné době raději 1,0 TSI, nebo TDI (dokud nepřijdou ty s přídomkem EVO) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 25. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2019 Na tu 1.5 TSI už je aktualizace SW. Snad bude po cukání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 25. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2019 Buď rád, že máš litr :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.